Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juangi schreef:Ik hoor graag jullie meningen.
Ik ben zonet door een stalgenootje op de hoogte gebracht dat er een vreemd paard bij mijn paard is ingezet. Zonder overleg heeft de staleigenaar besloten om een vreemd paard bij mijn paard in de paddock te zetten. Haar reden daarvoor is is dat ze daar voldoende ervaring voor heeft om het in te schatten.
Is dit normaal?
mrie schreef:RoyceMack schreef:Ik vind dit een beetje aanstellerij.
Soms moet je mensen gewoon vertrouwen op hun kennis en ervaring. Ze zal heus dat paard niet zomaar erbij hebben geknald en niet meer naar om gekeken.
Ik begrijp opzich wel dat je je gepasseerd voelt, dat ze niks heeft overlegt. Ze had je best even een berichtje kunnen sturen en het verhaal uit kunnen leggen en kunnen vragen of je die dag even tijd hebt om mee te kijken. Maar het is haar stal. Ik bedoel, huur jij de paddock? Of hoe zit dat bij jullie op stal.
Helemaal mee eens. Ik vind dit echt prinsessengedrag. Blijkbaar is er van te voren wel gezegd dat je met het nieuwe paard zou komen t staan. Nou nu is het zo ver. En je mag er op vertrouwen dat de stalhoudster de boel in de gaten houd zodat geen van beide paarden op de een op andere manier schade oplopen. Dat is namelijk haar baan.
gekvanfleur schreef:@judarthos: heb je überhaupt enig idee wat hoefbevangenheid is en vooral wat je absoluut niet wil met een hoefbevangen paard.
KoudbloedKim schreef:Janderegelaa, zou jouw stalhouder ook een nieuw paard bij een hoefbevangen paard in zetten?
.
KoudbloedKim schreef:Janderegelaa, zou jouw stalhouder ook een nieuw paard bij een hoefbevangen paard in zetten?
Serieuze vraag, niet sarcastisch bedoeld.
Ik vind ook dat je moet kunnen vertrouwen op een goede verzorging, helaas blijkt dit vertrouwen niet altijd terecht.
Juangi schreef:Ik hoor graag jullie meningen.
Mijn paard staat vanwege hoefbevangenheid in de paddock. Zal binnenkort op gras komen te staan maar dat zal nog een aantal weken duren. Vanochtend is er een nieuw paard gearriveerd. Dit paard zal uiteindelijk samen met mijn paard in een kleine kudde komen. Mijn paard zal later in de kudde bijgevoegd worden omdat hij dus nog niet op gras mag.
Ik ben zonet door een stalgenootje op de hoogte gebracht dat er een vreemd paard bij mijn paard is ingezet. Zonder overleg heeft de staleigenaar besloten om een vreemd paard bij mijn paard in de paddock te zetten. Haar reden daarvoor is is dat ze daar voldoende ervaring voor heeft om het in te schatten.
Is dit normaal?