afblijven, dat is écht van mij!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:24

Ik leen alles uit:
Iemand eens tuigloos rijden met mijn pony: prima, kom maar.

Momenteel 2 zadels uitgeleend, wintec en barefoot: ga ermee om zoals je met je eigen
zadel doet en ik vind het prima: hier word het toch niet gebruikt.

Duur county zadel lenen: Kom maar halen!
Bokker een barefoot uitproberen: prima hoor!

Iemand had een setje van mij gekocht (toen nog een vriendin) en heeft het maanden gebruikt.
Ze vergaten het steeds te betalen; geen probleem (totdat we geen vriendinnen meer waren := )

Momenteel leen ik petrie's aan een vriendin uit; ze paste mijn moeder niet.
En ach, waarom verkopen als zij er nog plezier van kan hebben.

Bitten, hoofdstellen, borsttuigen, peesbeschermers, springschoenen, zwepen ik heb het allemaal al uitgeleend.

Ik heb ook een ''uitleen-rekenmachine'' gekocht.
Wij moeten altijd 1 bepaald type rekenmachine hebben, met een andere mag je niet werken.
En elk proefwerk weer is er een oen die zijn rekenmachine vergeten is.
Medeleerlingen zijn mij altijd erg dankbaar, en ik krijg hem altijd vanzelf terug, ik hoef er niet eens om te vragen :D

Maar iets waar niemand aan mag komen als het halster van mijn overleden verzorgpaard.
En mijn fotolijstje met haren van:
- lammetje van mijn schaap (gelsacht)
- 1e konijn
- geslacht verzorgpaard.
- verkocht verzorgpaard
- oud lievelingsschaap (doodgegaan)
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 26-01-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:26

Mijn nieuwe zadel. Daar blijft iedereen vanaf :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:30

O ja mijn cap, die leen ik echt niet uit. Dat vind ik niet zo fris...

xSlvna

Re: afblijven, dat is écht van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:10

Nu ik het lees, mijn cap inderdaad. Oh dat vind ik gruwelijk, net als rijlaarzen, mijn thermoboots mogen ze best aandoen, zijn toch al goor.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:14

De enige die mijn cap op krijgt is mijn moeder. En af en toe als een Wilco uitstapt en de cap niet mee heeft oid.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:15

Mijn paard is van mij en daar zet ik echt niet zomaar iedereen op.
Tenzij dat ik weet dat deze persoon goed kan rijden(en zijn rare sprongen uit kan zitten) en dan nog alleen als ik er bij ben en alleen in de bak.

Voor de rest.. Pak gerust mijn borstels, haal de jollybal uit mijn stal, gebruik de handdoek die voor mijn stal hangt en ik ben de beroerdste niet om een dekje uit te lenen. Als ik alles maar heel, schoon en op tijd terug krijg :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:17

Ik leen niet graag uit, ik zelf ben altijd heel zuinig op mijn spullen, de meeste anderen mensen behandelen mijn spullen niet zoals ik ze zou behandelen en dat wil ik niet.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:18

Mijn zadel. Die mag alleen op mijn eigen paard! Voor de rest ben ik wel erg zuinig op al mijn spullen maar het is niet zo dat ik die dingetjes nooooit zou uitlenen. Ik he. Trouwens wel moeite met dingetjes weggooien hahaha zo heb ik hele fijne stijgbeugelriemen die al zo versleten zijn dat ze op het punt staan om echt het loodje te leggen maar kan er gewoon geen afscheid van nemen hihi

Edit; borstels leen ik ook niet uit! Vind het vies als een ander paard geborsteld is met de borstels van mijn eigen paard!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:20

Never ever try to touch my horse :')
Blijf met je vingertjes van mijn paard af, voordat ik ze breek.
Ben over mijn paard heel beschermend, een meisje wou mijn paard poetsen. Ik: Nee.... Waarom stel je die überhaupt die vraag xD Hoe haal je het in je hoofd ?!?!?

Nu ik terug lees denk ik: Wat ben ik een kleine bitch er in :') O:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:22

Ocherm... Hier was 1 zondag in de maand proevendag, de kinderen die dan de F1/2/3/4 reden waren vroeg klaar en gingen in de longeerkraal spelen, dan haalde ik mijn pony uit de box, zette hem in de longeerkraal, gaf de kinderen wat snoepjes en ging naar huis. Ze wisten waar het paard stond... Speel maar lekker _O-

Net als poetsen, wassen en wandelen, pak aan pak aan, zolang je met mama/papa blijft.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:24

Oh nou zo ben ik dan weer niet xd
Ik laat er op zich ook wel mensen mee slepen(in en uit de wei zetten als ik niet op stal ben, ben dan allang blij dat hij buiten is), maar geef hem niet graag uit handen om 'iets' te doen. Ook hem zomaar uit de stal halen en poetsen zou ik moeite mee hebben.
Heb stalgenootjes ook vriendelijk verzocht hem niet met zijn 'goede' halster buiten te zetten :')
Had het laatst zelf per ongeluk gedaan en ben er toen toch maar achteraan gehupst tot mijn enkels in de drap om mijn halster te redden :')
Het is niet zo dat ik echt heel materialistisch ben of bezittelijk over mijn paard. Ja ik deel 'm niet graag, en kom liever zelf dan dat een ander met 'm sleept, maar ik moet nog steeds wennen aan het idee dat niemand hem van me af kan nemen denk ik.. Na bijna 3 maanden ben ik nog steeds bang dat ik hem weer moet 'afgeven' ookal weet ik dat dat niet gebeurt xd

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:24

Woow echt dat sommige mensen zo makkelijk zijn. >;)

Mijn pony is verkocht maa staat nog wel thuis maar maak me nog druk om wat er met hem gedaan wordt.
Laatst namen ze hem mee naar de manege en was hij wat druk dus had er een ouder meisje opgezeten en hem 'aangepakt' maak me al druk om hoe dat is gegaan.

Ook de eerste keer dat ze kwamen rijden met hun rubbere laarsjes op mijn goed onderhouden zadel was ik al bang hoe die er uit ging zien na die tijd. Aangezien ik altijd met leren laarsen rijd.

Ook om mijn halster touw. Altijd haal ik mijn pony op met zijn touw dat bij zijn halster hoort. Als mijn tante er dan de honden met dat touw gaat uitlaten en hem ergens neerlegt zonder dat ik het weet wordt ik al panisch. 8)7

Mijn spullen zijn van mij en ze zijn dierbaar ~~}>

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:49

Ik deel mijn pony s en hun spullen met een dinnetje, tevens vaste groom. Zij is de enige die ermee ment zonder dat ik er ben. Maarcwil iemand mee of eens proberen of mennen leuk is ga maar mee en hup leidsels in de handen en mennen maar wel altijd onder mijn toezicht. Mijn moeder verzorgt de paardjes en als zij zomaar mijn neefje erop zet ben ik ineens not amused, waarom weet ik niet.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:52

Ik hecht mij verschrikkelijk hard vast aan het materiële hihi.
Ik heb hier op mijn kamer het 1e hoofdstel van mijn oude pony hangen. De pony is intussen al 4-5 jaar verkocht maar toch hou ik het bij me. Het heeft zoveel waarde voor mij. Mijn vriend heeft al veel voorgesteld om het te verkopen of om het gewoon weg te geven maar aan mijn 1e hoofdstelletje komt lekker niemand aan :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:29

Pff.. 'You better not touch my horse?' Whattttt, je kunt ook overdrijven he.. :')

Ik leen best wel wat uit als mensen dingen nodig hebben, geen probleem.
Ik weet dan ook wel aan wie ik het uitleen en wat.. Je hoeft niet alles uit te lenen, maar je kunt ook gewoon overdrijven door heel boos te worden als iemand iets van je aanraakt.. :roll:

Als iemand vraagt of zij mijn paard mag poetsen, dan schiet ik ook niet uit mijn slof.. Wat een gemekker.
Het is toch leuk als ze dat vragen, vragen mag altijd. Je hoeft dan ook niet altijd ja te zeggen, maar een reactie als hierboven ergens slaat echt nergens op!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:50

eerlijk gezegd vind ik dat ook hoor 0152141488
misschien heb jij vanaf je 8e al een eigen pony, maar ik niet;
ik droomde ervan een ''eigen paard'' te mogen poetsen, ik wilde niets liever.
maar ik durfde nooit te vragen.
ik was vroeger he-le-maal in de wolken als ik ene eigen paard mocht poetsen.
1 keer mocht ik er zelfs een rondje meer stappen :oo
ik heb er nog dagen over gepraat.
ik vind het zo jammer dat ik dat vroeger maar 1 keer heb gedaan dat ik het andere graag gun.
op mijn pony mogen kindjes vanaf 3 jaar los rondjes rijden over het plein.
ik loop ernaast er bestuur de pony met mijn stem, zooo leuk om te zien hoe geweldig die kinderen het vinden om helemaal alleen te kunnen rijden :D
die wat al vrij goed kunnen rijden mogen als ze dat willen een keertje tuigloos rijden (verplicht met cap en bodyprotector) of een uitrit maken. ze zijn dan helemaal in de hemel, heerlijk vind ik dat!

dit meisje had nog nooit op een pony gezeten, en ''rijd'' hier alleen.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8U8ZKG7U.jpg

ik gun andere mensen graag wat ik vroeger helaas niet heb kunnen doen, maar wel héél graag wilde :j
dat maakt mij heel gelukkig!
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 27-01-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:52

Mijn laarzen, de rest maakt me niet uit :')

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:53

Wauw wat sommige mensen kunnen uitlenen!
Ik ben zuinig op mijn paardje, en op het zadel, hoofdstel, en borstels.
Voor de rest mag je best van mij dekjes, of halsters, peespeschermers, of zwepen lenen, zolang ik het maar weer terug krijg ! :D
Mijn pony zou ik ook NOOIT uitlenen, en meegeven op buitenrit (is erg schrik achtig)
Op mijn bijrijd paardje ben ik ook ontzettend zuinig, ik kan het zien als mijn eigen paard (ik ben de enige die hem rijd) en ik rijd ook wedstrijden met hem, ga naar les, en op buitenrit.
Ik neem wel eens mensen mee, maar aangezien ik wil dat er niemand anders op komt, laat ik er ook niemand op. Behalve degene die hem heeft ingereden en doorgereden, maar die heeft al 8 jaar daar gereden, en heeft daar 2 pony's in het Z gestart, dus daar word hij niet slechter op.
Gelukkig denkt de eigenaar er het zelfde over, alleen ik, of A....... erop, tenzij ik zeg dat diegene goed kan rijden, dan mag hij/zij er zo op!
Het is alleen ook dat ik Oniro niet met iedereen vertrouw, hij is pas 5 en kan echt een boef zijn!

Ben trouwens ook ontzetten zuinig op: mijn familie en vrienden, mijn Iphone en mijn Ipad :o

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:04

Laarzen, cap, zadel en eczeemdeken leen ik sowieso niet uit. Ik zou mijn paard best willen uitlenen aan iemand, maar de meeste mensen onderschatten zijn streken, dus leen ik mijn paard niet uit.

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:32

Ik kan er als niet tegen als mijn instructrice iets voor wilt doen op mijn pony :') laats staan een buitenrit maken zonder mij! Mijn pony is mijn alles, ik wil heus mensen rondleiden op mijn pony of lesjes geven, zolang ik er maar bij ben. Net of iemand je vraagt je IPhone mee mag nemen, Oja, tuurlijk! Neem maar mee! _O- Maar dat is off-topic ,
Nu ik lees, ik kan er ook niet tegen als iemand anders mijn (glitter) cap opdoet, niet fris, onvoorzichtig, ect. Of snoepjes aan zijn paars geeft, MIJN SNOEPJES VOOR MIJN PAARDEN!! :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:36

hier leen ik ook regenmatig een dure telefoon van vriendin.
om spelletjes op te spelen of te whatappen.
(zelf telefoon al een paar maanden kwijt)
ik pak hem gewoon uit de tas zonder te vragen, geen probleem :P
soms vergeet ik hem terug te geven en geef ik hem de volgende dag terrug :')

ik vind het net heerlijk om te zien hoe mijn instuctise mijn pony rijd, heel leuk om eens te zien hoe
veel beter die pony onder haar loopt, dan weet je meteen dat er nog veel werk aan de winkel is :D

snoepjes pak ik ook altijd van die vriendin, achja.
zij koopt de paardensnoepjes en ik leen haar weer altijd mijn peesbeschermers en springschoenen uit.

edit:
ik leen zelf altijd een trailer van iemand, ik ben er zelfs vanuit zuid-limubrg naar brabant gereden :j
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 27-01-14 16:40, in het totaal 3 keer bewerkt

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:38

Mijn auto en trailer leen ik absoluut niet uit! Stel dat er wat gebeurd en ze betalen niet? Of kunnen het niet betalen. Dan zit ik ermee! Is duur spul. Het is bij mij dus niet echt een kwestie van of ik er aan gehecht ben, maar wat de prijs was. Een halster kan ik wel vervangen, maar even snel een nieuwe trailer kopen... Nee. Dus dat leen ik niet uit!

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:41

Ik ben vooral heel zuinig op mijn zadels en hoofdstellen, dan is het niet zo fijn als anderen op concours mijn spullen in de trailer hangen en dan horen dat t overal tegenaan knalt.. kan me daar ook echt boos om maken :o

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:41

ik wil ook wel eens mn instructrice op mn paard zien, alleen heb ik een E pony en zij is wat stevig en groot..
+ ik heb net een nieuw zadel dus ik de 1e paar maanden zal ik wel zo voorzichtig zijn dat ik niemand op mn zadel laad hahaha

Ik snap sommige reacties wel, aan de ene kant wil ik ook wel alles uitlenen, en aan de andere kant ook helemaal niks,
zoals dekjes enzo, straks heeft dat paard schimmel ofzo nou dan krijgt jouw paard het ook net als borstels enzo.
ik vind gewoon jou spullen horen bij jouw paard, wel zo fris.
Maar aan de andere kant, ja dan maar vaker wassen en niet egoistisch zijn haha
gelukkig ben ik maar met 1 ander en hebben we beide onze eigen dekjes verzameling, poetskist, zadel, hoofdstel etcetc :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:42

Mijn cap leen ik niet uit want dat vind ik vies, verder is de trailer alleen verzekerd bij de auto dus daar wil ik op zijn minst bij zijn (en meestal rij ik zelf dan ook).
Als ik een nieuw zadel had zou ik hem ook niet uitlenen maar de mijne zijn tweedehands dus dat boeit me niet, leg ze zelf ook wel eens op paarden van klanten om te rijden.
Verder mag alles gewoon geleend.