Ik rij echt al heel erg lang, en op hoger niveau maar ik heb er nog steeds last van
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gix schreef:Een deken die zich aanpast op de temperatuur. Een vacht maar dan anders dus eigenlijk
safina schreef:Gix schreef:Een deken die zich aanpast op de temperatuur. Een vacht maar dan anders dus eigenlijk
Een deken die aangeeft hoe de temperatuur eronder is. Dus een soort indicator die van blauw (koud) naar rood (warm) gaat. Niet voelen met je handen, maar in één oogopslag zien.
Verder schiet mij te binnen:
- indicator voor stof/ amoniakdampen / stalklimaat / frisse lucht
- een zichzelf oplossende mesthoop
- een longeersingel waarbij je de ringen op elke gewenste plaats kan zetten
- een stappenteller voor paarden
- iets wat mij aangeeft hoe actief mijn pony de achterhand gebruikt
- een linker/rechter-galop-indicator
- een dressuurproevenvoorlezer waarbij je zelf kunt aangeven wanneer je de volgende aanwijzing wilt horen
- iets waarmee je mooie roosjes kunt maken zonder gedoe met naald en draad
- een bioritme-meter: hoeveel tijd eten, hoeveel tijd drinken, hoeveel tijd slapen, hoeveel tijd bewegen... Met signaal bij opvallende veranderingen.
- een mest-buster: iets waarmee je na kunt gaan wie bij de rijvereniging de mest niet uit de bak heeft gehaald![]()
- een deken die naar het lichaam gaat staan en daardoor beter past
- een scheermachine waarmee je wél makkelijk (en veilig) de kootholten kunt scheren
- Hoefbescherming die je aan en uit kunt doen, maar die steviger zit dan een hoefschoen en waarbij je je paard ook op scherp kunt zetten.
- Een teugeldrukmeter die tijdens het rijden feedback geeft aan de ruiter/menner.
- Handschoenen waar je nooit meer koude handen in hebt en toch alles goed mee voelt
- iets dat zorgt dat er geen sneeuw tussen hoefijzers klontert
- een apparaat dat een verkeerde handhouding afleert door een signaal af te geven als ruiter met pianohanden rijdt, handen te ver uiteen heeft etc.
- instructie op afstand. Zodat je bij wijze van spreken les kunt krijgen van iemand die aan de andere kant van de wereld zit.
- onzichtbare omheining die je digitaal kunt verplaatsen
- iets waarmee je een bezweet paard met dikke wintervacht snel droog krijgt voor mensen die alleen een wei en schuilstal hebben
- een fructaanindicator, die je op je eigen wei kunt zetten en die je precies vertelt hoeveel fructaan er in je eigen gras zit. Ter preventie van hoefbevangenheid. (er is wel een appje, maar dat houdt geen rekening met je eigen lokale omstandigheden, zoals je grassoort, lengte van het gras, mate van bemesting en de hoeveelheid zonlicht en temperatuur op je eigen lokatie)
- je eigen bit 3-D-printen n.a.v. een mondscan van je paard
Tot zover reikt mijn fantasie.
Succes!
Kala schreef:ingvdh schreef:Een dressuurproef app, hierbij denk ik aan een GPS gebaseerd systeem die de door jouw gekozen proef voorleest en de commando's geeft op het juiste moment.
Bestaat al.
EDIT:
- Hoefschoenen die niet op de millimeter hoeven te passen en ietwat mee kunnen bewegen in groei met de hoef.
- Simpele, handzame, uitschuifbare en lichte stokken om cavaletti op de juiste maat te leggen voor stap, draf en galop. Met en zonder verruiming.
- Makkelijkere oplossing om vlasstallen uit te mesten. Iets wat zuiniger is met het vlas dan de huidige mestvorken.
- Iets wat kan aangeven of mijn paard het koud heeft of niet, zodat ik beter weet wat voor type deken ik erop moet leggen.
- Iets wat uit speeksel kan meten of mijn paard voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt en of hij van iets teveel krijgt.
- Iets simpels voor particulieren om te kunnen controleren of je zadel nog goed ligt (ik weet wel dat ze met thermografie in combi met een telefoon app bezig zijn).
Dat zijn mijn dingetjes wel
SusanH schreef:Ik wil dat ik in de winteravond ook de beschikking heb over daglicht om in te rijden. Heb zo'n hekel aan in het donker naar stal gaan. Wil het licht ook wel zelf aan en uit kunnen zetten. En een knopje waarmee je regen aan en uit kan zetten, of de wind zelf kan regelen zou ik super vinden.
En wat ik ook nog mis is een magisch schild om mijn paard en mij te beschermen tegen steekbeestjes in de zomer.
SusanH schreef:Ik wil dat ik in de winteravond ook de beschikking heb over daglicht om in te rijden. Heb zo'n hekel aan in het donker naar stal gaan. Wil het licht ook wel zelf aan en uit kunnen zetten. En een knopje waarmee je regen aan en uit kan zetten, of de wind zelf kan regelen zou ik super vinden.
En wat ik ook nog mis is een magisch schild om mijn paard en mij te beschermen tegen steekbeestjes in de zomer.
guusje_h schreef:misschien een soort stijgbeugel waardoor je tenen automatisch rechtvooruit staan. ik heb namelijk het probleem dat mijn tenen naar buiten staan en ze echt met geen mogelijkheid normaal krijg (zonder pijn). ik krijg hier dan ook altijd opmerkingen over en dat begint heel irritant te worden.
Dat zou hier ook een hele goeie zijn.
Seltje schreef:Een trailer die zichzelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.
NatasjavE schreef:Iets waardoor paarden ook in de modder de ijzers niet aftrappen(in de wei). alles wat ik tot nu toe gezien heb is of te groot en te lomp of gaat na een dag in de modder schuren.
Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.
Lara_Silver schreef:Seltje schreef:Een trailer die zichzjelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.
Geen gehele trailer, maar wel een mover. Geen idee of je het budget er voor hebt, en of het ze gebruiken zijn op een trailer. Maar ik weet dat ze voor caravans bestaan. Mijn opa heeft zich er één aangeschaft toen het koppelen van de caravan hem te zwaar werd.

Seltje schreef:Een trailer die zichzelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.