zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:01

Ja, dat kan. Ik heb dan ook geen eigen paard.
Heb heel 2013 niet gereden en nu heb ik sinds februari/maart weer een bijrijdpaard.
Was er toen gewoon een beetje klaar mee.
En ineens had ik er weer zin in :) hoop nog jaren van Fritz te kunnen genieten, maar ik was niet ongelukkig zonder.

MarlindeRooz

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:03

Ja, maar dan wil ik wel 28 konijnen en 16 honden om de leegte op te vullen. :')
Het gaat mij niet zozeer om de paarden, maar ook om de sociale contacten.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:06

Ik zou wel kunnen leven zonder een paard/pony in me leven te hebben maar ik zou me dan soms geen raad weten.
Dinsdag word het 2 weken dat ik een ongelukje heb gehad en nu dus in het gips zit met me been.
Gisteren weer even langs geweest en het is dan zo mooi om te zien hoe je pony reageert op je als hij je weer ziet na bijna 2 weken en dan ook in een rolstoel!

Ik heb al ruim 10 jaar een eigen pony/paard en je bent zo gewend om elke dag te gaan. Het idee dat ik nu niet kan gaan is vervelend en dus verveel ik me ook snel.
Het leven zonder een pony te hebben zou saai zijn!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:13

Normaal gesproken zou ik nee zeggen.
Maar nu ik gestopt ben wegens priveomstandigheden, zeg ik ja het kan.
Mis het soms wel hoor.. maar dat blijft denk ik ook wel..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:22

Nee, ik niet. Op dit moment zou ik daar echt ongelukkig van worden denk ik. Paarden zijn voor mij echt ontspanning en kan me eigenlijk geen leven zonder ze voorstellen, ook al ga ik maar ongeveer 2x per week. Voel me altijd blij als ik tussen de paarden sta en mis het ook echt als ik een weekje niet kan. Zou in de toekomst natuurlijk allemaal kunnen veranderen (al kan ik me dat haast niet voorstellen), maar op dit moment zou ik echt niet gelukkig worden als ik helemaal niet tussen de paarden kan zijn. Naast dat ik paarden zo geweldig vind, heb ik echt een dagbesteding nodig. Laat paarden nou juist tijd vreten :D Ik werk rond de 35 uur per week, sport 4x per week in de sportschool en rij zo'n 2x per week paard. Als ik een dagje vrij ben rijd ik 2/3 paarden (ben in totaal zo'n 7 uur onderweg om 2 paarden te rijden, ivm fietsen etc) en dan nog uurtje sporten. Zo'n drukke week/ dag heb ik gewoon nodig, anders verveel ik me dood met thuis zitten niks doen :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:51

Ik heb alweer een paar jaar geleden mijn laatste pony verkocht en ben toen ook helemaal gestopt met de paarden. Ik had teveel rij-angst, dus daar geen lol meer in. Maar ook het verzorgen mis ik helemaal niet. (Sterker nog, ik vind paardenspullen nu eigenlijk best stinken :') ) Vaak kwam in de zomer mijn paardenkriebel terug, maar afgelopen zomer niks van gemerkt. Ik kan dus heel prima zonder paarden. Eigenlijk zelfs een stuk beter dan met.

Zonder honden zou een heel ander verhaal worden. Toen ik ging samenwonen kwam er dan ook al heel snel een hond want zonder hond om me heen voel ik me niet compleet. Morgen gaan we 3 nachtjes weg en de hond gaat naar de oppas, ooooooh wat zal ik hem missen. Dat heb ik bij een paard eigenlijk nooit gehad als we een poosje van huis gingen :n

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:57

Mocht er een ramp gebeuren en ik raak mijn paarden kwijt dan zou ik er mee stoppen.
Ik zou er zonder kunnen leven. Maar ik wil het niet :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:01

Ja ik zou wel zonder kunnen leven. :j Heb een tijd geen verzorgpaard gehad en dat was prima, had niet het gevoel dat ik iets miste. Fotografeerde toen al wel dus kwam op die manier wel met paarden in aanraking dus dat helpt misschien wat.

Nu rij ik alweer een jaartje een paardje bij en dat is leuk maar het is ook een verplichting voor die paar keer per week. Dat heb ik er nu voor over maar mocht ik met tegenzin gaan dan is het gewoon klaar. Dus mocht dit stuklopen op een gegeven moment zou ik het bijrijden opgeven en alleen 1x in de week weer naar de 'manege' willen. (western stal in de buurt, Marlies Maathuis geeft daar les) Alleen western dus, zou dat niet kunnen dan rij ik gewoon niet meer.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:09

Ik zou het zeker wel kunnen, er is meer in het leven dan paarden.. maar dat is mijn bescheiden mening :')
Maar ik zal het wel missen natuurlijk :(:)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:12

Tot een aantal jaar terug werkte ik fulltime in de paarden en als je mij dan had gezegd "ooit heb je er he-le-maal niks meer mee" dan had ik je heel hard uitgelachen. Maar nu... al een paar jaar dus echt niets meer met paarden... en mis ik het? Totaal niet... soms kan het vreemd lopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:39

sans6 schreef:
Tot een aantal jaar terug werkte ik fulltime in de paarden en als je mij dan had gezegd "ooit heb je er he-le-maal niks meer mee" dan had ik je heel hard uitgelachen. Maar nu... al een paar jaar dus echt niets meer met paarden... en mis ik het? Totaal niet... soms kan het vreemd lopen

:j
Hier hetzelfde.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:43

IK kan het wel maar voel me zo veel gelukkiger met lieve paarden om mij heen. Daarbij kan ik mij intens gelukkig voelen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:46

Heb het geprobeerd, vond het vreselijk

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:47

Jahoor, ware het niet dat ik er één heb staan die emotioneel heel veel voor mij betekend. Mocht zij morgen ineens dood in de wei liggen ruim ik de andere ook op en stop ik er helemaal mee.

Heb genoeg toekomst plannen waar veel geld in gaat zitten, dat er nu vanwege de paarden niet in overvloed is :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:49

Ik zou niet meer zonder paard willen komen te staan. Natuurlijk zijn er momenten waarop je toch wel vanbinnen vloekt over het slechte weer waar je door moet, of die zoveelste rekening van de veearts. Maar het gemis is erger voor me en dat heb ik ook al ervaren. De paarden hier zijn ook niet alleen deel van mijn leven, maar ze zijn belangrijk voor de hele familie.
Ik denk dat ik paardloos zijn erger zou ervaren dan kinderloos zijn...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:55

Tijdelijk zonder paard kan best en zou ik ook niet eens zo heel erg vinden, denk ik :) (Zolang ik m'n hond maar heb kan ik de wereld aan :o ).
Het vooruitzicht van m'n hele verdere leven zonder paarden.. Nee, zou ik niet willen. Het KAN wel, maar zou het wel echt enorm missen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:58

Ik zou het niet weten. Ik kan niet zonder mijn huidige paard, dat weet ik wel. Maar als zij komt te overlijden zal ik het gaan ervaren. Er zal nl iig niet op stel en sprong een nieuw paard komen. Ik ben naarmate ik haar langer heb steeds meer eisen gaan stellen aan hoe ik haar wil houden, en ik denk dat ik niet meer aan een paard begin als ik het niet aan huis kan houden (en dat kan ik nu niet). Maar zeker weten doe ik het niet omdat dit mijn eerste paard is en ik nog niet heb meegemaakt hoe het is om geen paard meer te hebben.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:03

Ja tuurlijk, in de zin van: je gaat er niet dood van. Maar paarden zijn zo'n groot deel van mijn leven geworden, ik zou denk ik in een heel diep zwart gat vallen. Mijn zus en ik hebben drie paarden en ons eigen plekje op het bedrijf van mijn ouders. Dit houdt in dat we dan ook alles zelf doen, goede afspraken moeten maken en ook zijn we nog steeds lerende en zoekende naar hoe het in de toekomst nog beter kan. Daarnaast hebben we via de paarden heel veel leuke weekendjes en dagjes weg gehad, heel veel leuke mensen ontmoet en heel veel geleerd. Mijn eigen paarden niet meer hebben is één ding, maar de contacten zou ik niet willen missen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:11

De opmerkingen over sociale contacten vind ik wel grappig. Hoewel ik zeker ook leuke mensen heb ontmoet is het juist één van de dingen die ik kan missen als kiespijn: "paardenmensen" en hun bijbehorend gezeur, dom gepraat, ijdelheid, geroddel en onkunde :r

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:15

Of het kan: ja (:
Of je het wilt: nee :)

Dan zou ik mijn lieve vriendje veel te erg missen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:19

Nikass schreef:
De opmerkingen over sociale contacten vind ik wel grappig. Hoewel ik zeker ook leuke mensen heb ontmoet is het juist één van de dingen die ik kan missen als kiespijn: "paardenmensen" en hun bijbehorend gezeur, dom gepraat, ijdelheid, geroddel en onkunde :r

Haha, eigenlijk had ik dat er eerst ook bijgezet dat de paardenwereld ook echt afschuwelijke kanten heeft (met name sommige mensen :r ) maar aan de andere kant zijn er ook echt een heleboel oprecht leuke en lieve mensen en ik zou het wel heel jammer vinden als dat contact helemaal zou verdwijnen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:28

Ja, ik doe al een aantal jaren zonder en vind het heerlijk. Je hebt zoveel meer vrije tijd en qua geld is het ook een stuk beter op geworden. Ik ergerde me op een gegeven moment enorm aan het plotselinge schrikgedrag van paarden. Zonder honden zou ik niet kunnen, de band die je daarmee hebt is toch een stuk intenser.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:30

Paarden zijn zo'n groot deel van mijn leven, zowel professioneel als in vrije tijd, dat het in elk geval een enorme leegte zou zijn als ik ze niet meer zou hebben. Maar niet zonder kunnen leven? Dat ook weer niet.. Al zou het me wel ongelukkig maken!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Ik heb 14 jaar gewacht op een eigen paard en ik zou nu echt niet meer zonder kunnen. Het is mijn ontspanning, ik kom veel buiten en ik leer nieuwe mensen kennen. Eerst was ik iemand die op een kamertje stil bleef zitten. Dus nee, ik zou niet meer zonder kunnen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:37

Ja hoor, heb toch geen eigen paard en vind wel een andere hobby.