Rumay: dankjewel!
Ik vind het zelf natuurlijk vreselijk interessant allemaal dus ik ben blij als ik dat ook op anderen kan overbrengen.
Leprycorn: oh haha praat me daar niet van. Ik wil eigenlijk niet uitrekenen hoeveel uren ik er inmiddels al aan besteed heb want ik vrees dat ik dat in boekverkoop nooit ga terug verdienen. 
Ik heb weer een drukke week achter de rug. Vorige week had ik een fotoshoot gepland en heb ik een tweeduizend jaar oud skelet bestudeerd om een reconstructie van het Friese paard in de Romeinse tijd te kunnen afronden. Ik hoop daar vandaag of morgen de laatste hand aan te kunnen leggen, maar ondertussen moet ik voor ander onderzoek ook wat zaken afronden. De tijd tikt intussen hard door!
Afgelopen week heb ik deels achter de laptop, deels in het archief doorgebracht. Al met al ging er al snel veel tijd zitten in het uitpluizen van archiefstukken van het stamboek en van stoeterij De Oorsprong. De archieftoegang van het Friesch Paarden-Stamboek heb ik helaas nog niet voor het laatst gezien...
Ook is het artikel inmiddels glansrijk door de peer review. Ook al zijn de aangeraden veranderingen klein, gaat ook daar al snel weer meer tijd in zitten dan ik me op dit moment eigenlijk kan veroorloven. Uiteraard komt ook daar hier en daar wat frustratie bij kijken. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn artikel qua indeling weer veranderen naar hoe ik het oorspronkelijk had maar op aandringen van de eerste lezer met tegenzin had aangepast. Best frustrerend af en toe...
Ook mijn perfectionisme zit me af en toe best behoorlijk in de weg. Ik heb tot eind september, en de tijd begint te dringen. Wil ik niet te veel? Wil ik het niet allemaal te goed dichttimmeren met argumenten en bronnen? Ach, wat maak ik het mezelf soms moeilijk.
Toch geniet ik als ik weer een interessante bron tref (of door behulpzame mensen op word gewezen zelfs!) Zoals een episch gedicht uit de Middeleeuwen waarin wordt verteld hoe een dappere Friese hoofdman paard en wapenrusting krijgt die een andere edelman heeft buitgemaakt op een Saraceen. Zou het dan toch dat oosterse paarden tijdens de Kruistochten hun weg vonden naar Friesland? Anekdotisch bewijs is geen bewijs, maar toch... Het geeft te denken...