Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:25

Cayenne schreef:
Ik zie dat veel mensen een compleet ras over een kam scheren. Er zijn ook rustige arabieren zonder enorme dish en er zijn ook KWPN'ers die alles behalve saai zijn.

Nou inderdaad, vooral in de Arabieren en KWPN'ers heb je zoveel verschillende types.
Ik ken een hele leuke Arabier, echt een tank. Heeft wel nog steeds dat stuwende in de achterhand maar verder echt een heel gaaf beest. Nouja en KWPN'ers spreekt voor zich, die heb je echt in alle soorten en maten. Saai :roll:

Yezzi schreef:
Draver, Tinker, Trekpaard, Curly (Denk ik), Falabella, Tuiger en Lusitano.

Gewoon nieuwsgierig hoor, maar waarom geen Lusitano? De rest zou ik nog wel kunnen bedenken, maar kon de Lusitano niet plaatsen in dit rijtje. Ervaringen?

Dravers zijn er overigens ook in alle soorten en maten, ben dan wel benieuwd bij de mensen die het zo algemeen noemen welk type draver :) Als je alleen al op Bokt kijkt zie je heel veel variaties in het "ras".

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:26

Alexandra_ schreef:
Maargoed, voor ik mijn paard kocht zei ik altijd: "Géén merrie, géén arabier en ik wil ook géén donkerbruine" 3x raden wat voor paard ik nu heb. haha

Hahaha, herkenbaar! Ik zei altijd dat ik nooit een tinker zou kopen en nóóit een paard met witte benen :D
Zo zie je maar weer, zeg nooit "nooit."

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:27

Eigenlijk alles groter dan 1,60 En daaronder tinker, fries en kwpn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:27

Lisitano schreef:
Yezzi schreef:
Draver, Tinker, Trekpaard, Curly (Denk ik), Falabella, Tuiger en Lusitano.

Gewoon nieuwsgierig hoor, maar waarom geen Lusitano? De rest zou ik nog wel kunnen bedenken, maar kon de Lusitano niet plaatsen in dit rijtje. Ervaringen?

Als ik alleen op het uiterlijk zou afgaan vind ik dat ze een lelijk ramshoofd hebben, vind ik absoluut niet mooi.

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:28

Dravers(ik vind ze niet mooi en geen fijne dressuur paarden ofzo), van die hele brede lompe tinkers(niet zo mooi en minder fijne rijponys), fries(minder mooi en geen fijne bouw), KWPN(iets te standaart, ze nemen de wereld over :Y) :') ), Shetlanders (ze zijn te klein en dus moeilijk 'slank' te houden enzo) en ook geen tuigers, trekpaarden akhaltekes. Gewoon niet echt mooi enzo..

ElsRoosje

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:30

ik zou dus eerder naar het karakter kijken dan naar hoe het dier eruit ziet, dat is natuurlijk ook wel voor veel een 'must' maar een lieve pony die iets minder 'mooi' is dan de ander gaat sws voor een pracht diertje die vals is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:31

Yezzi schreef:
Lisitano schreef:

Als ik alleen op het uiterlijk zou afgaan vind ik dat ze een lelijk ramshoofd hebben, vind ik absoluut niet mooi.

Ah ja duidelijk, daar moest ik inderdaad ook een hele tijd aan wennen. Ze worden overigens ook met rechter hoofd gefokt. Maar als je inderdaad van rasstandaard uit gaat zit daar een flink ramshoofd op.
Vind ik bij de Lippizaner ook niet mooi trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:34

Lisitano schreef:
Yezzi schreef:

Ah ja duidelijk, daar moest ik inderdaad ook een hele tijd aan wennen. Ze worden overigens ook met rechter hoofd gefokt. Maar als je inderdaad van rasstandaard uit gaat zit daar een flink ramshoofd op.
Vind ik bij de Lippizaner ook niet mooi trouwens.

Ik vind een ramshoofd bij geen enkel paard mooi. ;)

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:38

Niks wat slank gebouwd is, zoals een Arabier, maar niet te breed zoals een trekpaard. Maar ik zoek geen arabier of trekpaard maar ik weet zeker dat er een hele leuke op m'n pad gaat komen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:39

gerlindie schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Ik zou nooit een arabier kopen. Geen heethoofden voor mij, en ik van hun bouw te fragiel :D

hier nog één!
En dan is de reden natuurlijk gegrond op ernstige vooroordelen!
ik zou ook nooit een akhal teke kopen, van die gekke dunne paarden

Die vind ik inderdaad ook niet zo aantrekkelijk, ik zou echt bang zijn dat zo'n beestje doormidden breekt als ik erop stap :=

In ieder geval niets fragiels. Geef mij maar een leuke koudbloed, net als wat Tinkergekj zegt dus eigenlijk. Maar er is wel een grens, ook ik wil geen trekpaard :')

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:42

Junia schreef:
Alexandra_ schreef:
Maargoed, voor ik mijn paard kocht zei ik altijd: "Géén merrie, géén arabier en ik wil ook géén donkerbruine" 3x raden wat voor paard ik nu heb. haha

Hahaha, herkenbaar! Ik zei altijd dat ik nooit een tinker zou kopen en nóóit een paard met witte benen :D
Zo zie je maar weer, zeg nooit "nooit."

Tis maar net wat je tegenkomt, toen ik Kyra voor t eerst zag was ik gelijk verliefd op dr, en dat is altijd zo gebleven :D. Ik denk dat je nooit zeker kan weten welk paard je wel of juist niet koopt, als je verliefd word, word je verliefd <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:44

Ik zou echt nooit een trekpaard of een shetlander willen. Vind ze allebei niet zo leuk.

Wil wel graag een kruising tussen een quarter en een akhal. Dan krijg je zo een mooi azteca :D

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:45

Tinker, shire, ijslander, tuiger etc. Liever geen koudbloeden/forse/lompe paarden hier.. Al is een haflinger een uitzondering. Ik ben weer heel erg fan van haflingers. Als ik een eigen pony mocht, ga ik als eerst bij de haflingers kijken :D
Maar het is niet zo dat ik heb van die wil ik écht niet! Ik vind zelf de smallere paardjes leuker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:47

Tinker op 1, ik vind het écht geen mooi ras en ben ook nog geen 1 tinker tegengekomen waarvan ik dacht; mooi!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:48

Ik zeg nooit meer nooit :P

Ik heb altijd geroepen: Ik neem nooit een tinker. Ik vond ze verschrikkelijk. Al dat haar, die sokken.
Wat staat er in stal naar mij te hinniken als ik aankom. Juist een tinker :P
Ze was zo lief en zo plotseling te koop en mijn man en ik waren er beiden verliefd op.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:49

Nooit een arabier.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:50

alle koudbloeden zou ik niet snel kopen: fjorden, tinkers, ijslanders, friezen etc

voor haflingers kan ik wel een uitzondering maken

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:51

Ras zou mij niet zo uitmaken karakter wel, ik hou van een stabiel paard waar ik op kan bouwen en die te vertrouwen is.
Het mag zijn van arabier tot fjord .

Gelukkig hebb en we allemaal een andere smaak anders werd het wel heel zaai .

Heb zelf een arabier gehad die nog nuchter was dan een fjord dus een ras zegt niet altijd wat.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:53

Heel grappig, vroeger wou ik absoluut geen haflinger of arabier, en het liefst ook geen merrie, en waar rijd ik nu op? Een merrie, kruising haflinger x arabier en wat hou ik toch van haar!
Ik heb dus voor mezelf besloten nooit meer rassen af te rekenen op wat ik gehoord heb of enkele ervaringen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:54

Sabbientje schreef:
Ik zeg nooit meer nooit :P

Ik heb altijd geroepen: Ik neem nooit een tinker. Ik vond ze verschrikkelijk. Al dat haar, die sokken.
Wat staat er in stal naar mij te hinniken als ik aankom. Juist een tinker :P
Ze was zo lief en zo plotseling te koop en mijn man en ik waren er beiden verliefd op.

Je hebt wel een kruising zag ik :D

maartpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:56

Een arabier. Ik vind sommige wel mooi, maar die neus is echt niet mijn smaak, en ik houd meer van de stevige paarden :j

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:01

Tinkers. Ik ben echt de grootste anti-tinkerfan ooit! Ik vind ze niet mooi, lomp, onbehouden, en eigenlijk geen rijdier.. Sorry, tinkerliefhebbers! Niks persoonlijks ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:02

Geen haflingers tinkers fjorden vind ze gewoon niet mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:05

Welsh Cob ook niet.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:05

Arabieren!