Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:50

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:02

Nou ik kreeg het echt niet van mijn ouders hoor, heb gebikkeld in de bollenschuur en met een krantenwijkje e.d. om mijn rijlesjes, ponykampen en uiteindelijk een eigen paard te kunnen betalen...

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:07

Mijn 1e paard is na lang zeuren gekocht door mijn opa. Stalling en alles er omheen moest ik zelf betalen. Als ik m ooit verkocht was het geld weer voor mijn opa en hij zat in een fonds, ook die uitkering was voor mijn opa of voor een dan eventueel nieuw paard.

Joscaa

Re: Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:21

Mijn eerste paard hebben mijn ouders gekocht, maar die was ook voor mijn moeder bedoeld en eigenlijk was dat een gezinspaard, daar hebben we allemaal van genoten. 'Mijn' tweede paard was achtergelaten door een oplichter, dus die heeft niks gekost.

Toen die allebei overleden waren, kreeg ik voor kerst mijn favoriete pony uit de opfok in Tsjechie van de mensen waar ik voor gewerkt had. Deze staat bij mijn moeder op stal en is eigenlijk nu mijn moeders pony geworden, omdat ik een dressuurpaard gekregen had. Dressuurpaard bleek helaas wat te mankeren, dus is terug gegaan naar de mensen waarvan ik haar gekregen had. Van andere vriendin (devon04 op bokt) heb ik toen Valentino gekregen. Ik zou hem voor een symbolisch bedrag over nemen omdat ze me een goed paard gunde na alle ellende, maar helaas werd hij toen heel ziek en was het goed zo. Onwijs lief. <3 <3

Bright is eigenlijk mijn enige pony waarvoor ik betaald heb, al heeft Valentino zich met DA kosten ook wel onbetaalbaar gemaakt. _O-

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:24

haha, ik heb mijn paard ook niet van mijn ouders gekregen. Sterker nog toen ik mijn paard kocht, kocht mijn moeder 2 jaar later haar eigen paard omdat ze totaal besmet was met het paardenvirus.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:28

Noch van mijn ouders of partner gekregen, noch van Sinterklaas. Toen ik 48 werd ben ik gestopt met roken. Heb echter wèl het geld, dat ik daaraan uitgaf, gespaard. Daarvoor heb ik op mijn 50ste mijn eerste echte eigen paard gekocht. Het beste wat ik ooit heb kunnen doen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:30

Eerste paard gekocht van mijn eigen spaargeld toen ik 20 wat. Toen hij stierf heb ik mijn tweede paard van mijn vader gekregen. Mijn huidige paard heb ik gekocht van de erfenis van mijn moeder.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:33

Mijn ouders hebben deze gekocht voor mij en ik ben nu maandelijks geld aan het opzij zetten voor een 3e erbij. :) Wat voor 1 het wordt weet ik (nog) niet

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:38

Ik reed altijd voor de handelaar en was erg gehecht aan de pony. Toen deze ook verkocht zou worden heb ik gezegd: Dan verkoop je mij er maar bij :+
Binnen 1 dag een stal geregeld en mijn ouders hebben de pony toen gekocht. Maar voor de rest moest ik het zelf betalen.

Pony bleek drachtig. Dus had ik er ineens 2 lopen.

Ouders verhuizen van de stad naar de woning buitenaf met bijna een hectare.

Pony had een mooi veulen, uiteindelijk nog 2 x laten dekken en daar kwamen twee hengsten uit.

Deze hengsten ingeruild op een tweejarige KWPNer. Uiteindelijk beide merries ook verkocht. Naar wat later een handelaar bleek te zijn. Ene pony kapot terug gekregen en andere was inmiddels doorverkocht.

In 2004 weer een 2jarige Hannoveraner erbij gekocht.

Later is de KWPNer verongelukt. Kregen we de merrie weer terug samen met een shet.

Kort daarna is het eerste veulen van de merrie overleden aan een hersenbloeding. De shet is een paar jaar geleden afgemaakt. Die had zoveel pijn vanwege hoefbevangenheid dat we het ongeoorloofd vonden om haar langer te laten lopen.

Nu dus nog de Hannoveraner lopen (13) en mijn eerste pony (24) beide mogen hun leven slijten bij ons mits er iets tussenkomt.....

Daarna geen paard meer, maar wellicht een pony voor dochterlief :o

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:43

Jankeke schreef:
Noch van mijn ouders of partner gekregen, noch van Sinterklaas. Toen ik 48 werd ben ik gestopt met roken. Heb echter wèl het geld, dat ik daaraan uitgaf, gespaard. Daarvoor heb ik op mijn 50ste mijn eerste echte eigen paard gekocht. Het beste wat ik ooit heb kunnen doen!

TOP :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:50

Ik had voor mijn studie met twee verpleegkunde studenten in onze minor gerontologie een opdracht gekregen van een zorginstelling om een product te ontwerpen voor dementerende ouderen met depressieve symptomen zodat zij meer gestimuleerd konden worden door het zorgpersoneel om leuke activiteiten te ondernemen. Dus wij hebben met zn drieen een kaartenbak ontwikkeld met 200 activiteiten met allerlei evidence based activiteiten en leuke dingen die een depressie kunnen verminderen of voorkomen met een complete handleiding voor het personele en helemaal geimplementeerd in hun huidige zorgprogramma. Tijdens onze eindpresentatie waren er een aantal hoge piefen uitgenodigd die veel invloed hebben binnen kennisnetwerken en zorginstellingen. Na onze presentatie kregen we de vraag waar men ons product kon bestellen. We waren helemaal verbaast, want die hadden we niet aan zien komen.
Even later hebben we met een groot kennisnetwerk waar ons instrument op gebaseerd was om de tafel gezeten en het product en alle rechten verkocht. Hiervoor kregen we ieder een leuk geldbedrag en daarvan heb ik mijn eerste paard kunnen kopen. Natuurlijk had ik dat ook gekunt zonder dat geld, maar het was heel toevallig dat dat niet zo viel dat ik dat geld kreeg van dat product.

Ik kan dus zeggen dat ik mijn paard gekocht heb met geld dat ik heb gekregen van een product dat ik tijdens mijn studie heb ontwikkeld. En dat vind ik best stoer!:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:55

Zelf gespaard. Ook voor de trailer en al het stallingsgeld, dierenarts, wedstrijden, zadel en alle andere toebehoren. Was 19 dat ik mijn 1e paard kocht (en alles daarbij).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:56

Van mijn spaarrekening. Was voor mijn studie, maar die betalen mijn ouders. Ik was 18 dat ik mijn eigen paard kocht, daarvoor kochten mijn ouders mijn pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:59

Ik heb zelf gespaard en toen ik 18 was heb ik hem gekocht. Ook alles wat er bij komt kijken betaal ik zelf. Na nog een jaar sparen heb ik ook mijn trailer gekocht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:04

Eerste gekregen van mijn ex (kreeg wel meer dingen die ik wou zodat ik niet bij hem zou weggaan).
2 en 3 helemaal zelf betaald en nu ben ik aan het sparen voor wat waarschijnlijk mijn laatste paardje (gezien mijn gezondheid en leeftijd) zal worden. Dat paard zal ook iets speciaals worden, ik wil echt iets waar ik altijd van droomde.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:08

De helft van spaargeld en de helft (plus een euro, ivm zeggenschap :')) van m'n ouders. Die dat deel bij verkoop overigens weer terug hebben gekregen.
De rest voornamelijk door heel heel heel zuinig leven en minimale eisen te stellen.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:10

Mijn ouders hadden de caravan + staplek verkocht. Een kennis fokte friezen dus mocht daar een veulen van kopen. Ging steeds niet door omdat we geen stal konden vinden. Toen het zover was fokte hij niet meer. Een heel leuk ander veulen gezien maar vlak voor we dr op zouden halen wist ze dr pezen zodanig te blesseren dat deze afgemaakt moest worden.via via een handelaar in de armen genomen om eens rond te kijken en kwam uit bij een veulen die dringend wegmoest. En nu is dit veulen 14 jaar^^stalgeld werd betaald totdat ik een baan had. Ging niet uit alle schoolgeld wat ik overhield ging op aan het paard. ( had mazzel)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:20

Rije schreef:
Zelf bij mekaar gespaard. Jarenlang. Alle centjes van oma in de spaarpot en trouw op de spaarrekening gestort. Toen ik 18 was kocht ik mijn eerste eigen pony van dat geld.

*\o/* Same here! Mijn moeder zei altijd "Wil je een paard? Prima, moet je hem wel zelf betalen :+ " Mocht pony uiteindelijk wel bij mijn ouders op het erf zetten, dus dat scheelt wel in de (stalling)kosten :j

Bowiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:30

gewoon van mijn eigen verdiende geld:)
heb hem nu een half jaartje

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:56

Ik heb vroeger toen ik klein was altijd alleen maar gespaard. Ik was echt heel krenterig: alles was te duur want ik moest sparen voor een paard. Verjaardagsgeld, rapportgeld, werken op de manege, de tuin van mijn ouders helemaal aan kant maken voor een muntje van 50 cent... en van mijn 14e tot 22e in een snackbar gewerkt. Ik begon voor 2,80 per uur :+
Maar zoals ze zeggen, alle kleine beetjes helpen. Heb voor dat geld dus kort geleden mooi een trailer, een dikke auto en een paard gekocht :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:03

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar m'n eerste paard heb ik grotendeels betaald van m'n studiefinanciering :oo De rest van m'n weekendbaantje. Het paard daarna deels spaargeld en opbrengst verkoop vorige paard en huidige paard heb ik slechts voor de helft gekocht :+

Maar mijn eisen pakket is sowieso lager dan die van jou :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:59

Letizia schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar m'n eerste paard heb ik grotendeels betaald van m'n studiefinanciering :oo

Zo erg is dat niet hoor... je betaalt de rest van de leven zoveel belasting dat je het uiteindelijk allemaal zelf gefinancierd hebt ;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:06

Uhm mijn 3 eerste pony's en paarden waren gefinacierd door mijn ouders, en nu heb ik mijn eerste eigen paardje gekocht een friesje <3 mijn moeder rijd nog met de merrie die ik toen heb gekregen van ze en de 2 andere zijn verkocht.

maar mijn droompaard was altijd al een friese merrie en stond die nou toevallig om de hoek :P
hier heb ik trouwens hard voor gespaard :D

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:14

Eerste paard gekocht van de schadevergoeding die ik kreeg na een auto ongeluk.
2e paard deels betaald van erfenis en andere deel van verkoop eerste paard.

Mijn ouders hebben mijn paardrijlessen betaald maar verder nooit een cent bijgelegd. Dat wilde ik ook absoluut niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:18

Bij elkaar gereden. Ik reed paarden voor iemand aan en deelde mee in de winst bij verkoop. Tot er een merrie voorbij kwam die voor mij gemaakt leek te zijn. Toen is die van mij geworden. Mijn huidige paard is het gevolg van een gewonnen dekking bij die malle merrie.