de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:57

Ah! Op die manier! Ja, wij houden hier ook van Gelderse paarden, maar in het geval van Flash was het toeval. Ons andere paard is ook een Gelder, een Creool.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:00

Elsje123 schreef:
Ah! Op die manier! Ja, wij houden hier ook van Gelderse paarden, maar in het geval van Flash was het toeval. Ons andere paard is ook een Gelder, een Creool.

Uit wat voor een moeder komt die creool?
Creool is niet Gelders maar heeft wel een Gelders goedgekeurde zoon(Saron)

Zirano

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:03

Gewoon wat appelstroop aan het bit smeren/ Meestal gaan ze er dan zelf aan likken en kun je hem makkelijker indoen. Gently deed hem van dag 1 af aan meteen makkelijk in. we houden het voor zijn mond en hij doet zelf de rest

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:13

Citaat:
Uit wat voor een moeder komt die creool?
Creool is niet Gelders maar heeft wel een Gelders goedgekeurde zoon(Saron)

Laat ik me nou hebben laten vertellen dat Creool Gelders is! -O-
De moeder van ons paard heet Saboia, haar vader is onbekend, waarschijnlijk de hengst van de buren. :) Haar opa heet Erathostenes, ik begreep dat dat een volbloed is. Naar wat ik begreep heeft onze Liberty een interessante Gelderse afstamming, maar misschien heb ik dat niet goed begrepen dan. Zou ik wel jammer vinden...

WAt wel weer leuk is, is dat onze Lips Akteurbloed door zijn aderen heeft vloeien, maar onze Flashke dus ook. Heeeeel verre familie van elkaar! :D

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:39

Leuk zeg z'on topic over 3 jr. puppies!
Sinds juni ben ik in het bezit van een 3 jr. merrie Dolce Vita, duits gefokt, Demirel x Cheenook, vandaar haar naam met een D.
Ze was nog onbeleerd, het was echt liefde op het eerste gezicht, ik heb haar eerst in training gezet om te beleren en nu is ze inmiddels al een paar weken thuis, het gaat echt heel erg goed, ben super blij met haar!
Ik rij zo'n 3 x per week een kwartiertje en als alles goed gaat gaan we vanaf 2015 dressuur starten.
Ze heeft echt al heel erg veel zelf balans, heel fijn paard om te rijden!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pepelien op 22-08-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:45

O ik heb ook een 3 jarige!
Standing Dutchman, ofwel Duthcie :D

Ik heb hem sinds april dit jaar. Het is een haflinger, sportgefokt van Standing Ovation
hij was al beleerd. Nu ben ik vooral bezig met de galop oefenen, en we gaan vaak naar buiten om aan alles te wennen. Wedstrijden is eerst niet in de planning, lekker plezier maken samen.
Hij is nog wel baby hoor, in de omgang en qua looks.
Hier is hij:

en de galop, wat dus nog lastig gaat, wel steeds beter. Hij spring nu altijd aan, en bijna altijd goed, hij gooit wel zn hoofd omhoog:
Afbeelding
Afbeelding
ik rij 3 a 4 keer per week 20 minuten, veel stap en dus ook vaak naar buiten.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:48

Zirano schreef:
Gewoon wat appelstroop aan het bit smeren/ Meestal gaan ze er dan zelf aan likken en kun je hem makkelijker indoen. Gently deed hem van dag 1 af aan meteen makkelijk in. we houden het voor zijn mond en hij doet zelf de rest

dat is een goeie! Morgen gelijk even proberen:)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:06

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:24

Normaal mag ik binnenkort ook een drie jarige rijden, een Fidertanz x Sandro Hit. Morgen ga ik is naar hem kijken, hij wordt daar nl. zadelmak gemaakt. Enige wat ik gehoord heb is dat hij moeilijk zou zijn op het bit, maar geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen :D kan evengoed last hebben van zijn tandjes

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:32

Hier wat foto’s van Grace.
Niet zn goede kwaliteit, is met Iphone gemaakt en het is er ook niet beter op geworden met het verkleinen..

Dit is de een van de foto’s die bij de verkoopadvertentie stond. Afbeelding

Deze is van een paar weken geleden.
Afbeelding

En deze is van gistere, na het longeren.
Afbeelding

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:15

Ik doe altijd een snoepje bij het bit, werkt top!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 01:18

Wauw, komen mooie paardjes voorbij!
Hebben jullie voor je je paard ging inrijden de tandarts laten komen? Ik heb dat toch gedaan aangezien de dierenarts bij de aankoopkeuring zei dat ze wolfstandjes had. Deze zijn allebei nu verwijderd. Bleek dat ze nogal scherp waren. Ben blij dat ik dat gedaan heb. Ze is echt heel licht in de mond.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:30

Bij die van ons zei de DA ook dat ie een scherp wolfstandje had, dus we hebben idd. de tandarts laten komen. Hij heeft meteen zijn doppen verwijderd. In januari mag Flash nog een keer, dan heeft ie een goede start voor de rest van zijn leven!

Er komen zeker prachtige driejarigen van alle soorten en maten voorbij! Ben benieuwd hoe ze allemaal uitgroeien als ze wat ouder worden en getraind zijn!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:37

Ik meld me ook met mijn G-tje :-)
Tuschinski X OO seven, nu ca 173 en goed zadelmak. Heeft net vakantie gehad en ik ga hem straks weer rustig oppakken. Hij is aardig volwassen in zijn lijf en nog echt wel een jong paard. Smalletjes :-). Hij is superbraaf maar ook wakker zat. Ik hoop er een boel plezier aan te beleven straks. Zal ook eens wat foto's proberen te plaatsen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:53

Denk dat ik ook best eens aan de eigenaars probeer te zeggen van eerst een tandarts te laten kijken.

Anneruth die dat ik moet rijden is echt een "bonk" lijkt echt zo'n klassieke duitser :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:00

Ik heb ook een 3 jarige! Als veulen gekocht op een veiling. Gameboy is een United x Democraat vos (met veel wit haar Door de vacht) en is nu +/- 4 maanden ruin en 3 maanden onder het zadel. Ban de winter wil ik graag op Prinsenstad mee doen aan de jonge paarden competitie. Hij is nu ongeveer 1.70 hoog en draagt maat 205 die veel te groot is :')

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:14

Gilly-Gail is mijn 3-jarige, zelfgefokt en nu te koop. Is inmiddels zadelmak en ze is eigenlijk allround gefokt. Vader is Dayano en moeder is Creool x Julio Mariner xx x Zeus. Omdat ik zelf reuma heb en niet zo soepel zit en Gilly voor mijzelf echt te groot vind (1.72m) heb ik haar momenteel uitbesteed aan iemand anders die haar voor mij longeert en rijdt.

Afbeelding

Afbeelding

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:19

wat een knapperts zijn er toch allemaal. Mijn dochter is zelf paardengebitsverzorgster en doet zelf het gebit van Gently lekker makkelijk voor ons dus

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:26

hee die gameboy heb ik wel eens voorbij zien komen dacht ik, Heette hij eerst Gijsbert? :)

Edit: zie net je profiel! idd haha. Heel leuk, vind hem erg op mijn United lijken!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:44

Wij hebben 2 zelfgefokte 3-jarige. Een vos van Democraat x Darlington x Erik en een schimmel van Democraat x Olivi x Vincent.

Ze zijn afgelopen voorjaar gecastreerd en lopen in de wei tot het najaar. De vos wordt aankomende winter zadelmak gemaakt en verkocht. De schimmel wachten we mee tot volgend voorjaar, deze houdt ik misschien voor mezelf aan.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:15

Leeftijdgenootjes!! :)

Ik ben ook de trotse eigenaresse van een drie-jarige; Linde :)
Linde is een mixje; Frederiksborger x Gelder (Enkildegards Pilo x Parcival)

Afbeelding

Linde is nog merendeel van de tijd aan het grasmaaien, zo'n drie keer per week zijn we afwisselend aan het wandelen, longeren, wennen aan zadel. Na de winter, als ze vier wordt, wil ik haar graag laten beleren :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:27

Jaa Gameboy heet officieel Gijsbert. Hij heeft een kip op z'n hoofd. Zijn kolletje is net een kuikentje!

Leuke paarden!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:32

Die kruising is leuk <3 .
echt goed gelukt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:17

He! Linde!

Tandarts is hier ook geweest, had ik speciaal mee gewacht tot ukkie thuis was, konden fijn alle 3 de paarden tegelijk.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:42

Gideon heb ik voor hij een bit in kreeg bij de tandarts gehad.

Ik heb nog geen foto's van onder het zadel, helaas :-).
Afbeelding

Afbeelding