Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moyra schreef:Waarom de ellende van een ander op je nemen?
Nu gaat het nog goed met de merrie maar wie zegt er dar dat niet veranderd?
Ze is immers niet gezond.
Hoe oud is de haf nu precies?
Je kunt immers rijden op je ruin tot de haf ingereden is.
Yontheke schreef:Helaas wil ik echt geen verzorger. Ik heb de paarden voor mijn plezier en niet voor dat van iemand anders. Er mag altijd iemand mee etc maar uiteindelijk ben ik degene die het met de paarden moet doen natuurlijk.
sweetsox schreef:je moet niet de zorgen van een ander op je nemen, wat niet jou zorgen zijn. zo komt zij er makkelijk af maar je blijf dan wel zitten met 2 ongezonde paarden die waarschijnlijk veel zorg en kosten gaan brengen. ik vind persoonlijk dat ik voor mijn eigen paarden zou kiezen hoe rot dat ook is om dit tegen je zus te zeggen. Maar vind wel dat het haar verantwoording is.
SheeNegro schreef:Zou je je sportambities met zekerheid kunnen waarmaken met je haf?
Yontheke schreef:SheeNegro schreef:Zou je je sportambities met zekerheid kunnen waarmaken met je haf?
Hij is best goed en sportgefokt, kan ruim lopen en springt met gemak over 1 meter want hij is de piste al uitgesprongen. Dus ik hoop van wel. Zekerheid heb je natuurlijk nooit. Mijn kwpn heeft het uiteindelijk ook niet waargemaakt terwijl die wel capaciteiten genoeg heeft.
Rosalove schreef:Je wil geen verzorger, ik zou er nog eens over nadenken want als je de Haf verkoopt dan gaat ook iemand anders ermee werken, dus hoe je het ook went of keert je zal het uiteindelijk op beide manieren uit handen moeten geven, bij de eerste verkoop manier ben je de Haf helemaal kwijt, bij de tweede verzorger manier hou je de Haf en kun je oogje in het zeil houden.
Niks is erger dan achteraf ergens spijt van te krijgen wat niet meer valt terug te draaien.... en wie weet is de merrie straks wel opeens verkocht en heb je alleen nog de ruin....
Yontheke schreef:SheeNegro schreef:Zou je je sportambities met zekerheid kunnen waarmaken met je haf?
Hij is best goed en sportgefokt, kan ruim lopen en springt met gemak over 1 meter want hij is de piste al uitgesprongen. Dus ik hoop van wel. Zekerheid heb je natuurlijk nooit. Mijn kwpn heeft het uiteindelijk ook niet waargemaakt terwijl die wel capaciteiten genoeg heeft.
sweetsox schreef:Ik zou toch voor mijn paarden gaan en haar laten kiezen voor een alternatief. Waarom help ze jou ook niet mee aan haar paard te verzorgen?
Floemii schreef:Mijn keuze zou juist de merrie zijn.
Je had al voor de haflinger gekozen voor de merrie kwam. Ik zou denken dat je zou weten dat je stiefzus een paard heeft. Als je daar interesse voor zou hebben gehad dan zou je dat al getoond hebben voor je het aanbod kreeg om haar te rijden enz.
De haf was je droom, waarom die ineens weg gooien voor een merrie die COPD heeft en je alleen onder het zadel een klik mee hebt? Ik vind klik van af de grond minstens zo belangrijk als die in het zadel. Ik kan me niet voorstellen dat je de klik die je vanaf de grond met je haf hebt ineens niet in het zadel zou hebben!