[VOLG] Raymond en Chantal, toch wel een dressuurtuiger!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:44

Klopt, Barris heeft dat schrikkerige ook in zich. Wat herken ik hem in Raymond zeg, haha! Inderdaad nog nooit er vandoor gegaan, maar verstijven of opzij springen gebeurd nog wel eens. De kunst is dan zelf niet te schrikken :o

Ja uiteindelijk leer je je zit wel op dat soort capriolen aan te passen :') Ik zelf maak alles nog mee naast hem, aangezien hij nog beleerd moet worden. Wil hem in het nieuwe jaar laten beleren.
Moet nog even een zadeltje zoeken := Wat voor één heb jij er op liggen?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 14:57

Ik zal morgen even kijken voor je. We hebben twee zadels die passen, maar de een is beter voor mijzelf.

Het is idg een echt groot dressuurzadel, erg breed ook.
Hij is groter dan veel dekjes dus soms is dat nog wel even lastig, want eigenlijk zou full moeten passen.

Ik weet het zo even niet uit mijn hoofd, ik ga natuurlijk niet echt over zijn tuig, en houd me al helemaal niet bezig met zijn zadel, haha:)

Edit;

Ik kreeg net ene berichtje dat Ray (Ufo ook) geschoren is *\o/*
Ik kan het zelf niet en Cor had het nogal druk als sgaleigenaar maar ze hadden vandaag eindelijk tijd om die reuzen te scheren. Ga het morgen bewonderen en ben eerrug benieuwd!
Raymond is geschoren omdat (ik weet dat mensen het zich gaan afvragen) hij na een drie kwartier dressuren ontzettend zweet al. Zo erg dat mijn dekjes elke keer ontzettend vies worden en hij na het uitstappen nogsteeds stoomt.
Voor mij niet handig want mijn dekjes worden vies en moeten steeds gewassen worden, ik poets hem overigens altijd een halfuur maar na het rijden weet het dek toch helemaal wit van het zweet en vies van de stof etc te zijn, wat voor mij heel vervelend is wat doordeweeks kan ik geen dekken meenemen als ik met de trein uit school kom.

Heb Cor heel erg bedankt :D
En alles is goed verlopen, ook zien ze er volgens hem spitspat uit!

Heb en tijdje geleden kerstfoto's gemaakt en morgen krijgt Cor nog ene persoonlijk kaartje van mij met Ray erbij met de beste wensen voor 2016!

Ook heeft mn ma voor de hele fam daar al een kaartje gestuurd maar ik heb niet voor niks kerstfoto's gemaakt!

De foto hieronder is niet de foto die er op komt btw.

Afbeelding

AlwaysH

Re: [VOLG] Raymond en Chantal, toch wel een dressuurtuiger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:01

Cor is super blij met het kaartje en heeft me even verrast met een lief appje:)

Via bokt heb ik de volledige naam van Raymond gekregen, Raymond M v. Larix.
Krijg ontzettend veel wedstrijd verslagen te zien over Nederlands Kampioenschappen met en zonder Ufo.

Vind ik verschillende foto's van hem;

Afbeelding

Wat ene verschil zeg!

Mijn vader heeft sinds kort een nieuwe camera en deze heeft hij twee weken geleden getest en ik vind het wel leuk om de foto's ook hier te posten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het lijken net verschillende paarden!

En geschoren: (screenshot)

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 13:35

Gister gereden, zo ontzettend fijn paard onder mn kont <3

De stelling was gewoon bij perfect! Kreeg les van mijn moeder en die vond het er ook goed uitzien!

Wel had hij voor heg rijden zo'n dikke buik vergeleken met na het rijden, hoe kan dit?

Hij leek bijna te dik maar mankeerde niks :')

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 20:32

Ontzettend fijn les gehad gister! Priveles van de vrouw van Ray's eigenaar.

Heb in de binnenbak gelest, iets wat voor ons sowieso moeilijk is, want meneer vindt het er nog wel eens spannend.

Deze les hebben we gewerkt aan de galop. Raymond kan het prima, heeft ook een galop die makkelijk uitzit maar wel machtig oogt, wat natuurlijk mooi meegenomen is. Maar in combinatie met mij wilde het gewoon nooit goed. Hij moest letterlijk worden opgejaagd om hem er normaal in te krijgen, en ik moest echt door zetten. We hebben dus aan mijn houding naar de galop toe gewerkt. Mijn handen moet ik niet naar voren steken maar bij me houden, en met mijn binnenhand moet ik wat meer naar de schoft.

En ja hoor! Het ging gelijk een stúk beter! Jeej *\o/*

Het is me uiteindelijk gelukt binnen twee letters, fijne overwinning!

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:14

Super goed!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:17

guusjew schreef:
Super goed!

Dankjewel!

Trouwens redelijk stil hier! Waar zijn mijn volgertjes gebleven :Y)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:57

Nog een les gehad gister, weer ontzettend fijne galop!
Ik ben zo trots hoeveel verschil er al is binnen twee weken! En het lag dus echt puur aan mijn handen, waardoor Raymond schijt kreeg aan mij.
Krijg hem nu binnen de F&K en M&H al makkelijk in galop. Nu hoeven we alleen nog te oefenen met het galopperen op de hoefslag, want op de een of andere manier wilt hij er graag af bij de C en de A zijdes.

Zijn eigen kleurtje begit ook weer door te komen, en hij glimt weer lekker, dus dat is ook mooi!

Zaterdag krijg ik waarschijnlijk privéles van een oude docent van me, heb er zin in! Blijkbaar kennen Cor en de instructrice elkaar al dus dat was wel erg toevallig *D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 09:44

Vandaag privé les van een oude docent van me! Zin in!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:54

Leuk! Ik ga mooi meevolgen!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:20

Leuk! Misschien zie ik je straks wel want moet ook vanmiddag naar stal!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:39

Leuk paard hoor, wel een verschil....voor de wagen en onder zadel en een wollige teddy zijnde!
Lekker blijven oefenen en wennen aan mekaar en het gaat dan vanzelf steeds fijner met rijden...
Wens jullie nog veel plezier samen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:51

kally schreef:
Leuk paard hoor, wel een verschil....voor de wagen en onder zadel en een wollige teddy zijnde!
Lekker blijven oefenen en wennen aan mekaar en het gaat dan vanzelf steeds fijner met rijden...
Wens jullie nog veel plezier samen!

Ja, lekker wintervachtje had ie :D Maar die is er zo snel mogelijk af gehaald.

Dankjewel!

Vandaag gelest tussen de manegepony's, hij liep helemaal niet goed, na een paar rondjes draf trok het wat weg dus het zou wel komen door stijfheid. Hij is een paar keer enorm geschrokken door vallende balken en klappende mensen maar behalve dat deed hij het netjes!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 00:46

We hebben het geflikt! Onze eerste buitenrit! Door de buurt!

Ik ben zo trots! <3

Hadden wel heel wat spanning toen we terug kwamen (zusje was gevallen en heeft haar pols gebroken, ik raakte erg in paniek toen ze viel) dus ben maar de buiten bak in gegaan en heb lekker gereden.
Hij liep super-de-puper :oo
Ik heb nog nooit zo'n fijne galop aangevoeld bij hem, hij zat lekker omdat hij bolde en als hij bijna terugviel hoefde ik maar Meg mijn tong te klakken en hij ging weer voorwaarts! Het is zo'n fijn uitzicht en hef stuurt zoveel beter, een paard dat ontspant en zijn rug en hals loslaat. Had het nog nooit echt gevoeld in galop maar wow, het is dat er niemand bij was maar wat was ik aan het glunderen _O-

Draf ging ook erg goed, dat is voor veel paarden toch wel het lastigst, maar daar gaf hij al eerder na dan in galop en stap. Het heeft alleen wel meer tijd nodig om het te verwerken.

Wat een dag. :=

Gelukkig maakt mijn zusje het goed en na de revalidatie gaat ze weer rijden!

Heb net met een prachtige audio een video gemaakt voor YouTube, je ziet duidelijk de vorderingen! Zal binnenkort een goed filmpje van de training maken:

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:43

Mooi filmpje!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 08:13

xxxmh schreef:
Mooi filmpje!

Haha thanks :D

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:27

Knap wat je met hem doet!
Ik ga je ook volgen :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 08:52

LisaXLoll schreef:
Knap wat je met hem doet!
Ik ga je ook volgen :D

Gezellig! En bedankt! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 16:08

[JITP] [JITP] Raymond lekker in zijn vel? Camera dr bij!

Gaat lekker deze maand! De weide is bij de ingang een grote blubberzooi dus Raymond weet het voor elkaar te krijgen overal modder te krijgen :+

Zusje mag weer rijden! *\o/*
Afbeelding

+:)+
Afbeelding

Verlief op deze prachtige foto <3
Afbeelding

Maarja, het zou Ray niet zijn...
Afbeelding
Afbeelding

Alles gaat dus prima hier!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:35

Heeeeerlijk gereden gister!

Hij was erg voorwaarts (nooit voorwaarts genoeg voor mij) en vooral in de galop geen moeite gehad om hem te versnellen.

Merk wel dat de galop in de binnenbak voor hem een stuk lastiger is. Hij is in drie versnelde passen aan de overkant en heeft dan af en toe moeite met de bochten, snijdt ze dan af of knalt juist bijna tegen de bak rand aan. In de buitenbak (welke vele malen groter is) hebben we daar totaal geen last van, alles ontspannen, super mooi omlaag en krachtig.

Moet mijn wekelijkse activiteiten maar eens in een aparte agenda bij gaan houden. Ik heb een nieuw rooster voor het rolschaatsen en het showrijden en NK trainen komt ook weer op vrijdag.

Hele week weer overhoop.

Dus dat wordt plannen als ik dit in combinatie wil gaan doen met Ray en school, dus dan maar in een notitie blokje bij gaan houden.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:58

Rijd je altijd in de binnenbak? Ik vind die met Summer al veel te klein met haar kleine pony pasjes haha :+

Rijd daar alleen als het echt hard regent of slecht weer is anders in de agterbergbak!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 20:03

xxxmh schreef:
Rijd je altijd in de binnenbak? Ik vind die met Summer al veel te klein met haar kleine pony pasjes haha :+

Rijd daar alleen als het echt hard regent of slecht weer is anders in de agterbergbak!

Ik rijd met een rittenkaart 10 lessen met hem :P En dat is dus vrijwel altijd binnen, behalve buitenrit. Mocht gister na de les zelf nog even rijden buiten, dus hij heeft ongeveer 1,5 uur gelopen, haha.

Nog twee lessen van Marja en dan kunnen mijn moeder en mijn andere instructrice weer les gaan geven.

Vind dat toch wat fijner in mijn eentje. Ray haalt Amor en Nicklebe in waardoor ik steeds afsnijd enz :')
Prive les is wat actiever, ipv omstebeurt galopperen, dan staat Ray hijgend in het midden te wachten. Heb liever dat ik alleen aan het werk ben met hem, en zelf kan bepalen wanneer ik overgangen maak. In manege lessen vind ik het wel en jammer dat je aan stukken door draaft.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:07

Aah okee!
Wel lekker dat je dan weer privé les kan nemen Haha!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:07

Ik volg! Leuk om te zien :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 20:09

xxxmh schreef:
Aah okee!
Wel lekker dat je dan weer privé les kan nemen Haha!

Ja klopt! Maar vond deze lessen ook wel heel leerzaam hoor! Raymond moet nu met dingen handelen die hij normaal niet onder ogen hoeft te komen. Zoals staanders, balken, objecten die over de bak rand liggen, het geluid van knellende staldeuren enz.

Maakt hem wel weer een stukje minder schrikkerig, al kan hij zich uiteraard nog prima aanstellen, haha :Y) :Y)