[VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 18:45

Storm2009 schreef:
wat leuk! K ga je volgen!

Even over je voer: vind het ook erg veel....een shet is een sober ras. Die van ons loopt voor de koets en krijgt hooguit handje brok na t werk....verder hooi en gras en mineralen en vitaminen. Vind 1 schep sochtends echt heel veel. Als je voor t idee wat wil geven doe dan of een handje brok of bijv zemelen.

leuk! :D

Je hebt helemaal gelijk! Het was ook heel veel inderdaad. Maar Diva en Honey deden samen met het brok, Honey at dan 3/4 en Diva maar 1/4 :+ Diva eet namelijk niet zo snel. Maar gelukkig doen we dat nu niet meer, ze krijgt nu 's avonds een handje brok en we willen uitbreiden naar geen brok meer. :) Hoe geef jij de mineralen en vitaminen? normaal zitten die toch altijd in brok, dacht ik? Hoe kan ik die dan nog geven?

Lusitana

Re: [VOLGTOPIC]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:04

In hooi zitten ook vitaminen en mineralen.

Leuk topic ik heb ook een spekkie die echt af moet vallen nu, dus we zijn begonnen met wandelen. Gezien het feit dat hij overdag op een groot stuk land loopt, kan ik slecht korten in eten, dus het moet van het meer werken komen.

Ik las al dat je de peesjes af zou laten en daar wilden ik het toevallig ook over hebben. Buiten het feit dat ze niet passen zijn ze volkomen overbodig. Deze pony kan, zoals de meeste Shetlanders door hun extreem korte benen, met de beste wil ter wereld niet eens bij zijn voorpezen komen met de achterhoeven en daar zijn ze voor, tegen peesklap.

jijenik11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:09

ik volg je natuurlijk ook heb ook je youtube account gezien.

heel leuk !! /3 /3 /3 /3 /3 /3

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:12

hier nog een volger! leuk paardje heb je!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:10

Je vroeg hoe wij mineralen bijvoeden. In principe zit er genoeg in hooi en gras maar omdat onze shet chronische hoef- en spierbevangenheid heeft (oftewel, elke paar maanden is het misse boel) krijgt hij een supplement via de dierenarts. Zit oa magnesium in en een aantal mineralen en vitaminen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:23

Leuk dat ik hierboven nu net reclame zie voor afslankprodukten.. :o
Ik lees ook gezellig mee, misschien nog handig voor laten in mijn geval als ik een pony voor mezelf koop. :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 13:30

Lusitana schreef:
In hooi zitten ook vitaminen en mineralen.

Leuk topic ik heb ook een spekkie die echt af moet vallen nu, dus we zijn begonnen met wandelen. Gezien het feit dat hij overdag op een groot stuk land loopt, kan ik slecht korten in eten, dus het moet van het meer werken komen.

Ik las al dat je de peesjes af zou laten en daar wilden ik het toevallig ook over hebben. Buiten het feit dat ze niet passen zijn ze volkomen overbodig. Deze pony kan, zoals de meeste Shetlanders door hun extreem korte benen, met de beste wil ter wereld niet eens bij zijn voorpezen komen met de achterhoeven en daar zijn ze voor, tegen peesklap.

oh, oke. Dan hoef ik dus in principe verder niks bij te voeren, alleen hooi en gras.

Misschien kunnen we wel wat tips uitwisselen hoe jij te werk gaat en ik :)

Aha, oke! Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan ga ik ook geen nieuwe peesjes meer kopen, want dat is dus eigenlijk onzin bij een shetlander :=

jijenik11 schreef:
ik volg je natuurlijk ook heb ook je youtube account gezien.

heel leuk !! /3 /3 /3 /3 /3 /3

Leuk dat je volgt! :) Ik probeer nu wat meer met mijn youtube kanaal te gaan doen, meer filmpjes erop zetten etc. :)

jitskenienke schreef:
hier nog een volger! leuk paardje heb je!

leuk! :D dankjewel! :D

Storm2009 schreef:
Je vroeg hoe wij mineralen bijvoeden. In principe zit er genoeg in hooi en gras maar omdat onze shet chronische hoef- en spierbevangenheid heeft (oftewel, elke paar maanden is het misse boel) krijgt hij een supplement via de dierenarts. Zit oa magnesium in en een aantal mineralen en vitaminen.

Aha, dan hoef ik dus gelukkig verder niks bij te voeren. Wat naar voor jou en je shet zeg, lijkt me heel vervelend.

Maanoogje schreef:
Leuk dat ik hierboven nu net reclame zie voor afslankprodukten.. :o
Ik lees ook gezellig mee, misschien nog handig voor laten in mijn geval als ik een pony voor mezelf koop. :D

Hahaha toevallig! :')
Leuk dat je meeleest! Wordt wel gemotiveerd van jullie allemaal zeg. Ik hoop dat je dan eigenlijk niks aan dit topic hebt, want anders is je paardje dus te dik :o

Sorry dat ik deze dagen even geen update meer heb geplaatst, heb wel met haar gewerkt maar heb geen goede foto's of filmpjes kunnen maken. Vanmiddag ga ik nog even naar haar toe maar ik denk dat ik haar alleen even kan longeren, omdat het hier steeds regent... -O-

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:22

NoaHD schreef:
Wordt wel gemotiveerd van jullie allemaal zeg. Ik hoop dat je dan eigenlijk niks aan dit topic hebt, want anders is je paardje dus te dik :o
Dan leer ik toch beter hoe ik hem lekker slank moet houden? :Y)
Vind ik altijd een beetje lastig in te schatten met Shetjes, ze lijken van twee brokjes af en toe al spekjes te ontwikkelen en masse. :P (Doet mijn grote verzorgpaard ook als we haar te weinig in beweging houden, maar volgens mij is zij meer uitzondering als regel.)

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:25

Ik vooolg!

Wat is je youtube kanaal? :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:09

Maanoogje schreef:
NoaHD schreef:
Wordt wel gemotiveerd van jullie allemaal zeg. Ik hoop dat je dan eigenlijk niks aan dit topic hebt, want anders is je paardje dus te dik :o
Dan leer ik toch beter hoe ik hem lekker slank moet houden? :Y)
Vind ik altijd een beetje lastig in te schatten met Shetjes, ze lijken van twee brokjes af en toe al spekjes te ontwikkelen en masse. :P (Doet mijn grote verzorgpaard ook als we haar te weinig in beweging houden, maar volgens mij is zij meer uitzondering als regel.)

Hahaha ja zo kan je het ook zien _/-\o_ Ja vind ik ook, ze worden gewoon zo snel dik -O-

Loveyourself schreef:
Ik vooolg!

Wat is je youtube kanaal? :D

leuk! :D mijn kanaal heet: Noa Stam. (lekker orgineel ook :') )

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:20

Mooie shet. Ik volg ook. :j

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:11

Hoe gaat het met het afvalprogramma?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:38

NoaHD schreef:

De mijne is een Pottock, ook een sober ras en hij lust ook alles en vindt het ook allemaal zelf, zoals eikeltjes van de kurkeik, die ze hier gebruiken om varkens mee vet te mesten, dus dan weet je het wel. Ik heb diverse kurkeiken die tientallen kilos (echt kruiwagens vol) eikeltjes per jaar lozen, het is geen doen om die te rapen...hoewel ik er hard over denk. Ik kan ook niet om elke boom een hek zetten omdat ze er met de tractor door moeten kunnen. Waar ik eerst woonde had hij weer kastanjes in overvloed en diospiros (heel zoete slappe vruchten) en druiven in het seizoen. Plukje hij zelf en hij kreeg in het najaar gewoon een snor (zoals een pottock betaamd) om de kastanjes veilig te kunnen eten (de schil is stekelig).
De bramen die hij erg lekker vindt zijn gelukkig dit jaar doodgespoten, maar dan blijven er nog peren en kweeperen te plukken... die moet ik maar gaan plukken....

Hij werkt nog maar 2 x in de week langzaam werk (1 x door diep zand, dat wel), dus het schiet niet op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:59

Gaat om de middelste pony.
Afbeelding

Cartje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:14

angelastolk schreef:
Ik volg ook! :)

Ik volg ook!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 18:39

Jolindaa_ schreef:

leuk! :D

Lusitana schreef:
NoaHD schreef:

De mijne is een Pottock, ook een sober ras en hij lust ook alles en vindt het ook allemaal zelf, zoals eikeltjes van de kurkeik, die ze hier gebruiken om varkens mee vet te mesten, dus dan weet je het wel. Ik heb diverse kurkeiken die tientallen kilos (echt kruiwagens vol) eikeltjes per jaar lozen, het is geen doen om die te rapen...hoewel ik er hard over denk. Ik kan ook niet om elke boom een hek zetten omdat ze er met de tractor door moeten kunnen. Waar ik eerst woonde had hij weer kastanjes in overvloed en diospiros (heel zoete slappe vruchten) en druiven in het seizoen. Plukje hij zelf en hij kreeg in het najaar gewoon een snor (zoals een pottock betaamd) om de kastanjes veilig te kunnen eten (de schil is stekelig).
De bramen die hij erg lekker vindt zijn gelukkig dit jaar doodgespoten, maar dan blijven er nog peren en kweeperen te plukken... die moet ik maar gaan plukken....

Hij werkt nog maar 2 x in de week langzaam werk (1 x door diep zand, dat wel), dus het schiet niet op.

Phoe die snoept dus wel lekker :o :+ Gelukkig hebben wij geen eikels of andere dingen in de wei liggen dus daar kan ze zich niet mee vetmesten. :) Gaaf dier!

Jolindaa_ schreef:

dankjewel! :D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22-7-2015

Sorry dat ik een tijdje niet heb geupdated! Ben dit weekend met mijn familie een weekendje weggeweest en Diva heeft dus ook niet getraind. Maar ik kwam maandag terug en toen hebben we gelijk weer even met de lange lijnen gewerkt! Dinsdag hebben we vrijheidsdressuur en lange lijnen gedaan, ze was weer helemaal blij dat ze mocht werken! Vandaag hebben we (mijn vriendin en ik, xhereisanne op bokt) alleen foto's gemaakt in het weiland en bij de ponyclub, omdat het toch wel wat te warm was om echt aan het werk te gaan. Diva was helemaal druk en zat te showen! De foto's staan nog op de camera, maar ik hoop dat ik ze vanavond op de laptop heb staan, dan zal ik ze hier laten zien! :)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:52

Yay meer foto's :):)

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:03

ben nu bezig om de fotos naar Noa te sturen. en dan hopen dat ze ze snel heeft en vanavond in het topic kan zetten.
zijn mooie foto's geworden volgens mij, Noa ! *\o/*

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:55

27-7-2015

Ein-de-lijk kan ik hier de foto's laten zien van afgelopen week! :D Het gaat super goed met Diva, we trainen veel, maar natuurlijk hoort knuffelen en gek doen er ook bij! :+ Een paar dagen geleden hebben ik en Anne (xhereisanne op bokt) de paarden in de andere wei gezet. Diva was helemaal blij en stond te showen :oo Gelukkig had Anne haar camera bij zich en heeft hele mooie foto's gemaakt!

Verder gaat alles z'n gangetje en zijn we lekker bezig om Diva slanker te krijgen. Ik heb het idee dat haar buik al wat strakker is geworden, of ik verbeeld het me gewoon :+ Ze doet het heel goed op haar voerverandering, ze is vrolijker dan eerst (ja dat merk ik echt! Ze is de laatste tijd echt heel erg blij, draaft in de wei en aan de hand etc. :D ), en ze heeft meer energie! Lange lijnen gaat heel goed, ze snapt steeds meer. We zijn nu bezig met wijken. Vrijspringen zijn we ook weer wat meer mee aan de gang, maar doen dat zo goed als nooit heel erg hoog, omdat ze zoveel gewicht mee moet tillen :Y) .

fotospaaaaam! :+ :Y)

Hier de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal scherp, maar bewegen kan ze wel! :D
Afbeelding

en nog een sprongetje
Afbeelding

Moe maar voldaan! :D
Afbeelding

Vergelijkingsfoto
Afbeelding

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:18

cudie Diva.
ze gaat vooruit, volgens mij... :=
we gaan sws door totdat we weer n fitte top pony hebbeen! *\%/*

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:14

Ah leuke foto's!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:39

wat kan Diva lopen zeg! Gave foto's hoor :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:56

Leuke shetlander! Ik volg!

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:50

Leuke shet, ik volg! :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:26

Heb je nog nieuwe foto's?