Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ooit stond ik voor dezelfde keuze als jij. Ik heb het paard gehouden, maar het is nooit goed gekomen... Ze ataat hier als 20-jarige nog steeds...niets te doen. Ze is wel heel lief, maar achteraf had ik haar gewoon moeten verkopen. siepjes schreef:Caatje87 ik ben benieuwd wat voor jou de doorslag was? En hoe je uiteindelijk tot het besluit bent gekomen.
Caatje87 schreef:Precies hetzelfde verhaal als die van mij Bruintje123.. Het moeilijkste was dat hij zo lief was en ik er op de grond echt alles mee kon.
En ws voel je je over een half jaar of langer nog altijd schuldig. Deal met het gevoel van schuld (dat verdwijnt niet op voorhand) en maak een keuze. Zo is het voor niemand fijn.
siepjes schreef:Ja bruintje je verhaal klinkt wel hetzelfde. Het is inderdaad een heel lief en aanhankelijk paard. Een echte knuffel. Dan denk ik - gebeurde er maar iets dan kan het echt niet meer. Maar dat is dus niet zo. Ik heb wel eerder eens een paard verkocht - die waar ik het ongeluk mee heb gehad. Daar durfde ik echt niet meer op. Dus dat was toch wel een heel duidelijk verhaal. Maar nu is dat niet. Nu hoop ik stiekem nog op die brave kukel. Maar het is niet het karakter vrees ik.
Ik kan me ook echt voorstellen dat het rust geeft. En verheug me stiekem ook om samen met mijn dochter aan de slag te gaan met een leuke pony. Dan rij ik 2 keer en zij de rest- dat is goed te combineren. Terwijl ik nu inderdaad ook het rijden als een verplichting voel. En dan inderdaad steeds in de bak. Dan gaat het goed. Ik merk ook door mn getwijfel dat als het goed gaat - dan denk ik ... oh ik probeer t nog. En als het slecht gaat - of ze breekt zoals vorige weke los in de straat- dan denk ik ' het is echt niets, dadelijk gebeurt nog wat'.
Maar t schuldgevoel is gewoon projectie van mn eigen gevoel. Het paard voelt het inderdaad niet.
Het voelt wel goed om het even op te schrijven en ervaringen te delen. Had ik veel eerder moeten doen. Ik zit er nu al 1,5 jaar mee.