Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StalNollie schreef:dat is ieder zijn mening daarover.
StalNollie schreef:niemand die er met veel plezier echt iets mee doet.
Wie bepaald of zo'n jongen, 11 jaar, niet meer op die pony kan?
chelle_dora schreef:Ninx: Ik denk dat de moeder prima zélf kan bepalen of het jongetje te groot is of niet? Jij bent 38 en hebt 2 C ponies, ik ben 21 maar zou mezelf niet meer op een klein C pony neerzetten. Niet iedereen groeit even snel, en buiten lengte is er ook nog iets als gewicht en de verhouding van onderlichaam/bovenlichaam, én de verhouding & bouw van de pony.
Het hoeft niet serieus, dat jij die keuze hebt gemaakt voor jezelf is heel fijn en dat ik er zelf ook voor kies om niet serieus met m'n pony bezig te zijn is de mijne. Maar als je een kind hebt wat graag verder wil komen dan is dat toch haar goed recht? Ik zie nergens dat de moeder haar pusht om te serieus te rijden. Of mogen kinderen dan op school zich ook niet meer het leplazerus leren omdat ach, er is tijd genoeg om te leren en in je kindertijd moet je spelen in plaats van ergens je best voor doen..

paars schreef:Als je een pony koopt voor je kinderen dan denk je (hoop ik dan) toch ná voor je dat doet? Ik sta ervan te kijken dat veel mensen die hier reageren het doodnormaal vind dat je een pony na een jaar weer aan de weg zet. En dan zal TS zeggen dat ze een goed huisje gaat zoeken, maar dat zal de vorige eigenaar ook gedacht hebben toen ze Bueno aan dit gezin verkochtten....
Ninx schreef:chelle_dora schreef:Ninx: Ik denk dat de moeder prima zélf kan bepalen of het jongetje te groot is of niet? Jij bent 38 en hebt 2 C ponies, ik ben 21 maar zou mezelf niet meer op een klein C pony neerzetten. Niet iedereen groeit even snel, en buiten lengte is er ook nog iets als gewicht en de verhouding van onderlichaam/bovenlichaam, én de verhouding & bouw van de pony.
Het hoeft niet serieus, dat jij die keuze hebt gemaakt voor jezelf is heel fijn en dat ik er zelf ook voor kies om niet serieus met m'n pony bezig te zijn is de mijne. Maar als je een kind hebt wat graag verder wil komen dan is dat toch haar goed recht? Ik zie nergens dat de moeder haar pusht om te serieus te rijden. Of mogen kinderen dan op school zich ook niet meer het leplazerus leren omdat ach, er is tijd genoeg om te leren en in je kindertijd moet je spelen in plaats van ergens je best voor doen..
Ik ben geen dikkerd nee
Ik geef niet aan dat men niet serieus mag zijn qua sport, maar zoals ik het begrijp is de dochter serieus bezig maar vind ze het DAARNAAST erg fijn om te pummelen.... en zo hoort het
Enfin, het is niet zinvol argumenten te herhalen. Ik heb alles opgeschreven wat ik wilde zeggen.
Na 1 jaar het dier weer van de hand doen, ik heb daar grote moeite mee.
Zeker wanneer het dier zo trouw is en zoveel plezier brengt en meer doet dan het gemiddelde recreatiepaard.
Dank je wel hiervoor.
Ikzelf overweeg dus zeker hem nog minstens een jaar te behouden. Verkopen is een optie geen must nu. In ieder geval is de keuze niet zo simpel. Ik wil dat de kinderen allemaal plezier behouden, op Bueno of op Lunabelle of op andere pony's dat maakt mij niet uit. Alleen Bueno lijkt nu soms het derde wiel aan de wagen te zijn met momenten en dan twijfel ik en moet ik de kinderen echt weer even motiveren dat er meer is dan 2 wedstrijdpony's en Lunabelle, dat plezier maken en gek doen in de ponytijd en vooral veel leren nog het aller aller belangrijkste is.StalNollie schreef:chella ook ik ga mee in je post net als ts.
en het kan ook leerzaam zijn voor kinderen om iets te verkopen. om emotioneel aan te houden is niet altijd oke.
ik handel zelf en mijn zoontje van nu bijna 3 heeft er al vele zien komen en gaan. en ook hij weet dat er zelfs 1 dood is(geslacht)
dat krijgt hij van thuis uit mee, prima toch. waarom zou dit verkeerd zijn? nee die gedachte gang snap ik even niet.

Kostolany schreef:De pony is 17 jaar..heeft altijd trouwe dienst gedaan. En wie zegt hoe lang hij dat nog doet/ Dat hij 3 dagen per week in de weide staat mag op deze leeftijd toch ook wel wat meer? Is niet erg als je plek hebt? En vind je dat de pony er ongelukkiger uit ziet als hij niet werkt? Vraag ook je kinderen van jongens als niemand iets met hem doet moet ik hem wel weg doen. Zien dan de reactie? En maak dan de keuze.
Als de pony echt aan je hart gaat zoek anders een fijn adres waar hij kinderen kan helpen? Gehandicapte zorg of iets? Je krijgt er dan niet veel geld voor vaak of zelfs liever niets bij zulke organisaties. Of je geeft hem in bruikleen zo lang die pony nog mee kan en als het neit gaat komt hij terug bij jullie pensioen houden? Kan dat wel?
En anders is het gewoon een goed huis zoeken en verkopen met de vraag hoe het hem verder vergaat. Want niet iedereen wil nog laten weten of gevolgd blijven worden. Zoek dan een leuk jong meisje die er van kan leren? Een goede leerpony die heel braaf is is zeldzaam! Een vriendin van mij zoekt later ook nog voor haar dochtertje die rijd nu net..maar mag dan niet te gek veel kosten om te starten..