GVD nu weer paard mishandeld+vermoord in Tilburg!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:05

Pellie"]
[quote="griebels"]Ik denk eigenlijk dat dit een andere dader is. Ten eerste is hij helemaal uit de richting waar hij eerst werkzaam was. Ten tweede is dit een ruin. Ten derde is zijn hele werkwijze anders. Ik geloof niet dat ik bij de merries heb gehoord dat ze geslagen zijn en dat ze een "trofee" zoals de oren hebben meegenomen. Ik vind dit belachelijk! Hoorde in een ander topic al dat het een rage schijnt te worden. Het enige positieve aan dit hele gebeuren is dat de regering er nu niet omheen kan draaien en uiteindelijk meer mensen erop zetten en hogere straffen uitdelen mbt dierenmishandeling/moord...
[/quote]

Geen oren maar wel stukken vlees.
[/quote]

Klopt, maar dit is ineens iets heel anders. Als je altijd stukken vlees meeneemt, waarom dan nu ineens iets waar geen vlees aanzit, de oren dus! Snap er niets van.

[quote="Shiloh schreef:
Ik kom mnet terug van mijn krantenwijk... Ik wilde wat daarin stond (brabantsdagblad) hier neerzetten, maar ik heb een fout gemaakt en dus zelf geen krant, en op de site staat het ook nog niet.. maar hier wat ik onthouden heb...

Ze denken dus WEL dat het dezelfde dader is. En ik geloof dat ze bij de regering er ook eindelijk iets aan gingen doen...
De man die gepakt was in heiloo hoorde niet in het rijtje thuis, maar dat wisten we al.

ECHT ZWAAR triest.. zodra ik het stukkie uit Brabants dagblad kan vinden zet ik het hier neer


Ik geloof niet dat het dezelfde persoon is. Ik hoop natuurlijk van wel. Kan het niet verdragen als er meerdere mensen met dezelfde gestoorde geest rondlopen. Maar heel deze werkwijze is anders. Het enige wat hetzelfde is, is dat de ruin sexueel mishandeld is. Maar voorheen waren het merries, die in hun schede werden gestoken etc...
Ik vraag me af of ik de verzorgpony's die in Eersel staan ook binnen moet zetten. Die staan ook dag en nacht buiten, en het komt nu wel akelig dichtbij! Boos! Boos! Boos!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:06

gadverdamme! Hier word iik dus echt gruwlijk misselijk van!
Bah wat mensen de dieren allemaal aandoen is echt te zielig voor woorden.
Ik kan hier dus echt niet tegen. Waarom doet iemand dit die arme dieren aan! En de eigenaren van de dieren zijn er dan weer kapot van! Nou wat een kick moet dat zijn voor die vent DE PIEPzak
Ze komen trouwens steeds dichter naar het zuiden. bah dit is echt eng!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:16

Even een kanttekening. We gaan ervan uit dat het een vent is (OK, het is ook wel vaak een man), maar dat weten we dus niet zeker...

Anyway, wie het dan ook is, ik vind geen straf erg genoeg. Als de dader al gepakt wordt vind ik gevangenis (als ie dat al krijgt) echt niet genoeg. Het beste kunnen ze zo iemand zonder verdoving castreren.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:25

Amen!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:37

Marrie"]
[quote="Desiree schreef:
Ik bedoel dat je je paard in de gaten moet houden .NAtuurlijk moeten paarden in de wei kunnen, maar ik zou ze 's nachts absoluut binnen halen.


En als je geen stal hebt of niet kunt betalen?
Niet iedereen heeft die luxe!
Sommige paarden kunnen niet eens op stal... Wat dan?
[/quote]
dan koop je toch zeker geen paard? Dat is nogal makkelijk zat he.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:39

Desiree, dat is een beetje kort door de bocht. Sommige paarden moeten buiten omdat ze bijv. een stofallergie hebben. Voor veel hoestende paarden is het gewoon beter als die dag en nacht buiten staan. En dat zou dan niet kunnen omdat er ergens een idioot rondloopt die niet goed bij z'n verstand is?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:44

DAn zet je ze in een wei bij huis, en niet in afgelegen gebied. En anders in een open stal met houtkrullen. opgelost!

ALs jij 's avonds laat in het donker door een weggetje fietst en er gebeurt iets, dan vinden mensen het toch ook dom dat je daar fietste? Ja, het is je volste recht om daar te fietsen, dat is waar. en je kon niet anders: het kon niet op een ander tijdstip en een auto heb je niet... maar toch. Snap je? Bepaalde dingen kunnen gewoon niet meer. Omdat er idioten zonder verstand rondlopen, dat klopt! Want die lopen er meer rond dan dat er vast zitten. Paarden 's nachts buiten laten in een wat afgelegen gebied gaat ook niet meer. Om dezelfde redenen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:46

Niet alle mensen hebben alle ideale mogelijkheden om een paard te houden. Heel veel mensen hebben die wei niet bij hun huis liggen. En geeft een wei bij een huis dan de garantie dat er geen idioot komt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:48

het schrikt af, toch bang om betrapt te worden. als ik mijn paarden in een wei moet zetten die niet aan huis ligt, haal ik ze zowiezo 's nachts naar binnen. Als ik geen ideale manier heb om mijn paarden te houden, dan hou ik ze niet.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:52

Ik vind het verschrikkelijk dat er zoiets gebeurd.. die mensen moeten ze echt een kopje kleiner maken.
En desiree, zoals al gezegd is, niet iedereen heeft een stal tot zijn/haar beschikking of een weiland bij huis. Maar al zou dat zo zijn, geeft dat de garantie dat zo'n gestoord persoon dat niet zou doen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:55

Wentos schreef:
Ik vind het verschrikkelijk dat er zoiets gebeurd.. die mensen moeten ze echt een kopje kleiner maken.
En desiree, zoals al gezegd is, niet iedereen heeft een stal tot zijn/haar beschikking of een weiland bij huis. Maar al zou dat zo zijn, geeft dat de garantie dat zo'n gestoord persoon dat niet zou doen?

De kans wordt kleiner voor die persoon om toe te slaan. Hij zal eerder afhaken. En paardeneigenaren zijn verplicht om hun dieren optimaal bescherming te bieden. Als ze geen mogelijkheden hebben, dan moeten ze ze maar creeren!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:06

Citaat:
De kans wordt kleiner voor die persoon om toe te slaan. Hij zal eerder afhaken. En paardeneigenaren zijn verplicht om hun dieren optimaal bescherming te bieden. Als ze geen mogelijkheden hebben, dan moeten ze ze maar creeren!


OK, ik respecteer jouw mening, maar persoonlijk vind ik het toch erg kort door de bocht zoals jij het stelt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:13

Een vader of moeder die zijn/haar kind ergens maar rond laat lopen en er niet naar om kijkt, en het kind wordt vervolgens vermoord, zijn toch ook onverantwoordelijk in de ogen van anderen? Omdat het te voorkomen was geweest.

een goede moeder of vader laat de minderjarige dochter toch ook niet in de winter 's avonds naar huis gaan op de fiets over een donkere afgelegen weg?

ik vind dit vergelijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 16-12-03 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:28

daar wordt ik ook woest van! Ik snap echt iet dat iemand zoiets kan doen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:04

Echt ziek ben je dan!!!
Ik heb ook al ergens een foto gezien van dat paard, echt vreselijk!Echt ziek!! Wie doet nou zoiets? dan heb je toch totaal geen gevoel!?
Hoe haal je het in je hoofd?! Oren afsnijden, gadverdamme..

Je zou je paarden toch haast niet meer onbeheerd in de wei durven te gooien?!?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:08

ik heb er gewoon geen woorden voor
Tis niet normaal meer!
dat je niet eens meer je paard onbeheerd savonds in de wei kan laten :/

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:31

Ik zag het gisteravond bij Hart van Nederland.

Het is zeer diep triest wat de daders met arme Oscar hebben gedaan.

En ook nog seksueel misbruikt, wat voor iemand ben je zeg Boos!
Waarschijnlijk en hopenlijk heeft het paard dit niet hoeven mee maken.

En dan die oren ook Nagelbijten / Gniffelen gatverdamme.
Dat is toch echt ranzig.

Ik hoop dat ze bij de dader of daders hetzelfde doen, geen medelijden gewoon hetzelfde doen.

Ik hoorde het zelfde bij een hangbuikzwijntje.

GVD is dierenmishandelen echt een nieuwe trend aan het worden, ik word hier echt heel erg misselijk van.

En de DADERS MOETEN gepakt worden.

En voor hun doen beter niet in ONZE handen vallen, want wij rammen er zeker op los.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:43

Desiree schreef:
het schrikt af, toch bang om betrapt te worden. als ik mijn paarden in een wei moet zetten die niet aan huis ligt, haal ik ze zowiezo 's nachts naar binnen. Als ik geen ideale manier heb om mijn paarden te houden, dan hou ik ze niet.


Nou dat afschrikken valt wel mee, ze doen het ook gewoon bij huizen hoor!! Als ze willen doen ze het altijd! Ook kan het op stal gebeuren!
Dan maar geen paarden houden?? Verward
Ik vind dat je erg kort door de bocht reageert zoals gezegd wordt!

Een vriendin van mij heeft haar paarden ook in een wei staan dag en nacht 365 dagen per jaar! Haar paarden kunnen niet in een stal/binnen. De 1 weeft, de ander is bang op stal, de ander zenuwachtig, de ander heeft een trauma etc. Kan zij dan niks aan doen. Zoals jij het dan zegt lokt ze het uit?? Tenminste daar komt t op neer. Zij heeft haar paarden heerlijk in de wei... ze kan ook niet anders. Maar moet je dit dan laten voor zo'n IDIOOT?
D8 het niet. En afgelegen dat is juist heerlijk voor zo'n beest lekker alle rust en ruimte! Niet van die mensen die je paard continu voeren of erop gaan zitten of in je weiland gaan staan etc...
Dat er zulke debielen bestaan okej. Maar moet je daar alles voor laten?
Dan kan je net zo goed ophouden met leven! Want als je gaat winkelen kan je ook doodgeschoten worden, met zwemmen kan je ook verkracht worden, als je ligt te slapen kan je huis ook afbranden, als je oversteekt kan je ook aangereden worden nou ja zo kan ik nog wel ff doorgaan!

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 15:09

Desiree schreef:
DAn zet je ze in een wei bij huis, en niet in afgelegen gebied. En anders in een open stal met houtkrullen. opgelost!

ALs jij 's avonds laat in het donker door een weggetje fietst en er gebeurt iets, dan vinden mensen het toch ook dom dat je daar fietste? Ja, het is je volste recht om daar te fietsen, dat is waar. en je kon niet anders: het kon niet op een ander tijdstip en een auto heb je niet... maar toch. Snap je? Bepaalde dingen kunnen gewoon niet meer. Omdat er idioten zonder verstand rondlopen, dat klopt! Want die lopen er meer rond dan dat er vast zitten. Paarden 's nachts buiten laten in een wat afgelegen gebied gaat ook niet meer. Om dezelfde redenen.


jah eej, ga het even lekker lopen omdraaien... Verward ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje scheef bezig bent, dus het is de schuld van die man dat zijn paard dood is, omdat het paard snachts buiten bleef staan? en aan huis gaat hier trouwens ook niet door, want de man woonde in het huis naast dit weiland...

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 15:11

Noureyev schreef:
Het is zeer diep triest wat de daders met arme Oscar hebben gedaan.


het paard heet geen Oscar hoor, maar stond wel heel dicht in de buurt van het paard dat ik verzorgde, die Oscar heette... maar nog diep diep triest!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:32

Shiloh"]
[quote="Desiree schreef:
DAn zet je ze in een wei bij huis, en niet in afgelegen gebied. En anders in een open stal met houtkrullen. opgelost!

ALs jij 's avonds laat in het donker door een weggetje fietst en er gebeurt iets, dan vinden mensen het toch ook dom dat je daar fietste? Ja, het is je volste recht om daar te fietsen, dat is waar. en je kon niet anders: het kon niet op een ander tijdstip en een auto heb je niet... maar toch. Snap je? Bepaalde dingen kunnen gewoon niet meer. Omdat er idioten zonder verstand rondlopen, dat klopt! Want die lopen er meer rond dan dat er vast zitten. Paarden 's nachts buiten laten in een wat afgelegen gebied gaat ook niet meer. Om dezelfde redenen.


jah eej, ga het even lekker lopen omdraaien... Verward ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje scheef bezig bent, dus het is de schuld van die man dat zijn paard dood is, omdat het paard snachts buiten bleef staan? en aan huis gaat hier trouwens ook niet door, want de man woonde in het huis naast dit weiland...
[/quote]

Ben het beetje met ingrid eens. Maar een paard aan huis stallen kan wel. Maar er zijn genoeg gekken die het dan nog doen dus heb je er nog niks aan !!!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:51

Ik had het vanochtend bij omroep brabant gezien, dat paard, die neus helemaal kapot, opgedroogd zweet, van achter zag je dat ie ook "bewerkt" was, echt niet normaal , die man had eerst al z'n vrouw verloren, en toen had ie z'n paard nog, en nu is dat paard ook dood, echt ZIEK ZIEK gewoon
En ik vind ook dat dat paard toch wel normaal buiten kan staan 's nachts? Een verzorgpony van een vriendin van mij kan ook niet op stal staan, die breekt de hele tent af, dus die staat ook altijd buiten, moet niet denken dat er iets met dat paard gedaan word, gruwelijk...

Dat paard heette toch undo ofzoiets?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:04

Wat bezield zo'n persoon.

Wat is de lol om een paard te horen gillen van angst en pijn.

Ik krijg er gewoon rillingen van.......

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:30

De wereld is echt ziek. Ik hoorde dat de dierenbescherming geld heeft uitgeloofd om de dader te vinden.
Nou, als ik ze vind, dan hoef ik daar echt geen geld voor. Een belofte dat degene die het gedaan heeft nu eens een echte straf krijgt, is voor mij veel belangrijker.
Laat ze het geld maar gebruiken voor de dieren!
Eigenlijk hoop ik niet dat ik zoiets ooit zie gebeuren, want ik weet niet of ik dan zelf geen misdrijf bega. Boos!

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:26

maar weet je wat ik de hele tijd zit te denken....

Ze hebben dat dier pas zondag middag gevonden...

en ik ben daar zondag ochtend nog best vroeg VLAK langsgefietst... voor het zelfde geld leefdedat beesie nog', die gedachte krijg ik gewoon niet uit mijn hoofd weet je...