KPet schreef:Ik meld mij! Mijn mannetje is alweer 22, wij hebben elkaar dressuur leren rijden. Tot zijn 19e liep hij (thuis!) op GP niveau, daarna gestopt met de allerzwaarste oefeningen. Heeft ivm flinke dampigheid en hoesten vorig jaar een jaartje stil gestaan, maar sinds deze zomer loopt hij weer. Probleem is dat hij direct heel hard gaat werken en hij de neiging heeft zich over de kop te lopen. Hij denkt namelijk nog steeds dat hij 5 is. Zijn er meer mensen die daarmee te maken hebben met hun oudjes?
Qua mankementen dus copd. Verder wat atrose en kissing spine als hij niet in de spieren zit. Ik merk dat hij beter is zijn vel zit als hij gereden wordt.
Jep. Mijne heeft ook COPD en ik moet hem echt tegen zichzelf beschermen. Op buitenrit doen we af en toe een galopje en dan wordt hij zo blij en wilt alleen nog maar hard (vroeger als jong paard kon hij echt racen als een gek). Maar 'k hou hem altijd in een handgalopje en ook draven doen we maar voor kleine stukjes per keer en veel stappen tussendoor. Hij wilt zoveel meer, maar dat gaat niet met z'n longen.

Mijn lieve Buono is 18j! Hij liep tot zijn 14 springwedstrijden tot 1.20m en heeft mij goed leren rijden & ik rijd nu nog wedstrijden met hem L-niveau (in België) gaan we nu starten!
Zo rijd ik hem op touwhalster en op neckrope op buitenrit maar rijden we wel op stang& trens dressuur en loopt ie zelf naar zijn stal zonder halster aan
het is misschien een oudje maar ik wil hem toch lang niet kwijt