Waanzinnig knappe C pony Indy nu 5x onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:38

WildDreams schreef:
Ik vind het ook niet netjes, absoluut niet. Maar waarom mensen haar verhaal niet geloven, wat is er dan zo ongeloofwaardig aan?
Als jij een jonge, onbeleerde pony koopt om in te rijden en dan te gebruiken voor clienten. Pony is doodbraaf en bomproof, en dat al op 3 jarige leeftijd.
Zou je hem dan werkelijk niet aanhouden voor je clienten, maar weg doen ivm "teveel talent"??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:40

'Bomproof', dat kun je echt nog niet zeggen van een driejarige. Die zijn wel vaker veel minder onder de indruk van spannende dingen als meer volwassen paarden, simpelweg omdat ze nog niet hebben geléérd dingen eng te vinden. Dat komt meestal pas later, wanneer ze gaan puberen. Een driejarige bomproof noemen is i.m.o. dus regelrechte onzin (maar ja, wie weet wie erin trapt? Dan heb je makkelijk een bats geld verdiend in korte tijd. Wel over de rug van een dier, en dat zegt wel iets over je als persoon). Neemt niet weg dat het een leuke pony is. Maar sneu dat het beest na drie weken alweer te koop wordt gezet, went het net aan de nieuwe situatie, wordt het alweer verpatst voor meer geld. Ik snap dat de verkopende partij baalt, denk je ook een blijvend adresje hebben te gevonden voor je pony, word je gewoon glashard voorgelogen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-07-15 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:42

Joscaa schreef:
WildDreams schreef:
Ik vind het ook niet netjes, absoluut niet. Maar waarom mensen haar verhaal niet geloven, wat is er dan zo ongeloofwaardig aan?
Als jij een jonge, onbeleerde pony koopt om in te rijden en dan te gebruiken voor clienten. Pony is doodbraaf en bomproof, en dat al op 3 jarige leeftijd.
Zou je hem dan werkelijk niet aanhouden voor je clienten, maar weg doen ivm "teveel talent"??

Nee oké, daar heb je een punt. Maar je kan dat op twee kanten bekijken.
1: Ondanks talent, geweldig inzetbaar voor de reden van inkoop, daarom ook super inzetbaar voor de gehandicapten en het doel
2: Heel bomproof en daarbij talentvol, dus geweldig voor een jong ruitertje om de sport mee te verkennen. Goed beloofde toekomst voor kind en pony zelf

Daarbij zeg ik niet dat ik zelf voor optie twee zou gaan, alleen dat ik TS haar keuze ook kan inzien (ookal ben ik het er niet mee eens)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:01

Joscaa schreef:
WildDreams schreef:

Dit inderdaad. + alsof die pony zich er ook maar enigszins van bewust is dat die talent voor de dressuur (of springsport) heeft.
En dan goedkoop suggereren dat diertje slecht verzorgd was met de opmerking in de trant van 'zal maar niet zeggen in wat voor staat Indy kwam' Kom op zeg, je hebt het dier nog maar net 3 weken; als die slecht verzorgt was geweest dan had die er niet in 3 weken tijd er zo uitgezien. Wel heel erg goedkoop willen scoren zo.

Als ik in de schoenen van vorige eigenaar had gestaan zou ik woest zijn geweest als ik dit topic had gezien. Helemaal omdat ik vanwege het verhaal geld van de vraagprijs af had gehaald. En nu er mooi 1750 euro er boven op gooien.
Ben het verder eens met degene die zei het topic te zien als verkapte advertentie, want dat is het uiteindelijk toch. Niks mis mee in principe, hoewel er al heel snel een andere draai aan het verhaal kwam. Nu niet bepaald goede reclame voor jezelf als ts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:12

19LindA83 schreef:
Voor de verkoop.... Dat is wel even wat anders dan de reden die jullie mij vertelden waarom jullie haar van mij kochten...
20 juni ophalen en drie weken later heb je haar alweer te koop staan... netjes hoor....
Eerlijkheid in deze tijd is dus ver te zoeken... En lekker flink winst maken op een pony die je zelf voor 500 euro mee hebt mogen nemen omdat ze volgens jullie ingezet ging worden voor jullie eigen bedrijf waar jullie mensen met een verstandelijk beperking activiteiten aanbieden...
Gewoon verkapte handelaren dus.. Hopen dat ze snel weg is bij jullie en bij mensen terecht komt die haar wel serieus een blijvend huis willen bieden.

Ik vind het altijd heel apart dat de eerste eigenaar eist dat het verkochte dier naar een blijvend huis gaat.Eerste eigenaar(of nummer tig)heeft zich daar ook niet aan gehouden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:14

Winner91 schreef:
[ [url]Video[/url] ]Heel vervelend deze reacties ineens. Reden van verkoop is dat Indy meer talent bezit dan wij in eerste instantie hadden ingeschat. Mocht er ongeloof zijn, we zijn een erkend bedrijf voor mensen met een beperking en hier was zij in eerste instantie voor gekocht.

@Linda, voor meer informatie over deze keuze kan je mij gewoon prive een berichtje sturen. Grappig ook dat je er niet bij zegt in welke staat we Indy aantroffen. Maar goed, ga ik niet over uitwijden op bokt.

Nou jongens, dat was het weer met de sensatie. :)
Ik ga lekker BBQen. Fijne avond.

wat maakt het uit dat de pony meer talent heeft?Denk je dat hij zich te min voelt om met kinderen met een beperking op zijn rug rond te lopen?Dat is alleen intressant voor jouw portemonnee.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:18

geerke schreef:
19LindA83 schreef:
Voor de verkoop.... Dat is wel even wat anders dan de reden die jullie mij vertelden waarom jullie haar van mij kochten...
20 juni ophalen en drie weken later heb je haar alweer te koop staan... netjes hoor....
Eerlijkheid in deze tijd is dus ver te zoeken... En lekker flink winst maken op een pony die je zelf voor 500 euro mee hebt mogen nemen omdat ze volgens jullie ingezet ging worden voor jullie eigen bedrijf waar jullie mensen met een verstandelijk beperking activiteiten aanbieden...
Gewoon verkapte handelaren dus.. Hopen dat ze snel weg is bij jullie en bij mensen terecht komt die haar wel serieus een blijvend huis willen bieden.

Ik vind het altijd heel apart dat de eerste eigenaar eist dat het verkochte dier naar een blijvend huis gaat.Eerste eigenaar(of nummer tig)heeft zich daar ook niet aan gehouden.

Het gaat mij niet om een blijvend huis, maar om eerlijkheid... nogmaals als de dames mij gewoon hadden verteld met welke instelling ze de pony wilde kopen hadden ze haar heus meegekregen ,maar dan wel voor de vraagprijs....
Daarbij was ik dan niet zo verrast om na 3 weken alweer de verkoop advertentie tegenkomt
De reden dat ik haar verkocht heb is dat er verwacht werd dat ze zou uitgroeien tot een D pony.. Helaas zou ze dat niet gaan halen, en ik wilde er met mijn postuur (1.67 en 60 kg) niet op gaan zitten omdat ik dat niet fair zou vinden.. ook het inch zadel zou niet passen...

Een blijvend huis was geen vereiste, maar toen de dames meldde of ze haar voor 500 euro konden kopen omdat ze meer niet te besteden hadden en ik daarop reageerde met de vraag dat het eraan lag wat ze haar te bieden hadden dan hoop je eerlijkheid..
Laatst bijgewerkt door 19LindA83 op 11-07-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Re: Waanzinnig knappe C pony Indy nu 5x onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:22

Daar heb je gelijk in....laat ik je een ding vertellen,eerlijke mensen zijn erg schaars...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:22

geerke schreef:
19LindA83 schreef:

19LindA83 geeft later aan dat als ze eerlijk waren geweest over de reden dat het dan ook goed was geweest, maar dat ze dan natuurlijk niks van haar vraagprijs had afgedaan.
Want wees eerlijk; zou jij je niet belazerd voelen als je een pony verkocht aan iemand. Die geeft een mooi verhaal en jij strijkt over je hart en haalt om die reden wat van de vraagprijs af en krap 3 weken later staat ze te koop voor bijna het 5 voudige; zou je toch ook kwaad zijn?
En iedereen hoopt toch een koper te vinden waar het dier lange tijd kan blijven. Pony is ten slotte alleen maar verkocht omdat ze te klein bleef.

edit; vorige eigenaar was me voor :D
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-07-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:24

dat is ook de reden dat ik van mijn leven mijn paarden niet verkoop...maar ik rijd er niet op dus het maakt niet uit of ze groot of klein zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:26

Dan maakt het idd niet uit nee :)

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:32

Wat ik ook een beetje raar vind aan het verhaal van ts is dat ze pas 1 pagina later op de reactie van de vorige eigenaar reageert. Dat klinkt een beetje of ze in die tijd even een geloofwaardig verhaal bedacht. Er werd gezegd dat ze wel meelas.
Maar het kan natuurlijk ook dat ze gewoon iets later keek en toen pas kon antwoorden.
Verder vind ik het erg raar om te zeggen dat de pony teveel talent had, dan houd je zo'n pony toch lekker zelf?
Wel heel jammer dat het zo is gegaan in ieder geval, het is echt een mooie pony!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:59

jeetje waar jeje nogal druk om kan maken dan had je hem niet moeten verkopen, en zelf moeten laten inrijden ;)
als jullie de ts niet geloven ongeacht of het een verhaaltje is ja of nee veranderd ook niks aan de foto´s..

Leuke pony!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:07

Nouja, je ziet denk ik toch wel snel of een pony veel talent heeft, en om je bedrijf voor beperkingen dan zo te gebruiken voor een korting vind ik nogal zielig, genoeg reden voor mij dat bedrijf fijn te vermijden.

Maar dat ter zijde, het is echt een hele leuke pony, ze loopt heel netjes voor zo'n jong paard. Hoop dat ze nu wel een leuk baasje vindt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:08

Idd vind het een erg aansprekende merrie. Zelfs voor de huidige prijs.

Bovendien is het niet het 5 voudige 2250 en dan gaat het over de vraagprijs. Wellicht krijgt ze er maar 1500 voor. Dat is in een keer maar het 3voudige. En het diertje is ingereden. Dus wat haar waardevermeerdend maakt. De een rij je in 3 maanden in, de ander in een paar weken.

Netjes? Nee. Maar tegenwoordig zijn kopers en verkopers gewoon niet meer op zijn of haar blauwe ogen te vertrouwen.

Maar persoonlijk vind ik deze actie op bokt ook niet erg slim en zeker niet in het voordeel van zogenaamde onschuld lijken

Maar 2250... Die had ik zeker betaald als ik geen 1.80 was geweest

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:15

Prijs is ondertussen veranderd Knert ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:15

Deze dame handelt idd al geruime tijd in pony's. Allemaal kuikenmak en met veel sportpotentie. :+

Oftewel, je bent niet de eerste die dit geintje geflikt krijgt zeer waarschijnlijk. Triest hoor, maar wel goed om te lezen. Weet je ook weer wie je serieus kan nemen.en dat is om jezelf te beschermen waarschijnlijk niemand.

En dan met een verhaal komen: weet je hoe die eruit zag?? Nou, dat zal vel over been zijn geweest hoor drie weken geleden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:24

Kan gebeuren dat ts opeens denkt " die is te goed voor hier!" Lijkt me dan wel netjes gewoon wat van de winst te delen met ddiegene die hem voor een scheet en 6 knikkers aan jullie gegund heeft ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:38

Oef...ik zou me ook belazerd voelen als ik mijn pony voor zo'n laag bedrag had verkocht omdat je denkt dat je beperkte mensen hiermee helpt met een leuke pony!
Idd niet netjes van TS.
Helaas als pony verkocht is, heb je geen woord meer in te brengen. Maar dat je zo iemand glashard kan belazeren.....

Iets anders. Dat een pony op 3 jarige leeftijd niet bomproef kan zijn is onzin. Ik heb een fjordenmerrie gehad die ik kreeg toen zij 5 maanden oud was. Zij ging al mee tussen de vrachtwagens...bos etc. Toen ze onder het zadel ging was zij ook zo goed als bomproef en heb haar voor een groot deel beleerd in het bos!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:53

Dat heb je snel genoeg door, of een pony van nature bomproof is.
Heb zelf ook zo'n pony gehad, gewoon er op gaan zitten en dat was het inrijden. Zonder zadel en hoofdstel rondcrossen, gewoon zonder problemen langs het spoor lopen etc. etc. Gouden dier. Een bedrijf als het hare zou een gat in de lucht springen als men zo'n dier treft….als men tenminste niet al met voorbedachte rade een pony op deze manier zou kopen en dit regelmatig flikt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:04

Leuke pony! Hopelijk vindt ze snel een goed en blijvend thuis al zal ik bij dit soort handelaren mijn ogen wagenwijd openhouden :=

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:16

niet hele topic doorgelezen, maar geef de pony de ruimte. Hij loopt zo diep en het zadel zit echt te ver naar voren.
Ik zou me eerst focussen op het vertrouwen geven in het bit, tempo controle etc en dan pas langzaam vwnw.

Leuke pony!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:17

Citaat:
Een bedrijf als het hare zou een gat in de lucht springen als men zo'n dier treft…

Ze heeft zelf niet zo'n bedrijf. Een vriendin van haar heeft een (eenmans)bedrijfje dat met mensen met een beperking onder begeleiding activiteiten uitvoert, o.a. met dieren/paarden. Zelf maakt ze paarden/pony's zadelmak en verkoopt die weer door. En nee, dit is geen aanname, dit staat allemaal op haar facebook pagina. Maar dat maakt niet uit, dat mag. Maar wees dan wel eerlijk over je bedoelingen. Wel zo netjes.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 11-07-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:19

19LindA83, wat was je oorspronkelijke vraagprijs??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:21

Les voor volgende keer.
Nooit van vraagprijs laten afpraten door zogenaamde mooie/zielige paartjes. (Eigenlijk moet je juist heel erg op passen wanneer men met dat soort verhaaltjes komt).
Wil je dat een paard goed terecht? Zorg er voor dat je een goede prijs vraagt. Want meestal zijn mensen die wel geld over hebben voor het paard ook de gene die er voor over hebben om er goed voor te zorgen.

Maar verkocht is verkocht.....