Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en het koppie wat volwassener. Maar misschien is dat niet goed zichtbaar op de foto.
Jara heeft het eerste kwartier van hot naar her gerend en was toen moe genoeg om te gaan eten. Pippa sjokte er een beetje achteraan, ze is echt de oppas oma van Jara. "Dat stomme geren, ik word daar zo moe van"
Ik zal proberen binnenkort een foto te maken van hoe ze er nu uitziet!
Ze vindt het wel heel erg leuk.

briljant!!
. Geniale update
Koppie omhoog, maar verder eigenlijk niks. Na 3 keer vroeg mijn vriend: "Zal ik erop gaan?" "Euuuuh, het kan denk ik wel, maar ik zou het niet doen." Ik ben niet zo'n held
maar ze was super braaf dus ik dacht dat het wel goed zou gaan. Ik wist ook dat Jara bij ruitje het omhoog komen zelf het spannends vond, dus eigenlijk had ik verwacht dat ze zoals ze nu al was, niks zou doen bij het opstappen vanaf het krukje. Ook maakte ze telkens contact, terwijl ze in het begin bij ruitje helemaal verstijfde.
Daarna een paar pasjes naar voren. Helemaal uit evenwicht, hihihi, arme pony. Mijn vriend bleef heel stil zitten, maar Jara vond het erg lastig en ging om de paar passen stil staan. Op een gegeven moment met de stem en een beetje druk van voren haar gevraagd om in een redelijk hoog tempo door te stappen, dat ging echt heel goed. Ze hield het een hele volte vol. Toen hebben we haar met "ho" stilgezet, beloond en afgestapt.
Knappe Jara waar we eigenlijk zonder problemen zo weer op konden stappen (bedankt ruitje en medebeleerders!
) en mijn vriend die maar weinig ervaring met paarden heeft en precies aanvoelt wat hij wanneer moet doen. En het lef dat hij meer heeft dan ik.
Wat goed!!!! Wat een toppers zijn jullie 3!!
Jara had zich geen betere baasjes kunnen wensen! Jullie geven haar het vertrouwen dat ze nodig heeft, super om te zien dat ze zo positief verandert
Ga zo door, ik blijf graag leuke updates lezen!!!
en super dat jullie het zo relaxt aanpakken.
! Ik had gehoopt mensen te vinden die zouden begrijpen wat bij haar werkt maar je kunt nooit eisen dat mensen een paard behandelen zoals jij zou doen natuurlijk 
. En hij heeft een soort kalmte en natuurlijk leiderschap, dat heft zijn gebrek aan ervaring weer wat op denk ik 
Zo kon ik lekker wat dingetjes kopiëren en ook voorspellen hoe ze ging reageren.