Snollygoster schreef:Ik volg!
Ik vrees dat ik voor volgend jaar ook genoodzaakt ga zijn om op kot te gaan, ondanks dat ik ontzettend graag had willen thuisblijven voor de paarden. De universiteit waar ik van plan ben te gaan studeren is een uur rijden, openbaar vervoer is geen optie meer want sinds dit jaar hebben ze de rechtstreekse treinen van mijn stad naar die stad afgeschaft, en wordt het met het OV dus meer dan 2 uur reizen om er maar heen te gaan.
Maar ik weet wel dat mijn studierichting heel weinig lesuren heeft en veel zelfstudie, dus als er een dag is dat ik maar weinig les heb kan ik gerust afkomen om te rijden en dan terug gaan.
Een kennis van me doet nu dezelfde studierichting als wat ik volgend jaar wil gaan volgen en zij is vanaf donderdagmiddag al klaar met haar lesweek, vrijdag heeft ze geen les. Ze gaat dus gewoon naar huis op donderdag en heeft zo een extra dag om te rijden. Het is ook een kwestie van geluk te hebben met je lessenrooster.
Naast dat het leuk kan zijn om op kamers te gaan, overweeg wel hoe vaak je op en neer moet reizen voor je studie en hoe vaak je naar je paard wil. Ik heb in hele rustige weken maar 2 keer een hoorcollege, niet verplicht. Dan ga ik dus die 2 keer met de bus naar die colleges, in plaats van dat ik op kamers bij de universiteit zou zitten en die overige 5 dagen naar huis moet reizen voor mijn paard. Ik ga vaker naar mijn paard dan naar de universiteit, dus voor mij zou het helemaal niet voordeliger uitkomen om op kamers te gaan qua reizen.