Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dreamer88 schreef:je kan naar een handelsstal gaan, meestal krijgt deze zijn paarden van een pro. fok of wedstrijd stal en zijn de paarden niet geschikt meer voor de fok of hoge sport omdat ze simpelweg niet hoger op komen. Deze paarden willen ze weg hebben en verkopen ze voor 1000 euro aan een handelsstal deze houd ze een week of 3 een verkoopt ze door voor prijzen onder de 2500, een paard met een hoog niveau en een leuk prijsje! Eenmaal een leuk paard gezien moet je awel snel zijn want binnen 2 weken zijn ze meestal al weer weg, deze manier gaat erg snel maar zo is mijn vriendin ook aan een geweldig paard gekomen.
Succes,
Grtzz
damian23 schreef:Dreamer88 schreef:je kan naar een handelsstal gaan, meestal krijgt deze zijn paarden van een pro. fok of wedstrijd stal en zijn de paarden niet geschikt meer voor de fok of hoge sport omdat ze simpelweg niet hoger op komen. Deze paarden willen ze weg hebben en verkopen ze voor 1000 euro aan een handelsstal deze houd ze een week of 3 een verkoopt ze door voor prijzen onder de 2500, een paard met een hoog niveau en een leuk prijsje! Eenmaal een leuk paard gezien moet je awel snel zijn want binnen 2 weken zijn ze meestal al weer weg, deze manier gaat erg snel maar zo is mijn vriendin ook aan een geweldig paard gekomen.
Succes,
Grtzz
niet geschikt voor de hoge sport wel hoogopgeleid en in de verkoop voor 2500? Ik zou niet eens gaan kijken. Te mooi om waar te zijn.
suc6 huppiejuppie schreef:En dan nog een dingetje. Wat mankeert die verkopers die niet de moeite nemen om te reageren op een vriendelijke, uitvoerige mail, waarin ik iets over mijzelf vertel en wat vragen stel over het paard dat ze (lijken te) willen verkopen?
huppiejuppie schreef:Euh Percy, ik stel mijzelf echt niet uitgebreid voor als een goede eigenaar hoor! De mail is wel uitgebreid, maar ik vertel slechts 'iets' over mijzelf en dan alleen heel specifiek wat ik met dit paard voor ogen heb. Juist om een duidelijk beeld te geven waar het paard in elk geval wel en niet aan moet voldoen en om mijzelf voor een teleurstelling te behoeden. Ik stel daarnaast een aantal vragen over het paard, zijn geschiedenis, reden verkoop, karakter, etc.
terpentijn schreef:Handelaren zou ik ook beslist niet op hun blauwe ogen vertrouwen... want het zijn... juist handelaren. ze verdienen dus hun geld met het verpatsen van paarden, dus is het hun alles om jou zo'n paard aan te smeren.
Ik zou juist WEL bij een particulier gaan kijkene n juist niet bij een handelaar.
Een echte goeie staat niet bij een handelaar.
roooooss schreef:Als verkoper zou ik bellers serieuzer nemen. Dus je kan beter bellen. Daarnaast hoeft een verkoper echt niet te weten wat je allemaal kan en wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Houd het kort en bondig.
CM_ schreef:Een draver van 1200, dat vind ik nu niet echt een goede deal ...
Maar goed ontopic, je kunt zelfs voor minder geld een paard vinden met jouw eisen, zo hoog zijn die eisen niet , en een 15 jarige die L loopt, mag zelfs niet eens zoveel kosten, omdat ie allang hoger had moeten kunnen lopen.
Ik heb in de laagste prijsklasse de allerleukste paarden gevonden, zou er een paar zo durven starten in de wedstrijden.
Je moet gewoon goed luisteren, kijken en laten keuren.