probleem bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:56

Urielle schreef:
Ik voel me nu heel onverantwoordelijk maar: mijn dochter van acht borstelt en rijdt haar pony ook alleen en zelf volgens mij ook al wel toen . Ik poets even na, zadel op (te hoog) en geef haar een voetje maar ik heb echt geen zin en geen tijd om elke dag te komen kijken hoe zij borstelt. Ik moet er zelf ook nog doen en ik heb nog twee kinderen met hobby's en nood aan aandacht. Onze pony is braaf maar bij een minder brave zou ik haar ook niet mét begeleiding laten werken, dat is dan imo geen geschikte kinderpony.

Ik denk dat het best lastig is om kinderen te vinden waarvan de ouders wel steeds op stal willen zitten. Dan zou ik het toch in een wat hogere leeftijdscategorie zoeken,rond de 15 jaar ofzo.

Dat ze mopperen omdat het kind ineens niet terecht kan lijkt me ook logisch. Een keer kan altijd gebeuren maar op frequentere basis zou ik het ook niet leuk vinden als er betaald wordt en het gaat niet door. Betaling schept verplichtingen. (En dan heb ik het nog niet over teleurstelling van het kind en hoe vervelend het is als je eigen planning om zeep is)

Het bellen snap ik niet helemaal, gaan ze nu ergens anders leasen of wilden ze de pony verplaatsen?
Dat laatste vind ik wel een beetje apart,hoewel een voorstel doen natuurlijk kan op zich.

Maar ik neem aan dat je toch wel oog hebt voor wat ze doet en haar met rijden ook in de gaten houd?
Ook van brave pony's kunnen kinderen vallen.
zo niet ,vind ik het inderdaad onverantwoordelijk zo'n jong kind.

trustHim

Re: probleem bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 22:17

Ze stoppen per direct omdat pony nu ook niet lekker loopt dus ze niet kan rijden (terwijl ze donderdag waarschijnlijk gewoon doorgaan is met rijden ondanks dat ze wat dacht te zien)
Kind is laatst ook rottig gevallen en krijg nu naar mijn hoofd dat ik wel wat meer voor t kind mag overhebben , donderdag komen ze afscheid nemen en spullen ophalen

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:38

Geen betere beslissing dan deze beslissing. Brutaliteit op en top.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:58

Heb even meegelezen, helemaal gelijk! Jeetje zeg wat een brutaliteit :oo
Achter je rug om vast een stal bellen.. :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:22

trustHim schreef:
Ze stoppen per direct omdat pony nu ook niet lekker loopt dus ze niet kan rijden (terwijl ze donderdag waarschijnlijk gewoon doorgaan is met rijden ondanks dat ze wat dacht te zien)
Kind is laatst ook rottig gevallen en krijg nu naar mijn hoofd dat ik wel wat meer voor t kind mag overhebben , donderdag komen ze afscheid nemen en spullen ophalen

:oo
Tot nu toe was ik een stille meelezer, maar serieus... mijn mond valt hiervan open, echt. Ik ben blij voor je dat ze vertrekken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:26

trustHim schreef:

Hmmm, ja hier zijn de gedachten natuurlijk over verdeeld...
Ik ben drie jaar geleden ook bij mensen weggegaan waar ik al jaren kwam (na een onvermijdelijke ruzie). Waar ik werkelijk alles voor over had, stond midden in de nacht op als er iets was met de paarden om ze te ontzien als ze aan het werk gingen e.d. Ik betaalde uiteraard niets, maar kreeg wel eens wat zakgeld toegestopt waar ik totaal niet op zat te wachten. Het enige wat ik wilde was erkenning en waardering die niet in euro's uitgedrukt werden...

Het is in zo'n geval natuurlijk een kwestie van geven en nemen, maar het is wel afhankelijk van wat je het meisje kan bieden. En wat voor afspraken er zijn gemaakt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:28

Okee... dus eerst rijden ze wel op jouw pony, ook al weten ze niet zeker of hij wel rad is, vervolgens worden ze boos op jou omdat je meer voor hun kind moet doen? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, groot gelijk dat je dit afkapt |o

Janine: TS heeft al een paar keer gezegd dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:35

Foaly schreef:
Okee... dus eerst rijden ze wel op jouw pony, ook al weten ze niet zeker of hij wel rad is, vervolgens worden ze boos op jou omdat je meer voor hun kind moet doen? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, groot gelijk dat je dit afkapt |o

Janine: TS heeft al een paar keer gezegd dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt

Laatste opmerking was ook meer in het algemeen.

Waarschijnlijk is TS te weinig overtuigend geweest, wat bij dit soort mensen meer dan noodzakelijk is. Dus hebben ze de grenzen steeds verder opgeschoven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:31

wat een ondankbaar stel zeg.... jij bent geen oppas? De moeder hoort er gewoon bij te blijven, dat is niet jouw taak. Jij verleent hun een dienst door ze gebruik te laten maken van jouw pony, niet als oppasser...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:41

Je haalt zelf 10 jarige meisjes aan en je laat ze er voor betalen. Dan is de kans groot dat je met onwetende ouders te maken krijgt.
Gewoon zelf voor je pony zorgen, heb je dit soort issues ook niet.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:08

R12312 schreef:
Je haalt zelf 10 jarige meisjes aan en je laat ze er voor betalen. Dan is de kans groot dat je met onwetende ouders te maken krijgt.
Gewoon zelf voor je pony zorgen, heb je dit soort issues ook niet.

ben het hier wel mee eens, heb een deel van de topic gelezen (niet alles) en begrijp wel dat je herstellende bent van ziekte. ik snap het als je daarom niet zelf voor je pony zou kunnen zorgen zeker omdat ik weet wat de impact is van waar je van herstelt. alleen snap ik niet waarom je (zeker in jou situatie waarbij je geen gedoe moet hebben) kiest voor 10 jarige meisjes? dat ze niet alleen mogen is logisch maar daar door zit je er wel gelijk aan vast. ik zou persoonlijk niet eens een kind van 10 met een onwetende ouder alleen laten met mijn pony en dat dat dan af en toe wel moet omdat je niet kan, oke dat is tot daar aan toe. maar je weet zelf ook dat je pony nog wel eens "fratsen" uit haalt, dan is dat zowiso toch niet verstandig want net of die ouders dan weten wat ze moeten doen als er iets gebeurd. ik snap niet dat je niet gewoon een 18+er regelt of iemand die bij je op stal staat. met kinderen is er al vaak gedoe of je moet toevallig zon kind krijgen met een moeder die toevallig ook uit de paardenwereld komt maar zelf geen eigen pony meer wil.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:10

Wow, ik had al een beetje door hoe ondankbaar bijrijders tegenwoordig zijn, maar dit slaat echt alles.
Ik heb zelf een leeftijd vanaf 16 jaar bij mijn advertentie staan, ik zoek een bijrijder zodat mijn moeder er minder vaak heen hoeft, niet zodat ze er alsnog heen moet om zo'n kind in de gaten te houden. Bovendien vind ik 10 gewoon écht nog niet verantwoordelijk genoeg om alleen met een pony bezig te zijn.

Ik zou haar niet zomaar veroordelen op de leeftijd though, uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is een ouder iemand te vinden... het zijn allemaal 10/12 jarige meisjes die reageren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 04:06

Wwijk23 schreef:
met kinderen is er al vaak gedoe of je moet toevallig zon kind krijgen met een moeder die toevallig ook uit de paardenwereld komt maar zelf geen eigen pony meer wil.

Het gaat hier juist om een kind met een moeder die ervaring heeft met paarden. ;)
Daar kun je hopelijk toch wel vanuit gaan dat die weet hoe je correct met een paard omgaat (lees: niet doorrijden als paard onregelmatig is) en dat je geen dingen achter de rug vd eigenaar om gaat regelen. :)
Daarbij is TS ook geen kinderopvang en heeft ze duidelijk aangegeven dat het kind in kwestie niet zonder begeleiding mag komen, maar wordt kindlief zo te lezen gewoon afgedropt.
Kan me voorstellen dat dat veel ergernis oplevert en ook veel energie kost die TS beter kan gebruiken voor haar herstel. :j

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:22

lor1_1984 schreef:
Wwijk23 schreef:
met kinderen is er al vaak gedoe of je moet toevallig zon kind krijgen met een moeder die toevallig ook uit de paardenwereld komt maar zelf geen eigen pony meer wil.

Het gaat hier juist om een kind met een moeder die ervaring heeft met paarden. ;)
Daar kun je hopelijk toch wel vanuit gaan dat die weet hoe je correct met een paard omgaat (lees: niet doorrijden als paard onregelmatig is) en dat je geen dingen achter de rug vd eigenaar om gaat regelen. :)
Daarbij is TS ook geen kinderopvang en heeft ze duidelijk aangegeven dat het kind in kwestie niet zonder begeleiding mag komen, maar wordt kindlief zo te lezen gewoon afgedropt.
Kan me voorstellen dat dat veel ergernis oplevert en ook veel energie kost die TS beter kan gebruiken voor haar herstel. :j

oh dat had ik er niet van begrepen en kon ik ook eigenlijk nergens terug lezen. het is ook asociaal om dingen achter de rug om van de eigenaar te regelen. ik praat dat ook niet goed. het is alleen zo dat wanneer je mensen die je niet kent de vrijheid geeft om om te gaan met je paard en er zelf niet bij bent dat zulke dingen gewoon gebeuren. je kan mensen echt niet vertrouwen en als je ze een vinger geeft pakken ze je hele hand. ik lees zulke dingen ook op het topic "bijrijder gezocht" wat daar allemaal wel niet gebeurd. daarom zou ik persoonlijk liever een 18+er hebben dan een 10 jarige met een moeder. wil ook niet zeggen dat een ouder iemand betrouwbaar is maar goed ik zou zowiso niemand alleen laten met men paard.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:47

Als ik jou was zou ik met deze meiden stoppen. Het is JOUW pony en zij kunnen toch niet gaan beslissen waar JOUW pony moet gaan staan of ben ik nou gek?! Ze moeten ich ook gewoon aan de afspraak houden vind ik persoonlijk. Als jij met ze hebt afgesproken dat ze NIET alleen mogen komen en ze doen dt toch en jij een beetje oppas kan spelen zou ik er persoonlijk al best klaar mee zijn. Veel succes verder nog met je bijrijders

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:07

Goed opgelost ts! Ik hoop dat je snel weer iemand anders vind voor de extra aandacht van je pony!

Ik vind sommige reacties hier wel heel raar en een beetje respectloos.. 'Gewoon zelf voor je pony zorgen dan heb je dit probleem niet' terwijl jullie gelezen hebben dat ts herstellende is van een ziekte..

Wees blij dat ze het zo oplost! Ze geeft een 10 jarig kind de kans om zichzelf te ontwikkelen in de verzorging van paarden en haar pony komt zo geen aandacht te kort.
Als jij geen eigen paard had en je wilde graag een verzorgpaard zou je ook niet zeggen dat de eigenaar van een paard lekker zelf voor zijn paard moet zorgen, je zou blij zijn met de kans die je krijgt! Tenminste de meeste bijrijdsters die ik ken zijn dat wel!

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:09

wat een brutaal mens zeg die moeder :+ ... mijn hemel.. ik denk dat je de beste keus hebt gemaakt en zeker als ze per direct wil stoppen omdat ponylief nu kreupel is.. bah ik word gewoon zelf een beetje boos }:0

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:38

Heb het hele topic gelezen, en dacht nog; misschien bindt moeder wat in als TS haar aanspreekt op het feit dat moeders achter TS haar rug om geinformeerd heeft bij andere stalling om pony te verplaatsen. Dat is nl. wel iets waar mijn haren recht overeind van gaan staan; iets dergelijks zou ik zeker ook niet pikken. Al helemaal niet als voor beide partijen duidelijk is wat is afgesproken.

Dat een 10 jarige niet alleen met een pony kan, lijkt me heel logisch. Of het nu de eigenaar v/h paard is, de stalling, of beiden, als er wordt gemeld dat dit niet mag/niet wenselijk is, dan is dat gewoon zo, punt.

Dan lees ik vervolgens dit......... en mijn mond valt er werkelijk van open. Wat onbeschoft en wat ondankbaar. Klinkt in de oren als, 'niets mee te maken dat pony niet goed loopt, wij betalen dus dochter moet rijden'.
trustHim schreef:

Je hebt er zo te horen echt goed aan gedaan om ze de deur te wijzen. Bovenstaande reactie v/d moeder onderschrijft dat nog maar eens.

Ik zou wel proberen te zorgen dat je a.s. donderdag aanwezig kan zijn als ze 'afscheid' nemen en spullen komen ophalen. Zorg dat ze enkel hun eigen spullen meenemen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:13

Ik zou inderdaad aanwezig zijn en zorgen dat ze alleen hun spullen meenemen.

Staat jou pony thuis gestald of op een pensionstalling/manege? Vind het namelijk erg brutaal om het paard zonder overleg te willen verplaatsen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:53

TAO -> VP

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:59

JoyCiej007 schreef:
Heb het hele topic gelezen, en dacht nog; misschien bindt moeder wat in als TS haar aanspreekt op het feit dat moeders achter TS haar rug om geinformeerd heeft bij andere stalling om pony te verplaatsen. Dat is nl. wel iets waar mijn haren recht overeind van gaan staan; iets dergelijks zou ik zeker ook niet pikken. Al helemaal niet als voor beide partijen duidelijk is wat is afgesproken.

Dat een 10 jarige niet alleen met een pony kan, lijkt me heel logisch. Of het nu de eigenaar v/h paard is, de stalling, of beiden, als er wordt gemeld dat dit niet mag/niet wenselijk is, dan is dat gewoon zo, punt.

Dan lees ik vervolgens dit......... en mijn mond valt er werkelijk van open. Wat onbeschoft en wat ondankbaar. Klinkt in de oren als, 'niets mee te maken dat pony niet goed loopt, wij betalen dus dochter moet rijden'.
trustHim schreef:

Je hebt er zo te horen echt goed aan gedaan om ze de deur te wijzen. Bovenstaande reactie v/d moeder onderschrijft dat nog maar eens.

Ik zou wel proberen te zorgen dat je a.s. donderdag aanwezig kan zijn als ze 'afscheid' nemen en spullen komen ophalen. Zorg dat ze enkel hun eigen spullen meenemen.

Inderdaad, zorg ervoor dat jij of als je je niet goed voelt de staleigenaar, erbij bent als ze hun spul op komen halen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:33

Ik weet waar ze wonen dus als ze meer meenemen ga ik t wel halen. Sta op kleine pensionstal met goede sociale controle.

Geloof dat ik de ergste opmerking nog niet eens gemeld heb, meisje is paar weken terug rottig gevallen toen pony plots schrok, tand dwars door de lip. Heb dit toen netjes afgehandeld, paar x gebeld hoe het ging want was ook gehecht , kreeg nu naar mijn hoofd dat ik wel wat meer voor t meisje over mocht hebben gezien die hele geschiedenis met zh enzo. Heb niet gereageerd hierop maar dacht wel ff van zoooo en mijn zh verhaal dan?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:45

Ach dat is zo makkelijk, achteraf iemand nog ff de grond in boren! Beetje flauw van die mensen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:05

Jeetje wat een rare mensen zijn er toch, sneu voor het kind want die zit in principe met een moeder die alles wilt afschuiven en wel de lusten en niet de lasten...
Sterkte met dit gebeuren en probeer het maar een beetje langs je heen te laten gaan...tis het niet waard.....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:56

Beter kwijt dan rijk zulke typjes!