Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:53

KPet schreef:
Ik meld mij! Mijn mannetje is alweer 22, wij hebben elkaar dressuur leren rijden. Tot zijn 19e liep hij (thuis!) op GP niveau, daarna gestopt met de allerzwaarste oefeningen. Heeft ivm flinke dampigheid en hoesten vorig jaar een jaartje stil gestaan, maar sinds deze zomer loopt hij weer. Probleem is dat hij direct heel hard gaat werken en hij de neiging heeft zich over de kop te lopen. Hij denkt namelijk nog steeds dat hij 5 is. Zijn er meer mensen die daarmee te maken hebben met hun oudjes?

Qua mankementen dus copd. Verder wat atrose en kissing spine als hij niet in de spieren zit. Ik merk dat hij beter is zijn vel zit als hij gereden wordt.

Jep. Mijne heeft ook COPD en ik moet hem echt tegen zichzelf beschermen. Op buitenrit doen we af en toe een galopje en dan wordt hij zo blij en wilt alleen nog maar hard (vroeger als jong paard kon hij echt racen als een gek). Maar 'k hou hem altijd in een handgalopje en ook draven doen we maar voor kleine stukjes per keer en veel stappen tussendoor. Hij wilt zoveel meer, maar dat gaat niet met z'n longen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:10

Hier een 25 jarige zweedse draver. Heeft vroeger gekoerst en wordt nu nog altijd bereden. Sinds de drie weken durf ik eindelijk op haar te rijden. Maar van de week ging dat met de wind weer helemaal mis. Winnaarsmentaliteit zit er toch in.

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Re: Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:12

Ik verzorg nu 8 jaar een 19-jarige friese ruin. Hij word al goed grijs. :+
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:13

Afbeelding

Dit ben ik met Tommie. Hij is afgelopen mei 18 geworden.
Hij is gelukkig helemaal gezond en loopt beter dan ooit.
Op het moment rijden we M1. Misschien maken we binnenkort de overstap naar het M2.
Maar zijn gezondheid gaat boven alles. Dus alleen als het zo goed blijft gaan.

Verder kan hij voor de koets, maken we graag het bos onveilig en hij springt ook graag.

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:15

mijn 18 jarige nrps merrie
Afbeelding

Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:20

Ik heb ook een 18 jarige! Rijden nog 4 x in de week.. lekker dressuur matig en van die 4 keer gaan we wekelijks naar les toe.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:21

Wat leuk zeg al die oudjes!
Mona weet volgens mij nog niet dat ze ouder is, energie voor 10 en met de dag ondeugender!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:22

Hier een heel bejaardenhuis,
een kruising tinker van 24, NRPS merrie van 22 en een kruising C pony van 23. allemaal nog kerngezond en fit.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:28

ik rij nog gewoon bijna elke dag, ze vind t super, zowel springen als dressuur

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:31

Hier ook een ouder paardje :) Mijn lieve Buono is 18j! Hij liep tot zijn 14 springwedstrijden tot 1.20m en heeft mij goed leren rijden & ik rijd nu nog wedstrijden met hem L-niveau (in België) gaan we nu starten!
Hij heeft wel sinds 2j hoefkatrol maar met een cortisone inspuiting loopt hij nog vrolijk rond en staat actiever dan ooit! Ik spring af en toe met hem, we rijden toch minstens 3x per week dressuur en af en toe een wandelingetje waar hij nog gemakkelijk de jonge paarden voorbij crosst al is hij toch de rustigste en braafste op stal die me toch braaf alle rare dingen laat doen <3 Zo rijd ik hem op touwhalster en op neckrope op buitenrit maar rijden we wel op stang& trens dressuur en loopt ie zelf naar zijn stal zonder halster aan :D het is misschien een oudje maar ik wil hem toch lang niet kwijt <3

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:32

Zijn er hier nog meer mensen die zaterdag naar de dag van het oudere paard gaan?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:39

Mijn Jip is 26, bijna 27.
Heeft van zijn 4e tot zijn 22e als manegepony gewerkt op een manege in het westen van het land.
Hier heb ik hem leren kennen toen ik 11 was (hij was toen net 4).
Toen hij met pensioen mocht, kreeg ik hem 'om hem een goede oude dag' te geven.
Ik was toen al naar het oosten van het land verhuisd en hij is achter mij aangekomen, waar hij een plekje op een boerderij gekregen heeft met 24/7 weidegang met schuilstal, op slechts 1 km van het ruiterpaden netwerk van de prachtige Veluwezoom.
Hij geniet hier nu bijna 5 jaar alweer van een zeer actief pensioen.
Zo'n 3x per week gaat hij mee naar het bos voir ritten tussen de 10 en 20 km per keer.
Daarnaast heeft hij 2 meiskes van 3 en 6 die hem als knuffelkinderlespony veeeeeeel aandacht geven.

Dit is mijn knappe vent van de zomer:
Afbeelding

Van de zomer is Jip meegeweest op huwelijksreis naar Texel: http://i161.photobucket.com/albums/t224 ... 4a09em.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:45

Sinds een aantal maanden hebben wij een seniorenFjord erbij.Wij organiseren buitenritten en we dachten dat hij mooi in de groep zou passen.

Depay blijkt dus 10x zo actief te zijn als mijn Tinker van 6.Niet zo geschikt voor de buitenritten die wij organiseren. Hij staat te koop maar we hebben geen haast. Hij is net 19 geworden.Wil hem begin volgende week weer meer gaan oppakken in de bak :j
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:48

Ik heb een heuse bejaardensoos in mijn bezit.

Wat zie ik hier een kwalen voorbij komen, ik klop hier heel erg hard af...

Gijs : Kleine B pony , 26 jaren jong, loopt de lichtere lesjes mee .
Madelief : D pony arabier, 19 jaartjes, loopt dagelijks lesjes
Pasha : 24 , maar zo fit als een hoentje, loopt dagelijks lessen.
Beppie : arabier x haflinger 26, loopt dagelijks kinderlesjes.
Ster : kwpn pony, 20 jaren jong en ontzettend fit en fris.
Lazy : 21 , kwpn paard, in dr jonge jaren met mij eventing gelopen, nog altijd zo gek als een deur en loopt dagelijks in de lessen,
Sonja : 23 jarige a pony , zij kwakkelt wel wat, in die zin, ze moet flink aankomen, loopt nog niet in de lessen mee.
Vlinder : kwpn paard van 19, loopt dagelijks fris en fruitig in de lessen mee.
Louis : kwpn ruin van 21 , loopt dagelijks lekker voorwaarts met de lessen mee.
Playboy : 19 jarige welsh K ruin, sensibel en uberfris !!
Nevill : 19 jarige knetter gestoorde kwpn E pony .

Dit is mijn bejaardensoos, de rest is onder de 18 .
Fotos staan op mijn website http://www.stalniveau.nl

Hier geen cushing of longproblemen. Wel hebben de kleintjes wat tandproblemen, de twee kleinste pony's staan op slobber en luzerne, de rest kan nog prima hooi eten .
Dit is eigenlijk het voornaamste waar ik tegenaan loop, de hogere kosten door frequenter tandartsbezoek. Maar verder zijn ze voor mij goud juist door hun leeftijd en dus ervaring.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:03

K heb een 25-jarige kwpn'er ruin.
Kerngezond, heeft alleen een paar jaar geleden zijn voorhoofd verbrijzelt en staat daarom sindsdien met pensioen. Heel af en toe tuffen we nog rond.

Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:09

Te veel om op te noemen, maar 2 van 30 Fjord en Forester, een paar van dik in de 20 en een paar "jonkies " van rond de 18.
Bijna alles nog af en toe in het werk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:13

Ik heb een 19 jarige NRPS merrie , zie profiel (cisco)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:21

Mijn 24 jarige shetlandee ruin! Staat met pensioen. Heeft nooit hard hoeven werken. Nu wandelen we af en toe en doen vooral aan lekker tutten:D

Afbeelding

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:07

Solleke_Noah schreef:
KPet schreef:
Ik meld mij! Mijn mannetje is alweer 22, wij hebben elkaar dressuur leren rijden. Tot zijn 19e liep hij (thuis!) op GP niveau, daarna gestopt met de allerzwaarste oefeningen. Heeft ivm flinke dampigheid en hoesten vorig jaar een jaartje stil gestaan, maar sinds deze zomer loopt hij weer. Probleem is dat hij direct heel hard gaat werken en hij de neiging heeft zich over de kop te lopen. Hij denkt namelijk nog steeds dat hij 5 is. Zijn er meer mensen die daarmee te maken hebben met hun oudjes?

Qua mankementen dus copd. Verder wat atrose en kissing spine als hij niet in de spieren zit. Ik merk dat hij beter is zijn vel zit als hij gereden wordt.

Jep. Mijne heeft ook COPD en ik moet hem echt tegen zichzelf beschermen. Op buitenrit doen we af en toe een galopje en dan wordt hij zo blij en wilt alleen nog maar hard (vroeger als jong paard kon hij echt racen als een gek). Maar 'k hou hem altijd in een handgalopje en ook draven doen we maar voor kleine stukjes per keer en veel stappen tussendoor. Hij wilt zoveel meer, maar dat gaat niet met z'n longen.

Mijne heeft ook COPD maar ik moet hem juist losmaken. Als ik niet op let blijft hij verstijft staan of lopen.
Hij is bang voor een hoestbui als hij zich vrij gaat bewegen.
Het heeft me ook best wel lang gekost om hem los te krijgen,hij moest dan altijd na tien minuten stappen heel erg hoesten en daarna was het klaar.
Tegenwoordig zijn we verhuisd naar de zeelucht en nu hoest hij bijna niet meer.
Hij is nog wel eens benauwderig maar hij beweegt nu ook veel losser omdat de hoestbuien uit blijven.
Daarom bekijk ik vaak per dag wat ik met hem ga doen.
Als hij erg benauwd is ga ik alleen wandelen om hem wel los te houden zodat hij zich niet weer krampachtig houd.
Maar als ik zie dat hij zich beter voelt maken we gewoon een ritje. :)

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:15

Afbeelding
Mijn pony is pas 24 geworden. Het enigste ouderdomsverschijnsel is zijn doorgezakte rug. Maa die is gelukkig niet heel erg. Verder is er nog niks van te merken..gewoon nog lekker door de bossen crossen! :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:24

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:25

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:42

mag ik me melden?
Mijn Kwpn'er is sinds mei 18 geworden! Hij staat sinds de zomer lekker op pensioen doordat ik weinig tijd heb (sorry als ik nu half bokt over me krijg). Lichamelijk is hij nog zo goed als een 4-jarige volgens de dierenarts, maar het koppie heeft veel meegemaakt. Ik heb hem nu iets meer dan 5 jaar, daarvoor was hij verwaarloost. In rijden had hij nooit echt plezier, met bijrijders is eigenlijk alles misgelopen het laatste jaar, vertrouwen in ruiter en zadel was wel....
rijden betekenede een gevecht waarin hij zou bokken en steigeren en ik uren bezig zou zijn om op zijn rug te komen... Dit was voor geen van ons fijn! Nu de knoop maar doorgehakt dat ik het niet zie zitten elke dag die strijd te voeren in de hoop dat het beter wordt. Hij staat nu lekker op de wei, 1 keer per week krijgt hij een fijne poetsbeurd en af en toe aan de hand ene wandeling. Nu krijg ik mijn knuffel in karakter weer helemaal terug!

Afbeelding
meer foto's in mijn profiel :D
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 09-10-14 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:44

Kun je niet grondwerk met hem doen? de meesten vinden dat ook nog leuk! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:46

Zaterdag wordt ons nieuwe paardje gebracht.Een super leuke ruin van 19.Heeft onze Britta van 31 een jonge vent om haar heen.