manege geslotenen! wat nu ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:07

Het is heel moeilijk om soms aan alle eisen van een paard te voldoen.
Wij vinden ook dat ons paard te weinig beweging krijgt, staat de hele dag op een paddock te verteren.
Dus paardlief gaat twee weken ergens heen waar ze met andere paardjes staat en lekker in de wei kan staan.

Helaas is dat in Drenthe en kan ik er niet zo vaak meer heen. Maar paardje kan wel met vriendjes in de wei en daar gaat het dan even om!

Het is vast moeilijk, omdat je (nog) geen paardje erbij mag van je ouders. Toch zal je misschien even je paard ergens anders moeten zitten waar je hem misschien niet meer elke dag op kan zoeken maar waar hij het wel heel fijn heeft.
Misschien is er zelfs een bak waardoor je eens in de twee/drie dagen toch kan rijden!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:07

Wel fijn dat je open staat voor verbetering Ts! Misschien weten mensen uit Belgie wat voor je!

mapartepe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:08

of een stuk weidegrond om te huren / kopen zodat we plaats hebben om een extra paardje te zetten
en dat de weiden weer kunnen bijgroeien

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:08

Ik heb ts al een bericht gestuurd met enkele opties en ben ook nog een rond aan het vragen!

Sure_lee

Re: manege geslotenen! wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:10

Top Olafgek!

mapartepe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:12

dank je dat je wilt helpen ! ik weet ook wel dat de omstandigheden echt niet goed zijn voor hem maar we moeten nog een weide bij vinden ! en voorlopig op een stal zetten kan ik wel eens voorstelen aan mijn ouders

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:24

Mariett schreef:
Het is heel moeilijk om soms aan alle eisen van een paard te voldoen.
Wij vinden ook dat ons paard te weinig beweging krijgt, staat de hele dag op een paddock te verteren.
Dus paardlief gaat twee weken ergens heen waar ze met andere paardjes staat en lekker in de wei kan staan.

Helaas is dat in Drenthe en kan ik er niet zo vaak meer heen. Maar paardje kan wel met vriendjes in de wei en daar gaat het dan even om!

Het is vast moeilijk, omdat je (nog) geen paardje erbij mag van je ouders. Toch zal je misschien even je paard ergens anders moeten zitten waar je hem misschien niet meer elke dag op kan zoeken maar waar hij het wel heel fijn heeft.
Misschien is er zelfs een bak waardoor je eens in de twee/drie dagen toch kan rijden!

Zo ingewikkeld is het niet, hoor, ruimte, beweging, gezelschap van soortgenoten en goede voeding.
Kun je dat niet bieden, dan zou je geen paard moeten willen houden...

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:39

Maar vergeet met verplaatsen dan niet om eerst eens te kijken of jouw paard überhaupt wel gezond is!
Iedereen denkt in het belang van jouw paard, dat 'ie zo snel mogelijk een vriendje moet hebben.
Daar sta ik helemaal achter, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je op die manier een evt. Virus verspreidt.
Eerst uitsluiten, dan pas verplaatsen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:40

dit heeft ze tochal aangegeven dat haar dierenarts haar paardje komt controleren?

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:45

Dat heeft ze wel al aangegeven ja, maar die uitslag laat ook even op zich wachten.
In deze moet je geen overhaaste beslissingen nemen, daardoor krijgt zo'n virus kans om zich te verspreiden.
En iedereen legt er nu zo'n druk op dat het paard een vriendje moet hebben, dat de kans groot is dat TS een te snelle beslissing neemt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:52

TS is 15, en aangezien TS aangeeft dat paardlief van haar vader niet op het weiland mag, zal zij echt niet zelf de touwtjes in handen hebben thuis, maar zullen de ouders wel uitmaken hoe en wat.

Buiten dat: ik wordt ook wel treurig van dit soort berichten.
Helemaal alleen 22 uur per dag op stal. Diep triest vind ik dat.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:03

Gezien het feit dat TS het risico van Rhino niet helemaal lijkt te kennen, weet ik niet of ze weet hoe ze hiermee om moet gaan.
Ik begrijp dat ze gezien de leeftijd geen zelfstandige beslissingen zal mogen maken, maar wie zegt mij dat de ouders van TS wel het risico van Rhino kennen.
Ik neem aan dat dat dan al lang thuis was besproken.
Ik denk dat het vinden van een vriendje nu van minder groot belang is, ten opzichte van de veiligheid van een grote groep paarden.
Voor mezelf zou ik ook niet blij zijn, als er ineens een paard bij ons op stal komt, waarvan men weet dat deze mogelijk in aanraking is geweest met Rhino.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:06

ik denk dat alle stallen hier in de buurt wel zullen aangeven dat het paarden rhinovrij moet zijn hoor! en dat ts dat zelf ook wel weet aangezien ze zelf een dierenarts erbij haalt. Ze kan nu toch best al een oplossing zoeken, want dat is ook niet op 1,2,3 gevonden

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:08

Waarschijnlijk zijn de stallen bij jullie in de buurt gesloten, risico bestaat dat men het dan verderop gaat zoeken, omdat daar nog wel een plekje vrij is.
Ik denk dat ik de evt. gevolgen niet meer hoef uit te leggen......

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:09

gewone kleine pensionstalletjes zijn niet op lockdown hier hoor. enkel de 3 grotere maneges die hier zitten. Tussen de kleinere stalles is er sowieso weinig verplaatsing en als die er is, is nu iedereen extra voorzichtig

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:17

Het enige wat ik zeg, is dat het verstandig kan zijn om even de bloeduitslagen af te wachten.
In mijn ogen is dat nu het belangrijkste.
En ik hoop echt dat TS of haar ouders dat zelf ook al hadden bedacht, een evt vriendje komt op de tweede plaats.
Verder ga ik er met name van uit dat TS het beste voor heeft met haar paard.
En denk ik dat het hier niet gaat om het wel of niet hebben van paarden vriendjes.
Dat in de tussentijd de kleinere stallen geen maatregelen treffen, zal ik me maar niet over uitlaten.
Voor TS hoop ik gewoon, dat er niets aan de hand is met haar paard.

mapartepe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:25