" />

Mijn eerste eigen pony!! Wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:39

Hey iedereen!
Even een update van onze kant.
We hebben inmiddels een rare tijd achter de rug.
Eerst hebben we namelijk de selecties voor de regiokampioenschappen gereden. Beide proeven gingen erg fijn maar toch vielen de punten zwaar tegen (2x 186, niet slecht maar toch)
Desondanks toch geselecteerd. Ik ging na de selecties niet met veel zelfvertrouwen naar de kampioenschappen, maar toch... WON HIJ! Met dik 6% los van de reservekampioen (ik had 69,67%) we mochten dus naar het NK!!!
Mochten inderdaad.. De woensdag voor het nk heeft hij een ongeluk gehad ik de trailer. Weg droom.
We hebben een super kloten periode achter de rug met dieranartsbezoeken en stapwerk...
Maar gisteren heb ik weer voor het eerst gereden!!! Wat deed hij het top!!!
Ik hoop op 11 of 18 mei hem weer te kunnen starten...
Maar eerst gaan we trailertrainingen met hem doen zodat hij normaal van A naar B kan!
Even een korte update en niet te uitgebreid, sorry!

its_daantjee

Re: Mijn eerste eigen pony!! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:51

aii... wat is er gebeurd als ik vragen mag? hopelijk knapt hij weer goed op!

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 20:44

its_daantjee schreef:
aii... wat is er gebeurd als ik vragen mag? hopelijk knapt hij weer goed op!

Hij heeft een ongeluk op de trailer gehad.. Ik ben nu bijna alweer een week aan het rijden en een maand aan het longeren. Vandaag hebben we weer gereden op de trailer! Als alles zo super goed blijft gaan kan ik hem hopelijk halverwege mei weer meenemen op wedstrijd!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:07

ja dat begreep ik.. maar is hij gevallen in de trailer of heb je en botsing gehad? dat bedoelde ik eigenlijk haha. fijn dat het zo goed gaat ! pas.je wel op dat je niet te snel wilt met hem? niet dat je leuke pony over zn eigen grens heen gaat..

hopelijk kun je met de wedstrijd meedoen!

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 18:56

its_daantjee schreef:
ja dat begreep ik.. maar is hij gevallen in de trailer of heb je en botsing gehad? dat bedoelde ik eigenlijk haha. fijn dat het zo goed gaat ! pas.je wel op dat je niet te snel wilt met hem? niet dat je leuke pony over zn eigen grens heen gaat..

hopelijk kun je met de wedstrijd meedoen!

Nee hij heeft zijn hoef afgeschaafd! Dus verder niet heel heftig, alleen de gevolgen helaas wel.
Ja ik vraag het me ook iedere keer af of het niet te snel gaat, maar ik ben hem nu al bijna een maand weer aan het longeren en zijn conditie wordt steeds beter. Het trailerrijden bouwen we ook gewoon iedere keer een beetje op.. Dus ik vraag me dan iedere keer af wat ik rustiger met hem aan moet doen. Ik train hem om de dag, hij heeft dus drie/vier dagen per week vrij. Hij heeft sinds eind februari geen wedstrijden gelopen, dus in dat opzicht heeft hij een soort gedwongen vakantie gehad waardoor (zou je zeggen) hij er mentaal weer helemaal klaar voor is! Ik heb ook een mail gestuurd naar de wedstrijdorganisatie. Als ik vind dat hij er nog niet klaar voor is, kan ik hem de dag zelf nog afmelden. Wat denk jij hiervan? Wat in principe de planning is, als het allemaal goed is,
11 mei en 18 mei Drogeham (15 minuutjes rijden, dus ideaal voor hem)
21 mei selectie wedstrijd Marum (ook 15 minuutjes)
Dan wil ik hem een maand rustig aan doen en gewoon rustig verder trainen
3/4 juli (of daarom heen) selectiewedstrijd in Tolbert.
16/17 Juli kampioenschappen (als hij selecteert...)

Ik kijk wel een beetje op tegen die 11/18/21 mei, is dat teveel achter elkaar denk je?
Ik kan hem ook afmelden voor de 18e of juist voor de 11e.. Of beide natuurlijk maar wilde hem nog wel een keer op gras laten oefenen. Hoor je mening graag!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:00

Wauuww, wat een pracht paard!!
Veel plezier met hem!

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:09

Gewoon doen wat denkt wat het beste is! Heb je je pony al gereden? En is de dierenarts geweest/instructrice, misschien kun je hun eens om raad vragen! Super mooie pony en heel veel succes verder!

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 19:15

kelseyclover schreef:
Gewoon doen wat denkt wat het beste is! Heb je je pony al gereden? En is de dierenarts geweest/instructrice, misschien kun je hun eens om raad vragen! Super mooie pony en heel veel succes verder!

Ja ik heb hem nu 4 keer gereden. Vandaag op buitenrit/staprit geweest over het harde en meneer had er heel veel zin in, de hele tijd voorop en de pas er goed in hahaha

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:06

ik zou zelf als ik eerlijk ben (maargoed ik zie de pony niet en kan niet oordelen over de situatie verder) alleen de wedstrijden na 21 mei rijden. dan heb je nog genoeg tijd om hem thuis te rijden en met hem aan de gang te gaan en rustig op te bouwen.. maar nogmaals, ik oordeel alleen op verhaal en niet op wat ik zie haha

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 20:47

its_daantjee schreef:
ik zou zelf als ik eerlijk ben (maargoed ik zie de pony niet en kan niet oordelen over de situatie verder) alleen de wedstrijden na 21 mei rijden. dan heb je nog genoeg tijd om hem thuis te rijden en met hem aan de gang te gaan en rustig op te bouwen.. maar nogmaals, ik oordeel alleen op verhaal en niet op wat ik zie haha

Ja, zit ik ook aan te denken. Ik kijk aan over wat de hoefsmid zegt zaterdag, en hoe hij aanpakt komende trainingen. Dan oordeel ik wel denk ik :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:06

jup dat zou ik ook doen ! advies van iemand die de situatie kan beoordelen en een deskundige is nooit verkeerd. succes en ik hoop dat je snel weer kunt starten!

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:11

its_daantjee schreef:
jup dat zou ik ook doen ! advies van iemand die de situatie kan beoordelen en een deskundige is nooit verkeerd. succes en ik hoop dat je snel weer kunt starten!

Dankjewel! En het gaat mij niet om het zo snel mogelijk starten trouwens, ik start pas als ik dat vertrouwd vind :) inderdaad ik laat de situatie even beoordelen en dan kijk ik verder ;)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:12

neehoor dat begrijp ik ! maar ik snap dat je graag weer zou willen starten met hem haha dus vandaar dat ik het zei. vatte het ook niet op als zo snel mogelijk hoor. ik zie wel dat je het beste voor hebt met je topper :)

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:13

its_daantjee schreef:
neehoor dat begrijp ik ! maar ik snap dat je graag weer zou willen starten met hem haha dus vandaar dat ik het zei. vatte het ook niet op als zo snel mogelijk hoor. ik zie wel dat je het beste voor hebt met je topper :)

Nee had inderdaad door dat je het niet zo bedoelde hoor! Maar ik weet dat er vast mensen mee lezen ... Die het misschien anders opvatten haha ;)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:15

haha dat snap ik! ik blijf meelezen, ben benieuwd hoe dit afloopt. hoe heeft je pony zijn hoef afgeschaafd trouwens.. wat kan ik me daar bij voorstellen?

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:16

Leuke pony. Hoop dat je kan starten in mei. *\o/*

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:18

Hier een recentelijke foto *\o/*
Hij was groningskampioen met 69,67 procent en 6 procent los op de reserve..
Maar helaas door het ongeluk niet naar het NK

Afbeelding

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:20

MVasbo schreef:
Leuke pony. Hoop dat je kan starten in mei. *\o/*

Dat hoop ik ook! Ach we zien het wel, niet te snel gaan want dan verniel ik hem. Dat wil ik niet ;)

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:21

its_daantjee schreef:
haha dat snap ik! ik blijf meelezen, ben benieuwd hoe dit afloopt. hoe heeft je pony zijn hoef afgeschaafd trouwens.. wat kan ik me daar bij voorstellen?

Wil je een foto zien van een paar dagen naar het ongeluk? Het is nu duizend keer beter en stuk bij gegroeid, is niet een leuke foto maar je ziet verder geen bloed hoor.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:23

ja die wil ik wel zien, ben erg nieuwschierig. mag je ook via pb sturen hoor !

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 23:14

Jaja, weer eens een update *\o/* *\o/* voor als de mensen hier nog ooit eens op bokt kijken....
Uhmmmm nou met zijn hoef is alles 100% weer in orde!! Gelukkig!!
Ik ben op 12&18 mei gaan starten omdat hij gewoon alweer zo enthousiast was en braaf was op transport! Hij heeft toen direct een 1e,2e,2e en 4e prijs gescoord met 7 winstpunten :+
Ik ben toen L2 gestart, dit ging direct super goed. Uiteindelijk zijn we reservekampioen geworden op de outdoorkampioenschappen en stond onze teller al gauw op L2+28... Ook waren wij kampioen met ons verenigingsteam...!! Dat betekende NK!!! Betekende ja, BIJNA konden we weer niet heen... Dit keer geen blessure van de pony maar van mij... Ik was flauwgevallen en had hechtingen in mn hoofd, gekneusde neus, hersenschudding en mijn voortand eruit.... 1,5 week voor het NK.... MAAR ik moest en zou gaan... Zelfs naar de zomerinstructieweek die 5 dagen later al begon :j en dat is me gelukt! Heb het prima volgehouden gelukkig. Toen het NK... Gozer en ik zijn gewoon 1e geworden van onze baan!! 24 combinaties ... En wij waren de beste <3
Daarna tijd voor de M alweer!!
In augustus heb ik mijn allereerste m proefje gereden, nouja, het was een L combi in een M proefje :o schouderbinnenwaarts was niet meer dan "poging tot iets in de richting van sbw" maar hey! Gewoon voor de lol... In september hadden we het onder de knie en startten we weer, 209&210 _/-\o_ _/-\o_ !!
Hierna hebben wij selecties gereden voor de DCIG competitie zodat wij kans maakten op deelname aan de kür op muziek op IICH Groningen!! En..... WE ZIJN GESELECTEERD!! Volgende week zaterdag rijden wij onze kür.... *\o/* *\o/* *\o/*
Vorige week zondag reden we de eerste selecties voor de kampioenschappen... 212 !!! Beter jaar had ik me, ondanks een ontzettend diep dal, niet kunnen wensen.... Dit ga ik zeker vieren door van mijn kür een groot feestje te maken! *D *D

Afbeelding

Afbeelding

NK!

Afbeelding

ATD 2016

Afbeelding

Ronocross!!

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:03

Wat heb je een toppertje onder je kont. Geweldig! Ik ga jullie zeker volgen!