Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

Re: Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:49

@klokjes: die bordjes ken ik! die zijn zo leuk

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:00

Hahaha wat een briljante bordjes!

Ts, wellicht kun je morgen tijdens dat gesprek ook om de adressen van de andere meisjes vragen. Mocht je ze dan nog een keer zien dan kun je daar ook langs gaan. Daarnaast vind ik het ook een beetje vreemd dat de eigenaar van het land in eerste instantie tegen twee meisjes had gezegd dat ze het land in mochten ( zonder toezicht ) als jouw pony had getrapt was jij alsnog aansprakelijk geweest en niet de eigenaar van het land.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:05

Ik ben zelf ook een penny meisje van 12 jaar, Ik heb respect voor mensen met paarden dus vind ik dat ik de paarden met rust moet laten omdat ik niet wil dat ik de paarden verpest of pijn doe, want die mensen doen hun best om hun paarden zo goed mogelijk te trainen dus vind ik dat ik dat niet moet verpesten of om het vertrouwen in de mens te verpesten. Sowieso vind ik het niet kunnen om zomaar zonder toestemming in een weiland te gaan. Ik heb altijd geleerd dat je met vragen en beleefd zijn toch altijd meer bereikt ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:06

Ts hoe is het gegaan vanmiddag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:13

Kan je vader/man/vriend/buurman/broer/andere grote sterke vent niet is toevallig langslopen en dan ineens HE! schreeuwen? Schrikken ze vast van, weten ze in ieder geval dat niet alleen jij ze weg kan sturen maar het iedereen zou kunnen zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:19

Ik ben ook benieuwd of je er nog naartoe gegaan bent vandaag/vanavond

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:47

Ikzelf heb echt jaren pony`s verzorgd maar dan alleen van mensen die verzorgsters zochten en dan bleef ik er ook wel een tijd bij,
tot ze me niet meer nodig hadden en dan ging ik iemand anders helpen.
Nu heb ik zelf een pony best wel ver afgelegen tussen de akkers in een klein dorpje,
een keer kwam ik erachter dat iemand anders was geweest en ik werd echt zo boos.
Ik heb respect dat je het zo rustig aan had gepakt.
Ik vind dat mensen die zo dom zijn niet eens in de paardenwereld horen :n misschien beetje overdreven maar je moet respect hebben voor alle dieren!
Een zweep pakken om iemand anders paard ongevraagd op te jagen? Dat is een van de domste dingen dat een PM kan doen.
Nu heb ik iemand die helpt wie de dochter is van de weiland eigenaar en nu ik een ernstige hersenschudding heb en mij wordt verboden uit huis te gaan ben ik zo blij met haar hulp. *\o/*

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:17

nicole_xx schreef:
Ik ben zelf ook een penny meisje van 12 jaar, Ik heb respect voor mensen met paarden dus vind ik dat ik de paarden met rust moet laten omdat ik niet wil dat ik de paarden verpest of pijn doe, want die mensen doen hun best om hun paarden zo goed mogelijk te trainen dus vind ik dat ik dat niet moet verpesten of om het vertrouwen in de mens te verpesten. Sowieso vind ik het niet kunnen om zomaar zonder toestemming in een weiland te gaan. Ik heb altijd geleerd dat je met vragen en beleefd zijn toch altijd meer bereikt ;)

Super Nicole_xx !!
Een voorbeeld van een goede Penny ben je *\o/*

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:30

unihorses schreef:
zo jij bent wel soft voor ze zeg :+

inderdaad als iemand je huis inbreekt, nodig je ze toch niet uit voor het avond eten :')

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:26

Gisteren middag ben ik er niet aan toe gekomen om naar die ouders van de PM te gaan !

Gisteren ochtend ben ik zelf door een andermans pony om ver geduwd en heb nu een scheurtje in mijn knie schijf ! Het was een 2 jarige pony die nog niet veel van op voeding heb gehoord ! De pony mag gewoon doen wat zij wil , niemand durfde de pony buiten te zetten toen deed ik dat maar zelf .

Er was veel te bekijken op de dam en naar de weiland wat goed genoeg ging , de pony sprong wel van links naar rechts en ik hield haar vast. Tot vlak voor de eerste weiland daar schoot de pony opeens van achteren tegen mij aan en duwde mij omver ! Floep ik viel op mijn knietjes .

In het begin dat ik dat het mee viel en iedereen zei tegen mij blijf in beweging! Om 20:00 uur zat ik in het ziekenhuis en heb nu een spalk. Dinsdag terug komen want dan gaan ze verder onder zoeken. En ik krijg waarschijnlijk gips.

Ik hoop dat ik nu zelf de leven bewijs ben van wat kan er fout gaan bij pony's op te jagen !! := en ga een eens een keer naar de PM !

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:31

Jezus man, ze worden steeds brutaler. Ik had de politie al gebeld.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:42

:(:) beterschap met je knie. Is het mogelijk om met je knie een gesprek aan te gaan? denk dat het dan wel indruk maakt...

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:51

prugelpiet schreef:
:(:) beterschap met je knie. Is het mogelijk om met je knie een gesprek aan te gaan? denk dat het dan wel indruk maakt...

Ja dat is wel mijn bedoeling om met mijn knie naar de PM te gaan !

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:34

Veel beterschap met je knie!, Ik hoop voor je dat het goed komt!!

loveollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:58

en nog steeds last van pm's?

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:05

Beterschap :(

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:11

Beterschap TS, erg vervelend voor je. Ik zou ook zeker nog even een hartig woordje gaan spreken met die ouders, als waarschuwen geen zin heeft dan maar hardleers.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:21

Ik jaag hier ook wel eens de kudde (12 paarden) op zodat de paarden die ik mag rijden/verzorgen (5 stuks) hun beweging krijgen op eigen tempo en zodra ze moe worden kunnen ze aan de kant gaan staan, maar ik moet dat ook echt niet door iemand anders zien gebeuren behalve de eigenaren van de paarden die er staan, want dan zal ik flink over de rooie gaan. -O-

Beterschap met je knie, stuur die pony er de volgende keer achteraan als je ze ziet... ~~}>
Nee maar serieus, hoe kun je er zo rustig om blijven? In 'onze' kudde staat een paard met Astma, verschillende oude paarden, moet er niet aan denken dat die door het opjagen opeens dood neervallen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:22

Ik ga nu elke dag pas in de avond naar mijn tinkers en dan zie ik geen PM meer . Ik hoorde wel dat er een PM op vakantie is , die neemt vaak andere PM mee. Of er overdag ook PM te vinden zijn dat weet ik nu niet . Ik heb een gekneusde knie schijf en dat loopt niet echt fijn en ik moet ook veel rusten.

En als de PM mij zien bij de weiland dan komen ze ook niet.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:27

jemig wat blijf jij lief haha,
dat gesprek aangaan met de ouders, maar goed dan ligt het er maar net aan wat voor soort ouers het zijn ;)
hier laatst ook twee meisjes de weide van de shets uitgestuurd, merrie staat op knappen qua veulen en hun waren bezig erop te klimmen, ... mijn paardje staat in het aangrenzende weiland en ik zag het gebeuren ze zagen mij niet tot op het moment dat ik ze aansprak...

geen idee of ze er wat van geleerd hebben

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:37

xSlvna schreef:
Ik jaag hier ook wel eens de kudde (12 paarden) op zodat de paarden die ik mag rijden/verzorgen (5 stuks) hun beweging krijgen op eigen tempo en zodra ze moe worden kunnen ze aan de kant gaan staan, maar ik moet dat ook echt niet door iemand anders zien gebeuren behalve de eigenaren van de paarden die er staan, want dan zal ik flink over de rooie gaan.

Paarden opjagen zodat ze hun beweging krijgen??? Dat zou ik dus als eigenaar niet tolereren :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:49

Gadverdamme wat een brutale kinderen.. Of het nou gevaarlijk is of niet, dat doe je toch niet zomaar bij een dier die niet van jezelf is? 8)7

Vind het knap van je hoe je hebt gereageerd! Het zou kunnen dat ze nu niet meer alleen ernaartoe gaan omdat ze mogen poetsen als je er ben. Zou ook kunnen dat ze dat juist wel doen omdat ze gemerkt hebben dat er toch geen erge problemen van komen.

Ik had ook helemaal over de rooie gegaan :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:33

Citaat:
Paarden opjagen zodat ze hun beweging krijgen??? Dat zou ik dus als eigenaar niet tolereren :n

Ik mag neem ik aan wel zelf bepalen wat ik met mijn paarden doe, zie ze liever in groepsverband op 1,5 hectare vrij rennen omdat ik eens met mijn tong klik en ze dan helemaal uit hun dak gaan, dan dat ik ze 1 voor 1 aan een longeertouw laat lopen.
Ze zijn dan ook niet over de bang of iets, lopen gewoon hun rondjes en zodra ik fluit komen ze direct op me af voor een kriebel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:07

Vind het een rare methode, maar dat vind ik ook van paarden die in een paddock opgejaagd worden. Zie in jouw geval ook de toegevoegde waarde niet, paarden opjagen op 1,5 ha. voor hun beweging???

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:50

Wat heeft longeren zonder bijzet voor toegevoegde waarde dan? Ook net niks alleen doet bijna iedereen met paarden het. Of de stapmolen, ook zo iets.

Gewoon even beweging geven zonder meteen alle rommel erop en eraan.