Hoe vind ik de juiste leaser?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:25

Snap ik, maar wil je hem dan na een jaar kwijt? Logischer is dan iedere maand wegzetten op een spaar rekening wat je toch per maand kwijt zou zijn aan een paard. Dan heb je na een jaar al een aardig potje. Kan je er een kopen. (Of nog even doorsparen, al gelang je eisen).

Ik probeer je niet "onderuit te halen" Ik probeer dingen inzichtelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-11-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:25

berdien85 schreef:
Ik denk inderdaad dat het lastig is..
Als ik vanuit mezelf kijk.. Je hebt alle kosten van een eigen paard, maar hij is niet van jou.
Dan zou ik eerlijk gezegd niet reageren.
Als je er voor zou kiezen om een deel te laten betalen wordt het al anders denk ik.

Ok! Ik kan hem prima betalen, dat is het probleem niet zo.. T is meer tijdgebrek van mijn kant.
Welk deel van de kosten zou redelijk zijn te vragen wanneer het paard dus fulltime geleast kan worden en ook bij leaser gestalt wordt? En zou het verlengen van de termijn naar bijvoorbeeld 2 jaar verschil maken?

rien10

Re: Hoe vind ik de juiste leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:28

Zou dit wat zijn: paard blijft op de huidige locatie. Jij zoekt een ruiter voor 7 dagen in de week. Jij kan gaan wanneer je wilt, heb toezicht. Ruiter betaalt zelf lessen en eventuele startkaart. Als jij weer wilt gaan rijden, mag ruiter ook blijven rijden (week indeling maken). Dan heeft de ruiter niet het idee dat hij of zij na een jaar aan de kant geschoven wordt. Bijvoorbeeld iemand die nu nog middelbare school doet. Straks wil gaan studeren en dan minder tijd heeft. Zou dat een constructie zijn?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:30

Ik als leaser zou sowieso een vast bedrag per maand willen betalen. Niet dat ik zou moeten opdraaien voor hoge DA-kosten als het paard in dat jaar iets mankeert. Hoe hoog dat bedrag is ligt aan de hoogte van de kosten voor jouw paard. Dus dan lijkt me de stallingskosten sowieso, maar hoe zit het met de kosten voor de hoefsmid? Mag de leaser zelf de hoefsmid uitkiezen? Mag de leaser bv het paard van ijzers afhalen als je paard die heeft?
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 20-11-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:30

rien10 schreef:
Zou dit wat zijn: paard blijft op de huidige locatie. Jij zoekt een ruiter voor 7 dagen in de week. Jij kan gaan wanneer je wilt, heb toezicht. Ruiter betaalt zelf lessen en eventuele startkaart. Als jij weer wilt gaan rijden, mag ruiter ook blijven rijden (week indeling maken). Dan heeft de ruiter niet het idee dat hij of zij na een jaar aan de kant geschoven wordt. Bijvoorbeeld iemand die nu nog middelbare school doet. Straks wil gaan studeren en dan minder tijd heeft. Zou dat een constructie zijn?

Dit lijkt mij een super constructie :j

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:31

Ja inderdaad.. rien10 heeft een goed idee ;)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:32

Je kan ook bijv. adverteren of horen bij maneges in de buurt of er nog stagiares zijn die voor hun opleiding een paard nodig hebben.
Er zijn denk ik best dames / heren die een paard zoeken voor hun opleiding maar er nu de geschikte centen niet voor hebben.
Dan kan je evt afspreken gedurende de opleiding.

Ik geef maar een dwarsstraat hoor!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:34

Ja, zeker. Dan heeft niemand pijn in z'n buik over het feit dat het "maar" voor een jaar is.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:34

dorientjuh schreef:
Ik als leaser zou sowieso een vast bedrag per maand willen betalen. Niet dat ik zou moeten opdraaien voor hoge DA-kosten als het paard in dat jaar iets mankeert. Hoe hoog dat bedrag is ligt aan de hoogte van de kosten voor jouw paard. Dus dan lijkt me de stallingskosten sowieso, maar hoe zit het met de kosten voor de hoefsmid? Mag de leaser zelf de hoefsmid uitkiezen? Mag de leaser bv het paard van ijzers afhalen als je paard die heeft?

Paard staat niet op ijzers en heeft ze ook absoluut niet nodig, bekapkosten zijn €30 per kwartaal en hij heeft zeer correcte voeren, waardoor iedere hoefsmid het kan. Ik wissel ook regelmatig van hoefsmid als dat dan toevallig zo uitkomt. dus wie dat tientje per maand betaald is het struikelblok niet. DA kosten, en alle medische kosten zoals osteopaat, tandarts enz komen uiteraard voor mijn rekening.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:34

rien10 schreef:
Je kunt het ook gewoon helemaal uitschrijven: Bijvoorbeeld: "Wegens tijdgebrek ter bruikkleen aangeboden leuk paard ...omschrijving paard... Alle kosten voor de ruiter (stalling, hoefsmid, DA) Ik hoef geen vergoeding, maar wil ook gedurende de bruikleen periode geen kosten maken voor dit dier." Dan ben je 100% duidelijk.

Niet om aan te vallen; maar ik vind het opvallend dat veel mensen je advertentie term niet begrijpen of mis-interpreteren. Dus om bij je vraag te blijven in de OP "hoe vind ik de juiste leaser" is het antwoord "omschrijf precies wat je wilt, wat je verwacht en wat je aanbied." Succes!

Dit vind ik inderdaad beter omschreven. Uit ervaring weet ik dat mensen zo wie zo slecht lezen ... Dus hoe duidelijker hoe beter.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:35

boyca schreef:
Je kan ook bijv. adverteren of horen bij maneges in de buurt of er nog stagiares zijn die voor hun opleiding een paard nodig hebben.
Er zijn denk ik best dames / heren die een paard zoeken voor hun opleiding maar er nu de geschikte centen niet voor hebben.
Dan kan je evt afspreken gedurende de opleiding.

Ik geef maar een dwarsstraat hoor!

Ja daar zat ik zelf ook aan te denken, voor deurne ofzo...

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:37

TS, om eerst iets recht te zetten. Wat jij hier beschrijft is bruikleen. Ik zou deze term ook zeker in je advertentie en in d titel van de advertentie zetten want volgens mij zijn er best veel ruiters die een paard zoeken waarmee ze een opleiding kunnen volgen of wedstrijden kunnen starten wegens blessure van hun eigen paard of het niet hebben van een eigen paard.

Laat lease dus helemaal uit je advertentie want dat klinkt al veel minder aantrekkelijker dan bruikleen. Aangezien bij lease het paard vaak niet verplaatst mag worden en je het paard maar 3/4x in de week mag rijden.

Stel duidelijke eisen aan degene die je paard in bruikleen neemt en zet ook onder de advertentie dat er alleen gereageerd hoeft te worden als er aan bijna alle eisen wordt voldaan. Klinkt gemeen, maar zo bespaar je al die pennymeisjes.
Misschien een leeftijd stellen aan het in bruikleen nemen van je paard?

Heel veel succes! :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:38

[/quote]

Dat begrijp ik volkomen! Maar je krijgt er wel een paard voor terug, waar veel mensen toch wat jaartjes voor moeten sparen..[/quote]

Nee, ik "krijg" niets. Ik leen iets, met een onzekere toekomst. Het kost moeite en tijd om een combinatie te vormen. Dat lukt grof gezegd na een jaar echt lekker. Dan zou hij al weer weg kunnen gaan?[/quote]

Het is niet echt profiteren en krijgen, maar betalen en verzorgen en in conditie houden en een onzekere toekomst...want je kan het elk moment op gaan eisen en op komen halen.

Degene die ervan profiteert ben jij.......ff geen grote kosten en hoop werk en aandacht uit handen.

Ik vind het toch echt wel iets dat je er iemand voor gaat betalen, want ze verlenen een dienst aan jou, in mijn ogen dan he.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-11-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:40

Ik heb zelf toen ik zwanger was mijn paard uitgeleend voor iemand die Deurne deed.

Mijn advies: Nooit doen! Ik heb de mijne kreupel terug gekregen en met mijn harnachement was slordig omgegaan.

Als je geen tijd hebt, is het waarschijnlijk het verstandigst om het paard toch te verkopen.

Het type leaser wat jij zoekt is gelijk aan een speld in de hooiberg.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:41

Ik snap je advertentie heel goed hoor. Ik zou het aanvullen met de prijs van de stalling op de huidige locatie en de kosten van de hoefsmid. Ook is het handig als je aangeeft welk niveau van de ruiter je zoekt met de opmerking daarbij dat er niet gestart hoeft te zijn. Ik zou overigens ook het zinnetje dat hij ook in de toekomst niet te koop is weg halen, dat weet je namelijk nooit. Succes

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:41

Ik denk dat TS meer bedoeld dat hij voor een bepaalde periode in bruikleen (dus verplaatsen naar eigen stalling, kosten ook voor diegene zelf) mag/gaat of op basis van lease (dan tegen de reguliere stallings + hoefsmid kosten)

Maar leg hierbij ook alles goed in een geldig! contract.

Ik denk dat het verstandig is om erbij te vermelden dat het paard eventueel ook verplaatst mag worden.
Verder zou ik vertellen dat hij getraind is op m/z niveau maar niet is uitgebracht op wedstrijd.
En dat je ook graag wilt dat degene dat niveau ook heeft.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:41

Ragdollcat schreef:

Dat begrijp ik volkomen! Maar je krijgt er wel een paard voor terug, waar veel mensen toch wat jaartjes voor moeten sparen..[/quote]

Nee, ik "krijg" niets. Ik leen iets, met een onzekere toekomst. Het kost moeite en tijd om een combinatie te vormen. Dat lukt grof gezegd na een jaar echt lekker. Dan zou hij al weer weg kunnen gaan?[/quote]

Het is niet echt profiteren en krijgen, maar betalen en verzorgen en in conditie houden en een onzekere toekomst...want je kan het elk moment op gaan eisen en op komen halen.

Degene die ervan profiteert ben jij.......ff geen grote kosten en hoop werk en aandacht uit handen.

Ik vind het toch echt wel iets dat je er iemand voor gaat betalen, want ze verlenen een dienst aan jou, in mijn ogen dan he.[/quote]

Ok! Bedankt voor je bijdrage, dan verschillen we daarover van mening.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:42

Myca schreef:
Ik heb zelf toen ik zwanger was mijn paard uitgeleend voor iemand die Deurne deed.

Mijn advies: Nooit doen! Ik heb de mijne kreupel terug gekregen en met mijn harnagement was slordig omgegaan.

Als je geen tijd hebt, is het waarschijnlijk het verstandigst om het paard toch te verkopen.

Mee eens.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:43

kiki1976 schreef:
Ik denk dat TS meer bedoeld dat hij voor een bepaalde periode in bruikleen (dus verplaatsen naar eigen stalling, kosten ook voor diegene zelf) mag/gaat of op basis van lease (dan tegen de reguliere stallings + hoefsmid kosten)

Maar leg hierbij ook alles goed in een geldig! contract.

Ik denk dat het verstandig is om erbij te vermelden dat het paard eventueel ook verplaatst mag worden.
Verder zou ik vertellen dat hij getraind is op m/z niveau maar niet is uitgebracht op wedstrijd.
En dat je ook graag wilt dat degene dat niveau ook heeft.

Ik zal het aanpassen! Bedankt voor je tips

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:44

Steeds meer mensen denken er ook zo over...............dus ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:45

De juiste leaser ga je niet vinden denk ik. Mijn paard was ook verleased en ik had 100% vertrouwen in de combinatie, met name omdat ik ook instructie verplicht had. Aan t eind van het verhaal kreeg ik mn paard totaal verpest en vast gereden terug. Het heeft me minimaal 3/4 maanden gekost mn paard weer recht te breien.
Dus zoek niet naar de 'juiste leaser' die op een bepaald niveau rijdt. Zoek naar iemand met liefde voor paarden die minimaal 2/3 keer in de week wordt begeleid. Liever een onervaren iemand die zacht is, dan iemand die perse wedstrijden wil rijden ten koste van de gesteldheid van het paard.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:49

Myca schreef:

Mijn advies: Nooit doen! Ik heb de mijne kreupel terug gekregen en met mijn harnachement was slordig omgegaan.

Verkopen is geen probleem, ik krijg ongevraagd biedingen op hem. Maar heb m al vanaf de fokker en zou liever nog een vinger in de pap houden... Maar snap dat dat leuk bedacht is, maar puur in mijn eigenbelang.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:50

Ragdollcat schreef:
Steeds meer mensen denken er ook zo over...............dus ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Niemand hier die je belachelijk maakt omdat jij dat zo vindt. Maar zat mensen die er toch anders over denken.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:53

Rowdine schreef:
De juiste leaser ga je niet vinden denk ik. Mijn paard was ook verleased en ik had 100% vertrouwen in de combinatie, met name omdat ik ook instructie verplicht had. Aan t eind van het verhaal kreeg ik mn paard totaal verpest en vast gereden terug. Het heeft me minimaal 3/4 maanden gekost mn paard weer recht te breien.
Dus zoek niet naar de 'juiste leaser' die op een bepaald niveau rijdt. Zoek naar iemand met liefde voor paarden die minimaal 2/3 keer in de week wordt begeleid. Liever een onervaren iemand die zacht is, dan iemand die perse wedstrijden wil rijden ten koste van de gesteldheid van het paard.

Ik snap nog steeds niet waarom er vanuit wordt gegaan dat hij gestart moet worden. Ik geef geen enkele waarde aan wedstrijd prestaties, maar zoek iemand die wel ervaring heeft met het rijden van een sensibel opgeleid paard. Ik ben zelf nog nooit gestart omdat de wedstrijdsport me totaaaal niet trekt.

Hoe omschrijf ik de juiste ruiter die wel opgeleid is, zonder daar een niveau aan te koppelen?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:55

Weet niet of meedere dit hebben maar ik vind de advertentie nu niet fijn lezen.
meer in alinea's zoals ik hieronder gedaan heb, verder mis ik geslacht, en evt. kosten stalling en wie wat gaat betalen.

Citaat:
Wegens ernstig tijdgebrek zoek ik iemand die mijn paard in bruikleen wil nemen, hij is niet te koop en komt ook niet te koop.

Het betreft een zwarte kwpn'er van 178 die voornamelijk dressuurmatig gereden is, maar ook heel graag springt, hiervoor moet de techniek nog verbeterd worden. Loopt fijn los door zijn lijf en reageert op kleine hulpen. Vlot aan het been en goed voorwaarts, maar ook netjes te sluiten.
Paard is zeer aanhankelijk en heeft een duidelijke vriend nodig, geen strenge baas.
Is bos en strand gewend. Moediger met andere paarden erbij, maar ook zeer regelmatig alleen op buitenrit geweest zonder problemen.

Het paard komt uit 2006 maar pas met 5 jaar opgepakt en met 7 wat serieuzer aan het werk gezet.

Zou redelijk snel uitgebracht kunnen worden door de juiste ruiter. Dit is echter geen voorwaarde.
Ik heb zelf geen affiniteiten met de wedstrijdsport.

Hij staat gestald in Leusden en dient hier ten minste gedurende de proeftijd te blijven staan. Kan daarna elders gestald worden in overleg.

Loopt eigenhandig trailer op en af.
Loopt braaf met kleine meisjes en volwassen mannen, het is gewoon een braaf dier.

Passend harnachement is aanwezig.

Voor meer informatie graag bericht sturen.

Mvg Lena