Ponykamp maar waar....??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

120941

Re: Ponykamp maar waar....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:57

Ik ben bij Jan dolfing in vries geweest echt een aanrader (vooral ook voor oudere)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:01

Boschhoeve ben ik lang geleden heen geweest maar vond ik echt niet leuk... Waarom precies weet ik niet meer, maar ik ga in ieder geval niet nog eens.
Ga dit jaar naar Fjordenpaard, wat mij veeeeel meer aanspreekt :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:06

Manege Ini slot :)
Je rijd 2x per dag, leuke paarden en pony's. Je hebt de mogelijkheid om eigen pony mee te brengen.
Prijs weet ik zo niet meer. Ik rijd daar elke week 2x. Op maandag ga je naar de markt, en als het heel erg warm is ga je naar een meertje. Spellen zoals stratego in de manege. Niet kinderachtig, maar er zijn wel kleinere kinderen.

xCandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:29

Manege de boschhoeve in Soerendonk is echt een aanrader !!

Goyaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:32

Als je je eigen paard hebt en lid bent van de KNHS, kan je je altijd opgeven voor de zomerinstructieweken van de KNHS. Schijnt echt fantastisch te zijn. Zoek maar eens op op het internet :Y)

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 22:31

Ik vind het heel erg aardig dat jullie nog steeds met me mee denken maar ik ben eigenlijk anneel nog opzoek naar info over het 15 t/m 18 kamp van De Boschhoeve en naar info over het kamp van Les Chevaux

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:34

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:38

Ik raad de eekwal aan :) leuk voor jong en oud rond de 255 euro van zondag tot vrijdag. Meenemen eigen pony kan.

Elke dag 1 les ( springen,dressuur) of spel ( paardenvoetbal) en 1 buitenrit
Onder andere ook ochtendritten en zelfs een nachtrit.
Goeie accomodatie, vriendelijke mensen en de paarden zijn geweldig.
Verder nog andere activiteiten droppingen etc. Spelletjes .
En een bonte avond :')

Laatse keer dat ik ging was ik 16 de oudste die mee ging was 19 dacht ik .

Ging er altijd heen en het blijft super

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:39

Ik vind dus de boschhoeve heel leuk, elk jaar wordt steeds beter zegmaar. Ze zijn ook buiten de kampen vaak bezig met dingen te verbeteren, verbouwen zegmaar. Ook heel leuk :D Je doet er veel leuke dingen, zoals zwemmen, dagtocht, veel buitenritten, dressuur-, spring- en zitles, mennen en voltige, etc :D

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 22:45

Laura_Stella schreef:
Ik vind dus de boschhoeve heel leuk, elk jaar wordt steeds beter zegmaar. Ze zijn ook buiten de kampen vaak bezig met dingen te verbeteren, verbouwen zegmaar. Ook heel leuk :D Je doet er veel leuke dingen, zoals zwemmen, dagtocht, veel buitenritten, dressuur-, spring- en zitles, mennen en voltige, etc :D

Haha thanx heb je ook nog wat meer info over de indeling van de week en de locatie en faciliteiten zelf? Ik geloof dat de mensen niet zo goed kunnen lezen ofzo want ik heb al 8 keer gevraagd ALLEEN De Boschhoeve 15 t/m 18 kam pinfo en Les Chevaux. Of ik moet Chinees typen dat kan ook nog....

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:57

yanick29 schreef:
Laura_Stella schreef:

Haha thanx heb je ook nog wat meer info over de indeling van de week en de locatie en faciliteiten zelf? Ik geloof dat de mensen niet zo goed kunnen lezen ofzo want ik heb al 8 keer gevraagd ALLEEN De Boschhoeve 15 t/m 18 kam pinfo en Les Chevaux. Of ik moet Chinees typen dat kan ook nog....

Hahaha :P Nou, voor ruiterkamp zijn er 2 'huisjes' in een gebouw. Beide hebben 2 kamers. Huisje 1 heeft ze op de 1e verdieping (er is maar 1 trouwens :P) en huisje 2 heeft ze op de begane grond. Elk huisje heeft een soort van woonkamer met banken, tafel, aanrecht + werkende koelkast. Handig, want ik ging met vriendinnen en we hadden een paar flessen meegenomen :P Ik had hiusje 1, was ook leuk wakker worden, want dan zag ik door het raam de friezen in de wei staan haha :D Verder hebben ze een mooi zwembad, een kantine met winkeltje, 2 buitenbakken en een binnenbak, en ze liggen meteen naast het bos :D Oja, huisje 1 had 1 douche, 1 wc en 1 combinatie zegmaar. In huisje 1 zijn 1x6 stapelbedden en 1x4 stapelbedden, in huisje 2 2x4 stapelbedden. Het eten is ook echt vooruit gegaan, heb afgelopen zomer geen een x gehad dat ik het niet lekker vond haha :P Je mag trouwens zoveel pakken als je wilt. Tja.. wat wil je nog meer weten? :)
Ohja, elke dag begint het ontbijt om 8.30 (vgm mag je na de dropping op een avond wel een beeeetje uitslapen) dus kijk maar hoelaat je opstaat, vgm wordt je rond 8u wel geroepen haha.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:01

mag ik vragen waarom je persee zon kamp wil?

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:32

mariekeoo schreef:
mag ik vragen waarom je persee zon kamp wil?

Ik heb samen met mijn vriendin lang zitten wikken en wegen maar deze 2 leken ons de leukste en op basis van de info op de site konden we niet echt een beslissing nemen dus vraag ik hier om meer info

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:39

maar je bent zelf 13 en je wilt naar een 15 /18 kamp?

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:51

mariekeoo schreef:
maar je bent zelf 13 en je wilt naar een 15 /18 kamp?

Ik ben dan 14 en we hebben het nagevraagd en het mocht omdat ik en mn vriendin samen willen en zij is dan 16

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:56

achja je moet het maar willen...

Liefssjulia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:01

Zonder twijfel het lamoen in markelo, ik ben er nu 4 keer geweest en elke keer nog een ponykamp om niet te vergeten, groep van 20 mensen met 2 leiders van in de 20 die zich ook heel goed met de groep mengen. Op maandagochtend kom je aan en maak je kennis met de rest, daarna stelt de leiding je de pony's voor en mag je een eerste, tweede en derde keus opgeven altijd krijg je een pony die bij je past. Aardig wat fjorden maar sommige met een fantastisch karakter en ook gewoon andere pony's die fantastisch zijn. Ik zelf heb op mandy (een bruine betrouwbare pony), dandy(een hele kleine bruine supersnelle en drukke pony ) daisy (witte Welshe/Arabier) nogal nerveus, snel maar heel lief en vooral een kei in springen (Jupiter (een grote bruine geweldige pony die leuk is in het bos) (joker, toen net ingereden witte Welsh/arabier(zoon van daisy)) gereden. Je gaat elke dag het bos in, hebt op donderdag een dagtocht waar je smiddags op de dsgcamping eet. Je maakt een huifkartocht, gaat zwemmen en krijgt spring en dressuur les, als je rustig aan wil doen in het bos ga je met de beginnersgroep mee en ook met de les bepaal je alles zelf. Op vrijdag demonstreer je voor je ouders wat je die week hebt geleerd door bijv een springdemo of dressuurproefje, alleen of met meerdere te laten zien. Er is een bonte avond en altijd feest ik vond het altijd fantastisch. En het is absoluut niet kinderachtig want ik had de laatste keer 8 jaar rij ervaring en mijn verxorgpony mee (Tarzan) als je meer dan 4 jaar rijervaring hebt eb je bent ouder dan 12 kan je ook op trektocht dan rij je de hele week door het bos. De gewone ponykamp is onder de 300 euro, de trektocht erboven....

Ik snap niet waarom je alleen zoekt naar 2 kampen hou alle opties open !!!! Ik persoonlijk vind altijd hoe verder hoe leuker ookal is het lamoen voor mij 20 minuten fietsen maar de enige reden dat ik daarvoor heb gekozen is omdat het echt ge wel dig is ' meer mensen zullen er zo over denken alle 9 weken zitten elk jaar bomvol en nooit geklaag echt fantastisch

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 00:14

Liefssjulia1 schreef:
Zonder twijfel het lamoen in markelo, ik ben er nu 4 keer geweest en elke keer nog een ponykamp om niet te vergeten, groep van 20 mensen met 2 leiders van in de 20 die zich ook heel goed met de groep mengen. Op maandagochtend kom je aan en maak je kennis met de rest, daarna stelt de leiding je de pony's voor en mag je een eerste, tweede en derde keus opgeven altijd krijg je een pony die bij je past. Aardig wat fjorden maar sommige met een fantastisch karakter en ook gewoon andere pony's die fantastisch zijn. Ik zelf heb op mandy (een bruine betrouwbare pony), dandy(een hele kleine bruine supersnelle en drukke pony ) daisy (witte Welshe/Arabier) nogal nerveus, snel maar heel lief en vooral een kei in springen (Jupiter (een grote bruine geweldige pony die leuk is in het bos) (joker, toen net ingereden witte Welsh/arabier(zoon van daisy)) gereden. Je gaat elke dag het bos in, hebt op donderdag een dagtocht waar je smiddags op de dsgcamping eet. Je maakt een huifkartocht, gaat zwemmen en krijgt spring en dressuur les, als je rustig aan wil doen in het bos ga je met de beginnersgroep mee en ook met de les bepaal je alles zelf. Op vrijdag demonstreer je voor je ouders wat je die week hebt geleerd door bijv een springdemo of dressuurproefje, alleen of met meerdere te laten zien. Er is een bonte avond en altijd feest ik vond het altijd fantastisch. En het is absoluut niet kinderachtig want ik had de laatste keer 8 jaar rij ervaring en mijn verxorgpony mee (Tarzan) als je meer dan 4 jaar rijervaring hebt eb je bent ouder dan 12 kan je ook op trektocht dan rij je de hele week door het bos. De gewone ponykamp is onder de 300 euro, de trektocht erboven....

Ik snap niet waarom je alleen zoekt naar 2 kampen hou alle opties open !!!! Ik persoonlijk vind altijd hoe verder hoe leuker ookal is het lamoen voor mij 20 minuten fietsen maar de enige reden dat ik daarvoor heb gekozen is omdat het echt ge wel dig is ' meer mensen zullen er zo over denken alle 9 weken zitten elk jaar bomvol en nooit geklaag echt fantastisch

Ik heb ook alle optisch open gehouden maar uiteindelijk zijn die 2 overgebleven

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:19

Ik ga naar les chevaux. Dit wordt de eerste x dat ik er heen ga maar misschien zien we elkaar wel in de 15+ week :D. Tegen die tijd ben ik bijna 16 haha

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:22

Ik ga volgend jaar naar ponyhof en ben erg benieuwd! :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:27

Hallo allemaal, ik ben 'de vriendin' :Y) .Ik kan jullie ervan verzekeren dat we tot kortgeleden alle opties openhielden. Deze twee ponykampen springen er voor ons gewoon uit, als jullie mening anders is, oké. Iedereen zijn eigen mening/smaak toch?! Dus zullen we elkaar in onze waarde houden?! Alvast bedankt :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:40

Hoi ' de vriendin' :P. Ik had ook behoorlijk wat moeite om te kiezen haha. Deze twee kampen sprongen er ook uit voor mij :) Ik heb al besloten. Ik ga naar les chevaux. Ik kan er eigenlijk niks over vertellen omdat ik er voor het eerst heen ga haha. Maar er is binnenkort een open dag en misschien kunnen we dan kijken? Ik weet ook nog niet in welke week ik ga maar ik heb veel opties haha (examenjaar)

Groetjes :) en misschien zien we elkaar wel op het kamp :)

Liefssjulia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:43

sterreke98 schreef:
Hoi ' de vriendin' :P. Ik had ook behoorlijk wat moeite om te kiezen haha. Deze twee kampen sprongen er ook uit voor mij :) Ik heb al besloten. Ik ga naar les chevaux. Ik kan er eigenlijk niks over vertellen omdat ik er voor het eerst heen ga haha. Maar er is binnenkort een open dag en misschien kunnen we dan kijken? Ik weet ook nog niet in welke week ik ga maar ik heb veel opties haha (examenjaar)

Er zijn vast mensen op bokt die allee over dat ponykamp kunnen vertellen, slim om het aan dat soort mensen te vragen. Die kunnen vaak ook vertellen over soorten leiding, hoe ze het de eerste keer hebben ervaren en welke pony's een aanrader zijn !!!

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 12:56

sterreke98 schreef:

Om daar te gaan kijken is een beetje verweg (we wonen in zuid-holland) ik ben er trouwens al eens geweest en de afgelopen jaren steeds met mijn eigeb manege bij hun op kamp geweest aangezien dat totaaaall anders dus ik ben eigenlijk benieuwd of hun kampen in die 3 jaar nog veranderd zijn.....

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:19

yanick29 schreef:
sterreke98 schreef:

Om daar te gaan kijken is een beetje verweg (we wonen in zuid-holland) ik ben er trouwens al eens geweest en de afgelopen jaren steeds met mijn eigeb manege bij hun op kamp geweest aangezien dat totaaaall anders dus ik ben eigenlijk benieuwd of hun kampen in die 3 jaar nog veranderd zijn.....

Aha vandaar :) Ik ga denk ik wel daar naar toe naar zo'n open dag. Ik heb ook geen idee hoe en wat haha. Heel misschien gaat een vriendin van mij (hopelijk) mee :)