hoe plannen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:57

MaricoGraphy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou dat niet doen, dan kan je paard nooit eens met een ander paard spelen. Alleen met een draadje er tussen. :n

en de paarden op maneges dan? die staan hele dagen in een donkere stal. Sommigen mogen maar 1 uurtje op de wei. Dat vind ik dan veel zieliger hoor. En sommigen staan ook alleen in een paddock met een draadje ertussen

Dat zij het zo doen betekent niet dat wat jij wilt doen goed is? Dat is een rare beredenering. Ongeacht wat andere met hun paarden doen, probeer ik het beste te doen voor die van mij.

Art_Ificious

Re: hoe plannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 09:59

sowieso is 25are te klein voor 2 paarden. Misschien als de 2e wei vrijkomt wanneer ik er al even sta, dat ik die wei erbij kan nemen met een shet ofzo. dat valt allemaal nog te bedenken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:00

MaricoGraphy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou dat niet doen, dan kan je paard nooit eens met een ander paard spelen. Alleen met een draadje er tussen. :n

en de paarden op maneges dan? die staan hele dagen in een donkere stal. Sommigen mogen maar 1 uurtje op de wei. Dat vind ik dan veel zieliger hoor. En sommigen staan ook alleen in een paddock met een draadje ertussen

oh ik mag mijn paard dus ook gewoon schoppen en slaan zonder reden? Want er zijn vast mensen die dat ook doen? :roll:
Dat is echt een slecht excuus.

Paarden horen gewoon met soortgenoten te spelen, punt.
Ik zou hem bij je kennissen neerzetten, daar heeft hij maatjes + meer ruimte.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:02

Als je hem op een eigen weitje stalt gaat het je veel meer tijd kosten dan all-in op de manege.. Of bij je vrienden die hem verzorgen.. En aangezien tijd hier het grootste issue was...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 10:08

Raamzicht schreef:
Als je hem op een eigen weitje stalt gaat het je veel meer tijd kosten dan all-in op de manege.. Of bij je vrienden die hem verzorgen.. En aangezien tijd hier het grootste issue was...

ja klopt maar bij deze mensen staat hij ook goed (denk ik want ik ga morgen eens kijken). En kan ik eigenlijk dagelijks heen (is 5min fietsen)

Maar bij mijn kennissen staat hij zeker goed, al kan ik er dan maar 2x per week heen. In het beste geval (ivm werkuren) 3x, maar alleen als ik een dag heb dat ik om 14 of 15u gedaan heb met werken. In de komende maanden zal dat wel zo zijn, ivm zwangerschapsverlof van collega. Maar als zij terug is kan dat weer veranderen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:01

Ik vind dat er erg vaak 'als' valt in je posts, dat betekend dat je je daar afhankelijk van anderen opstelt, dat moet je niet willen. Zorg dat je een eigen plan hebt zonder daarbij afhankelijk te zijn van anderen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 11:20

Polly schreef:
Ik vind dat er erg vaak 'als' valt in je posts, dat betekend dat je je daar afhankelijk van anderen opstelt, dat moet je niet willen. Zorg dat je een eigen plan hebt zonder daarbij afhankelijk te zijn van anderen

nee ik gebruik zeer vaak het woord "als".
Maar ik bepaal mijn werkuren niet, die status heb ik niet. Deze worden bepaald door mijn baas.
En nu mijn collega over 3 weken op verlof gaat ivm zwangerschap, dan ga ik vaker om 6u moeten beginnen en dus ook om 14 of 15u gedaan hebben.
Dit kan duren tot februari/maart. Maar daarna ga ik dan mijn oude uren vaker hebben en dat is dan werken tot 17u. Mijn vriend heeft om 19u gedaan met werken en op de uurtjes ertussen kan ik echt mijn paard niet de nodige verzorging geven als die bij onze vrienden staat. (20min rijden of 1uur met de bus)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:29

Maar als jij om 2 of 3 uur klaar bent kan jij daarna gewoon naar stal toch.

En ook als jij om 5 uur klaar bent kan je daarna gewoon door. Dan zal je alleen later thuis zijn als je vriend. Dat is een verplichting die je aangaat ten opzichte van je paard wanneer je die aanschaft. Als jij je paard op de weide gaat zetten die je nu gevonden hebt ga ik er van uit dat het een doe het zelf stal is. Dat betekend dus dat je minstens 2 keer per dag naar je paard moet.

Ik blijf het gevoel houden dat jij nog lang niet klaar bent voor een eigen paard en dat je beter eerst eens goede lessen kan gaan volgen en eventueel een paard gaat leasen. Ik gun je echt wel een eigen paard maar ik ben bang dat het nu gewoon gaat uitlopen op een enorme teleurstelling.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:38

Ik zou gewoon nog even wachten met een paard, ik krijg ook niet het idee dat je echt graag een paard wilt. Verder zou ik niet je paard alleen op de wei zetten, dat is misschien handig voor jou, maar voor zo'n dier geen prettig leven. Je lijkt er ook wel erg makkelijk vanuit te gaan dat die weide geschikt is en het daar helemaal top is, terwijl je er nog niet eens bent geweest.

Probeer in ieder geval geen overhaaste beslissingen te nemen TS! Succes!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:08

Kan er niks aan doen, maar ik lees TS haar topics iedere keer met stijgende verbazing....
Tips geven is ook nvt, ze doet er weinig tot niks mee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 16:51

Hallo allemaal,ben de vriend van marijke,even wat duidekijk over onze situatie ben 43j,heb marijke leren kennen op het werk,ben met haar een relatie mee begonnen,terwijl ze nog naar school ging,ze had dus geen werk en ze heeft 8 maanden op mijn kap geleefd,nadien heeft ze gewerkt bij colruyt,na 3 maanden had ze geen job meer,in december heeft ze werk gevonden waar ze nu bijna 1jaar is,ze heeft nog geen vast contrakt,ik werk al van mijn 18de,en al mijn auto’s zijn betaald en dit zijn mijn hobby’s,als zij denkt mij te chanteren door mij geen geld te willen geven voor kost en woning,dan mag ze voor mij part alleen gaan wonen,eens kijken hoe moeilijk zij gaat hebben terwijl ze nog geen vast contrakt heeft ,laat staan om alles te bekostigen!
By

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:55

MaricoGraphy schreef:
Hallo allemaal,ben de vriend van marijke,even wat duidekijk over onze situatie ben 43j,heb marijke leren kennen op het werk,ben met haar een relatie mee begonnen,terwijl ze nog naar school ging,ze had dus geen werk en ze heeft 8 maanden op mijn kap geleefd,nadien heeft ze gewerkt bij colruyt,na 3 maanden had ze geen job meer,in december heeft ze werk gevonden waar ze nu bijna 1jaar is,ze heeft nog geen vast contrakt,ik werk al van mijn 18de,en al mijn auto’s zijn betaald en dit zijn mijn hobby’s,als zij denkt mij te chanteren door mij geen geld te willen geven voor kost en woning,dan mag ze voor mij part alleen gaan wonen,eens kijken hoe moeilijk zij gaat hebben terwijl ze nog geen vast contrakt heeft ,laat staan om alles te bekostigen!
By

Dus als ik het goed begrijp krijgt ze helemaal geen paard van je?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:58

Dit verhaal wordt steeds vreemder..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:01

Wat moet je als 43e jarige man nou met een scholier? Wie chanteert wie nou hier?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:20

Ze had nou toch ineens kosten gedeeld en kreeg geld op haar eigen rekening en kon daar toch makkelijk een paard van betalen? Niet dus....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:21

Ik begin er steeds minder van te begrijpen. :o?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:21

Jolien87 schreef:
Ik begin er steeds minder van te begrijpen. :o?

Je bent niet de enige :o

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:25

Wat is dit nou!?

In andere topics loop je te miezemauwen dat je o zo graag een paard wilt, maar een vriend hebt die het absoluut niet wil hebben en dat je tips wilt om hem over te halen. Nu wil je vriend je een paard cadeau geven en weet je niet hoe je het moet plannen??

Heb je dat niet bedacht voordat je zo aan het miezemauwen bent geslagen bij je vriend hoe je dingen moet plannen en regelen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:26

Kala schreef:
Wat is dit nou!?

In andere topics loop je te miezemauwen dat je o zo graag een paard wilt, maar een vriend hebt die het absoluut niet wil hebben en dat je tips wilt om hem over te halen. Nu wil je vriend je een paard cadeau geven en weet je niet hoe je het moet plannen??

Heb je dat niet bedacht voordat je zo aan het miezemauwen bent geslagen bij je vriend hoe je dingen moet plannen en regelen?

Heb je het laatste bericht van de vriend van TS gelezen? Het verhaal lijkt nu een andere wending te krijgen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:28

Jolien87 schreef:
Heb je het laatste bericht van de vriend van TS gelezen? Het verhaal lijkt nu een andere wending te krijgen.

Ja, ik scrolde net terug en zag het bericht van de (43! jarige) lief van TS.
Dit kón ook bijna niet anders. Ik vond het al een gek gegeven.
Maar ik laat het berichtje wel staan. ;)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:36

Ik ben heel benieuwd wat nu de werkelijke situatie is. Is dit niet gewoon een kwestie van aandacht vragen van TS? Ik bedoel, als vriendlief zélf notabene komt vertellen dat het dikke bullshit is.... Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:37

Renee1991 schreef:
Ik ben heel benieuwd wat nu de werkelijke situatie is. Is dit niet gewoon een kwestie van aandacht vragen van TS? Ik bedoel, als vriendlief zélf notabene komt vertellen dat het dikke bullshit is.... Ben benieuwd.

Ik moet zeggen dat ik vriend nou ook niet bepaald aardig vind overkomen op dit moment. :Y)
Lastige situatie TS, misschien een idee om eerst je leven (zowel qua baan als vriend) normaal op de rit te krijgen voordat je uberhaupt aan een paard denkt. Je komt niet over alsof je er goed over nagedacht hebt/je de kennis (en mogelijkheden) hebt.

Verder vraag ik me af wat vriend op jóu bokt account te zoeken heeft. Volgens mij niet zo veel. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:41

Wat een vreemd verhaal zeg....
Weet niet zo goed of ik het wel moet geloven... :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:41

Daarnaast zie ik een groot verschil in taal-/typgebruik tussen TS en haar vriend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:51

MaricoGraphy schreef:
By

Juist ja. Het zal daar in huis nu vast erg gezellig zijn :+
Lijkt me dat een gesprekje tussen jullie wel zo handig is, want zo te lezen heeft je vriendin een totaal ander beeld voor ogen.