Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PH_Jump schreef:Ik volg! Toch gaat het nog wel heel netjes!
Syrianda schreef:Daarna bleef het been geven door gaan.
Toydoll schreef:Sunneva: ik moet toegeven dat ik in 't begin heel stoer zei ' steigeren doet me niets! ' , maar dat ik na een paar keer toch een beetje ontmoedigd was..... Want wat je zegt, oplossing is voorwaarts, maar hoe doe je dat, met een paard, die juist niet voorwaarts te krijgen is? Het zijn juist de 'stoppers' die steigeren vaak.
En afstraffen tja, weet je, ik wil juist dat hij gaat inzien dat het rijden LEUK is en niet dat het een gevecht wordt elke keer. Dan wordt ie nooit werkwilliger. Je moet deze pony niet breken, dat werkt niet, je moet hem met zn neus de goede kant op krijgen....
Toydoll schreef:Syrianda schreef:Daarna bleef het been geven door gaan.
klopt omdat ze wou draven! Dat deed ze namelijk vooordat ie al begon te poedersuikerZe lokte het juist ook uit natuurlijk. Je ziet op die filmpjes ook als hij dan draaft dat ze gewoon hem met rust laat.
Maar goed dit werkte voor mij dus niet ! Als het haar paard was geweest, voor haar had het wel gewerkt denk ik. Maar ik kon het niet
En we zijn er nu ook, bijna geen gestaak meer. Vast meerdere wegen die naar Rome leiden, en ik voel me in de huidige aanpak fijn, en Taz volgens mij ook wel, dus daar ben ik blij mee.
Nado schreef:Turbotinker,heb je dat ooit zelf geprobeerd ? Of is dit gewoon een vooroordeel ? Want dit klopt totaal niet en geeft ook aan dat je geen idee hebt van het sociaal leren van paarden.
TurboTinker schreef:Nado schreef:Turbotinker,heb je dat ooit zelf geprobeerd ? Of is dit gewoon een vooroordeel ? Want dit klopt totaal niet en geeft ook aan dat je geen idee hebt van het sociaal leren van paarden.
Jep, dat heb ik zeker meegemaakt.
Dat diertje was niet in zn
eentje van het erf af te krijgen. En niet door de bak. Naast een ander paard prima. En zodra zn maat weg was. Begon de ellende weer.
Toydoll schreef:Ja idd ook wel logisch dat ze dan aan elkaar gaan hangen. Ken het idd ook met mn andere ponys. Ik heb wel beetje t idee dat t de onderdanige zijn van het stel die er dan meer problemen mee hebben? Dat was met die andere ponys wel iig.
Gelukkig is Taz een einzelganger, hij is meer mensen gewend dan paarden en maalt er eigenlijk ook niet zo om.