Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vala schreef:Rex_Rolfo schreef:Ik ben een voorstander van een natuurlijke situatie: als het paard niet meer met de kudde mee kan komen: WOLVEN
, hebben we die dan in Nederland?
KellyDV schreef:Dimple schreef:Over het algemeen betekend geblesseerd --> pijn.
Dit vind ik echt onzin.
PenP2014 schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen 100en euros in een paard willen stoppen die niet meer doet wat je ermee wou. Maar wegdoen is voor mij geen optie. Dan nog eerder eutenasie. Vind ik ook een stukje verantwoordelijkheid naar het paard toe.
_black_rose_ schreef:PenP2014 schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen 100en euros in een paard willen stoppen die niet meer doet wat je ermee wou. Maar wegdoen is voor mij geen optie. Dan nog eerder eutenasie. Vind ik ook een stukje verantwoordelijkheid naar het paard toe.
Waarom eerder euthanaseren dan een plekje waar het dier als grasmaaier/maatje mag functioneren (er vanuit gegaan dat het dier geen pijn heeft en een paardwaardig leven mag leiden)?
chimello schreef:Ik vind dat als je een paard hebt dat niet meer aan de eisen voldoet je het dier niet bij een ander moet dumpen. het is JOUW verantwoordelijkheid. Een jong paard dat nog veel te lang alleen op wei kan lopen kan beter afgemaakt worden dan dat het ooit weer in het verkoopcirquit terecht komt en er ongelukken gebeuren.
Nee, zelf vinden ze het zielig om hem in te slapen of slachten dus geven ze hem gratis weg aan domme mensen die denken een gratis paard te krijgen waar ze ooit toch wel weer op kunnen rijden en zo lijdt het paard eronder. Ik vind het prima als de eigenaar het paard toch houdt en zelf bekostigt maar als je dat niet van plan bent, zadel een ander dan niet met jouw probleempaard op en los je eigen problemen op.
Ik hield mijn paard gewoon zelf al kon ik niet meer rijden. Had ik die mogelijkheid niet dan kreeg ze toch een spuitje voordat ik haar OOIT aan iemand anders zou overlaten.
Jtragter schreef:Ik heb geen paard, maar als ik die wel zou hebben zou ik het niet over me hart kunnen verkrijgen 'm naar de slacht te brengen. Je kunt er altijd nog zoveel leuks mee doen, gezellig borstelen, grondwerk, mee wandelen of als het nog kan een buitenritje. Ik zou 'm dan in ieder geval nooit naar de slacht brengen, als ik er een ander goed huisje voor zou kunnen vinden [waar ik de mensen wel een beetje ken] zou ik dat wel doen.
Jtragter schreef:Ik heb geen paard, maar als ik die wel zou hebben zou ik het niet over me hart kunnen verkrijgen 'm naar de slacht te brengen. Je kunt er altijd nog zoveel leuks mee doen, gezellig borstelen, grondwerk, mee wandelen of als het nog kan een buitenritje. Ik zou 'm dan in ieder geval nooit naar de slacht brengen, als ik er een ander goed huisje voor zou kunnen vinden [waar ik de mensen wel een beetje ken] zou ik dat wel doen.