Paard en hond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Paard en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 23:47

Heerlijk uitzicht haha

Wat een geweldige foto daiswees!!
Deze heb je toch wel op poster formaat ingelijst in huis hangen hè??!!

Gelukkig kunnen de tenen van een duitse dog wel wat hebben, maar wel vervelend! Ook jammer dat je over een drukke weg moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:58

Helaas geen paard/hond combi hier aan een gebrek aan een paard ( :+ ), maar hebben jullie wel eens van horse & dog trail gehoord? Hele leuke afwisseling voor zowel hond, paard als ruiter :j Het is wel een western onderdeel, maar ook met een engels gereden paard is het héél goed mogelijk :j

Wilde het gewoon even aan jullie laten weten! Ik denk dat aardig wat mensen hier het namelijk erg leuk zouden vinden :D

Edit: zie net dat er op de vorige pagina iemand was die het doet :+ excuses!

Zori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:23

Hier een toller van bijna twee die van pup af aan meegaat naar stal. Mag ook de stal niet in. En inmiddels ook poep eten afgeleerd :9 .
In begin totaal geen respect voor paard, lees paardenhoeven. Inmiddels door ervaring weet ze dat ze dat ze de benen moet ontwijken.
Ze gaat ip met rijden in de bak altijd mee. Ligt dan in hoekje van de bak. Nu nog vast aan de lijn, omdat ze anders continu mee rent en zichzelf dus beetje moe maakt. Maar hoop in de toekomst dat ze los kan blijven.
Droom is buitenritten samen te maken metmn twee maatjes maar daar is hondlief nog iets te jong voor. :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:40

nenaavdw schreef:
Heerlijk uitzicht haha

Wat een geweldige foto daiswees!!
Deze heb je toch wel op poster formaat ingelijst in huis hangen hè??!!

Gelukkig kunnen de tenen van een duitse dog wel wat hebben, maar wel vervelend! Ook jammer dat je over een drukke weg moet

helaas hangt ie nog niet in huis !
wil hem binnenkort wel gaan uitprinten of op canvas!
kon het toendertijd nog niet helemaal aan om er elke dag naar te kijken
maar nu het een plekje heeft is die foto me heel dierbaar!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:27

De dog & horse trail is uiteindelijk ook mijn doel! Dat zou erg leuk zijn.

Zori, wat leuk een toller!! Daar hebben wij ook nog voor gekeken.. Maar uiteindelijk toch voor een dalmaat gegaan.. Het is niet echt een bekend ras!

Daiswees, ik zou denk voor foto gaan.. Een canvas verkleurd helaas snel als hii een beetje in de zon hangt. Maar het is net een sprookje!!

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:11

Helaas geen hond en paard combinatie meer, ik mis mijn hond nog elke dag.

Lucky kreeg ik toen ik 15werd. Hij kwam uit het asiel en was al 6jaartjes jong. Het was dan wel een vuilnisbakkenras, maar de liefste en meest geweldige hond die ik ooit heb ontmoet.
Hij ging altijd mee naar de manege als ik les had en heeft vanaf de eerste dag zich keurig gedragen tussen die grote 'honden'.
Toen ik mijn eerste paard kocht en die op en stal kon zetten op nog geen 10min lopen van huis, ging hij dagelijks mee. Boy (mijn Tinker) en Lucky waren geen vrienden, maar er was een wederzijds respect.
Lucky kon altijd op de wei tussen de paarden rennen en leefde zich uit. Ondanks zijn kwalen, staar en helaas wat later bleek, ook de kanker.
Eind 2012 is mijn paard door een staffort aangevallen en sindsdien ben ik, te paard, extreem bang voor honden. Boy was vlak erna niet te houden als er een hond in de buurt kwam. Lucky toen nog 2x mee geweest naar stal en heeft Boy van zijn angst afgekregen. Helaas heb ik hem in maart 2013 moeten laten gaan, zijn lichaam was op en hij was zichzelf niet meer.

Ik heb het geluk gehad dat ik een paar keer met mijn hond en paard op buitenrit ben geweest (naast de vele wandelingen) en ik hoop dat later met mijn nieuwe hond dat weer te kunnen doen.

Foto van mijn vader, Lucky en Boy van december 2012.
http://imageshack.com/a/img843/475/zron.jpg

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:00

Wat een leuke combi!! Maar wat een zielig verhaal!
Gelukkig is je paard wel een stukje van zijn angst af gekomen.

Zelf vind ik het wel vervelend dat veel mensen hun hond los laten lopen en op paarden af laten rennen. Toen ik nog mijn bijrijd paardje had, was er ook een keer een vrouw met 2 honden die als een malle om mijn paard heen rende en blaffen en happen naar haar staart. Toen ik naar haar riep dat ze haar honden bij zich moest houden, kreeg ik een simpel.. "Ze doen niks" terug. Waarna ik dood leuk zei.. "Mijn paard wel"! Toen werden de honden ineens heeeeel snel terug geroepen!
Ik had dan wel het geluk met een heel nuchter paard, maar dat neemt niet weg dat mensen beter na moeten denken..

Je ziet het gevolg bij de steff.. Zonde

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:17

Wat een leuke combi's komen er langs, hier weten de hond en de pony's van elkaars bestaan, maar daar is het ook mee gezegd, absoluut geen vrienden.

Enige reden waarvoor ze bij elkaar in de buurt komen is de wortel verslaving van de hond, die steelt altijd een (stuk) wortel uit de voerbakjes. Tegelijk is dat ook wel heel eng vind ze, zorgt voor komisch heen en weer gespring. :P

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:58

Ook mijn hond gaat bijna elke bosrit mee, met verschillende paarden inmiddels. Mijn huidige paard vond het in het begin spannend en wilde achter de hond aan.... Niet fijn de bosjes in... Inmiddels gaat het super. Hond is een kruising rhodesian ridgeback (met verlatingsangst) en paard is een grote kwpn-er.

MissShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:45

Wat zijn ze leuk samen ! :o

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:57

Wat een leuke foto's komen erlangs!

Wij hebben sinds een jaar een hondje uit Turkije geadopteerd. Ze doet het goed, dus ze mocht blijven.
Tara (de hond) vindt het heerlijk om mee te gaan met de paarden. Stal is haar tweede huis en ook mee naar het bos doet ze graag. Ze heeft ook een erg goede conditie gekregen. Hier in het Duitse bos mag ze ook lekker los. Als we naar de veluwe gaan, moet ze aan de lijn. Maar dat gaat ook goed.
Mijn paard vindt het allemaal prima en gezellig.
Afbeelding

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:12

Ik merk het zeker dat het alle twee jonge beesten zijn ze wennen zo makkelijk aan elkaar, op deze foto's van vandaag is het te zien dit is de derde keer. Ik heb een paar meter met ze samen gelopen, dat ze daaraan kunnen wennen. Dat ging ook super natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:22

aaahhh die berner senne pup <3

Gister mocht Cissy weer sinds lange tijd (zeker 4 maanden) mee naar stal. alleen Stitch vond het niet zo grappig dat ze zo aan het rennen was :(:) . Je kon aan allebei merken dat ze weer even moesten wennen. Dus Cissy moet weer snel mee naar stal en dan neem ik natuurlijk ook eindelijk is een foto...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:11

Ik heb zelf geen hond en ook geen paard (enkel een verzorgpaard) maar wil wel graag meelezen :)

Mijn moeder zei vroeger altijd op de manege "volgens mij is het een vereiste dat je een hond hebt als je je paard wilt stallen..." Vrijwel alle eigenaars hadden hun hond mee, die konden dan lekker samen spelen terwijl de baasjes met hun paard bezig waren :)

Depende schreef:
Wat een leuke combi's komen er langs, hier weten de hond en de pony's van elkaars bestaan, maar daar is het ook mee gezegd, absoluut geen vrienden.

Enige reden waarvoor ze bij elkaar in de buurt komen is de wortel verslaving van de hond, die steelt altijd een (stuk) wortel uit de voerbakjes. Tegelijk is dat ook wel heel eng vind ze, zorgt voor komisch heen en weer gespring. :P

Jaaa dat heb ik ook al eens gezien. Paard hoeft maar één voetje te verzetten en de hond vliegt alweer terug hihihi

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:24

Wat een leuke foto's allemaal! :D

Mijn vriend en ik hebben een boerboel teef van 1 jaar. Mijn paarden staan bij mijn ouders en hond gaat bijna elke dag mee. Hond en paarden kijken niet naar elkaar om, behalve als de paarden gek doen in de wei :') Dan wilt ze wel spelen!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:04

HappyTeuntje
Wat is het toch een leuk stel haha en ook leuk dat je ons op de hoogte houd!

Het is alleen maar leuk als iedereen mee leest en we op de hoogte gehouden worden, dan kan iedereen mee genieten van deze heerlijke combi's

Van mij daarom dus ook nog een update. Cookie is van het weekend weer mee geweest naar Ziggy.
Als het aan Zig ligt is het al zijn huisdier en zou hij hem het liefst de hele dag aflikken. Alleen vind Cookie die grote neus nog wel een beetje spannend. Er komt namelijk een warme wind vanaf.. hoeeeee!! :roll:

Afbeelding

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:03

Morgen gaat ze ook mee komt de hoefsmid, alleen ben ik afhankelijk wanneer mijn ouders haar willen brengen. Ik ga altijd op de scooter, maar morgen komt ze weer ben benieuwd wat ze daar van vind.

Nenaavdw wat schattig een kusje geven, ik kan me voorstellen dat het dan wel spannend word voor cookie.

Ik vind het zo schattig al die honden en paarden samen, ik hoop dat die twee van mij ook een goede band gaan krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:04

RobinM schreef:
Wat een leuke foto's allemaal! :D

Mijn vriend en ik hebben een boerboel teef van 1 jaar. Mijn paarden staan bij mijn ouders en hond gaat bijna elke dag mee. Hond en paarden kijken niet naar elkaar om, behalve als de paarden gek doen in de wei :') Dan wilt ze wel spelen!

Jaaaa de Landseer van een vriendin van me gaat ook helemaal uit zijn dak als de paarden rond aan het rennen zijn :=

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:33

Aaah Zig en Cookie zijn echt té schattig!

Ook hier een update! :D
Vorige weekend 20 april, heb ik zelf voor het eerst meegedaan aan een Horse & dog trail, tijdens de DAWRA AVS westernriding cup in Ijzerlo. Een half jaar geleden heeft mijn zus met onze hond en merrie al 1x eerder dit onderdeel gestart en dit keer was het mijn beurt! *\o/*

Giolo én Shamit deden het eigenlijk gewoon super! Door een tweetal rij foutjes van mijn kant sneed ik Giolo iets te veel af waardoor hij 1 balk toch skipte en net 1x teveel over de brug ging, maar oke hihi.

Hier na de walk over, op weg naar de side pass
Afbeelding

Aan het eind tegen mijn been opstaan en weer aanlijnen
Afbeelding

En van de 3 deelnemers nog een 1e plekkie! :)F
Afbeelding

Ik heb er ook nog een filmpje van, zal eens kijken of ik dat gedeeld krijg

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:49

Wat een leuke foto's Canisia!
Had er nog nooit van gehoord.
Wel ideaal als je naar het bos of strand gaat met paard, hond lekker mee kan zonder dat je een extra persoon mee moet nemen, om op de hond te letten.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:24

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:02

Canisia wat is het toch een heerlijk stel zo!
En wat is Giolo toch een blij leuk mannetje haha. Ik ga het filmpje wel even aan Zig en Cookie laten zien hahaha.

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:27

Hier gaan ook alle hondjes mee. Dat zijn er in totaal drie, een Teckel, een Border Collie en een Australian Shepherd. Ik heb nu twee logees en die vinden het ook fantastisch om mee te gaan, dan heb ik dus in totaal vijf hondjes mee, Gezellige boel *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 22:32

Waauuuwie!!!
Je hebt gewoon je eigen "pack", maar dan te paard ipv zoals Ceasar op de skates!
Wat heerlijk dat alles zo fijn mee rent!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:11

Wow Canisia! Wat stoer! Dat wil ik ook gaan doen! Ik ga me er is in verdiepen. Maar als ik jet goed begrijp is het een onderdeel van western?

Dit zou de band tussen mijn hond en paarden nog meer versterken. Super gaaf!