Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:40

Danique_G schreef:
Mensen die achter je rug om klagen op een openbaar forum en schijnbaar niet de ballen hebben dit bij hun medemensen aan te kaarten :=

Hahahah geloof me, dat doe ik dus wel _O-

Maar aan de andere kant, waarom moet ik volwassen mensen gaan vertellen dat ze hun rotzooi op moeten ruimen (lege flesjes drinken in de stalgang, spoor van mest wat ze zijn verloren van een overvolle kruiwagen, mest in de bak), of hun erop wijzen dat hun paard voor de zoveelste keer zonder water staat?

Solmyrkvi

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:57

Mensen die hun paarden als porseleine popjes behandelen. Toen ik nog wat paarden op een pensionstal reed stond er een vrouw met een ontzettend happerige ruin. Elke keer dat ik op de poetsplaats stond te zadelen en kwam ze er met haar paard bij staan en moest ik uitkijken voor m'n armen/rug. Toen hij een keer vol het velletje aan de binnenkant van m'n arm te pakken had (nog heel lang met een dikke bloeduitstorting rondgelopen) heb ik hem een mep verkocht waarop ze eigenaressen volledig uit haar slof schoot. Ze heeft me wel vijf minuten lang uit staan schelden en het eindigde in een huilbui omdat ze dacht dat haar paard (dat allang weer om zich heen stond te happen) zo'n pijn had...

Zal vast meer achter gezeten hebben dan dat voorval, maar ik ben blij dat ik niet meer zo veel op pensionstallen kom.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:05

kiki1976 schreef:
Danique_G schreef:
Mensen die achter je rug om klagen op een openbaar forum en schijnbaar niet de ballen hebben dit bij hun medemensen aan te kaarten :=

Hahahah geloof me, dat doe ik dus wel _O-

Maar aan de andere kant, waarom moet ik volwassen mensen gaan vertellen dat ze hun rotzooi op moeten ruimen (lege flesjes drinken in de stalgang, spoor van mest wat ze zijn verloren van een overvolle kruiwagen, mest in de bak), of hun erop wijzen dat hun paard voor de zoveelste keer zonder water staat?

Nou misschien vergeten simpelweg? Ik vergeet ook heel veel. Ik ben echt een warhoofd. Vind het fijn als mensen gewoon zeggen waar het op staat. Hoe suf het ook is van mij :Y) maar ik let er nu wel heel erg op en ik checkmezelf steeds als ik weg nu. Als je iemand niet aanspreekt kan die zich ook niet aanpassen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:25

Tuurlijk kan je het een keer vergeten en dat is ook helemaal niet erg.
Gebeurt wel eens meer, sommige zetten later ff een berichtje in de stal app van, sorry ben vergeten de mest op te ruimen in de bak. Niemand die daar een probleem van maakt, zolang het maar geen dagelijks ritueel word.

Het zelfde met de waterbakken, die een paar keer per week leeg staan. Sorry maar ik kan er niet bij dat je dat zo vaak vergeet. Dat is mijn ogen meer gemakzucht, van een ander vult hem wel weer (oke ik geef ook toe dat ik dat dan idd ook doe, paardje kan er in mijn ogen ook niets aan doen). En misschien houd ik het daarmee instand hoor.......

Maar goed ik neem aan als iemand jouw er op aanspreekt je er wel om probeert te denken?

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:42

mystery1980 schreef:
Grootste ergernis is toch wel dat de tijd daar zo enorm snel gaat!

Inderdaad! :j

Ik verdenk de stal ervan een tijdportaal te hebben := _O-
De tijd klopt naar mijn gevoel nooit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:04

Misschien werkt het beter om niet zelf die bakken bij te vullen maar de eigenaar een appje te sturen "Hoi .... je paard heeft geen water meer, denk stuur je even een berichtje voor het geval je het nog niet wist... Groetjes ..." Wie weet krijg je dan de vraag of jij het wel wil doen :P maar dan kun je zelf nog kiezen of e de confrontatie aan gaat, er en vergoeding voor vraagt of het gewoon doet...

kiki1976 schreef:
Gebeurt wel eens meer, sommige zetten later ff een berichtje in de stal app van, sorry ben vergeten de mest op te ruimen in de bak. Niemand die daar een probleem van maakt, zolang het maar geen dagelijks ritueel word.

Het zelfde met de waterbakken, die een paar keer per week leeg staan. Sorry maar ik kan er niet bij dat je dat zo vaak vergeet. Dat is mijn ogen meer gemakzucht, van een ander vult hem wel weer (oke ik geef ook toe dat ik dat dan idd ook doe, paardje kan er in mijn ogen ook niets aan doen). En misschien houd ik het daarmee instand hoor.......

Maar goed ik neem aan als iemand jouw er op aanspreekt je er wel om probeert te denken?

abeltje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:15

Hondenpoep in de bak, spullen die verdwijnen en het ergste vind ik dat mijn paardje als grasmaaier wordt gebruikt, want ik rijd er amper op (ik doe vrijheidsdressuur en grondwerk e.d.) en hij is dus nu veel te dik en wat je er ook van zegt, niemand kan er even rekening mee houden dat hij niet op een volle weide wordt gezet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:20

Niemand die echt de leiding heeft of neemt.. en het is ook nog eens een hok vol met vrouwen. Ik kan heel slecht tegen onduidelijke afspraken, of als er iets onduidelijk is over de gang van zaken. Nu kon ik het behappen toen mijn pony nog mijn verzorgpony was. Maar nu ik haar heb gekocht kan ik er erg slecht tegen.

Er moet gewoon iemand de leiding hebben, en nemen. En niet alles maar zijn gang laten gaan en kijken waar het schip strand... Andere stal zoeken is een optie, maar ik heb alleen een fiets.. en woon in Koog aan de Zaan, daar is het wat dun verdeelt met goedkope stallen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:21

Terkort aan kruiwagens.. Echt met stipt op 1.. Verder eigenlijk niks.. Sta op een erg leuke stal.. :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:31

Dat bijna alles wat ik heb achter slot en grendel staat. (Ergenis) maar als dat niet zo is er te veel "geleend" wordt wat ik dus nooit meer terug zie of leeg terug vindt wat nog veel irritanter is omdat mensen dus niet met hun poten van andermans spullen af kan blijven.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:33

Ik sta op een manege, dus de kleine penny kindjes die overal commentaar op hebben en telkens vragen of ik nog een bijrijdter zoek zijn toch wel een kleine ergernis.

maar ook mensen die hun spullen overal op leggen waardoor ik eerst mijn voerton moet uitgraven om er wat uit te halen. Of dat we inneens een stuk langer doen met het voer nadat er een bepaald paard met eigenaar is vertrokken -O-

En zo kan ik helaas nog wel even doorgaan, vooral de jaloezie en het elkaar niks gunnen....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:37

Hebben we ook al met enige regelmaat gedaan, dan zou je verwachten dat het zou beteren. Maar helaas.....

joyce B schreef:
Misschien werkt het beter om niet zelf die bakken bij te vullen maar de eigenaar een appje te sturen "Hoi .... je paard heeft geen water meer, denk stuur je even een berichtje voor het geval je het nog niet wist... Groetjes ..." Wie weet krijg je dan de vraag of jij het wel wil doen :P maar dan kun je zelf nog kiezen of e de confrontatie aan gaat, er en vergoeding voor vraagt of het gewoon doet...

kiki1976 schreef:

zoofje schreef:
Of dat we inneens een stuk langer doen met het voer nadat er een bepaald paard met eigenaar is vertrokken -O-

En zo kan ik helaas nog wel even doorgaan, vooral de jaloezie en het elkaar niks gunnen....

Dat hebben wij ook een tijdje gehad op stal dat er iemand was die dat deed. Maar nadat daar een opmerking door was gegeven was dat gelukkig over.
Later gebeurde het bij de stal eigenaresse, daar verdween ook voer uit de ton. Die had d'r een briefje ingedaan met de boodschap "ik weet dat je m'n voer pakt". Daarna was dat ook gelijk over _O- Vond dat wel een strakke actie.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:44

Zat ergernissen, maar heb besloten me er niet meer druk over te gaan maken. Rommel in de stal, mest in de bak, eigenaren die weinig initiatief tonen, spullen die geleend worden... Je leert er zelf creatief mee omgaan :+

Enige waar ik me echt nog druk om maak is als er verkeerd gevoerd wordt. Dus paard wordt overgeslagen of krijgt dubbel. -:(- Dat snap ik echt niet, en daar wordt ik ook echt pissig om.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:47

Het enige wat ik vervelend vindt is dat het een grote blubberboel is in t begin van de weide..
Verder echt geen klagen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:54

kiki1976 schreef:
zoofje schreef:
Of dat we inneens een stuk langer doen met het voer nadat er een bepaald paard met eigenaar is vertrokken -O-

Dat hebben wij ook een tijdje gehad op stal dat er iemand was die dat deed. Maar nadat daar een opmerking door was gegeven was dat gelukkig over.
Later gebeurde het bij de stal eigenaresse, daar verdween ook voer uit de ton. Die had d'r een briefje ingedaan met de boodschap "ik weet dat je m'n voer pakt". Daarna was dat ook gelijk over _O- Vond dat wel een strakke actie.

Vriendin van me heeft nadat ze er een paar keer wat van gezegd had en ook een briefje in/op de voerton en een bericht op het mededelingenbord geplaatst had gewoon een slot op de ton gezet.
Heel simpel: haar voer, zij betaalde ervoor en had berekend dat ze er x aantal dagen/weken mee vooruit kon en kwam elke keer op ong de helft tot 2/3e van die tijd uit en niemand wist ergens van dus greep ze zelf maar in.
Opvallend was dat ze na de komst vh slotje ineens wel uitkwam met het voer. :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:05

Gelukkig heb ik helemaal nergens last van; ik heb een "eigen" (gehuurd/bruikleen) weide + stal vlakbij huis waar mijn 3 pony's staan. Ik bepaal dus alles helemaal zelf. Alleen de eigenaar v/h perceel is een oudere man die nogal ehm.... moeilijk kan zijn tegenwoordig.

Ik zou denk ik op de meeste pensionstallen helemaal niet kunnen aarden; ik ben graag alleen, ik kom graag 's avonds laat, muziekje/biertje/sigaretje er bij en gewoon lekker klussen en genieten en vooral géén bemoeienissen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:07

Onderlinge ruzie's tussen verzorgsters! proberen een verzorgster weg te werken die ze niet mogen,zucht.
Daar ben ik zo klaar mee op stal.Ik bemoei me er mooi niet meer mee.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:29

zoofje schreef:

Citaat:

de grootste grap was dat een van de eigenaren van dat paard een filmpje op instagram had gezet waarop e zien was dat het paard de deksel van onze ton sloeg. Toen we er wat van zeiden zei ze dat het paard los stond en ze er niks aan kon doen. Waarna wij zeiden dat ze het paard niet los moet laten staan als hij zich dan dus blijkbaar iet kan gedragen. toen kregen we een opmerking in de trand van dat wij ons met onze eigen zaken moeten bemoeien.

Dat paard stond trouwens standaard op een dieet omdat ie te dik is, vraag me echt af waarom :Y)

ik krijg het niet mooi in een quote, sorry

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:43

Mensen die de sprongen niet opruimen na het rijden. Dat je dat niet doet op de moment dat je afstapt, ok, maar eens je paard braaf terug op stal/wei staat kun je die balken toch opruimen???

Mest opruimen, nog zo iets...

En mijn hoevenkrabbers die altijd miraculeus verdwijnen, maar dat wijt ik aan de kabouters... (Of aan mijn eigen vergetelheid)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:44

Citaat:
Ze heeft me wel vijf minuten lang uit staan schelden en het eindigde in een huilbui omdat ze dacht dat haar paard (dat allang weer om zich heen stond te happen) zo'n pijn had...

Ziet een paard als een vis happen met een huilend baasje. :P

Ik ben sinds kort op een andere stal en waar ik me stiekem aan erger is de staleigenaar die zelf wil bepalen hoeveel eten mijn paard krijgt. Ze mag niet veel krachtvoer omdat ze al snel dik wordt en hij voert eigenwijs toch steeds bijna een halve kilo. En dat twee keer op een dag. :7 van de week maar weer even de confrontatie aan gaan, want vind het heel vervelend.

Ik heb ook een stalgenoot die iedereen wel kent. Vol van zichzelf en heel de tijd bemoeien: dat kun je beter zo en zo, ik doe altijd en dat gaat perfect blabla! Ik heb gewoon meteen gezegd: joh, je mag vertellen wat je graag wilt maar ik doe er echt niets mee. Dus ik zou als ik jou was het bewaren voor iemand die er wel wat mee doet. En wij hebben geen problemen. Vaak kunnen dat soort mensen die duidelijkheid goed hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:45

Bij mij op stal wordt er eigenlijk nooit wat ingepikt of achterover gedrukt. Pensio(e)nklanten(bb) houden hun spullen netjes en het enige wat er op te merken valt is een muizenplaag }>

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:49

Ergenissen op stal, een heleboel, maar meestal leg ik het naast mij neer. Wat ik wel erg vervelend vindt, is dat er mensen zijn die zich met alles willen bemoeien, vaak goed bedoelt, maar als ik even wil aanrommelen met mijn paard, laat mij dan even lekker aanrommelen. :Y)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:55

mensen die tijdens de les altijd menen dat iedereen rekening met hun moeten houden

want hun paard kan er niet tegen als er een zweep vlakbij wordt gebruikt, hun paard is moeilijk dus als ze aan figuren bezig zijn dan moet je maar uitwijken. blergh

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:58

Ik sta op mijn eigen stal en toch ben ik heel vaak iets kwijt of ligt het weer ergens anders opgeruimd.....
Zullen wel spoken zijn :n

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:00

Heb je even? :')

Mensen die opzadelen in de gang, waardoor ik me er langs moet wurmen. Laat staan als ik een paard langs het andere paard moet loodsen.

Mensen die opzadelen, vlechten of simpelweg tutten in de wasplaats. Waardoor ik lang kan staan wachten om mijn paard te wassen of zijn benen af te spuiten na hard werk.

Mensen die de zooi niet aanvegen na het poetsen of hoeven uitkrabben. Staat mijn paard met zijn hoeven in een dikke pluk haar, wat hij daarna aan zijn met mokzalf-ingesmeerde been veegt :')

De ouders die hun kindje van de manegeles naar de bak begeleiden, maar de deur van de bakrand niet dichtdoen. Met het risico dat kleine broertjes of zusjes in de deuropening gaan staan of zelfs zonder te kijken de bak binnen lopen. Ik sta doodsangsten uit met mijn trapgrage pony.

Mensen die door mijn lessen heen rijden. Ik sta netjes op de lijst van privélessen, pensionklanten mogen ook in de bak rijden zolang ze rekening houden met de les. Zowel lesruiter als de rest moet in de eerste plaats de rijbaanregels in acht nemen. Maar als mijn leerling 4x in 5 minuten afgesneden wordt terwijl ze linksom op een grote volte rijdt... dan word ik een beetje pissig :+

Even voor de context, over al deze dingen zijn duidelijke regels. Wasplaats alleen om te wassen/afspuiten, poetsen en zadelen op de poetsplaats of in de box, deuren van de bak moeten altijd gesloten worden, etc.