Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nientsje schreef:Gucci_ schreef:Waar woon jij in Friesland? Ik heb weleens op een fries gereden en een ouder paard, die waren wat rustiger dan de pony's
In een dorpje tussen Heerenveen en Drachten.
Moet wel zeggen dat mijn paardje niet altijd even rustig is hoor, hij wordt wel vaak hyper in het bos en dan moet je hem tegenhouden. De galop moet je sws voorlopig vermijden omdat hij eerst enorme rodeobokken uithaalt dan en dan naar voren knalthier ben ik mee aan het oefenen
puppy1128 schreef:Als ik een eigen paard had, had ik graag een keer willen ruilen
Zou wel een keer willen zwemmen met paard(en). Zou het laatst doen maar waaide te hard. De eigenaar vond het een beetje eng, omdat der paarden dan sneller schrikken en ik was in de buurt aan het logeren.
@bommeltje
Waar woon je zo'n beetje? Ben wel benieuwd naar horsemanship etc. Hoor der vaak dingen over, maar nooit echt in verdiept
Duality schreef:Voor mij geld overigens ook, ik hoef er niks voor terug hoor!
Dus ook als je zelf geen paard hebt, of iets in ruil zijn jullie van harte welkom om eens een dagje grondwerk/agility te komen doen! (We hebben zelfs de hoepel staan DE agility hindernis haha!)
Ik bedenk me nu ook dat ik ook werk aan de lange teugel aan kan bieden, want dat doen we ook geregeld!
Bommeltje_ schreef:puppy1128 schreef:Als ik een eigen paard had, had ik graag een keer willen ruilen
Zou wel een keer willen zwemmen met paard(en). Zou het laatst doen maar waaide te hard. De eigenaar vond het een beetje eng, omdat der paarden dan sneller schrikken en ik was in de buurt aan het logeren.
@bommeltje
Waar woon je zo'n beetje? Ben wel benieuwd naar horsemanship etc. Hoor der vaak dingen over, maar nooit echt in verdiept
Ik zit in omgeving utrecht
SarahIlse schreef:Ineke2 schreef:Ik heb een Ijslander merrie voor iemand die dat eens leuk lijkt. De ruiter mag niet zwaarder zijn als 70 kilo.
Zelf zou ik willen leren longeren met de dubbele longe. Heb het een paar keer gedaan, maar heb het nog niet goed genoeg onder de knie.
Ik woon in Zuid holland
Jammer dat ik verder niet met dubbele longe werk, de tolt lijkt mij wel heel gaaf om een keer te voelen & voor mij is het (als het goed is) redelijk dichtbij.
Ineke2 schreef:Wat heb je dan wel te bieden? Ik rijd zelf liever niet op vreemde paarden ( ben door eerdere ervaringen daar bang voor, maar alles naast of achter paarden vind ik wel leuk)
jorretje schreef:Wat leuk!
Is er ook iemand die een paard heeft dat super makkelijk is aan de dubbele longe / lange lijnen? Ik ben dat nu met mijn jonge paard aan het leren en zou graag eens 'voelen' hoe een volleerd paard dat doet
In ruil heb ik een beer van een 4 jarige tinkerhengst, die graag wil knuffelen. Hij kent een beetje vrijheidsdressuur, grondwerk en lange lijnen / dubbele longe. Omdat we dit allemaal nog aan het leren zijn, wil ik er geen mensen aan hebben die het zelf ook nog moeten leren. Maar heb je hier ervaring in en wil graag eens met een hengst werken, dan kan dat. (regio Hilversum).
Oh ja en ik wil eventueel ook best wat leuke foto's schieten (met digitale spiegelreflex).
Bommetje_, horse agility lijkt mij erg leuk om eens te proberen!