Paard kopen van 't Fjordenpaard zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Paard kopen van 't Fjordenpaard zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:31

Ik ga mee met de reacties over het kopen van een paard met een vriendin. Ook ik vind dat absoluut geen verstandig plan.

Voor wat betreft het paard weghalen uit een bestaande kudde: doen jullie het niet, dan doet iemand anders het wel. En daarnaast; ook veel particulier verkochte paarden worden uit een bestaande kudde 'geplukt'. Is dat 'sielugh'? Nee. That's life. Vertel je vriendin maar dat ze dieren niet zo moet vermenselijken, want dat is precies wat ze doet.

Een ander punt; ik heb de site bekeken, en ik vind werkelijk dat ze daar (het Fjordenpaard) enorm hoge prijzen vragen voor papierloze basis/recreatiepaarden. Helemaal nu, nu de paardenmarkt enorm op z'n gat ligt. € 2.500,= voor een basis gereden, papierloze pony. Of zelfs nog iets meer voor een papierloze 'fries'. Met de opmerking: '100% fries maar helaas geen stamboekpapieren'. Leuk gezegd, maar het blijft dus een papierloze 'look-a-like-fries'.

Mocht ik daar een pony/paard vandaan halen, dan zou ik absoluut de prijzen niet betalen die zij er voor willen hebben. Zat andere paarden tekoop, bij handelaren of particulieren.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:01

Ik heb een paard gekocht bij het Fjordenpaard. En het is precies het paardje wat ik wilde. Zij verkopen echt paarden die bij je passen. Als jij aangeeft wat je zoekt en je ervaring met rijden etc. dan zeggen hun welk paardje bij je zou passen.

En als jij geen paard bij hun koopt, koopt iemand anders hem wel. Dus uit de kudde halen valt wel mee hoe zielig dat is. Paard krijgt het bij jullie toch goed.
En ieder paard wat je koopt zal even aan zijn omgeving moeten wennen, maar een nieuwe kudde went wel snel meestal. Mijn paard was binnen twee weken gewend.