Is dit een vreemd idee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:31

Als jij en je ouders nu een veulen willen, - met alle voor en nadelen die er aan zitten - moet je het doen.
Als jij over een paar jaar een passend sportpaard wilt, moet je die dán zoeken.
Wat daartussen zit heet 'koffiedik-kijken'. :+

Mungbean

Re: Is dit een vreemd idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:39

Aan de afstamming kun je niets aflezen behalve wat kansen.
Ik ben eerst benieuwd wat verstaan wordt onder verder in de sport. Als dat betekend: ik wil ooit (tussen nu en 40 jaar) wel eens een z proefje rijden dan kun je prima een veulen kopen.
Als verder betekend: ik wil nog bij de young riders mee kunnen komen voor ik te oud ben: vergeet het veulen en koop een bewezen concours klaar paard waar al een wisseltje op zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:14

Deetjeeuh schreef:
Dressuurgek schreef:
Een rekensommetje....
Opfok: 36 maanden x 150,- = 5400,-

Dat is 5400,- die je ook kan sparen en waar je na je studie een paard van kan kopen :)*

Maar dan mis je wel de eerste paar jaren van je paard, hoe je hem ziet opgroeien etc. Dat zijn echt geweldige momenten! Als je dat het geld waard vind, dan moet je er toch gewoon voor gaan?

Heel lastig TS, zou graag een lang bericht voor je typen maar daar heb ik nu helaas geen tijd voor, dus dat komt nog. :P

Ik vind het prachtig dat ik het heb kunnen mee maken met mijn veulen. Máár het is niet allemaal rozegeur en maneschijn ook niet. :) De plus en minpunten zullen absoluut gelijk op lopen. :) De enige reden waarom ik dit veulen wilde en opnieuw zou willen als ik terug zou kunnen gaan is omdat het uit die merrie gehaald is. :) Zou ik geen "speciale merrie" hebben of een veulen van een vreemde combinatie moeten kopen zou ik eerder voor eentje gaan die klaar is om beleerd te worden. En ja, ik heb haar ook gewoon thuis dus ik ken de "koetsiekoetsjie" momenten ook wel. Maar ook de zorgen. :)

Snollygoster

Re: Is dit een vreemd idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 10:18

Hey iedereen!
Ik heb het vorige week metijn staleigenaar overlegd en ga het uiteindelijk niet doen. Hij raadde het mij ook meteen af aangezien het financieel wel veel gaat zijn en zou het enkel doen als je je paarden aan huis hebt staan waar het je niets kost. Ook vond hij een veulen houden risicovol aangezien ze de neiging hebben zich sneller te bezeren, zeker als je een veulen met iets of wat bloed koopt. Hij raadde me aan om na mijn studies eventueel een 3-of 4-jarige te kopen die nog niet of net zadelmak is, maar waar nog niets mee gedaan is zodat ik toch het beestje zelf nog voor een deel kan opleiden :)