Een paardenleven zonder rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:44

Ik kan mij hier ook wel melden, al een hele tijd niet gereden zonder dat daar een reden voor is. Zelf heb ik helemaal niet sterk de behoefte om te rijden, terwijl ik toch minimaal 3 keer in de week tussen de paarden te vinden ben.
Als ik zou willen heb ik 13 paarden/ponys tot mijn beschikking om te rijden maar toch rijd ik niet. Ik kan er echt van genieten om ze allemaal lekker op het land te zetten en te kijken, een poetsbeurt te geven of door een stuk met ze te gaan wandelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:59

moonfish13 schreef:
Cowgirl schreef:
Ik ben wel jalours op de mensen de zoveel plezier in de andere dingen hebben gevonden en dat bij mij gewoon niet wil.
Ik vind het mennen wel leuk maar door simpel gebrek aan geld zit bv lessen en wedstrijden er niet in. Voor mij blijft het dus een rondje over het asfalt met mijn fjord die eigenlijk meer geschikt is voor boomslepen bij staatsbosbeheer.
Ik mis dus vooral een beetje uitdaging en afwisseling. Ik ben nogal snel verveeld terwijl ik dat vroeger met rijden eigenlijk nooit had. Dan kon ik niet wachten om de volgende dag weer een rondje bos te doen.
Nu sta ik soms wel eens op stal te zuchten welk rondje in NU weer zou doen.

Om die reden heb ik bij het zoeken naar een pony gericht gezocht naar een pony waar ik wedstrijden mee zou kunnen rijden qua capaciteiten.
Niet dat ik die wens nu heb, maar ik kan wel trainen met resultaat.
Ik kom van een koudbloed af, en dan is dit een feest echt waar.

Ik heb een aantal jaar geleden en haflinger voor mijn wagen gehad met echte sportcapaciteiten.
Ik deed mijn rondje nu in 20 minuten ipv 40. :D Dat was een super gaaf beest. Kon ook niet onder het zadel maar dat was voor mij niet belangrijk.
Ook heb ik mijn fjord al een aantal keer te koop gehad maar heel simpel ik kan het gewoon niet.
Ik heb hem nu 17 jaar en van veulen af aan. Buiten dat hij niet zo vlot is is hij wel super braaf en dat heeft toch ook wel wat in het drukke verkeer hier.

Maar zeg eerlijk dat toen ik van de week een prachtige jaarling haflingerhengst op mp zag staan ik toch weer begon te twijfelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:15

Het is een keuze, een verdomd lastige.

Renske_W

Re: Een paardenleven zonder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:22

Ik heb niet meer gereden sinds de verkoop van mijn paard in december 2014.
Voorlopig zal ik ook niet rijden, enerzijds mis ik het wel, maar ik kan het nog niet opbrengen.
Zou nu ook niet weten hoe ik het zou willen. Eigen paard zit er voorlopig niet in.
Een manege zie ik niet echt zitten, heb zelf Z1 gereden, en de meeste maneges zullen me denk ik ook niet veel kunnen bieden.
En een bijrijdpaard weet ik niet, of ik dat zou willen.