sallandval schreef:Waarom zouden mensen wel sympathieën en antipathieën kunnen hebben en dieren niet? Volgens mij is het gewoon een natuurlijk fenomeen; niets romantisch aan.
Zelfs mijn parkiet die een tijd alleen was geweest was helemaal anti een nieuwe parkiet die ik had gekocht, ze kon hem echt niet luchten of zien en was heel agressief. Gelukkig kon ik hem weer terug brengen, nu een ander mannetje en die mag ze wél (min of meer want het is geen echte pop maar een hermafrodietje).
Mijn dekreu heeft ook honden waar hij meteen vrolijk mee speelt en andere (ook teven) waar hij duidelijk niets aan vind.
Bij mijn merrie is het net zo, de ene pony slaat ze 'haar' land uit, tegen de ander is ze lief. Bij sommige mensen komt ze meteen aan een laat ze zich aaien, anderen krijgen alleen haar billen te zien (en als ze aandringen een hoefje om de oren).
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand niet in een klik/sympathie gelooft; kijk je dan wel goed?
Ik vind een klik tussen mensen of een klik tussen dieren iets heel anders. De klik tussen mens en dier is iets heel anders dan de klik tussen dieren onderling in mijn ogen.