hoe leer ik het mezelf af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:09

^^^ Confused? TS zei dat ze het met HAAR loon toch wel dacht te kunnen bekostigen? Dus niet op de kosten van de vriend? (Niks tegen je hoor TS, just wondering!)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:13

xSogno schreef:
Ik denk dat jouw vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat je geen paard moet gaan kopen.
Naar aanleiding van al jouw topics zou ik het je ook sterk afraden. Volgens mij heb je namelijk geen idee wat er allemaal komt kijken bij goed paarden houden. Bij een goede manege een poosje gaan lessen lijkt me veel beter voor jou. Daarnaast als je zo in de knoop zit met jezelf, is het ook niet het juiste moment.

En serieus? :') Heb je nou echt al haar doorgekeken om te kijken of ze wel echt 'geschikt' is? En naar aanleiding van jouw post heb ik even een kijkje genomen en ik kan geen enkele post vinden waarin je zou kunnen opmaken dat TS ongeschikt is.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:15

Een gezamenlijke rekening voor gezamenlijke kosten. Bijdragen aan die rekening naar draagkracht. Het geld wat jullie zelf overhouden kan je vrij besteden voor jezelf. Lijkt mij een eerlijk uitgangspunt.

Een relatie waarin je vriend bepaalde zaken bepaalt zonder open te staan voor jouw wensen en behoeften klinkt mij als ongelijkwaardig in de oren. Als ik je een advies mag geven, waak daar voor!!! Het zal in de toekomst alleen maar meer problemen gaan geven.

Ik lees dat je paard gratis kan staan en dat je voor het hooi niet hoef te betalen. Dat is echter een verkeerde gedachtegang. Natuurlijk moet je rekening houden dat je daarvoor moet betalen. Hooi wordt naar mijn weten niet gratis van het land gehaald. En je maakt gebruikt van andermans spullen. Je mag er dus niet vanuit gaan dat dat gratis is als je daar met een eigen paard staat. Hou daar wel rekening mee in het maken van een kostenplaatje. Succes met het najagen van je droom om een eigen paardje te hebben.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:19

Tytonidae schreef:
xSogno schreef:
Ik denk dat jouw vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat je geen paard moet gaan kopen.
Naar aanleiding van al jouw topics zou ik het je ook sterk afraden. Volgens mij heb je namelijk geen idee wat er allemaal komt kijken bij goed paarden houden. Bij een goede manege een poosje gaan lessen lijkt me veel beter voor jou. Daarnaast als je zo in de knoop zit met jezelf, is het ook niet het juiste moment.

En serieus? :') Heb je nou echt al haar doorgekeken om te kijken of ze wel echt 'geschikt' is? En naar aanleiding van jouw post heb ik even een kijkje genomen en ik kan geen enkele post vinden waarin je zou kunnen opmaken dat TS ongeschikt is.

Ik hoef haar berichten niet door te kijken, ik weet precies wie ze is... Ze opent behoorlijk vaak topics, waarvan een behoorlijk reltopic is geworden, en meerder dingen waarvan ik denk, als paardeneigenaar zou je dat moeten weten. Op basis daar van zeg ik, ga eerst maar eens goed les nemen, voor je aan een eigen paard begint. Misschien vind haar vriend dat ook wel, en dan ben ik het met hem eens.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:25

Je hebt nog een lange weg te gaan ben ik bang. Je wordt erg onder de duim gehouden door je vriend, en het ergste is dat je dat heel normaal vindt. Probeer zelf sterker te worden, zoek steun bij assertieve vriendinnen en begin met voor jezelf op te komen. Ik denk dat deze relatie niet goed is voor jou. Je vriend heeft de rol van een vader of moeder op zich genomen en jij bent weer het kind. De geschiedenis lijkt zich tr herhalen. Zoek hulp, zoek steun bij mensen die JOU respecteren om wie je bent, en break free! Bevrijd jezelf. Bescherm jezelf en geniet van je leven. Wordt zelfstandig. Heel veel succes en sterkte!!!! O ja, ga je eigen financieen regelen, reken het goed door, en als je het kunt betalen, koop je paard. Lang niet iedereen kan dat betalen dus grijp je kans.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:29

xSogno,

Ik denk dat ik inmiddels weet welke topics jij bedoelt. Echter vind ik dit nog geen reden om een eigen paard voor TS helemaal af te schrijven. Ze is toen prima omgegaan met de tips die haar gegeven zijn. Ze heeft geleerd van haar fouten en is gegroeid. Het enige wat haar nu tegenhoud is haar vriend. :)
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-10-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF

Re: hoe leer ik het mezelf af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:43

Toen ik ook 22 jaar was, had ik een vriend die mijn leven leidde en bepaalde.
Meid jij bent ook 22 jaar, leef je eigen leven en laat je niet leven.
Daar krijg je vroeg of laat spijt van en dan is het maar de vraag of je nog je dromen na kunt streven.
Als je zelf geld verdient en zelf naast je eigen levensvoorzieningen, je paard kunt onderhouden.
Wie is hij dan om voor jou te bepalen wat je mag en niet mag?
Je bent geen kind meer, je bent geen volwassenen die onder bewind of curator staat.
Of te wel je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat wel kan en wat niet.

Tegen de tijd dat de paarden van je vrienden overleden zijn, zit je misschien in een andere fase van je leven. Misschien heb je dan wel kinderen, waardoor de financiën of tijd er niet meer is voor het hebben van een eigen paard. Die kans heb je dan gemist, omdat je letterlijk klein bent gehouden door je vriend. Nu is het een paard, wat in de toekomst...bepaald hij waar je moet werken, waar je boodschappen doet, welk ondergoed je aantrekt en ga zo maar door.
Je bent niet meer klein, je bent een volwassen vrouw, kom op voor je zelf. Reken goed uit of je voldoende verdient om je zelf te onder houden en een paard. Leef je leven en laat je niet leven!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:03

Meid, los van het feit van wat ik (en de meesten hier) van jouw relatie vinden, denk ik dat jij veel beter met een psycholoog kan gaan praten. Zo te lezen is er meer aan de hand dan wat je vertelt, en het lijkt me verstandig als je eerst probeert of je daaruit kan komen.

Daarnaast, omdat je al zó lang op een paard wacht, is op een gegeven moment elk paard geschikt, althans dat lijkt zo. Laat je niet verdrietig maken door verdwenen advertenties. Houd in je hoofd dat dat paard waarschijnlijk een heel fijn huisje gekregen heeft. Jouw droompaard komt. Ook als het lijkt alsof ie nu al op internet staat, ik geloof niet zo in een droompaard. jouw droompaard zal echt komen als de tijd rijp is. Kijken mag, kan zelfs erg leuk zijn, maar pin je niet te veel vast op dat paard dat in een advertentie zo leuk lijkt, en zeker niet nu, in deze situatie. Sowieso kunnen ze in het echt vreselijk tegenvallen :)

Meis, dikke knuf voor jou :(:)
Probeer alsjeblieft eerst uit deze situatie te komen. :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:08

Je laat je toch niet verbieden een paard te kopen door je vriend? :+ Hij is je vader niet?
Als je het zelf betaald en zelf een spaarpotje hebt dan is er geen probleem?

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:28

Jij zegt dat het jou geld is, koop daar dan lekker een paard van als jij dat wilt ! Als ik een vriend had die zoiets deed zou ik hem gauw dumpen. Maar ik heb zo'n voor gevoel dat er bij jou wat meer speelt maar goed. Ik hoop dat je er uit komt !

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:38

het gaat niet om oordelen, het gaat erom dat als er kennelijk zo veel grote problemen zijn, dit niet een goede situatie is om aan de verantwoordelijkheid van een paard te beginnen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:39

Ik begrijp jullie reacties echt wel. Maar ik ben niet anders gewend.

mijn verhaal...
ik Werd bij mijn ouders als kind zowat kort gehouden, kreeg slaag (nu gelukkig niet meer, zover gaat mijn vriend niet) en werd helemaal uitgescholden als ik een onvoldoende haalde op school waardoor de zin in leven langzaam maar zeker verdween. Als jobstudent werkte ik al 3 jaar in een beenhouwerij al snel werd mijn chef mijn vertrouwenspersoon waar ik alles tegen kon zeggen. Zelfs dingen die mijn ouders nog niet weten (detail via pb). De vonk sloeg na 2 jaar over. Mijn vriend is dus een pak ouder, maar beloofde mij een beter lever. Ik heb zelfs nooit echt van iemand gehouden of iemand durven vertrouwen. Van mannen was ik doodsbang, in het donker was ik doodsbang voor achtervolging. En toch ben ik de nacht van kerst thuis weggelopen omdat ik de stress en de druk niet meer aankon, ik had geen leven en dacht dat het zou beteren als ik ging samenwonen.
Ik studeerde nog en heb dit netjes volbracht.

En eerlijk? Mijn leven is voor een heel groot stuk verbeterd, heb meer zelfvertrouwen, wordt niet meer gepest en heb weer zin in het leven. Maar ja mijn vriend kan volhardend zijn en afspraak is afspraak bij hem. Wij zijn overeengekomen te wachten tot 1 paard sterft, maar ik besef ineens dat dat wel heel lang kan gaan duren.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:42

ik raad je aan eens goed na te denken wat je verder met je leven wilt ipv een paard aan te schaffen vanuit deze niet echt rooskleurige situatie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:45

Moeilijk. Ik voel een beetje dat je in je vriend iemand hebt gevonden die voor je zorgt, die eigenlijk degene is die je ouders niet waren. Toch is dat gevaarlijk in een relatie. Want die hoort gelijkwaardig te zijn. Ik vind het moeilijk je advies te geven maar ik voel een beetje dat dit niet helemaal de plek is waar je hoort te zijn. Je zal eerst zelf 'heel' moeten zijn voordat je een goede relatie kan hebben met iemand. En niet bij iemand zijn die jou 'heel' maakt.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:48

Kan best kloppen, maar juist dan zeg ik, bokt kan je niet helpen, je kan alleen jezelf helpen door goed na te denken en volwassen keuzes te gaan maken. Wil je deze relatie ja of nee. Indien ja, accepteer dan dat hij kennelijk zo is, en dan zou ik hem ook niet negatief afschilderen. Indien nee, kies voor jezelf en zet stappen. Zoek desnoods hulp daarbij als het zelf niet lukt. Maar wel bij iemand blijven en er dan negatief over doen, komt op mij een beetje slachtofferig over. je bent 22 geen 16.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:51

:(:)

Maar is het nou echt je vriend of iemand die je misschien meer ziet als een 2de vader of vertrouwenspersoon waar je je veilig voelt?
Laatst bijgewerkt door Ilona_Mambo op 25-10-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:52

Misschien is het een idee om met iemand te praten over hoe jij zelf dingen ziet, of je kijk op het leven reëel is of niet, en of je daar eventuele veranderingen in wilt brengen. Ik heb het idee dat je het er nog erg moeilijk mee hebt, wat ook begrijpelijk is het is natuurlijk niet niks wat je hebt meegemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:14

Poeh, hoe het ook zit, ik krijg het benauwd van dit topic en wil TS aanraden om hulp te zoeken, ook voor de problemen uit het verleden. Uit haar woorden en voorgaande topics kun je wel een beetje opmaken dat er meer aan de hand is. Sterkte.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:25

Ik vind zelf niet dat je vriend kan beslissend wanneer jij een paard neemt. Of je een paard neemt is inderdaad iets om over te beslissen, maar wanneer ?
Waar is ook iets om samen over te denken, maar als het jou beter uit komt als je paard dichterbij staat moet je vriend er ook in mee kunnen gaan dat je paard niet gaat staan waar hij nu in gedachten heeft. Het wordt jou paard en niet de zijne (toch? :) ) En ja compromissen hoor je te maken, maar hij ook.
Ik denk dat het jou niet helemaal is gelukt om echt op eigen benen te staan (of zie ik dit verkeerd?). Je woonde eerst bij je ouders, en bent toen weggelopen om met iemand te gaan samenwonen die je vertrouwd. Daar is niks verkeerds aan, maar het lijkt wel zo dat jij (over kleine dingen) nooit echt zelf een beslissing hebt kunnen maken.

Ik raad aan om echt even een apart iemand nog te gaan zoeken om je hele verhaal kwijt te kunnen, en dan het liefst een professioneel iemand. :(:)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:28

Lieve TS, ik wil beginnen dat ik echt respect heb voor je situatie.
Ik snap ook dat het voor jou niet zo makkelijk is om te laten weten wat jijzelf wilt.
Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk dat zo de relatie op deze manier niet lekker (kan) lopen.
Jij zult dit anders ervaren omdat je nooit zoveel vrijheid hebt gehad.
Ik heb niet alles doorgelezen, dus weet niet of dit al gezegd is:
Maar ik zou je aanraden om naar een phsycholoog te gaan.
Niet omdat dit voor rare mensen is ofzo!
Maar al jouw angsten alle littekens die je in je verleden zijn aangedaan, ik denk dat het goed is om daar over te praten.
En misschien is stap 2 wel om samen met je vriend te gaan.
Ik ga er van uit dat je je gelukkig bij hem voelt?
Misschien kun je op die manier beter aan hem laten zien wat jij bedoelt en misschien heeft je vriend nog geen eens goed door dat jij het er zo moeilijk mee hebt!
Ik zou het niet van mijn vriend kunnen hebben, maar dat is makkelijk praten ;)
Je kan ook nog aan je kennissen vragen of zij het zelf erg vinden als jou paardje erbij komt en als je dan af en toe ook Astra een knuffel geeft dan 'verraad' je het beestje toch helemaal niet.
Heel veel succes!!!
Als je even je hart wilt luchten stuur je maar een pb! :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:07

wauw wat een verhaal..
Ik denk dat het heel goed is voor jou om op eigen benen te leren staan ;).
Tot nu toe is jou in je leven wijsgemaakt dat jij dat niet kan, en nemen anderen beslissingen voor je. Maar weet je, iedereen kan op eigen benen leren staan!
Ik zou eens een paar maanden bij je vriend weggaan en op jezelf gaan wonen, en daarna even kijken hoe het verder kan/moet met jullie relatie, want dit is iig geen gezonde/gelijkwaardige relatie.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:16

No offense maar Brrr…. Ik krijg de rillingen van wat ik lees. Het komt over als een vriend die, omdat hij ouder is dan jij, meer in te leggen heeft in beslissingen. Het lijkt mij geen relatie waarin beide partijen onafhankelijk en bovendien gelijk zijn aan elkaar.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:30

Misschien ziet jouw vriend dat je de situatie van een eigen paard hebben totaal verkeerd inschat, en wil hij daarom niet dat je een paard koopt? Hij kent jou natuurlijk beter dan heel bokt ;)
Het is best belangrijk om alles goed op de rails te hebben als je een paard koopt, het is namelijk een héél grote verantwoordelijkheid.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:58

dit vind ik echt een relatie waarbij jouw vriend jou echt platwalst. Hij belooft je een beter leven, maar geeft je totaal geen gelegenheid om te ontwikkelen.
Je moet ZELF leren om je geldzaken te regelen.
Je moet ZELF leren om van je af te bijten en sh*t zelf te doen.

Stel hij heeft geen zin meer in jou, en dumpt je.. wat dan?
Dan heb jij een dik vet probleem en moet je heel rap weer opzoek naar een man die exact hetzelfde is als jouw vriend nu is.
Die je sh*t voor jou regelt.

Ik zie jou opzich wel als een meid die trouwt in gemeenschap van goederen. Niks daartegen hoor, mits goed geregeld en gelijke rechten en plichten. Alleen heb jij wss geen idee en beheert hij de centen (en moet jij dus toestemming vragen om iets te kopen, en owee als jij iets koopt wat hij onnodig of te duur vindt).

Ik vind persoonlijk dat je echt zelf moet leren je geldzaken te doen.
En dat jij best een serieuze berekening moet maken om te kijken of een eigen dier reeel is voor jou. Houdt ook in de gaten of - stel dat het uit gaat - dat je je paard ook nog kunt stallen als ie niet meer op de plek waar ie nu staat, terecht kan.

Je moet daar echt rekening me ehouden anders ben je zo afhankelijk en word je zo ongelukkig.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:20

MaricoGraphy schreef:
Tja wie bepaalt dat, mijn vriend omdat hij onze bankzaken regelt. Al zou ik liever het paard dan bij mij in de buut stallen. Dan kan ik er vaker naartoe als het zover is.

Geld zou geen probleem zijn want bij onze vrienden is stalling gratis en een zak voer kost ook niet veel. En hooi mag ik van hen gebruiken.
Ik wil het paard idd volledig zelf bekostigen. En deze beslissing is ook overeen gekomen maar dus pas als 1 van de 2 sterft.
Maar als ik het op een manege in de buurt zou stallen kan ik het nog makkelijk zelf bekostigen. Ik heb ook meer werkzekerheid en dus meer zekerheid van een vast inkomen.
Ik mag tevens ook mijn werkuren voor een deel zelf bepalen, als ik dan om 6 u of 7u zou starten ben ik om 15u of 16u klaar met werken en is het nog licht genoeg buiten.

Dit snap ik niet helemaal hoor, kom op...

Hij kan dan wel de bankzaken regelen, maar het blijft toch JOUW geld? Je bent 22 las ik eerder, dus mag jij gewoon zelf bepalen wat je hiermee doet. Je vriend heeft hier werkelijk niets mee te maken. Als jij het allemaal prima zelf kunt bekostigen, bij die vrienden op het weiland of ergens anders, wat houd je tegen?!