wat kan een c-pony dragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:53

Citaat:
De New Forest pony is door zijn kracht en gewillige karakter een ideale rijpony. Wat afmeting, bouw en kwaliteit betreft verschillen de pony's onderling sterk van elkaar. Hij is zeer geschikt voor cross country's. Zijn beste gang is de galop; deze heeft lage en lange bewegingen. Hij is behoorlijk sterk en kan met gemak een volwassene dragen. Alle kleuren komen voor behalve bont en roomkleurig. De stokmaat is max. 1.45 cm.

Schijnheilig

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:24

gabyfedde"]
[quote="SpLaSh_ schreef:
2x haar eigen gewicht...

Dat lijkt me niet gezond!!!

Ik vind 65 kilo het maxiumum voor een C-pony.
Tuurlijk zal hij 80 kunnen dragen, maar dat is absoluut niet gezond.
[/quote]

Nee, zo'n paardje kan dat wel dragen, maar als je dan dressuur of springen wilt doen ga je 't verschil toch wel merken, zou ook zeggen 65 max voor een C en tot 70 voor een D
Maar in algemene regel tot en met 60 kilo kan je normaal op elk paardje rijden ^^

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:10

Yellowfish schreef:
Citaat:
De New Forest pony is door zijn kracht en gewillige karakter een ideale rijpony. Wat afmeting, bouw en kwaliteit betreft verschillen de pony's onderling sterk van elkaar. Hij is zeer geschikt voor cross country's. Zijn beste gang is de galop; deze heeft lage en lange bewegingen. Hij is behoorlijk sterk en kan met gemak een volwassene dragen. Alle kleuren komen voor behalve bont en roomkleurig. De stokmaat is max. 1.45 cm.

Schijnheilig

een grote new-forest, als ik heb kan idd volwassenen dragen, maar een c-pony gaat toch moeilijker worden. En max, 145 cm die van ons is 147,5 en ik ken ook E-pony new-forests

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:13

Dit is wat er op de site staat .. Schijnheilig

is ook alleen even een quote...

ik denk dat 60/65 voor een C toch wel echt het MAXI-MAXIMUM is ??

karinnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:07

Ben ik helemaal eens met die 60 kg voor een C pony. Wij hebben zelf een C pony ( Welsh type ) en mijn oudste dochter van 12 is nu 1.71 m lang en weegt ongeveer 58 kilo. Zij vindt zichzelf te groot en te zwaar en rijdt Misty nu nog wel maar start niet meer in de L 1 met haar en springt ook niet meer met haar, dat laat ze nu aan haar zusje van 10 over.
Helaas staat Misty daarom nu te koop omdat ik maar 1 pony voor 2 meiden kan betalen. Weet iemand nog een goed ruitertje van ongeveer 10 jaar die graag wedstrijden wil gaan rijden ????

Dotje_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:44

Ik ben 72 kilo welke grote pony is voor mij dan minimaal nodig om de pony niet te belasten
Want ga morgen bij een man kijken voor verzorg pony's maar nu had ik de vraag
Ik kan sws denk ik wel op de e en d pony's kan gaan rijden maar ik betwijfel of ik op de c pony's kan denk van niet wie helpt mij?
Het zijn stevige new forst en nrps pony's

Urbanus

Re: wat kan een c-pony dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:48

Sorry maar heb je die waarschuwing in dikke rode letters niet gezien voordat je je bericht schreef Dotje? Dit is een antiek topic. Je kunt het makkelijkst even een nieuw topic openen met je vraag.

Met 72 kg zou ik lekker een e-pony zoeken. Of een klein paard.

A_nouk

Re: wat kan een c-pony dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:18

Omdat dit wel een heel oud topic is hier een slotje :)

Het ophalen van een ouder topic kan soms een optie zijn. Denk voor je dit doet wel na of de topic starter nog iets aan jouw opmerking kan hebben/. Of het echt meerwaarde heeft om een oud topic omhoog te halen.

Wanneer dit niet het geval is kun je soms beter een nieuw topic openen.