Openingstijden stal opeens anders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:08

AngelsDitch"]
[quote="Mistic"][quote="Vippie"]
Ik zie ze dr voor aan om de sleutel na 6 uur mee te nemen zodat je er dus echt niet meer in kan (naja kan wel maar dan moet je een ruit intikken).. maar blijf in de goedheid geloven... dit is dus een van die vage dingen, leuk zo'n nieuwe regel instellen zonder overleg of uitleg, dan weet je zo lekker waar je aan toe bent...
[/quote]

Ze laat meestal wel de deur van de kantine open. Dan loop ik met Ucky toch daar door heen. Haha!

[quote="Vippie schreef:
tijd voor een grote stalvergadering....


Hier ben ik het helemaal mee eens.
[/quote]

Ben ik het ook mee eens... overleg is toch wel het meest normale wat je kunt doen...

Dan wil ik ook wel eens horen wat nou precies de regel is over het buiten zetten van de paarden... Knipoog

Haha... zal een leuke boel worden, met z'n allen door de deur van de kantine...
[/quote]

Laat mij ook weten wanneer deze stalvergadering gaat plaatsvinden.. Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:04

bij mij op stal mag ik alleen op zondag na zessen niet komen.

maar ik ken een stal waar je op maaandag tot zaterdag maar tot vijf uur mag komen en op zondag tot een uur. vreselijk. mensen met een normale baan kunnan daar dus ook niet gaan staan. en maar klagen dat ze geen pensionklanten krijgt. raar?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:09

Bij ons op stal is het op zaterdag tot 20.00 uur, en op zondag tot 19.00 uur
Door de week tot 22.00 uur, maar dit zijn de wintertijden.
Zomers is het door de week tot 23.00 uur en in het weekend tot 22.00 uur
Wel lastig, als ze zo vroeg al sluiten!!

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:32

Bij ons op stal kan je komen wanneer je wil. Ben ik wel blij mee. want soms als ik niet thuis slaap kan het weleen rond 21 uur zijn alsk op stal aan kom. Het is wel rot als je eerst laat gewent was en nu opeens maar tot 18:00 u .Ik hoop dat je met de stalhouder kan praten over hoe het zit met de wedstrijden!!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:32

Is bij ons al jaren zo; zaterdag en zondag tot 18h00. Redelijk logisch, want sommige mensen gebruikten de kantine als uitgaansplaats, en aangezien de eigenaren ook wel eens rust willen hebben... (wonen erbij). Met wedstrijden is het anders, dan ben je een uitzondering en mag je natuurlijk later thuis komen. Het is dan niet de bedoeling dat je blijft hangen, maar dat is logisch.
Ik werk zaterdag tot 18h00, maar ik heb wel begrip voor de regel.

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:13

astridastrid schreef:
Is bij ons al jaren zo; zaterdag en zondag tot 18h00. Redelijk logisch, want sommige mensen gebruikten de kantine als uitgaansplaats, en aangezien de eigenaren ook wel eens rust willen hebben... (wonen erbij). Met wedstrijden is het anders, dan ben je een uitzondering en mag je natuurlijk later thuis komen. Het is dan niet de bedoeling dat je blijft hangen, maar dat is logisch.
Ik werk zaterdag tot 18h00, maar ik heb wel begrip voor de regel.


Ja, als de eigenaren er bij wonen, kan ik me het ook wel enigzins voorstellen, maar ze wonen er niet bij dus hebben er ook geen last van als we komen...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:17

Hey AngelsDitch, ik weet nu eindelijk wie je bent, nu je je profiel hebt bijgewerkt.

Ontopic: Ze wonen er zo'n 100 meter vandaan aan de andere kant van de weg. Ze kunnen de paarden dus nog niet eens horen als ze hinneken. En het zou zijn voor de rust voor de paarden en niet voor de rust van de eigenaren van de stal.
Ik ben benieuwd wat we nu gaan krijgen met de hengst die er nu staat.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:10

Bij ons op stal zijn ook net de openings-en sluitingstijden veranderd. Door de weeks sluiten om 21:00uur en in het weekend om 20:00 uur. De openingstijden zijn om 08:00 uur. Ik persoonlijk vindt dit een mooie regeling, paarden hebben rust en de boer kan zijn laatste ronde nog doen en alle lichten uit doen en deuren sluiten. Ik moet wel zeggen dat het best een half uurtje later sluiten had gemogen. Dit voor mensen die een fulltime baan hebben, naar huis gaan om te eten en dan naar stal, nou dan is sluit 2100 uur echt te vroeg als je echt nog wat met je paard wilt doen. Laat staan jouw sluitingstijden, heb het er eens over, misschien dat de pensionhouder de tijden wilt veranderen.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:13

dat red ik never nooit niet, twee paarden rijden voor 9 uur naast een volle baan, tamelijk klantonvriendelijk!

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:25

Ook ik sta op deze stal en ik ben het er behoorlijk zat. Je wordt net zoals Vippie zegt binnengelokt met dingen die ze zullen doen zoals je paard iedere dag buiten/binnen zetten en dat doen ze vervolgens in de winter niet ieder dag maar wanneer zij vinden dat de paarden er zin in hebben, ja zij weet wat de paarden willen en dat is 24 uur liever in hun box staan, geloof jij het!!!
En dan die openingstijden in het weekend, gewoon belachelijk als ze dit van tevoren had gezegd was ik niet weggegaan bij mijn oude stal, die waren in het weekend van 22.30 naar 20.30 uur terug gegaan maar dat vindt ik dan een normale tijd om te sluiten. Nu wordt ik verplicht om overdag naar mijn paard toe te gaan, en als het nu echt om de rust van de paarden ging maar het is een klein stalletje waar het al nooit druk is, de paarden gaan zich nog vervelen zo rustig is het op stal, dus voor de rust is het niet, als ze nu eens gewoon de waarheid vertellen maar nee dat is natuurlijk moeilijk. Ze liegen ook al over de paarden buiten zetten, lekkere boel is het daar. Zo dat ben ik ook weer even kwijt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:57

Hoor ik hier enige frustratie?! Tong uitsteken
Nee logisch hoor... op een gegeven moment heb je het gewoon gehad.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:16

Ik mag op de stal waar ik nu sta komen hoelaat en wanneer ik wil, behalve op Zondag.

Dan mag ik niet met de paarden bezig zijn, omdat ze daar heel erg Christelijk zijn (de hele wijk zon beetje) en hij dus voor zijn eigen gezin en de rest van de buurt de "zondagsrust" wil behouden.

Kan ik wel mee leven hoor Knipoog

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:21

klukkluk schreef:
Ook ik sta op deze stal en ik ben het er behoorlijk zat. Je wordt net zoals Vippie zegt binnengelokt met dingen die ze zullen doen zoals je paard iedere dag buiten/binnen zetten en dat doen ze vervolgens in de winter niet ieder dag maar wanneer zij vinden dat de paarden er zin in hebben, ja zij weet wat de paarden willen en dat is 24 uur liever in hun box staan, geloof jij het!!!
En dan die openingstijden in het weekend, gewoon belachelijk als ze dit van tevoren had gezegd was ik niet weggegaan bij mijn oude stal, die waren in het weekend van 22.30 naar 20.30 uur terug gegaan maar dat vindt ik dan een normale tijd om te sluiten. Nu wordt ik verplicht om overdag naar mijn paard toe te gaan, en als het nu echt om de rust van de paarden ging maar het is een klein stalletje waar het al nooit druk is, de paarden gaan zich nog vervelen zo rustig is het op stal, dus voor de rust is het niet, als ze nu eens gewoon de waarheid vertellen maar nee dat is natuurlijk moeilijk. Ze liegen ook al over de paarden buiten zetten, lekkere boel is het daar. Zo dat ben ik ook weer even kwijt.


Heee wist niet dat jij hier ook was.... leuk

Stomme situatie is het allemaal he?

Gisteren was het ook weer raak. Heb eigenlijk nog niet een aanvaarding gehad met beide eigenaren (behalve dan dat zij wel eens zeurt dat we Luc harder moeten aanpakken... jaja zij weet het zeker beter ). Maar goed gisteren was ik er tegelijk met Mistic. De paarden stonden om 16.00 uur nog binnen. Dus we gingen samen lopen (Mistic, Uck, ik en Luc). In de paddock waren de twee eigenaren een paardje aan het longeren, dat had ik wel gezien, maar verder niet gekeken welk paard. Mistic en ik lopen met de paarden op de stenen (tussen de paddock en de stenen ligt de stal, dus je kan eigenlijk niet zien wat er in de paddock gebeurt). Komt op een gegeven moment die man. best kwaad, melden dat wanneer zij met de hengst aan het trainen zijn, wij niet met de paarden mogen lopen. Nou ten eerste wist ik niet eens dat er een hengst op stal was (nog maar een weekje bleek later) en ten tweede hadden Mistic en ik echt niet door dat ze last van ons zouden hebben. Nou of we in het vervolg wel beter wilden kijken, want de hengst was door ons niet meer te hanteren (zei hij best op een iets minder vriendelijke manier dan hoe ik het nu zeg), m.a.w. of wel even op wouden**** met de paarden... maar goed we konden ook niet naar binnen want ze waren hem aan het borstelen, afspoelen, weet niet wat ze deden, maar hengst stond in het gangpad van de stal. We mochten dus niet lopen... maar ook niet naar binnen... sta je dan te wachten.
Uiteindelijk mochten we naar binnen en zou ik Luc lekker borstelen, komt die vrouw met de melding dat de paarden naar buiten gaan. Ik moest dus maar even buiten met Luc wachten dan zou zij zo met de andere paarden komen... had ze me wel even mogen vertellen dat ze ze niet stuk voor stuk aan de hand mee neemt naar buiten, maar nee hoor... allemaal los en denderen in gallop + boksprongetjes naar het weiland allemaal tegelijk. Sta ik dan met Luc aan de hand, die natuurlijk achter de rest aan wil... heel handig.
Al met al dus een lekker dagje...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:42

hahaha lekker verhaal! Dus als zij met die hengst bezig zijn moet iedereen dekking zoeken en z'n paard uit het zicht houden?
Wat een spastisch gedoe zeg.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:47

Ik had nou niet echt het idee dat die hengst last van ons had. Hij bleef rustig zijn rondje lopen. De enige keer dat ik dacht even oppassen, was toen meneer de hengst naar de paddock bracht. Wat blijkt nu, de hengst is geen mannenpaard en gaat daar dus flink mee aan de haal. Maar ik vind dat als ze er echt zo'n last van hebben, dat ze de hengst maar moeten gaan longeren als er verder niemand op stal is. Ik heb niet de hele dag de tijd om even 15 minuten te stappen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:48

zeker niet in het weekend met die nieuwe staltijden Knipoog

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:59

Mistic schreef:
Ik had nou niet echt het idee dat die hengst last van ons had. Hij bleef rustig zijn rondje lopen. De enige keer dat ik dacht even oppassen, was toen meneer de hengst naar de paddock bracht. Wat blijkt nu, de hengst is geen mannenpaard en gaat daar dus flink mee aan de haal. Maar ik vind dat als ze er echt zo'n last van hebben, dat ze de hengst maar moeten gaan longeren als er verder niemand op stal is. Ik heb niet de hele dag de tijd om even 15 minuten te stappen.


Precies!
Moeten wij rekening mee houden zeker... zij wonen toch 2 minuten van stal af, gaan ze maar 's ochtends trainen.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:59

zo gecompliceerd verhaal succes daar..

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:10

Onze stal is 7 dagen per week open van s'ochtens half 9 tot s'avonds 10 uur OK dan! , dus ook tijdens feestdagen.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:44

biepp schreef:
Ik mag op de stal waar ik nu sta komen hoelaat en wanneer ik wil, behalve op Zondag.

Dan mag ik niet met de paarden bezig zijn, omdat ze daar heel erg Christelijk zijn (de hele wijk zon beetje) en hij dus voor zijn eigen gezin en de rest van de buurt de "zondagsrust" wil behouden.

Kan ik wel mee leven hoor Knipoog


Ik kan er ook wel mee leven!!

Ik sta namelijk op dezelfde stal waar Biepp ook staat!!

Het is er echt gezellig en alles is goed geregeld en alles wordt ervoor je gedaan!

De hele week mag jezelf je tijd bepalen dus dat ik er niet op zondag mag komen vind ik ook geen probleem.

Stond eerst bij een andere pensionstal waar ik me ook aan tijden moest houden en ook nog eens meer dan de helft aan stalling betaalde!!

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:27

Mistic schreef:
Ik had nou niet echt het idee dat die hengst last van ons had. Hij bleef rustig zijn rondje lopen. De enige keer dat ik dacht even oppassen, was toen meneer de hengst naar de paddock bracht. Wat blijkt nu, de hengst is geen mannenpaard en gaat daar dus flink mee aan de haal. Maar ik vind dat als ze er echt zo'n last van hebben, dat ze de hengst maar moeten gaan longeren als er verder niemand op stal is. Ik heb niet de hele dag de tijd om even 15 minuten te stappen.


De hengst is geen mannenpaard nou volgens mij kan geen enkel paard met die man opschieten toch, hij is ook al bang voor z'n eigen paard en voor Luc.
Zij hebben inderdaad de hele dag de tijd om de paarden te doen.
Er mag nu ook al geen paard meer voor die hengst z'n box staan, dat zou begrijpelijk zijn al sde box open is maar er zit een schot tussen, nou dan gilt dat beest maar een beetje hoor.
En in het weekend word het inderdaad moeilijk dan met dat beest 's middags in de gang en bak en wei waar moeten wij dan iets doen?? Zo groot is het terrein niet en wij betalen toch dan mogen we toch onze paarden wel normaal doen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:57

Nou meiden, ik hoor het alweer ik heb een beste keus gemaakt, ik ga komend weekend pleite met Tjo, uit de laatste berichten begrijp ik dus dat ik met mijn merrie (die naast die hengst staat) niks meer mag en kan doen want anders gaat meneer uit zn stekkertje. Moeten ze verdomme een knol kopen waar ze wel mee om kunnen gaan, lijkt me toch een eerste vereiste als je een nieuw paard koopt. Niet op het erf lopen als hun longeren, t moet niet gekker worden....
Nee hoor ik hou het voor gezien, dan maar iets meer betalen maar deze gekte kan ik niet mee leven helaas. Ik vindt het erg dat ik jullie allemaal moet achterlaten bij deze mensen, hoop dat jullie het nog ff volhouden...
Via deze weg aan de mensen die ik niet zo vaak zie alvast een afscheids knuf van ons en Tjootje en we komen jullie vast wel weer ergens anders tegen.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:30

Hoe heet die stal eigenlijk? (of mag dat niet open en bloot op bokt? PB is ook goed Lachen )

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:35

Nou vippie (en natuurlijk youknowwho) heel erg veel plezier op je nieuwe stal, we gaan je missen Huilen
Een hele grote afscheidshug van mij en Ucky.
Ik hoop dat ik nog persoonlijk gedag kan zeggen, maar anders alvast


Tessebes: volgens mij heeft die stal niet echt een naam. Als je wat meer wilt weten moet je maar een pb sturen.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:06

bij mij op stal is de stal elke dag open van 8.30 tot ongeveer half elf. in het weekend tot 18 00. iedere maandag is de manege dicht. dit was in het begin wennen, zeker die maandag, maar aan de andere kant vind ik het wel een prettig idee dat er savonds laat ook geen vreemden bij mn paard kunnen. en als ik wedstrijd of iets heb staat marjan onze stalhouder gewoon met haar slaperige oogies om 6 uur smorgens de deur voor me open te doen hoor OK dan! dus ik bof best wel eigenlijk