Fjorj schreef:Gydja schreef:Kinderen moet gewoon niet in je weiland komen. Het is privé terrein waar anderen niet zijn toegelaten. De ouders moeten hun kind fatsoenlijk opvoeden zodat ze niet het weiland in lopen. Als ze dat niet doen worden ze ook niet getrapt of gebeten. Geloof het best hoor dat je dan aansprakelijk word gesteld maar ik vind dat behoorlijk krom. Wij hebben er bordjes hangen met niet voeren en niet betreden maar het gebeurd toch.
Ben helemaal met je eens, in mijn tijd moesten we zo iets nog eens niet in onze hoofd halen om op iemands privéterrein of weiland te betreden. Maar tegenwoordig gaat allemaal erg richting soft beleid waarbij de daders ook nog beschermd worden mocht ze trap van paard krijgen, is omgekeerde wereld.
In "mijn" tijd mochten we ook geen dingen doen en wisten we ook dat we niet in een weiland mochten komen.
Maar ook toen gebeurde het.
Mijn opa (nu 89) ging vroeger ook stiekem met een vriend op het onbeleerde paard van de buurman zitten om te kijken wie het langste kon blijven zitten.
Zulke dingen zijn van alle tijden.

mijn ouders zijn aan de eigenaren van de pony's achter ons huis gaan vragen of we ze af en toe wat mochten geven dus mochten ze 1 keer per week een appel of wortel en dat was feest!