Jeroen1977 schreef:Bij mij is het eigenlijk langzaam gegroeid.
Eerst mee met mijn vriendin, deze heeft een eigen paard.
Toen toch maar een keer op het paard gaan zitten om te zien dat het toch niet zo eng is als het allemaal lijkt![]()
Weer een tijdje later en allerlei verhalen aangehoord te hebben over hoe mooi het bos wel niet is wilde ik heel graag een keer mee door het bos. Maar ik wilde wel kunnen sturen remmen en gas gevenDus heb ik een aantal lessen gevolgd om dit voldoende onder de knie te krijgen. En toen was het zover , we gingen naar het bos en wat was het heerlijk om daar door heen te rijden. De vrijheid en energie , heerlijk.
Toen kwam de tijd dat we gingen samen wonen. Ik vanuit Zuid Holland naar Noord Holland. Dus je laat alles achter. En toen ben ik gaan denken wat ik wilde doen, want om nu de hele tijd in huis te zitten had ik ook geen zin in. En het is toch wel leuk om een gezamenlijke hobby te hebben. Een paard leasen vond ik niks, ik wilde het volledige zeggenschap hebben. Toen ik vertelde waar ik aan dacht , ging me vriendin gelijk de stalbaas bellen om te vragen of hij eventueel nog plek had. Dit was inderdaad het geval. Tja ik had beter moeten weten bij vrouwen , je geeft ze een vinger maar........ Maar goed, we hebben de komende maanden de hele tijd met de laptop op schoot gezeten om marktplaats af te zoeken. We hebben op papier gezet waaraan het paard moest voldoen. En wat ik wilde hebben.
Mijn voorkeur ging uit naar het buitenrijden. Het in de bak rijden trekt me niet zo. Dus het paard moest betrouwbaar zijn buiten, alleen kunnen rijden of in de groep , verkeersmak zijn, geschikt zijn voor de beginnende ruiter. Ik wilde een stoer paard hebben en het liefst tank bouw en iets wat niet iedereen had. Ik ging ook zoeken zo kwam ik ook aan met een Shire en trekpaard. Die vond ik gewoon erg stoer. De Shire viel af omdat toen ik er naast stond ze wel erg hoog vond. Want wat als je daar nu af valt.... Het trekpaard waar we naar gekeken hadden was het ook niet geworden omdat ik deze veelste veel vond hobbelen. Dus zo werden de eisen bijgesteld. Het paard moet een min en max hoogte hebben en het liefst redelijke vlakke gangen. Toen vonden we de Criollo. Hier heb ik een aantal van mogen uittesten.
Dit paard is het dus ook geworden en ik rij al 2 jaar met veel plezier met hem. We zijn die 2 jaar ook aardig gegroeid en hebben ook veel van elkaar geleerd en leren nog steeds veel van elkaar.
Haha jaa dat is nou het gevaar van een paardenmeisje