Jongerentrektocht bij Stal t Reelaer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:13

Even een vraagje over je eigen pony meenemen;
Hoe zwaar is het? een flinke buitenrit van 2 uur kan ze op dit moment best aan maar die rit van 5 uur is dat ook echt veel draven en galoperen? of is er de mogelijkheid om die hele lange ritten op een andere pony te doen?

en de stalling onderweg hoe is die? ik wil haar niet in een stand of box van wc-formaat Knipoog vooral omdat ze vrij onrustig is in een vreemde stal (en wever).
is er dan ook de mogelijkheid dat ze in een weitje kan of zoiets?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:16

nee, die mogelijkheid is er maar 1 dag. OP de manege staan ze gewoon buiten die nacht, maar dan moet je je echt niet voorstellen dan ze op een 5 sterren wei staan.. Het eigelijk meer grind dan wei.. MAAR ze staan in ieder geval buiten en hebben ruimte om te lopen of wat dan ook.
De andere overnachtingsplek is op een camping (waar ze erg streng zijn...) en daar is een mooie wei. Niet te groot, maar groot genoeg voor alle paarden. En ze hebben daar een stuk of 6 stallen met 1 stal voor 2 pony's, maar meestal gaan daar 2 pony's van stal in. En die andere stallen zijn zeker groot genoeg!
Tsja.. hoe zwaar is het.. Daar kan ik eigelijk niet echt antwoord op geven.. Wij hebben namelijk een aantal keer gehad dat we rond een uur of 12 weg gingen en pas om een uur of 7/8 op de overnachtingsplek aan kwamen.. Want ja.. Je kan wel eens niet meer helemaal goed weten bij welke boom je nou ook weer rechtsaf moest gaan! Haha!

En als het warm is draven we niet veel.. HEt verschilt gewoon... MAAR ik zou je wel aanraden een paard mee te nemen dat goed op conditie is en een goede gezondheid heeft (qua beengestel en dergelijke)
En of die mogelijkheid er is? geen idee.. Daar ga ik ook niet over uiteraard.. Dan zou je de stal zelf eens moeten bellen.. Misschien sowieso wel een goed plan.. KAn je meteen al je vragen kwijt. (1 tip, schrijf je vragen op, dat je niet ophangt en denkt: ow oliebol.. dat wilde ik nog vragen! Haha!)

Kijk maar eens op de site: www.reelaer.nl voor meer info en adres.

Ow nog een tip: mocht je besluiten mee te willen, reageer niet te laat, want voor je t weet zitten ze vol!!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:34

SuperSmurf schreef:
hoog springen? Wie heeft je verteld dat we hoog springen? hooguit 60 cm en vaak dat al niet eens! Dys dat valt wel mee hoor!

Tegenwoordig is het al niet eens 60 cm meer!

"KELLYYYYYYYYY IK WIL NIET VERDWAAAALEN"
Sorry mensen ff offtopic..
Laatst bijgewerkt door Farah_ op 17-01-04 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:36

Marinke schreef:
Dit las ik in een ander topic op bokt (het grote ponykamptopic, of zoiets)

Citaat:
TREKTOCHT: stal het releaar is echt niet leuk, de trektocht is grotendeels langs de weg, en de eerste dagen blijf je toch ergens op een manege. een vriendin van mij is geweest, en die vertelde mij dat er alleenmaar van die tuthola's komen die je buitensluten zodra je niet met de mode meeloopt. ik heb ook nog aan andere mensen wat gevraagd daarover (want ik zou een trektocht heel leuk vinden, met leuke mensen ) en die zeiden dat er altijd wel een poedersuiker sfeertje was als je er niet bij hoorde. de paarden waren wel leuk pittig.

Is dit waar wat diegene zegt, of hebben jullie daar niks van gemerkt? Want over het algemeen ben ik niet zo'n fan van die 'modetrutjes' om het zo maar te zeggen Haha!

Ik heb nog een ander kamp op het oog: http://www.ponykampnoordeinde.nl/
Misschien dit jaar daar heen, volgend jaar reelaer Haha!
Of dit jaar naar t reelaer.....hmm ben er nog niet helemaal uit Knipoog

Dat slaat echt nergens op! Het maakt echt niet uit of je nou een roze of een zwarte rijbroek hebt hoor!! Boos!
Ben toch erg benieuwd wie dat gezegd heeft...
Ik kom er nu 3 jaar en ben nog nooit aangekeken op wat je draagt of juist niet draagt! Zelfs op de bonte avond zitten er soms mensen in hun rijkleren en daar wordt ook niets van gezegd...
Ik vind het onzin!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:43

sinESappel schreef:
"KELLYYYYYYYYY IK WIL NIET VERDWAAAALEN"
Sorry mensen ff offtopic..

whahahaaha! Goh niet?? Zoooooooo jammer dat ik niet met jullie mee kan! Maar we gaan er wat gezelligs van maken die weken en ik sla denk ik maar gewoon heel veel redbull in!
Enne, we zorge natuurlijk gewoon dat we samen op de pauzeplek zijn en gelukkig is er tegenwoordig de MOBIEL!! Vorig jaar met thirz ook elke avond gebeld toen we niet samen konde..

Oke.. nu weer ontopic... hmmz.. ik heb niets te melden eigelijk.. Haha!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 16:43

Ik wel Knipoog

Ik ga dit jaar toch niet naar t Reelaer. Omdat ik nog niet zo veel ervaring heb met (lange) buitenritten en mijn vriendin die mee gaat wil toch liever eerst eens op een 'normaal' ponykamp (is de eerste keer voor haar)

We gaan dit jaar naar ponykamp Noordeinde! Lijkt me ook super *LOL*
En als het ff kan wil ik het jaar erna wel naar t Reelaer

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:32

Misschien wel een goeie keuze! Als je er half verwege achterkomt dat je t toch niet zo leuk of eng vindt schiet het ook niet op! In ieder geval succes met het zoeken van een kamp en misschien tot volgend jaar!!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 20:35

Haha ik heb er al 1 gevonden he Knipoog stond in mijn berichtje hierboven Knipoog

Ohja, en wie dat negatieve over t reelaer had gezegd weet ik niet meer, stond geloof ik op blz. 2 van het ponykamp topic hier bij Paardenpraat.
Maar ik dacht al wel dat het niet zo zou zijn, heb er verder alleen nog maar positieve reacties over gehoord Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:30

hey maar mag ik vragen hoe oud jullie zijn dan? Want mssn is t dan een optie om toch naar reelaer te gaan, maar op ponykamp te gaan? Maar d8 dat jullie 13 waren of zow he?

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 08:44

Ik ben net 14, en ik heb me al opgegeven voor Noordeinde Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:28

okenou heel veel plezier dan!