Waarschijnlijk is 3/4 keer in de week rijden toch teveel geweest.. In eider geval heel erg vervelend dat je dit nu hebt..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
heroes_hell schreef:Ik ben zo ongeveer op paard geboren en reed echt al toen ik heel jong was. Op mijn 4e reed ik mijn eerste (onderlinge) wedstrijd. Wel hadden wij toen ik geboren ben al paarden en pony's in de wedstrijdsport lopen. Hadden een sportstal. Ik was erg fanatiek en was dus bijna elke dag aan het rijden en toen ik 7 was had ik al 3/4 pony's. B en C pony's en toen ik 8 was kreeg ik mijn eerste D pony. Ik reed ook elke dag. Dit waren vaak ook nog jonge pony's die nog zadelmak moesten of nog erg jong waren. Maar ik was zo ontzettend fanatiek, kon mij niet genoeg zijn.
En ik reed dus ook echt wel serieus. Weet het nog precies. Op de dag dat ik 6 werd, ging ik direct voor het eerst officieel op wedstrijd!
Ik denk zelf dat het in de genen zit om dan slijtage te krijgen maar ook op de manier waarop je zit/ rijd.. Mij werd direct geleerd hoe ik goed kon zitten en mijn tenen naar binnen te houden, ik ben nu 27 en heb nergens last van. Op een manege is dat toch anders. Heb al meerdere (jonge) meisjes gezien die van de (verschillende) manege af komen en die zitten dan beroerd op het paard, je wilt het niet weten.... Om te huilen.
Denk dus ook dat er een wereld van verschil tussen manege en privé zit.
heroes_hell schreef:Dat sowieso! Vier jaar gedressuurt en twee jaar gesprongen op de manege en was daar ver gevorderd. Toen ging ik op eigen paarden rijden en werd ik even uit mijn droom geholpen.Denk dus ook dat er een wereld van verschil tussen manege en privé zit.
sneeuwpop schreef:Geloof dat er ondertussen juist aardig wat dokters er niet meer negatief tegenover staan.
Als er te voor staat natuurlijk wel.
Nessah schreef:Toch zeggen veel onderzoeken dat paardrijden niet goed is voor een klein kind.. Maar nemen wij dus de "risico's " voor lief.. Want de meesten zeggen nu dat ze zich er niet zo zorgen om maken, want zij zelf hebben ook nooit klachten gehad.
Toch apart, want ik ken zat paarden die met 2,5 rustig zijn beleerd zonder klachten.. Maar dat zou Bokt nooit goedkeuren.. Want het paard zit vol op in de groei.. Waarom is het bij kinderen dan wel oké?