Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovecamantha

Re: Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:18

Een apparaatje dat een trilling geeft als je op het verkeerde been zit :j
Ik rij echt al heel erg lang, en op hoger niveau maar ik heb er nog steeds last van :')

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:32

Een mestrobot voor op de wei/track. Moet dan dus wel door gaten en modder kunnen. Dat zou zo'n zegen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:41

Gix schreef:
Een deken die zich aanpast op de temperatuur. Een vacht maar dan anders dus eigenlijk :')

Een deken die aangeeft hoe de temperatuur eronder is. Dus een soort indicator die van blauw (koud) naar rood (warm) gaat. Niet voelen met je handen, maar in één oogopslag zien.

Verder schiet mij te binnen:
- indicator voor stof/ amoniakdampen / stalklimaat / frisse lucht
- een zichzelf oplossende mesthoop
- een longeersingel waarbij je de ringen op elke gewenste plaats kan zetten
- een stappenteller voor paarden
- iets wat mij aangeeft hoe actief mijn pony de achterhand gebruikt
- een linker/rechter-galop-indicator
- een dressuurproevenvoorlezer waarbij je zelf kunt aangeven wanneer je de volgende aanwijzing wilt horen
- iets waarmee je mooie roosjes kunt maken zonder gedoe met naald en draad
- een bioritme-meter: hoeveel tijd eten, hoeveel tijd drinken, hoeveel tijd slapen, hoeveel tijd bewegen... Met signaal bij opvallende veranderingen.
- een mest-buster: iets waarmee je na kunt gaan wie bij de rijvereniging de mest niet uit de bak heeft gehaald :D
- een deken die naar het lichaam gaat staan en daardoor beter past
- een scheermachine waarmee je wél makkelijk (en veilig) de kootholten kunt scheren
- Hoefbescherming die je aan en uit kunt doen, maar die steviger zit dan een hoefschoen en waarbij je je paard ook op scherp kunt zetten.
- Een teugeldrukmeter die tijdens het rijden feedback geeft aan de ruiter/menner.
- Handschoenen waar je nooit meer koude handen in hebt en toch alles goed mee voelt
- iets dat zorgt dat er geen sneeuw tussen hoefijzers klontert
- een apparaat dat een verkeerde handhouding afleert door een signaal af te geven als ruiter met pianohanden rijdt, handen te ver uiteen heeft etc.
- instructie op afstand. Zodat je bij wijze van spreken les kunt krijgen van iemand die aan de andere kant van de wereld zit.
- onzichtbare omheining die je digitaal kunt verplaatsen
- iets waarmee je een bezweet paard met dikke wintervacht snel droog krijgt voor mensen die alleen een wei en schuilstal hebben
- een fructaanindicator, die je op je eigen wei kunt zetten en die je precies vertelt hoeveel fructaan er in je eigen gras zit. Ter preventie van hoefbevangenheid. (er is wel een appje, maar dat houdt geen rekening met je eigen lokale omstandigheden, zoals je grassoort, lengte van het gras, mate van bemesting en de hoeveelheid zonlicht en temperatuur op je eigen lokatie)
- je eigen bit 3-D-printen n.a.v. een mondscan van je paard

Tot zover reikt mijn fantasie.
Succes!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:47

safina schreef:
Gix schreef:
Een deken die zich aanpast op de temperatuur. Een vacht maar dan anders dus eigenlijk :')

Een deken die aangeeft hoe de temperatuur eronder is. Dus een soort indicator die van blauw (koud) naar rood (warm) gaat. Niet voelen met je handen, maar in één oogopslag zien.

Verder schiet mij te binnen:
- indicator voor stof/ amoniakdampen / stalklimaat / frisse lucht
- een zichzelf oplossende mesthoop
- een longeersingel waarbij je de ringen op elke gewenste plaats kan zetten
- een stappenteller voor paarden
- iets wat mij aangeeft hoe actief mijn pony de achterhand gebruikt
- een linker/rechter-galop-indicator
- een dressuurproevenvoorlezer waarbij je zelf kunt aangeven wanneer je de volgende aanwijzing wilt horen
- iets waarmee je mooie roosjes kunt maken zonder gedoe met naald en draad
- een bioritme-meter: hoeveel tijd eten, hoeveel tijd drinken, hoeveel tijd slapen, hoeveel tijd bewegen... Met signaal bij opvallende veranderingen.
- een mest-buster: iets waarmee je na kunt gaan wie bij de rijvereniging de mest niet uit de bak heeft gehaald :D
- een deken die naar het lichaam gaat staan en daardoor beter past
- een scheermachine waarmee je wél makkelijk (en veilig) de kootholten kunt scheren
- Hoefbescherming die je aan en uit kunt doen, maar die steviger zit dan een hoefschoen en waarbij je je paard ook op scherp kunt zetten.
- Een teugeldrukmeter die tijdens het rijden feedback geeft aan de ruiter/menner.
- Handschoenen waar je nooit meer koude handen in hebt en toch alles goed mee voelt
- iets dat zorgt dat er geen sneeuw tussen hoefijzers klontert
- een apparaat dat een verkeerde handhouding afleert door een signaal af te geven als ruiter met pianohanden rijdt, handen te ver uiteen heeft etc.
- instructie op afstand. Zodat je bij wijze van spreken les kunt krijgen van iemand die aan de andere kant van de wereld zit.
- onzichtbare omheining die je digitaal kunt verplaatsen
- iets waarmee je een bezweet paard met dikke wintervacht snel droog krijgt voor mensen die alleen een wei en schuilstal hebben
- een fructaanindicator, die je op je eigen wei kunt zetten en die je precies vertelt hoeveel fructaan er in je eigen gras zit. Ter preventie van hoefbevangenheid. (er is wel een appje, maar dat houdt geen rekening met je eigen lokale omstandigheden, zoals je grassoort, lengte van het gras, mate van bemesting en de hoeveelheid zonlicht en temperatuur op je eigen lokatie)
- je eigen bit 3-D-printen n.a.v. een mondscan van je paard

Tot zover reikt mijn fantasie.
Succes!

Zo he spam :7

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:50

bruintje123 schreef:
Dekens die ook op brede paarden passen. Ja ze bestaan. Te zoeken met een vergroot glas :)
Dus naast lengte maten ook breedte maten.

Ja goeie, hier ook schuurplekken bij een paard vanwege te smalle eczeemdeken.
Lengte is prima, breedte niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:52

Kala schreef:
ingvdh schreef:
Een dressuurproef app, hierbij denk ik aan een GPS gebaseerd systeem die de door jouw gekozen proef voorleest en de commando's geeft op het juiste moment.

Bestaat al. ;)

EDIT:
- Hoefschoenen die niet op de millimeter hoeven te passen en ietwat mee kunnen bewegen in groei met de hoef.
- Simpele, handzame, uitschuifbare en lichte stokken om cavaletti op de juiste maat te leggen voor stap, draf en galop. Met en zonder verruiming.
- Makkelijkere oplossing om vlasstallen uit te mesten. Iets wat zuiniger is met het vlas dan de huidige mestvorken.
- Iets wat kan aangeven of mijn paard het koud heeft of niet, zodat ik beter weet wat voor type deken ik erop moet leggen.
- Iets wat uit speeksel kan meten of mijn paard voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt en of hij van iets teveel krijgt.
- Iets simpels voor particulieren om te kunnen controleren of je zadel nog goed ligt (ik weet wel dat ze met thermografie in combi met een telefoon app bezig zijn).

Dat zijn mijn dingetjes wel ;)

Die 'mestvork' bestaat al. De 'Golden Gark' is het zuinigste wat je kan vinden, pakt alleen de drollen en de natte plekken eruit. 10 x beter dan een mestvork.

Ik mis (vooral hier) een grotere collectie met diverse bitten in ponymaten. Monden beginnen echt niet allemaal met 12,5 cm en ik nee ik wil niet enkel kunnen kiezen uit enkelgebroken en hé enkelgebroken watertrensen. -O-

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:04

Een kruiwagen met koplampen zodat ik in de winter ook savonds de wei uit kan mesten! :D

Verder betaalbare dekens voor paarden die breed zijn. Een wondermedicijn tegen zomereczeem is ook heel erg welkom!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:08

De uitvinding om te voorkomen dat er geen sneeuw tussen de ijzers klontert is er ook al :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:20

Ik wil dat ik in de winteravond ook de beschikking heb over daglicht om in te rijden. Heb zo'n hekel aan in het donker naar stal gaan. Wil het licht ook wel zelf aan en uit kunnen zetten. En een knopje waarmee je regen aan en uit kan zetten, of de wind zelf kan regelen zou ik super vinden.

En wat ik ook nog mis is een magisch schild om mijn paard en mij te beschermen tegen steekbeestjes in de zomer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:25

SusanH schreef:
Ik wil dat ik in de winteravond ook de beschikking heb over daglicht om in te rijden. Heb zo'n hekel aan in het donker naar stal gaan. Wil het licht ook wel zelf aan en uit kunnen zetten. En een knopje waarmee je regen aan en uit kan zetten, of de wind zelf kan regelen zou ik super vinden.

En wat ik ook nog mis is een magisch schild om mijn paard en mij te beschermen tegen steekbeestjes in de zomer.

wat dacht je van een magische bubbel rond je paard (met een doorsnede van zo'n 30 meter doorsnede) gevuld met daglicht en beschermend tegen beestje. heb je twee vliegen in 1 klap.. wel natuurlijk met de optie om het daglicht te vervangen door nacht wanneer het jou uitkomt dat je paard gaat pitten naast de optie om m gewoon uit te schakelen voor licht zodat het gewoon het zonlicht volgt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:25

SusanH schreef:

Of een knopje waarmee je de regen uit kunt zetten en de zon aan O:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:28

Ja die functie moet er ook op :))

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:34

Automatische poep afvoerband in de trailer en op de poetsplaats. Hindernismatetiaal met motor die zichzelf opruimen en als ze vallen zichzelf weer opbouwen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:16

Hippologic schreef:
NatasjavE schreef:
Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.

Daar weet ik wel iets voor. Ik zal binnenkort een YT video maken. Heel handig! :Y)

NatasjavE schreef:
ohh,..heeeel graag :j

Hier is tie dan! Mijn video: in 10 seconden een hooinet vullen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:20

ja ok, maar je vergeet de tijd erbij op te tellen dat je je ikea tas staat te vullen ;)

en dit is natuurlijk een enkel portie, geen grootverbruik :)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:27

guusje_h schreef:
misschien een soort stijgbeugel waardoor je tenen automatisch rechtvooruit staan. ik heb namelijk het probleem dat mijn tenen naar buiten staan en ze echt met geen mogelijkheid normaal krijg (zonder pijn). ik krijg hier dan ook altijd opmerkingen over en dat begint heel irritant te worden.

Haha retweet! :D Dat zou hier ook een hele goeie zijn.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:29

Een trailer die zichzelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:37

Zindelijkheidstraining voor paddock/weide paarden.
Snelle tests (snap test?) voor dingen als wormen, huidparasieten/schimmels en vit./min. waardes (incl. die voor spieren/organen, etc.) dus wat je nu via bloedtesten moet uitzoeken. Liefst via bv speeksel zodat er geen bloed geprikt hoeft te worden. En heel betaalbaar natuurlijk :D

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:45

Graag een tijdgestuurde ruwvoermachine in de vorm van een rolruif voor een kleine kudde (3 a 4 paarden). Voor grote stallen zijn er mooie oplossingen en aardige voor 1 paard in een box. Maar voor de particulier met een paar paarden niet.

Mooie voor grotere groepstallen http://www.bm-agrotech.ch/online-shop-p ... allenraufe

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:44

Seltje schreef:
Een trailer die zichzelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.

Geen gehele trailer, maar wel een mover. Geen idee of je het budget er voor hebt, en of het ze gebruiken zijn op een trailer. Maar ik weet dat ze voor caravans bestaan. Mijn opa heeft zich er één aangeschaft toen het koppelen van de caravan hem te zwaar werd.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:54

NatasjavE schreef:
Iets waardoor paarden ook in de modder de ijzers niet aftrappen(in de wei). alles wat ik tot nu toe gezien heb is of te groot en te lomp of gaat na een dag in de modder schuren.

Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.

Betere hoefsmid kiezen. Bij onze merrie die 24/7 op het land loopt komen de ijzers ook niet los.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:03

Lara_Silver schreef:
Seltje schreef:
Een trailer die zichzjelf aan de auto hangt. Dan mag mijn trailer nog zo licht zijn, en nog zo goed kunnen parkeren, ik knoei altijd met het laatste stukje, en heb wegens spierziekte enorm weinig kracht.

Geen gehele trailer, maar wel een mover. Geen idee of je het budget er voor hebt, en of het ze gebruiken zijn op een trailer. Maar ik weet dat ze voor caravans bestaan. Mijn opa heeft zich er één aangeschaft toen het koppelen van de caravan hem te zwaar werd.

Ik wist niet dat dat al bestond, gaat naar Google

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:16

Idd, een mover voor caravans moet vast ook op een paardentrailer te montereb zijn :j

Elena, ik lig helemaal dubbel op jouw opties. Vooral die automatische deken lijkt me geweldig.

Maar ik denk dan aan de arabier van een stalgenoot die ik nooit een deken op of af doe zonder hem of bij een gevulde voerbak te hebben staan, of vast te houden aan een halster, omdat hij anders de wei doorgaat tijdens het op dan wel af doen.

En de beelddenker in mij ziet nu een deken achter een arabier in de wei aanrennen _O-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:29

Maar eigenlijk vind ik al die frustraties en onhandig gedoe/hard werken juist bij de charmes van het paarden houden horen.... :')

Maar iets om de bak/mest en het water te ontdooien in de winter zou wel fijn zijn :=

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:48

Seltje schreef:

Ik zie het probleem niet?
Als je met je trekhaak recht onder de dissel van je trailer gaat staan, dan hoef je enkel het neuswiel van je trailer in te trekken en klikt hij vanzelf vast op je trekhaak. In het ergste geval moet je eens op je dissel gaan staan