Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zoutenootjes schreef:Het is wel goed om van tevoren even te oefenen met het trapje bij je paard, zodat paardlief ook een idee krijgt van wat de bedoeling is. Anders loopt hij misschien wel hard weg, en dat zou niet leuk zijn voor je moeder (en paard).
Edit: wat Emily hier boven ook zegt.

. Straks vind je moeder het zo leuk dat ze het vaker gaat doen (en gaat afvallen). 
Wendy1978 schreef:Mijn pony hield dat wel makkelijk hoor ayla
Oké
Ik reed geen uur maar wel minimaal een half uur
Ts
Ik zeg: doen en genieten
En anders heb ik hier thuis nog een doorbrave E pony staan waar ze ook op mag van mij!
*zijn spieren zijn er toch al op getraind geweest, op dat gewicht

KingYasFenn schreef:Ayla:
Wel even benieuwd naar hoeveel je haf dan weegt, want dat zie ik als een lichtgewichtje Hafje dan
(als bijvoorbeeld 500kilo op 85 uitkomt..)
(overigens nergens tegen jou hoor, meer gewoon uit interesse)
maar ik denk nu rond de 68, ben afgevallen maar dat was ik op de foto's van mijn profiel nog niet
Citaat:Ik heb een ouderwetse haflinger van 1.51 en er werd geschat dat ze rond de 320 kilo zou wegen... Ik weet dit niet maar weet wel dat ze mij met gemak houd en vrolijk is onder het rijden. En ik weeg geen 58maar ik denk nu rond de 68, ben afgevallen maar dat was ik op de foto's van mijn profiel nog niet

KingYasFenn schreef:Citaat:Ik heb een ouderwetse haflinger van 1.51 en er werd geschat dat ze rond de 320 kilo zou wegen... Ik weet dit niet maar weet wel dat ze mij met gemak houd en vrolijk is onder het rijden. En ik weeg geen 58maar ik denk nu rond de 68, ben afgevallen maar dat was ik op de foto's van mijn profiel nog niet
Het 'standaard' haflinger gewicht zou tussen de 450 en de 600 liggen ( is wat er gemiddeld een haflinger weegt)
Dus of je hebt een heel iel ding, of je schatting lijkt mij bizar..
.
heb altijd gezegd aangezien ze heel breed en groot is die MOET 500 kilo wegen, iemand wist mij te vertellen dat ze niet boven de 350 uitkwam. Terwijl ze echt breed en groot is. Hmm toch mijn eigen gevoel weer goed
want ze is geen standaard haflinger

MirandaFuego schreef:Mijn vorige paard van 1.55 die gedeeltelijk haflinger was en stevig tiep woog 530 op de weegbrug.
Ik moest altijd tegen de da zeggen dat hij hoger gedoseerd moest worden want dat wordt nog heel vaak verkeerd ingeschat.
Maar ik denk dat de rug van een paard niet steviger wordt van een zwaarder paard dus blijf me afvragen hoe dat nou écht werkt qua sterkte.
Het is toch vooral een kwestie van spieren en goed ruggebruik.