Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:35

Ik denk ook dat het heel moeilijk is om met concrete voorbeelden te komen. Want als je wilt geloven dat iemand jouw paard kan readen, dan zijn er allicht een boel dingen die kloppen (voor jouw gevoel dan toch, want een paard kan het nu eenmaal niet bevestigen noch ontkennen, de verhalen die de reader vertelt). Ik denk dat het meer een soort projectie van je eigen gevoelens is en dat je graag bevestigd wilt zien hoe je zelf over je paar denkt.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:36

xDaantjxx schreef:
Nouja nee dat niet zozeer, maar wel in de zin van: negatief, wat voor spanning, bepaalde soort energie van entiteiten


Sorry xDaantjxx, nu haak ook ik, net als Kuggur, af. Als we het gaan hebben over de energie van entiteiten, is deze discussie voor mij niet meer zinvol (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat anderen daar niet anders over mogen denken).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:40

Cayenne schreef:
Paarden en andere dieren kunnen zeker wel denken, maar dat readen is pure oplichterij, hetzelfde als aura's lezen. Bij readen vergeten de mensen vaak dat het meeste gewoon al online staat of op een andere manier te achterhalen is. Er staat zoveel informatie alleen al op bokt en FB. Je kunt de complete geschiedenis van een paard achterhalen met een paar drukken op de knop.


Of het gewoon zo lekker algemeen houden, maar het 'specifiek' brengen. Ook willen mensen die ervoor betalen erin geloven, dus als iets niet klopt wordt dat aan de kant geschoven voor wat wel correct is. Want ze willen zo graag immers...

Ik vind het altijd zo sneu dat er geld voor gevraagd wordt, de mensen worden gewoon bedonderd waar ze bij staan.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:40

Dat soort energieën voel ik in huizen, maar ook andere dingen. In ieder geval ook in bepaalde mate. Wat er precies is gebeurd kan ik nooit met zekerheid zeggen, maar met personen kan ik dit beter. Bij personen kan ik heel duidelijk voelen hoeveel deze van een bepaalde energie bij zich dragen, of dit weggestopt zit of dat dit heel hoog bij een persoon zit.
Huizen voel ik gewoon enkel heel sterk de soorten energie maar wat er is gebeurd niet.
Ik kan entiteiten ook niet zien of horen. Ik voel enkel wat

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:45

Paarden kunnen niet denken in termen van 'ik hou van mijn baasje, daarom doe ik het maar..' Wat zou dat makkelijk zijn! Nee, ik vind het heel ongeloofwaardig en belachelijk dat daar echt geld aan uitgegeven wordt :n

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:49

Narita schreef:
Paarden kunnen niet denken in termen van 'ik hou van mijn baasje, daarom doe ik het maar..' Wat zou dat makkelijk zijn! Nee, ik vind het heel ongeloofwaardig en belachelijk dat daar echt geld aan uitgegeven wordt :n


Dat is natuurlijk de tactiek. Je wil mensen overtuigen daarbij hoort toch een zekere zin dat je de eigenaar positief naar voren laat komen. Ik geloof best dat de ene gevoeliger is en dingen beter aanvoelt maar dat denken of communiceren in mensentaal nee dat vind ik niet geloofwaardig. Zelfde als je dat weleens met honden of katten ziet. Dat zegt wat mij betreft heel wat over degene die het zo op die manier uitlegt/duidelijk wil maken aan de eigenaar. Gewoon centen binnen halen.

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:51

nee zo denken paarden ook niet, ze geven hun gevoel door en beelden

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:53

Tigra_ schreef:
Narita schreef:
Paarden kunnen niet denken in termen van 'ik hou van mijn baasje, daarom doe ik het maar..' Wat zou dat makkelijk zijn! Nee, ik vind het heel ongeloofwaardig en belachelijk dat daar echt geld aan uitgegeven wordt :n


Dat is natuurlijk de tactiek. Je wil mensen overtuigen daarbij hoort toch een zekere zin dat je de eigenaar positief naar voren laat komen. Ik geloof best dat de ene gevoeliger is en dingen beter aanvoelt maar dat denken of communiceren in mensentaal nee dat vind ik niet geloofwaardig. Zelfde als je dat weleens met honden of katten ziet. Dat zegt wat mij betreft heel wat over degene die het zo op die manier uitlegt/duidelijk wil maken aan de eigenaar. Gewoon centen binnen halen.

Klopt, vaak zie je ook in die lezingen dat het paard ook heel positief neergezet wordt. Vrolijk paard, meewerkend, etc. Ook worden evt. klachten heel vaag omschreven, geen duidelijke plekken maar een 'gevoelige plek rond de maag' etc, is verder niet duidelijk en het gros aan paarden heeft vaak last rond de maag. Inderdaad goede taktieken, wil mijn geld ook wel zo verdienen :D

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:57

zo is het met ieder vak/beroep of wat dan ook.
Er zijn altijd mensen die de boel bedonderen en zal ook altijd zo blijven, helaas krijgen door die negativiteit de mensen die het wel daadwerkelijk goed bedoelen zo geen kans want de mens blijft er maar voor kiezen om het slechte te zien in mensen
En een paard omschrijven zoals het is is niet gelijk bedonderen maar een profielschets van het paard.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:59

Rianne1807 schreef:
zo is het met ieder vak/beroep of wat dan ook.
Er zijn altijd mensen die de boel bedonderen en zal ook altijd zo blijven, helaas krijgen door die negativiteit de mensen die het wel daadwerkelijk goed bedoelen zo geen kans want de mens blijft er maar voor kiezen om het slechte te zien in mensen
En een paard omschrijven zoals het is is niet gelijk bedonderen maar een profielschets van het paard.
Ook


Zolang ze er geld voor vragen, vind ik het pure oplichterij. Maar eerlijk is eerlijk, de mensen laten zich ook bedonderen. Ze zijn er toch echt zelf bij.
Als ze het goed bedoelen, dan vraag je er niets voor denk ik dan :o

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:03

het ligt eraan, er zit verschil in geld vragen voor bepaalde werkzaamheden.
niet alles wat niet tastbaar is is meteen bedonderen naar mijn mening.
als een dier een energetische behandeling krijgt en bepaalde blokkades zijn opgeheven, het dier voelt zich zichtbaar beter en gaat ook weer goed functioneren, dan heb je toch gewoon een win win situatie

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:05

Rianne1807 schreef:
nee zo denken paarden ook niet, ze geven hun gevoel door en beelden


En als mens geef je daar je eigen draai aan daar heb je toch niets aan. Maar net hoe diegene het interpreteert.
Zelfde als met mensen die met overleden mensen praten. Gaat eigenlijk altijd goed met de mensen daarboven helemaal in vrede totaal anders. Waren altijd tegen homo's maar ineens niet meer. Sorry maar in mijn ogen zeggen ze eerder wat de persoon graag wil horen.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:06

briitje schreef:
Dat jij het niet gelooft is prima, maar laat iemand anders in zijn waarde.

Ik geloof hier ook in. Zo kon me moeder aanvoelen als een paar ergens pijn had.
Ik denk ook niet dat ze op dezelfde manier communiceren hoe net werd verteld, maar maakt de mens zelf deze zinnen van


Dat wil de ik net zeggen.
Ze verwoorden de indruk die ze "opvangen" omdat je het niet op een andere manier duidelijk kan maken wat er bedoeld wordt.
Zweverig ja maar ik snap wat ze wil zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:07

Klinklare onzin, ook wel eens van mensen gehoord dat ze de paardenfluisteraar hadden laten komen en dat het paard had verteld dat hij dressuur stom vond en dat hij veel liever wou buitenrijden, en de verzorger moest maar stoppen want die was veel te dressuurgericht :') bullshit als je het mij vraagt!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:08

Rianne1807 schreef:
het ligt eraan, er zit verschil in geld vragen voor bepaalde werkzaamheden.
niet alles wat niet tastbaar is is meteen bedonderen naar mijn mening.
als een dier een energetische behandeling krijgt en bepaalde blokkades zijn opgeheven, het dier voelt zich zichtbaar beter en gaat ook weer goed functioneren, dan heb je toch gewoon een win win situatie


Ik geloof meer in de behandeling van de baas en het effect ervan op het paard. Dat er een zorg van hun af valt door de zogenaamde behandeling met als gevolg dat de baas rust heeft en de paard dat ervaart en loskomt.
Dus voor de sier behandel je het paard, maar eigenlijk heeft het effect op de eigenaar.

Prima, maar niet voor geld.

De dominee wil ook gratis voor mij bidden denk ik dan :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48700
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:09

ik geloof er ook in ja... ik zie en voel zelf ook wel eens dingen (niet specifiek paard-/diergerelateerd)... maar ik kan niet bewijzen dat het zo is... net zoals non-believers niet kunnen bewijzen dat het niet zo is.

Ik heb zelf ook wel eens mijn dieren laten readen... Danae... DePennyBitch (BarMat).... die hadden beiden bij alle dieren (zowel levend als overleden) de kern van de problemen/vragen direct te pakken... Danae heeft ook het paard van een stalgenootje geread... haar paard had artrose3... dit is niet op internet terug te vinden en ik had niks verteld (ik heb de reading op stal geregeld)... ze komt bij het paard aan en zei direct dat het paard last had van haar gewrichten... :)

De dame van het artikel in BIT is ook een keer bij Banjer geweest... zij zei ook hele "rake" dingen, maar zij bleef meer oppervlakkig.

Het is hier al eerder gezegd: er zijn mensen die het echt kunnen... maar ook mensen die pretenderen het te kunnen...

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:11

vuurneon schreef:
Rianne1807 schreef:
het ligt eraan, er zit verschil in geld vragen voor bepaalde werkzaamheden.
niet alles wat niet tastbaar is is meteen bedonderen naar mijn mening.
als een dier een energetische behandeling krijgt en bepaalde blokkades zijn opgeheven, het dier voelt zich zichtbaar beter en gaat ook weer goed functioneren, dan heb je toch gewoon een win win situatie


Ik geloof meer in de behandeling van de baas en het effect ervan op het paard. Dat er een zorg van hun af valt door de zogenaamde behandeling met als gevolg dat de baas rust heeft en de paard dat ervaart en loskomt.
Dus voor de sier behandel je het paard, maar eigenlijk heeft het effect op de eigenaar.

Prima, maar niet voor geld.

De dominee wil ook gratis voor mij bidden denk ik dan :D


haha en in die dominee geloof ik weer helemaal niet :D ;)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:14

Ik denk ook dat de mensen die goed zijn in hun werk ook gewoon het paard goed begrijpen. Dus net als mijn dierenarts, snel het probleem kunnen lokaliseren zonder al te veel moeite (tenzij het heel complex is). Getraind op afwijkingen vinden zeg maar.
Iedereen heeft dat wel eens; dat je een paard ziet, op foto's of in het echt maar dat je denkt; er klopt iets niet. Iets is afwijkend.

Rianne1807: ik ook niet, maar ik vind het 1 pot nat. Alleen doet de dominee het gratis :) zelfde idee, zelfde effect op mensen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:18

Laten we inderdaad in het midden houden of het mogelijk is of niet. Het ligt er inderdaad maar net aan wat de reader invult. Maar stel dat dit de eigenaar/baas helpt en op een andere manier met het paard omgaat. En voor haar gevoel gaat het stukken beter.. Dan is het 'probleem' toch opgelost..

Wat rianne dus zegt :P

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:19

Vuurneon, je beschrijft het aantoonbare feitelijke beroep precies zoals ik het ontastbare bedoel :)
En toch geef je ook weer aan dat je zelf ook ergens een bepaald gevoel hebt, dat meer mensen dat hebben.
En dan zijn er mensen die dat sterker voelen.
Hoe ieder ermee omgaat moet diegene weten, als zij geld willen vragen, prima.
ik behandel dieren niet voor geld, alleen als ze op mijn pad komen, maar loop er ook niet mee te koop want dan krijg je weer een heleboel mensen op je af die er misbruik van willen maken omdat het gratis is of ook juist in de hoop dat ze je onderuit kunnen halen

Rianne1807
Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:22

briitje schreef:
Laten we inderdaad in het midden houden of het mogelijk is of niet. Het ligt er inderdaad maar net aan wat de reader invult. Maar stel dat dit de eigenaar/baas helpt en op een andere manier met het paard omgaat. En voor haar gevoel gaat het stukken beter.. Dan is het 'probleem' toch opgelost..

Wat rianne dus zegt :P


jaa precies, maar iedereen mag zijn mening hebben, vind ik alleen maar leuk om dat met anderen te delen op een respectvolle manier

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:26

Rianne1807 schreef:
Vuurneon, je beschrijft het aantoonbare feitelijke beroep precies zoals ik het ontastbare bedoel :)
En toch geef je ook weer aan dat je zelf ook ergens een bepaald gevoel hebt, dat meer mensen dat hebben.
En dan zijn er mensen die dat sterker voelen.
Hoe ieder ermee omgaat moet diegene weten, als zij geld willen vragen, prima.
ik behandel dieren niet voor geld, alleen als ze op mijn pad komen, maar loop er ook niet mee te koop want dan krijg je weer een heleboel mensen op je af die er misbruik van willen maken omdat het gratis is of ook juist in de hoop dat ze je onderuit kunnen halen


Maar dat gevoel baseer ik niet op 'energieën' 'aura's' of 'entiteiten', maar puur op onze eigen evolutie om afwijkingen (pathogenen zelfs) te herkennen in ons eigen belang. Dus niet zweverig, maar wetenschappelijk. De 1 kan gewoon beter de aandacht ergens op richten, vanwege eigen voorkeur/interesse.
Ik vind het niet ontastbaar, maar heel logisch te verklaren :)

Dat je het gratis doet, siert je :j
Ik ben niet tegen het idee van readen, maar wel tegen readen voor geld. Net als 'betaal 10 euro en ik bid voor je'. Als mensen er in willen geloven, prima. Heb er echt niets op tegen hoor!
Al knuffelen ze elke dag een boom omdat ze denken dat het paard daar gelukkiger van wordt: doe je ding :+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:26

briitje schreef:
Laten we inderdaad in het midden houden of het mogelijk is of niet. Het ligt er inderdaad maar net aan wat de reader invult. Maar stel dat dit de eigenaar/baas helpt en op een andere manier met het paard omgaat. En voor haar gevoel gaat het stukken beter.. Dan is het 'probleem' toch opgelost..

Wat rianne dus zegt :P


Daar heb je ook gelijk in. Het is alleen jammer dat er ook mensen zijn die misbruik maken van het vertrouwen van andere en wel degelijk goed wat geld uit de zakken kloppen. Zoals bv in de OP dat kan je toch eigenlijk niet serieus nemen? Als je dan een eigenaar wat duidelijk wil maken doe je dat toch op een goede manier en toch niet op zo'n kinderlijke manier. En of het paard het zelf op die wijze dat door gegeven heeft. Dat is niet zo.

Tigress

Berichten: 8951
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:46

Jazeker, hier geloof ik in :) Over het lezen van aura's ben ik minder bekend, maar een vriendin van me kan ze zien ^_^

Over het communiceren met dieren -> Heilig van overtuigd! Dit weekend heb ik het mee mogen maken.
Op de huisdierdagen stond een dame die readings gaf, en hoe! Jeutje, eerste keer dat ik het heb mogen meemaken, geloofde er al langer in, maar dit...dit was voor mij hét bewijs.
Op de beurs stonden meer dan 100 standhouders, om dan alle standhouders voor info na te trekken om op die manier van te voren aan info te komen...nee, dat doe je niet :') Ik heb haar foto's laten zien van mijn dieren waar ze: actief op stonden, oortjes naar voren, positieve houding, geen mankementen te zien aan het lichaam etc.

Over mijn dieren, helemaal van het rijtje af:
Rosco, mijn hond:
Mijn maatje voor al een hele lange tijd. Heeft mij al veel geleerd. Ik leerde hem kunstjes, maar hij is mijn leermeester in het leven. Hij heeft mij veel over mijzelf geleerd. Ik vind dit treffend, alles klopte precies. Voor een buitenstaander zou je nog kunnen zeggen; dat kan hele algemene info zijn. Maar zo werden er wel meer dingen gezegd die klopte :)

Storm, hond van mijn moeder:
Kort geleden in ons leven gekomen. Is een zwerfhond geweest in het buitenland en leeft nu in een hemel op aarde. Dit klopt allemaal als een bus. Volgende tekst is hetgeen wat alleen mijn vader, broer, vriendin en ik weten. Mijn moeders grootste angst over Storm is om hem vroegtijdig kwijt te raken. Zeker bedenkende wat hij al heeft mee moeten maken in zijn leven. Vervolgens wist de dame mij haarfijn te vertellen dat mijn moeder zich GEEN zorgen hoefde te maken over een vroeg sterfbed. Als het aan hem lag ging hij nog lang mee! Dit...hoe had ze dit kunnen weten? Niemand weet over deze angst van mijn moeder, en zij wist het zo te benoemen.

Minoes, mijn dark vather kitty:
Weerstand van 0, voelt zich slecht (snurkt extra) wanneer ik mij slecht voel, en is mijn spiegel van tegenwoordig. Heeft doorgegeven dat ik de afgelopen twee jaar het ontzettend, maar dan ook echt ontzettend zwaar gehad heb, en dat ik alles op krop qua emoties. Hoe had zij dit kunnen weten? Onderzoekje doen van tevoren? Nee, dit is info die alleen ik weet en nergens op internet stond.
Ik ben erg benieuwd, want door haar ga ik nu laten onderzoeken in hoeverre Minoes een auto-imuumziekte heeft.

Mara, buddha-bob kat:
Heeft een zwakte in haar poot (is nergens te zien op de foto's, en dit werd vermeld bij het zien van een kopfoto). Is een zeer relaxte kat, en is hetgeen, in tegenstelling tot minoes, wat ik ook wil zijn qua karakter. Klopt als een bus, ik wil relaxed zijn, en een geweldige moeder, net zoals dat Mara was. Veel mensen vinden Mara een vreemde kat (op de foto is nergens een kwijl/mauw moment te zien :') maar dat is wel waarom mensen haar vreemd vinden)

Hero:
Was gefrustreerd wegens te kleine ruimte waarin hij voorheen leefde. Hoe kon de dame nou weten dat Hero eerst bij mijn vriendin op de slaapkamer verbleef? En daar inderdaad wangedrag ging vertonen uit pure frustratie?

Sam:
Prinsesje, eenzame speler. Spelen andere katten, dan wacht zij tot zij 1 op 1 kan spelen, of alleen. Spiegelt aan mijn vriendin.
Hoe had zij kunnen weten dat Sam tijdens het spelen afwacht tot de rest moe is? En daardoor haar kans pakt om te spelen als het zover is?

Last but not least, na zaterdag bovenstaande al te horen hebben gekregen, heb ik zondag nagevraagd over mijn overleden kat.
Elmo, mijn prinses op de erwt, koningin van het erf:
Werd prinsesje genoemd door mij, heeft mij net zoals Rosco vele dingen geleerd. Heeft pijn gehad, maar als wij de beslissing van inslapen niet voor haar genomen hadden, had een tumor in haar keel dat wel voor ons gedaan en zou die haar hebben gestikt. Nog nooit ben ik zo ontzettend blij geweest met mijn keuze haar in te laten slapen.

Dit was voor mij meer dan genoeg bewijs.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:58

Ik geloof zeker dat mensen dat kunnen. Is eigenlijk net zoiets als geesten, sommige geloven er in en andere niet.