Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Gini schreef:Leuke filmpjes!Ze zijn inderdaad wel heel basisgericht en daardoor is de inhoud voor mij niet nieuw, maar het was ook jouw insteek om het zo te doen en daar slaag je zeker in. Ook fijn dat het paard in het tweede filmpje daadwerkelijk reageert op de zweep met doek. Meestal zie je in dergelijke filmpjes een paard dat nog net niet aan het slapen is.
ElineGC schreef:Maar dit paard staat telkens stil. Het is nou niet echt dat ik denk die is hardstikke gespannen. Misschien is dat ook leuk om te laten zien, met een druk paard?
maralyn schreef:Waar ik meer info zou over willen:
Werken met wakkere, schrikachtige, vluchtige paarden. (Niet alleen onder het zadel, maar met alles)
Werken naar verkeer-mak aan de hand, tot aan het onder het zadel toe.
Hoe los je dat allemaal technisch op...
Denk dat mensen daar ook heel veel aan hebben.
mzara schreef:maralyn schreef:Waar ik meer info zou over willen:
Werken met wakkere, schrikachtige, vluchtige paarden. (Niet alleen onder het zadel, maar met alles)
Werken naar verkeer-mak aan de hand, tot aan het onder het zadel toe.
Hoe los je dat allemaal technisch op...
Denk dat mensen daar ook heel veel aan hebben.
Hier zou ik ook wel wat van willen zien.
mijn pony was altijd bang voor alles wat wappert, flappert en geluid maakt.. ging na jaren wedstrijden wel beter. maar ik heb laatst geleerd en geoefend (in mijn opleiding) hoe je met een vlag of paraplu en een paard aan de hand, het paard leert ontspannen met "enge" dingen in de buurt. ook dmv druk en bij ontspanning de druk weghalen. ik had er nooit zo over nagedacht dus ik denk dat veel bokkers er ook wat aan hebben!
en niet alleen het verkeersmak maken, maar ook omgaan met paarden die alleen niet op pad durven of bang zijn om van de kudde weg te gaan (onder het zadel) (daar heb ik evt het perfecte paard voor)
Deetjeeuh schreef:Wat je eventueel ook zou kunnen doen is bij mensen langs gaan om daar een filmpje op te nemen met hun paard?Dan zien mensen ook wat er gebeurd bij een paard die het niet gewend is, en dan zou je eventueel verschillende stadia kunnen laten zien in het traject.
Joolien schreef:Deetjeeuh schreef:Wat je eventueel ook zou kunnen doen is bij mensen langs gaan om daar een filmpje op te nemen met hun paard?Dan zien mensen ook wat er gebeurd bij een paard die het niet gewend is, en dan zou je eventueel verschillende stadia kunnen laten zien in het traject.
Jep dat is de bedoeling
Joolien schreef:Deetjeeuh schreef:Wat je eventueel ook zou kunnen doen is bij mensen langs gaan om daar een filmpje op te nemen met hun paard?Dan zien mensen ook wat er gebeurd bij een paard die het niet gewend is, en dan zou je eventueel verschillende stadia kunnen laten zien in het traject.
Jep dat is de bedoeling