Prijzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avrovi

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:36

Mag ook wel na zoveel jaren zorg bijvoer en etc wij gaan nu waarschijnlijk met de meiden een voorstel doen van 50 per maand verzorgen en kijken hoe dat uitpakt en anders word het nog even heel goed nadenken en de kosten op een rijtje zetten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:45

De situatie is waardeloos maar die paarden zien er echt wel leuk uit :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:03

Bekend plekje. Ik zou als je de mogelijkheid hebt en je wil het haar kopen. Maar ik kan niet in je portemonee kijken.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:36

monique1991 schreef:
Mag ook wel na zoveel jaren zorg bijvoer en etc wij gaan nu waarschijnlijk met de meiden een voorstel doen van 50 per maand verzorgen en kijken hoe dat uitpakt en anders word het nog even heel goed nadenken en de kosten op een rijtje zetten

Dat lijkt me reëler dan €100,- voor 6 x komen rijden. Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden, na zoveel jaar zijn paarden verzorgen en dan met zulke voorstellen komen is niet helemaal eerlijk tegen over jullie.

Ik moet wel even zeggen dat ik t prachtige paarden vind en ze zien er zo op t oog gezond uit, maar gebreken van binnen zijn zo natuurlijk niet te zien dus een keuring vooraf zou ik net als de rest zeer aanraden na jullie verhaal.

Wil jullie iig succes wensen met dit alles en hopelijk vinden jullie een oplossing!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:04

[PP] Moeilijke keuze paard kopen, of toch laten gaan.

Lijkt wat op mijn verhaal..
Ik heb mijn ex verzorgpaard (ook hobby fokmerrie, 3 veulens op dr 7e) gekocht.. ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar naar de handel te laten gaan.

Ook voor misschien te veel geld en nee niet gekeurd want ik weet dat ze waarschijnlijk afgekeurd zou worden. Maar wel mijn maatje voor het leven.

Dus ik zou zeggen volg je hart, ik ben nog steeds zo blij dat ik het gedaan heb. (Ik betaalde al jaren alle kosten dus stalgeld hoefsmid DA enz)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:11

Calanddra schreef:
Ik zou haar persoonlijk laten keuren op jouw kosten (klinische keuring is niet zo duur), indien goedgekeurd kopen voor 1600 en lekker ergens anders zetten :)

Dit is ook mijn mening :j Die paarden zien er echt wel leuk uit ! <3 Maar in elk geval ergens anders stallen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:27

Ze zijn wel erg leuk. Laten keuren , dan kopen en op andere lokatie stallen. Niets meer te maken moeten hebben met deze mensen.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:03

Mooi spul 1600 lijkt me een koopje.

lindy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:59

Hoihoi,
Ik ben een meisje van 17 jaar en verzorg op dezelfde stal als deze meiden. Ik sta dus voor hetzelfde probleem als hun. Ik heb het paard van de persoon die dit topic heeft gestart ingereden. Het is een erg leuk paard, alleen door de veulens word het rijden soms best lastig omdat je steeds weer moet op en afbouwen. Mijn verzorgpaard op dit moment (het veulen van het verzorgpaard van het meisje dat dit topic is gestart) is op haar 2e gedekt en is dit jaar bevallen van een overleden veulen. Ik vind een stallingsprijs van 190 euro per maand erg duur. Ze hebben geen papieren, zijn nooit gekeurt, geen entingen gehad. De paarden staan in een kas in de stof, onze poetsplaats is spekglad, weinig tot geen uitrijmogelijkheid, wel hebben wij een buitenbak en weidegang. De hoeven van mijn verzorgpaard zijn helemaal afgebrokkeld vanwege de hoefsmid die na veel aandringen as zaterdag pas weer komt na 20 weken. Dit zullen wij zelf moeten betalen. Het is een moeilijke keuze en omdat ik nog bij mijn ouders woon en zelf niet veel verdien gaat dit erg lastig worden, maar ik kan het niet onder de ogen zien om mijn lieveling die ik nu momenteel aan het inrijden ben (ze is 3 jaar) weg te moeten zien gaan. Wij mogen nu een voorstel geven en omdat ik een opleiding ga beginnen niet de tijd heb om het paard te kopen, wil ik een voorstel doen voor een verzorgbedrag. Wat vinden jullie een reëel bedrag per maand? Wij zaten zelf ongeveer op de 50 euro, omdat ze nu weer gedekt zijn voor volgend jaar.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:06

Ik heb destijds afgesproken met de eigenaren om 50 euro per maand te gaan betalen aan ruwvoer. Ook heb ik alle overige kosten zoals hoefsmid DA enz betaald. Dit in ruil dat hun de paarden zouden houden.

Dus feitelijk gewoon alle kosten voor de eigenaren weggenomen. Wel met de afspraak dat ik mijn paard uiteindelijk over zou kopen. Destijds kon ik dit nog niet betalen.

Maar nu heb ik haar vorige maand na 6 jaar verzorgen (ook zelf ingereden) uiteindelijk gekocht.
Ik mag nu nog t/m augustus op stal blijven voor 50 euro per maand en dan ga ik naar een nieuwe pensionstal. Ook weer 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer. Maar daar heb ik dadelijk wel alle luxe voorzieningen zoals 2 binnen bakken voor maar 125 euro in de maand!

Misschien dat ze ook zo'n constructie willen?

Ook bij ons gaat het ook om meerdere fokmerries die weg moeten. Bijna alle ruiters bij ons op stal hebben hun eigen verzorgpaard over genomen. 1 moet er helaas weg, zie onderschrift...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:14

Ik zou niet eens zaken doen met deze man/verkoper.

Dit noem ik niet echt jofel. Bovendien, als jij het paard koopt voor 1000 euro en je stalt hem niet op die stalling voor 190 euro per maand, kan de verkoper niks maken.
Als jij een koopovereenkomst hebt en t paspoort op je naam laat zetten en verder voor het paard zorgt. Begrijp niet zo goed wat hij hiermee wil. 1000 euro en laten staan of 600 euro extra dan mag je m ergens anders zetten. Ik bedoel, das 3 maanden stalling..

Het ligt eraan hoeveel dat paard voor je betekend, maar soms moet je gaan nadenken of dit het waard is en of hij je niet een poot uitdraait. Deze manier van een paard kopen lijkt me verre van perfect. maar goed. tis natuurlijk jouw keuze.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:20

Beetje verwarrend als iemand anders een zelfde soort vraag stelt in TS haar topic en er foto's bij plaats.
Lijkt mij verstandig daar een eigen topic voor aan te maken.

TS:

Mijns inziens is 1600 een redelijke tot acceptabele prijs voor een merrie met dragend veulen.
Ik neem aan dat het veulen wat aan de voet loopt bij hem blijft?. En mag je die tijdelijk mee stallen ergens anders?
Of het meerwaarde heeft voor jou om het toekomstige veulen er bij te hebben en later te verkopen weet ik niet.
Daarnaast klinkt het mij alsof de man er qua rittenkaart een flinke slag uit slaat. Maar hier (noorden) liggen prijzen dan ook lager.
Het enige wat mij stoot is de redenering van de verkoper van prijs. Daarom zou ik de keus maken 1600 en wegwezen.
Mocht je de keus maken haar te kopen, zou ik vooraf klinisch keuren en bij goedkeuring nemen.
Je kent de merrie nu 3 jaar en weet het reilen en zeilen van haar.

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:32

[quote="newt"]Beetje verwarrend als iemand anders een zelfde soort vraag stelt in TS haar topic en er foto's bij plaats.
Lijkt mij verstandig daar een eigen topic voor aan te maken.

sorry hiervoor ik ben van dezelfde stal en heb dezelfde keuze voorgelegd gekregen vandaar dat ik me in het gesprek heb gemengd en extra informatie/foto's heb gegeven lijkt.mij alleen maar handig

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:46

Annem84 schreef:
Ik heb destijds afgesproken met de eigenaren om 50 euro per maand te gaan betalen aan ruwvoer. Ook heb ik alle overige kosten zoals hoefsmid DA enz betaald. Dit in ruil dat hun de paarden zouden houden.

Dus feitelijk gewoon alle kosten voor de eigenaren weggenomen. Wel met de afspraak dat ik mijn paard uiteindelijk over zou kopen. Destijds kon ik dit nog niet

Misschien dat ze ook zo'n constructie willen?

..

Staat het paard dan ook op jouw naam? de rede dat ik twijfel is dat ik na een tijdje je onverwachte kosten zoals de dierenarts niet aankan... Nu denk ik dat het wel lukt, maar ik kan niet in de toekomst kijken en dan doet het meer pijn.

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:52

Graag wil ik ook een berekening laten zien wat hun ongeveer per maand kwijt zijn.

hun maken/verwerken zelf baken kuil op.een weiland naast hun terrein

toevallig weet ik dat een baal kuil van 250.kg hun 25 euro kost in.deze baal zitten 24 plakken een paard heeft 10 tot 14 kg hooi/kuil nodig op een dag.

hun kopen een wormenkuren pakket vanuit België voor 7 euro per stuk die ze 4 x per jaar krijgen

en de smit kost 25 euro per paard als je ervanuit gaat dat ze 5 x per jaar gaan kost dit 125 euro op jaar basis

hier mijn berekening
250kg:24 plakken is 10.42 kg per plak per dag
25 euro:24 plakken is 1.40 per dag
1.40 x 365 dagen is 380.20 op jaarbasis
380.20:12 maanden is 31.68 per maand per paard

hoefsmid 125 :12 is 10.41 per maand

wormenkuur 28 :12 is 2.33 per maand

kom je op een bedrag van 30.68+10.41+2.33 is 43.42 per maand uit

ruwvoer krijgen ze niet ze krijgen geen prikken etc mest word niet weg gehaald/afgevoerd en het landgoed is bijna afbetaald

dus deze man is zelf +- 43.42 per maand per per paard kwijt

mij lijkt op basis hiervan een verzorg bedrag van 50 euro per maand een reëel voorstel zodat hij uit de kosten komt en wij kunnen blijven wat vinden Julie hiervan ?

ik heb samen met een ander meisje van stal begrepen dat de eigenaar van de paarden en landgoed uit de kosten wil maar er geen winst uit wil halen ook wil hij ons dit niet zomaar afnemen en ons niet kwijt het is de verhandellaar die werkt voor deze man die dit ineens verzonnen heeft en daar is geen gesprek mee te voeren vanwege zijn drank gebruik en agressieve reaktie na een mening vandaar dat het voor ons heel lastig is om hier doorheen te komen
Laatst bijgewerkt door avrovi op 08-06-15 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:54

Daar heb ik over heen gelezen, excuses hier voor.
Dan geld voor jou precies het zelfde. Ik hoop dat jullie beide een wijze keuze kunnen maken.

Je kan nooit in de toekomst kijken Aphrodite.
Er kan altijd iets gebeuren of nooit wat. Een buffer voor schappelijke kosten is een pré, maar om 4000 op de kant te hebben voor eventuele koliek operatie heb ik ook niet. Dat zijn voor mij zorgen voor dan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:55

Aangezien de paarden niet zijn gechipt of geent, zal er ook geen paspoort zijn. Daarnaast is een paspoort geen eigendomsbewijs. Je kunt een paard op naam laten zetten bij het stamboek, door de stamboekpapieren (of paspoort naar) op te sturen, maar ik ga ervan uit dat die hier niet aanwezig zijn. Dus je zult in ieder geval moeten zorgen voor een schriftelijke koopovereenkomst, met een duidelijke beschrijving van het paard, zodat huidige eigenaar later niet gaat zeggen dat het paard van hem is.

Constructies zoals annem84 vind ik eng. Alle kosten zijn voor jou, maar eigenaar kan nog steeds zomaar paard verkopen of iets anders beslissen. En zeg nou zelf, een eigenaar hoort die kosten toch gewoon te betalen? Die moet toch gewoon zorgen voor eten en verzorging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:01

Maar niemand kan in de toekomst kijken, dus als je op die manier zou beredeneren zou niemand een paard kunnen kopen. Ik zou zeggen.. Als jij op dit moment een potje kan gaan maken voor de aanschaf en verzorging van een paard doen. Onder voorwaarde van klinische keuring. Dat kost niet zo heel erg veel en je kan dan met de DA overleggen of deze n.a.v de klinische nog een röntgen keuring wilt hebben.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:45

Tsja t is een risico, maar goed aan de andere kant hebben we ook jaren voor niets gereden. En voor het gemiddelde bijrijdpaard betaal je tegenwoordig ook al snel tussen de 50 en 100 euro.

En de dierenarts kosten.. Ik weet gewoon dat als ze iets ergs krijgt dat de vorige eigenaren er nooit meer aan zouden betalen dan ongeveer de slachtprijs. Daarnaast is het ook in mijn belang dat ze goed op haar hoeven staat en de tandarts op tijd komt. Anders kan ik niet rijden. Dus deze kosten heb ik altijd op me genomen.

En ik heb haar al die jaren al als eigen paard mogen beschouwen. Dus die constructie is misschien een risico. Maar goed als betalende bijrijder heb je ook kans dat je bijrijdpaard alsnog verkocht wordt. Op deze manier heb ik toch van haar mogen genieten tot ik haar kon kopen (zat nog met een apartement in de verkoop met flinke restschuld destijds en dus geen financiële zekerheid.) De eigenaar heeft de paarden al jaren eerder willen verkopen. Maar heeft ze voor ons gehouden.

Ik heb haar vorige maand definitief gekocht. Hierbij heb ik haar paspoort gekregen en een koopcontract opgesteld. Paspoort is geen eigendomsrecht bewijs dus vandaar dat ik een koopcontract heb opgesteld. Voorbeelden hiervan staan gewoon op de site van het knhs geloof ik.

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:54

Ja alleen ik vind eerlijk gezecht wel als jij paarden aanschaft voor je plezier de fun om naar te kijken (miljonair) en je hebt vrouwen/meisjes lopen die de zorg voor het paard tot zich nemen ze trainen de veulens mak maken voor verkoop etc dat je dan heel erg blij mag zijn met deze mensen en zorg voor jou plezier eigendom en het ook zelf moet kunnen betalen en anders moet je geen paarden aanschaffen en na 4 jaar ineens zeggen jongens ik stel je voor deze keuze dat is oneerlijk begin dat met iets maar niet gelijk het uiterste

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:34

Allereerst ik ken de meiden, stal en de paarden. Het komt op mij over alsof ze de prijzen die ze vragen voor het rijden, letterlijk van de plaatselijke manege 'voor het gemak' even overgenomen zijn, maar daarbij zijn ze even vergeten dat dit helemaal geen manegepaarden zijn (ze hebben geen conditie, 30 mins wandelen en een drafje dat is het wel zo'n beetje, er lopen dit jaar en volgend jaar ook veulens naast, daarmee kan je amper rijden. Je zou het eerder paardzitten kunnen noemen want veel meer kan je momenteel eigenlijk niet). Deze stal is (nog) helemaal niet te vergelijken met een manege. Er is ook helemaal geen lesgever aanwezig.

Ter vergelijking, de manege (4 sterren manege, fnrs) in dezelfde regio vraagt per les van een uur MINDER geld, maar in plaats daarvan bieden zij wel sportpaarden, veiligheidscertificaten, knhs lidmaatschap, gediplomeerde lesgevers, buitenritten door de natuur, binnenbakken en buitenbakken, springmateriaal, mogelijkheid om wedstrijden te rijden, paarden met nette hoeven, en nog wel meer. Dit heeft jullie stal allemaal niet te bieden, maar ze vragen wel bijna hetzelfde bedrag voor een rit (iets meer zelfs) en hier zou ik dus hoe dan ook niet mee akkoord gaan.
Voor de stalling vragen ze wel een heel stuk minder dan die manege, dus wat dat betreft heb ik daar niets over te zeggen. Ze bieden minder, dus de prijs is minder, naar mijn idee is 190 voor deze regio op zich best fair.

ohja!
Manegeklanten die op een manege komen rijden, hoeven niet hun eigen mest op te ruimen, hoeven niet te vegen, hoeven het tuig van de dieren niet te onderhouden, hoeven niet te helpen met dieren binnen en buiten zetten, en wel meer dingen. Natuurlijk doen jullie dat allemaal gewoon, gewoon puur uit liefde voor die dieren, maar het zijn wel weer kleine extra dingetjes die het naar mijn idee gewoon heel unfair maken. Ik vind het behoorlijk unfair dat ze zo veel geld van jullie durven te vragen, echt waar. Het zou mij trouwens niet verbazen als dat van hun kant ook deels uit onkunde is (ik verwacht niet dat de eigenaar + hoofdverzorger die de prijzen verzonnen heeft, erg op de hoogte is van alles rondom paarden. Maar zo goed ken ik ze ook weer niet, jullie kunnen dat zelf denk ik het beste inschatten)

Wat ik ook bizar vind is het grote verschil in de bedragen: 6x rijden voor 100 euro, of het paard aanschaffen en elke dag kunnen rijden voor 190 euro. Dat klopt niet, en als dat al zo raar ver uit elkaar ligt dan vraag ik mij af hoeveel geld ze er aan verdienen als zo'n paard gestald staat. Ts, als jullie het als groep voor elkaar krijgen om een lagere bijdragen voor de verzorging af te dingen, en je wilt het dier nog steeds kopen, dan zou je misschien ook nog kunnen proberen om iets van die pensionstalling af te dingen, want wellicht is daar ook nog wel beweegruimte. You never know...

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:49

Ik denk toch na meer adviezen te hebben gehad om voorlopig niet over te gaan op kopen maar daar zowiezo nog even mee wachten totdat de nieuwe dracht voorbij is. Zou 30 euro per maand een goed bedrag zijn? Vanavond ging er weer een paard onderuit op de poetsplaats....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:58

Ik zou dan toch eens de dierenbescherming polsen. Paarden onderuit op een poetsplaats is niet normaal. Had het ook nooit achter die man gezocht het ziet er altijd zo mooi uit

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:08

Telpeva schreef:
naar mijn idee is 190 voor deze regio best fair

dat is zeker fair alleen vind ik wel dat alles dan in orde moet zijn een grove grindlaag over het beton/matten of iets op de poetsplek zodat ze niet meer uitglijden de bak goed gesleept zodat deze niet meer te zwaar loopt eigen kasten inplaats van met zijn 3e 4e in een kast gepropt aparte stallen met stro inplaats van in de stof zand en mest staan geen uitstekende palen waar ze zich geregeld aan open halen drink water (vijvers)wat helemaal groen word van de algen aanpassen een goede 20/40 wedstrijdbak inplaats van 20/30 goede spuit plek met warm en koud water inplaats van een losse slang aan de gebruikelijke wasbak en noem maar op dus in de staat vind ik 190 nou niet waard omdat ze zelf maar 30 euro kosten aan hooi hebben dit zou betekenen dat ze zwart per paard 160 euro winst maken per maand terwijl voor die prijs er ook privé stallen zijn in de omgeving waar wel alles in orde is dus al zou ik besluiten tot kopen denk ik dat ik er wel voor kies ergens anders te stallen of alles moet in orde gemaakt worden of de prijs moet zakken

klopt dat het er allemaal netjes uitziet en goed word onderhouden maar de poetsplek en stal vind ik al jaren een aandachTS punt gelukkig hebben ze er nu geen last van maar 3 jaar geleden hadden alle paarden last van hoesten en snot ivbm de stof in stal en de poetsplek word spekglad als een paard mest of word afgespoten(dit doe ik nu al met een emmer water en zo min mogelijk) ons gaat het aan het hard en ondanks sommige minpunten proberen we er alles aan te doen ons verzorg paardje een goed leven te geven en zijn we bang dat het anders gaat al zouden wij er niet zijn (markt slacht etc)

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 11:54

Is 100 euro per maand erg veel of is dat een normaal bedrag?
de eigenaar wil dit namelijk vragen. Vandaag bericht gehad dat het per 1 juli ingaat...