Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:18

oehhh wat zou ik mij dood schrikken. mischien toch een camera ophangen. (ik weet het die dingen zijn peperduur, maar liever het zekere voor het onzekere. en over het feit dat mensen deken dat dit te opvallend zou zijn.... ik vind van niet hoor.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:19

als iedereen die hem ziet hem aanspreekt en duidelijk zichtbaar zn kenteken opschrijft of een foto maakt, kan dat best wel eens afschrikken, zodat ie ineens niet meer komt, dan valt ie teveel op. Hoop het voor je.

Anoniem

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:20

Met prikpaaltjes de wei afzetten, een meter voor het daadwerkelijke hek.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:21

_Caitje__ schreef:
gekvanfleur schreef:
niet meteen het ergste denken..zoals in opsporing verzocht al genoemd is, persoon gaat zeer onopvallend te werk. Naar een paard fluiten en weten dat je al gezien bent is als vloeken in de kerk. Zo stom is zo'n persoon niet anders hadden ze hem allang gehad. Die neemt echt geen risico met kentekens e.d.

Binnen zetten heeft btw geen enkele zin, mits er binnen goede beveiliging is.

Neem zelf een kijkje, concludeer en bel dan eventueel de politie.

Er zijn meer gekken in de wereld.

Het kan uiteraard ook niks zijn.
Kenteken wordt zo snel mogelijk genoteerd en daarna maken we een melding bij de politie.

Klopt en het is erg vervelend maar je krijgt nu ook mensen die het een beetje nadoen om mensen bang te maken, maar de enige juiste tip is gewoon: let goed op, zorg liefst voor bewaking (hond of camera) en meld vreemde dingen bij de politie.

Gister in andere topic ook al heel gedoe over facebookpagina die ik al tig keer gezien heb afgelopen jaren, elkaar opjutten heeft geen zin. Het is vreselijk, en het moment dat je naar je paard kijkt en het ziet ben je in staat hem dan maar zelf tegaan zoeken, maar ga geen nachten niet slapen van iet dat je niet zeker weet.

Je pakt het iig prima aan! Maar maak jezelf niet helemaal gek.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:22

zoals je al aangeeft, eerst opwachten en zien wat er is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:53

Normaal gezien ben ik niet zo paranoia maar in dit geval zou ik toch wel alert zijn en als hij niet aanspreekbaar blijft omdat hij wegrijdt als hij iemand ziet inderdaad melding bij politie maken met kenteken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:16

Kijk je wel uit met camera's plaatsen? Ik weet niet wat de regels daarvoor zijn, maar het is geloof ik wel verboden om te doen in openbaar gebied ivm privacy.
Heb je de politie al ingelicht?

Succes vanavond! :)

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:22

_Caitje__ schreef:
......het probleem is dat de man er snel vandoor gaat zodra hij iemand ziet.
Het is sws geen lief bejaard mens, is een wat jongere man. Niet dat het uitmaakt of hij oud of jong is hoor. En als hij niet steeds weg zou rijden zodra hij iemand zag.....

Dit is een jongere man met een gezinsauto.

Hij roept trouwens niet met naam, maar fluit, probeert aandacht te trekken.

Wees niet te goed van vertrouwen. Niet iedereen verdient het voordeel van de twijfel. Dit deugt niet, dus nummerbord noteren, foto maken, politie informeren en ja als het even kan contact

Wacht niet tot het te laat is.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:32

Ik las net op facebook dat het verhaal over bergerweg geen onzin is en dat je bij vreemde ronddwalende mensen gelijk 112 moet bellen.
Weet ook niet zeker of dit klopt..

Misschien een idee om een meter of 2 van de rand met prikpaaltjes een stroomdraadje te spannen? Kan je paard iig niet naar het hek toe waar de man staat.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:37

In dit soort gevallen zou ik mijn paard nooit laten staan waar hij staat. En meteen de politie bellen. Kom op, je paard heeft er geen weet van, jij moet beter weten! Better safe than sorry!!

http://avro.nl/opsporingverzocht/Zaken/ ... ingen.aspx

En dan citeer ik voor je:

De plaatsen waar hij paarden kiest, de wei, de stal, lijken heel bewust gekozen. Omdat sommige locaties lastig te bereiken zijn, maar er wel fietspaden lopen, zou het bijvoorbeeld kunnen dat hij met een auto reist en een fiets bij zich heeft. Verder lijkt hij steeds zo goed bekend met de situatie dat hij mogelijk al eerder gaat kijken bij de paarden.
Laatst bijgewerkt door PercyLeen op 16-06-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:44

Heb niet heel het topic doorgekeken. Maar in de action zijn nep camera's te koop zien er echt uit en kostte maar 30(?) euro dacht ik. Als je die in het zicht hangt kan het al enorm afschrikken, misschien met een papier erbij dat er een camera hangt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:57

Je hebt al nep-camera's voor 19 euro en minder, eventueel waarschuwingsbordje erbij.
Maar met iemand die zo verdacht in de buurt rondhangt zou ik er rustig ook een èchte tussenhangen. Ze zijn er in allerlei soorten en prijzen, informeren kost niets en de prijs weegt niet op tegen de ellende van een gestolen, mishandeld of losgelaten paard. (draad doorgeknipt, dat soort ongein)
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 16-06-14 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:57

Ik zou sws als ik jou was vanavond alles opnemen, gewoon je telefoon in je zak zodat je bewijs hebt als er iets ergs gebeurt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:04

VSW --> PP

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:06

Je heb bij de action idd vanaf 8 euro al een goed uitziende (nep) camera.

Ik zou de politie informeren! Vooral omdat er nu steeds een gek rondloopt door Nederland die paarden mishandeld....

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:08

Is hij er elke dag? Anders kan je lang in de struiken liggen.. _O-
nee maar veel suces

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:09

Kan de man vanaf de weg jouw paard aaien? Langs onze weides kwamen de hele dag door maar scholieren die hun brood etc voerden, over het hek klommen, de paarden aaiden en riepen etc. Ik heb een dubbele draad gespannen, een meter voor het gewone hek dus een schrikdraad met flink prik erop. Zo kan er niemand bij en komen mijn paarden ook niet te dichtbij.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:14

Veel succes !!!!
Is er geen staleigenaar die je kan vragen om camera en extra omheining etc?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:20

wat vervelend ik zal idd ook een extra draadje voor het andere draad spannen zodat hij als hij bij de paarden wilt komen onder de draden door moet zo kan hij ook minder snel er vandoor gaan mocht iemand hem zien

succes!

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:29

Hopelijk lukt het je om vanavond meer over die man te weten te komen! Wie weet en hopelijk valt het wel mee..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:09

Bah wat vervelend, ik zou geen rust hebben.
Ik heb sinds kort ook camera's hangen, wij wonen ook achteraf.
Ik vind het ideaal.
Ben benieuwd of je nog een foto hebt kunnen maken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:25

Volgens mij nog nergens gelezen maar ik zou hem snachts op stal zetten! Extra draden spannen met flinke voltage, dicht bij elkaar zodat hij flinke oplazer krijgt wil hij er doorheen kruipen en politie inlichten. En misschien met paar sterke kerels opwachten..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:02

Wij hadden ook zo iemand, een man die onze paarden riep en floot en hard wegfietste als we hem probeerden aan te spreken. Na een poosje hoorden we dat hij een patiënt was uit een inrichting hier in het dorp en dat hij 'onschuldig' was. (ook in die tijd was een mishandelaar erg actief) . Hij floot, riep en klapte in zijn handen om de paarden te roepen. Na een paar dagen al hadden onze paarden geen belangstelling meer voor hem, ze keken niet eens meer op.

Wij hebben overigens wel (vanwege die mishandelingen) een camera in de stal en een andere richting de wei opgehangen. Als er s' nachts wat mis was, hoorde je dat tenminste. Je zou ook een babyfoon kunnen gebruiken.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:15

Bah ! Ik moet er niet aan denken dat iemand mijn paarden zo roept !

Veel succes in ieder geval, ik hoop dat het niet iets ernstigs is ...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:23

Ok het is een heel vaag verhaal en ik zou ook duidelijkheid willen, maar wat heeft deze man nou in feite fout gedaan? Niets toch? Hij mag daar gewoon komen, hij zoekt de aandacht van het paard. Ik vind het nogal wat om meteen de politie te bellen eigenlijk.
Ik geef ook wel eens een vreemd paard een aai over zijn neus, maakt dat dan verschil omdat ik een vrouw ben?