Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:39

Ook als je geen eigen paard hebt, ben je welkom om hier in Friesland samen een buitenritje te komen maken. Als je maar leuk gezelschap bent en wel ervaring hebt :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:46

Bij mij zijn ook zeker mensen zonder paard welkom om kennis te maken met meerdere natural horsemanship methodes of horse agility :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:47

Wat een super leuk topic! Zelf heb ik nu niks in de aanbieding maar over 4/5 jaar hopelijk een zeer talentvol merriepaard :'). Ze staat nu nog in de opfok dus ik kan je een veulen aai aanbieden. :p

Mij lijkt het heerlijk om weer eens op het strand te rijden, of op een ijslander of ander meergangen paard (1 keer gedaan en ik vond tolten echt geweldig :') )... Ik woon in Noord Holland, zaanstreek.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:50

Als ik een eigen paard had, had ik graag een keer willen ruilen :P

Zou wel een keer willen zwemmen met paard(en). Zou het laatst doen maar waaide te hard. De eigenaar vond het een beetje eng, omdat der paarden dan sneller schrikken en ik was in de buurt aan het logeren.

@bommeltje
Waar woon je zo'n beetje? Ben wel benieuwd naar horsemanship etc. Hoor der vaak dingen over, maar nooit echt in verdiept :')

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:52

Wat een leuk topic!
Zelf nog niks in de aanbieding, binnenkort waarschijnlijk wel *\o/* ! (noord-west Friesland)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:27

Ik vindt het altijd wel leuk.
Zo lang ze maar niet gaan springen want dan heb ik nog een ruiter die valt -O-.

Alleen ben ik zwaar gewend met grote paarden dus een keer op een stuk kleinere paard zitten geeft mij een soort van laagte vrees "dat klinkt misschien stom".

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:33

Nientsje schreef:
Gucci_ schreef:
Waar woon jij in Friesland? Ik heb weleens op een fries gereden en een ouder paard, die waren wat rustiger dan de pony's

In een dorpje tussen Heerenveen en Drachten.

Moet wel zeggen dat mijn paardje niet altijd even rustig is hoor, hij wordt wel vaak hyper in het bos en dan moet je hem tegenhouden. De galop moet je sws voorlopig vermijden omdat hij eerst enorme rodeobokken uithaalt dan en dan naar voren knalt _O- hier ben ik mee aan het oefenen :')

Dan moet ik daar maar niet op :P

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:43

kensha schreef:
Alleen ben ik zwaar gewend met grote paarden dus een keer op een stuk kleinere paard zitten geeft mij een soort van laagte vrees "dat klinkt misschien stom".

Ik begrijp wat je bedoeld :')
Laatste tijd jonge reuzen van 1,80 gereden. Laatst weer op 1,58.. Was even schikken :=

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:55

puppy1128 schreef:

Zou wel een keer willen zwemmen met paard(en). Zou het laatst doen maar waaide te hard. De eigenaar vond het een beetje eng, omdat der paarden dan sneller schrikken en ik was in de buurt aan het logeren.

@bommeltje
Waar woon je zo'n beetje? Ben wel benieuwd naar horsemanship etc. Hoor der vaak dingen over, maar nooit echt in verdiept :')

Ik zit in omgeving utrecht :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 01:06

Voor mij geld overigens ook, ik hoef er niks voor terug hoor!

Dus ook als je zelf geen paard hebt, of iets in ruil zijn jullie van harte welkom om eens een dagje grondwerk/agility te komen doen! (We hebben zelfs de hoepel staan DE agility hindernis haha!)
Ik bedenk me nu ook dat ik ook werk aan de lange teugel aan kan bieden, want dat doen we ook geregeld!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:43

iemand die een keer wil mennen omgeving *knip* is ook welkom of VD of dubbele longe
Laatst bijgewerkt door Animal op 30-05-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd op verzoek

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:53

Geweldig topic dit!

Ik kan met mijn merrie een strand-/buitenrit aanbieden. De langste die we gemaakt hebben was 35 km, dus we kunnen een aardig rondje maken. ;) Een uurtje dressuur rijden kan ook, ze kan een klein parcoursje springen van rond de 80 cm springen .. Heb alleen zelf geen hindernissen (meer). :+ Ze is wel pas 5 jaar & is eenkennig maar nieuwsgierig, dus ervaring is wel fijn (ook voor mijn hart :D ).

Ikzelf zou wel een keer een IJslander willen rijden of iets in de richting van Horse Agility/Natural Horsemanship. Maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. :P

EDIT: Omgeving Zuid-Holland. :)

Afbeelding

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:59

Duality schreef:
Voor mij geld overigens ook, ik hoef er niks voor terug hoor!

Dus ook als je zelf geen paard hebt, of iets in ruil zijn jullie van harte welkom om eens een dagje grondwerk/agility te komen doen! (We hebben zelfs de hoepel staan DE agility hindernis haha!)
Ik bedenk me nu ook dat ik ook werk aan de lange teugel aan kan bieden, want dat doen we ook geregeld!

Welke omgeving zit jij? Ik jeb zeer veel interesse in agility hoe en wat enzo (heb de hoepel thuis ook liggen, maar geen idee hoe dit aan te pakken).

mijn paard staat in hardingxveld (ook bereikbaar met trein). Kan buiten rijden, dubbele lange lijnen en in de bak Rijden uiteraard. En hij kan de bak slepen. én voetballen vind hij GE-WEL-DIG!
Hij wordt gereden met barefoot zadels (1 vzh model en 1 western model, en we hebben een barebackpad)
het is een kruising tinker x haflinger. Max 70-80 kilo.

Mijn interesses zijn vrij breed VD/agility/Grondwerk/klassieke rijkunst/strandritten/western. Dus mocht iemand in de buurt wonen :)

Pb maar :)
Laatst bijgewerkt door EliseXJoelle op 21-07-15 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:12

Wauw wat een leuk topic. Ik heb momenteel niks in de aanbieding, maar als er iemand is in noord-west Friesland die iets met natural horsemanship e.d. doet, graag. Vind het er zo mooi uitzien.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:24

Oh wat een leuk topic!

Ik heb een 99% bomproof Duits sportpaard in Twente ( tussen hengelo, enschede en oldenzaal) in de aanbieding die een hekel heeft aan alles in de bak maar echt het liefste paard van de wereld is in het bos.
Zou daarvoor wel eens willen ruilen met een leuk dressuur of springpaardje. ( Ik vind in de bak rijden soms namelijk best leuk)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:35

Wat een leuk topic zeg! Helaas heb ik niets in de aanbieding, behalve 2 verzorgshetjes haha. Maar ik zou wel graag eens willen kijken bij iemand in de omgeving Lochem Gelderland (natural horsemanship, freestyle enzovoort)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:14

Bommeltje_ schreef:
puppy1128 schreef:

@bommeltje

Ik zit in omgeving utrecht :)

Is het te doen met de trein? In het weekend kan ik enkele weken gratis reizen. :P

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:20

Is het te doen met de trein? In het weekend kan ik enkele weken gratis reizen. :P[/quote]

Is zeker te doen :) niet heel ver van het station.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:53

SarahIlse schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb een Ijslander merrie voor iemand die dat eens leuk lijkt. De ruiter mag niet zwaarder zijn als 70 kilo.

Zelf zou ik willen leren longeren met de dubbele longe. Heb het een paar keer gedaan, maar heb het nog niet goed genoeg onder de knie.

Ik woon in Zuid holland

Jammer dat ik verder niet met dubbele longe werk, de tolt lijkt mij wel heel gaaf om een keer te voelen & voor mij is het (als het goed is :P ) redelijk dichtbij. :)

Wat heb je dan wel te bieden? Ik rijd zelf liever niet op vreemde paarden ( ben door eerdere ervaringen daar bang voor, maar alles naast of achter paarden vind ik wel leuk)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:00

Ineke2 schreef:
Wat heb je dan wel te bieden? Ik rijd zelf liever niet op vreemde paarden ( ben door eerdere ervaringen daar bang voor, maar alles naast of achter paarden vind ik wel leuk)

Jammer dat je niet rijd, dan had ik je een strand/buitenrit, dressuuruurtje aan kunnen bieden. Ze kan wat kunstjes van de VD & wat grondwerk zijn we mee bezig. Ik heb eventueel ook fotoshoot voor je. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:09

Leuk topic!

Het verbaasd me dat veel hier zomaar zijn/haar paard aanbied om op te rijden, ik zou niet zo snel iemand die ik niet ken qua rijvaardigheid op mijn paard of pony's laten rijden. :P

Wel heel leuk dat iedereen er zo open voor staat!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:10

Citaat:
Welke omgeving zit jij? Ik jeb zeer veel interesse in agility hoe en wat enzo (heb de hoepel thuis ook liggen, maar geen idee hoe dit aan te pakken).

Ik zit in Noord-holland, h.eemskerk!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:15

Wat leuk!

Is er ook iemand die een paard heeft dat super makkelijk is aan de dubbele longe / lange lijnen? Ik ben dat nu met mijn jonge paard aan het leren en zou graag eens 'voelen' hoe een volleerd paard dat doet :)

In ruil heb ik een beer van een 4 jarige tinkerhengst, die graag wil knuffelen. Hij kent een beetje vrijheidsdressuur, grondwerk en lange lijnen / dubbele longe. Omdat we dit allemaal nog aan het leren zijn, wil ik er geen mensen aan hebben die het zelf ook nog moeten leren. Maar heb je hier ervaring in en wil graag eens met een hengst werken, dan kan dat. (regio Hilversum).
Oh ja en ik wil eventueel ook best wat leuke foto's schieten (met digitale spiegelreflex).

Bommetje_, horse agility lijkt mij erg leuk om eens te proberen!

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:18

wat een super leuk topic!

Er zitten verder wel erg leuke dingen tussen! vooral de aanbiedingen van natural horsemanship en agility van bommeltje_! Jammer dat je wat verder weg woont, ik kom zelf uit noord- holland. Maar ik zal is even over nadenken.

Mocht het nog steeds mogelijk zijn zonder te ruilen?
Ik heb wel een verzorgpaard namelijk maar ik weet niet of de eigenaren het waarderen.. ze zijn niet moeilijk maar toch.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:20

jorretje schreef:
Wat leuk!

Is er ook iemand die een paard heeft dat super makkelijk is aan de dubbele longe / lange lijnen? Ik ben dat nu met mijn jonge paard aan het leren en zou graag eens 'voelen' hoe een volleerd paard dat doet :)

In ruil heb ik een beer van een 4 jarige tinkerhengst, die graag wil knuffelen. Hij kent een beetje vrijheidsdressuur, grondwerk en lange lijnen / dubbele longe. Omdat we dit allemaal nog aan het leren zijn, wil ik er geen mensen aan hebben die het zelf ook nog moeten leren. Maar heb je hier ervaring in en wil graag eens met een hengst werken, dan kan dat. (regio Hilversum).
Oh ja en ik wil eventueel ook best wat leuke foto's schieten (met digitale spiegelreflex).

Bommetje_, horse agility lijkt mij erg leuk om eens te proberen!

Je bent van harte welkom :)