Het ik-ben-gestopt-met-paardrijden topic!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het ik-ben-gestopt-met-paardrijden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:33

Ja ik ben eind 2008 gestopt, heb toen mijn paard verkocht. We hadden het Z2 gehaald en meer zat er niet in. Was het toen ook helemaal zat, dus geen nieuwe paard meer gezocht.
Ik mis het nu wel, de ene keer meer dan de andere keer, maar ik mis vooral het lekker bezig zijn en de uitlaatklep. Dat het nu 's avonds weer donker en vaak nat is mis ik totaaaal niet :P

Ik heb 2 paarden voor andere gereden, maar na de laatste (waar ik met bonje weg ben gegaan) weet ik wel dat, als ik weer wil rijden, ik er gewoon zelf weer 1 koop.

Eerst maar weer sparen :P

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:35

Ik ben nog niet helemaal gestopt, maar het paard dat ik rijdt staat wel te koop dus binnenkort wel.
Hij staat te koop, omdat ik het te druk heb met school en daar al lange dagen maak en ik vind het zonde om een 6-jarig paard te laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:21

Ik ben ook gestopt, ik vond het gewoon niet meer leuk en gaf de voorkeur aan hockey. :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:31

Ik ben ook gestopt.. Soms mis ik het wel hoor.
Zo af en toe kruip ik er nog wel eens op.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:44

Ik ben gestopt - ik had eigenlijk al een poosje moeite het te combineren met (destijds) school en muziekinstrument, en ondanks dat ik veel bijrijdpaarden had eigenlijk nooit meer echt een 'adresje' gevonden waar ik prettig voor langere tijd een paard kon bijrijden. Daarnaast raakte ik een beetje zat van het feit dat er in de Randstad waar ik woon zo weinig mogelijkheid is om paarden 'paardvriendelijk' te houden, met alle gevolgen van dien; ontzettend vaak problemen met peesblessures, rugblessures, kolieken etc., het merendeel toch echt wel omdat er geen mogelijkheid was tot weidegang (of van 24/7 in stal naar 'vakantie op de wei' gingen).

Ik mis het soms wel ontzettend, maar ik geloof niet dat ik snel weer zou beginnen op de 'oude' manier, dus bijrijden, en bij een stal zonder weidegang etc. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:06

AfricanLady schreef:
AfricanLady schreef:
Ik ben ook gestopt met rijden maar puur omdat ik wil afvallen ik ga verder als mijn doel bereikt is

:o thanks ben al 5 kilo kwijt wil voor julie nog 15 kwijt

*\o/* Succes en straks weer veel plezier!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:18

ik rij ook al een paar jaar niet meer,terwijl hier 5 paarden in de achtertuin staan waarvan er 4 te rijden zijn...

ik heb een poosje een pension/handelsstal gehad,en ik denk beetje te veel paard gereden in die tijd,dat samen met het hier alleen moeten rijden én altijd en alleen maar in een bak rijden,ben ik er eigenlijk mee gestopt en ik mis het ook helemaal niet...

dat levert dan vaak niet echt begrijpende reacties op waarom mijn hengst bv niet ( in) gereden wordt,maar ach,wat maakt hem het uit..hij heeft een prima leventje zo :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:09

Ik ben ook gestopt helaas..
Verzorgpaard wordt wat ouder, en is gewoon op. Ik ga er nog wel mee naast wandelen in het bos.

Ik mis het rijden echt heel erg, en ben hard opzoek naar een nieuw bijrijdpaard! Het liefst een waar wedstrijd mogelijkheden mee zijn omdat ik toch verder wil komen maar die lijken helemaal niet te vinden.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:22

Ik heb al 9 jaar niet meer op een paard gezeten.

Vroeger was ik een echte penny en zo ben ik ook op bokt terecht gekomen. Nooit echte lessen gehad. Wel vaak op verzorgpaardjes gezeten destijds, maar of dat nou zo super was. :+ Toen ik 14 was begon ik andere interesses te krijgen en werd mijn verzorgpaardje verkocht, nu bok ik enkel nog.

Dolgraag zou ik willen beginnen op een manege, maar ik voel me zo knullig met m'n 23 jaar en niks geen rij ervaring of kunsten. Ook weet ik niet of ik het echt leuk ga vinden om het vaak te gaan doen dus om zomaar een complete rij outfit aan te schaffen..

Achja, misschien ooit. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:42

Ik ben een jaar geleden gestopt na 9 jaar wekelijks te hebben gereden ivm m'n examens. Afgelopen zomer een lesje gereden en nu eigenlijk nog steeds geen tijd door inderdaad een drukke studie. Maar ik mis het zo enorm -O- Merk dat ik nu echt andere manieren moet vinden om van m'n stress af te komen, die ik normaal gesproken dus kwijt kon als ik op een paard zat.. Maar nu ook inderdaad geen geld en tijd ervoor :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:46

Ik ook , het werdt duur en ik werdt zwaar.. Nu ben ik onder de 100 kilo en rijd ik soms nog :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:49

Waar studeer je? Ben destijds ook gestopt, maar toen na 3 jaar via een studentenpaardrijvereniging weer begonnen. Kregen toen subsidie op de lessen waardoor het wat goedkoper werd, al ging ik het geld toen wel gauw uitgeven op de onderlinge wedstrijden die door het hele land werden en nog steeds worden georganiseerd. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:52

Ik? Ik studeer in Leeuwarden! Naar mijn weten is hier geen studentenpaardrijvereniging haha :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:57

Oh, meer algemeen aan de studerende en daarom gestopte bokkers. Studentenrij-tijd blijft voor mij toch altijd een mooie herinnering. Al is dat ook omdat ik zo aan mijn lief ben gekomen. :+
Maar Leeuwarden heeft geen vereniging nee. Er is wel een landelijke verenging, maar die hebben dan weer geen subsidies te bieden omdat dat meestal via de plaatselijke sportraad (oid) gaat.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 01:02

Gebrek aan tijd is natuurlijk wel een beetje dubbel om te zeggen. Naar mijn idee heeft het paardrijden dan gewoon een te lage prioriteit, waar overigens ook niks mis mee is hoor.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 01:18

Ik ben ook gestopt, ik heb vorig jaar mn paard moeten verkopen omdat ik het financieel en qua tijd niet meer redde, ik ging uiteindelijk maar 1 x in de week of 2 weken heen, en het werd steeds moeilijker om het stalgeld op te brengen.
mis het ook heel erg, en gelukkig heb ik sinds gister een verzorgpaardje gevonden!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 01:31

Ik ben 7 jaar geleden gestopt met paardrijden na wat strubbelingen rondom de paarden waardoor ik er geen plezier meer in had.
Daarna nog wel een poosje het paard van m'n moeder verzorgd en na gedoe op stal ook daar mee gestopt.
Inmiddels is het zover dat ik vrijwilligerswerk doe op een manege en ook mag rijden, maar ik ben ook erg veel aangekomen in de loop der tijd. -O-
Ik heb dus besloten dat ik het bewuste paardje voorlopig niet ga rijden, ik wil eerst 15kg minder wegen en dan rustig aan weer beginnen met stapritjes en van daaruit weer opbouwen.
En uiteraard is het de bedoeling dat ik dan nog meer ga afvallen, maar dan mede door lekker met het paard aan de slag te gaan en daarnaast nog 1-2x per week te gaan fitnessen oid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:54

Ik rijd ook al jaren niet meer. Mijn paard is 10 jaar geleden overleden en daarna had ik geen puf of financiele mogelijkheden meer om een nieuw paard aan te schaffen. Daarnaast was ik al die medische narigheid zat en het was soms echt een verplichting.
Nu ben ik voor mijn werk alsnog met paarden bezig en mis het eigenlijk verder niet :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:38

Ik ben al iets van 7 jaar gestopt met paardrijden denk ik. Rij nog wel heel af en toe.
Ik ben destijds gestopt, omdat ik het lessen op de manege niet meer leuk vond, maar wel met het idee ergens anders te beginnen. Dat heb ik nooit gedaan en ik mis het nu niet echt meer. Soms denk ik er weleens aan weer te beginnen, maar heb geen zin in de verplichting van elke week (of meerdere dagen per week) daar mee bezig te zijn :o
Heb wel nog een enorm zwak voor paarden en lees graag mee op Bokt, ik ga naar Jumping Amsterdam, enzovoorts.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:39

Ik ben nu een paar maanden gestopt omdat paardlief met pensioen is. Heb een paar keer gereden sindsdien, maar dat is toch heel anders.
Heb al 30 jaar eigen paarden gehad en nu nog wel maar ik hoef niet meer elke dag heen. Het is een verandering in je way of life. Ik gebruik deze vrije tijd nu om eens hier en daar te snuffelen wat ik, naast paarden en paardrijden, nog meer heel leuk vind om te doen. Financieel heb ik geen extra ruimte ofzo, want paardlief staat nog steeds in de kost en heeft medicijnen nodig.

Wel mis ik enorm de omgang met mijn paard. Het trainen, die band, het op elkaar afgestemd zijn en zijn persoonlijkheid; in omgang én in training. En ik vind het zonde van al die jaren investeringen doen en mijn eigen kennis en kunde waar ik nu gewoon helemaal niets meer mee doe. Maar ik probeer me zo goed mogelijk aan te passen aan mijn 'nieuwe' leven en probeer er het beste van te maken, hoewel het niet makkelijk is.

Maar komt tijd, komt raad. Wie weet komt er een leuk bijrijdpaard op mijn pad of ga ik weer eens wat les geven.

Dit wordt gewoon mijn eerste winter, sinds ik me ooit kan herinneren dat ik niet met kromme vingers en tenen sta te blauwbekken met naast je een van gekkigheid knorrend paard haha!

Zeg nooit nooit, maar in principe is Imago mijn laatste eigen paard. Financieel is het al niet meer op te brengen en natuurlijk zie ik veel blije momenten van paardenbezitters om me heen, maar ook zoveel ellende, blessureleed etc. Tevens is het in mijn omgeving bijna niet meer te doen om een stalling te vinden die aan mijn basiseisen voldoet...

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:45

Hier ook een stopper sinds een half jaar. Bewuste keuze, na het overlijden van mn appie 5 jaar geleden, nog 2 x keer een ander paard gekocht. Maar merkte dat de lol er van af was, mn appie was echt mn grote liefde, een paard wat je maar 1 x keer in je leven meemaakt, ik heb het gewoon niet weer gevonden. Heb afgelopen week mn laatste paardespullen aan mn vriendin meegegeven en het hoofdstuk afgesloten. Moet eerlijk zeggen wat een rust, geen zorgen meer, en zeker wat geld betreft. Nu andere dingen doen waaronder mn 2 jonge honden, lekker naar training enz. Ik mag zo bij mn buurvrouwen rijden als ik wil, maar tot nu toe geen behoefte aan gehad.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:57

Wat doen jullie met je vrije tijd nu je niet meer rijdt?
Ik ben nu drie weken paardloos maar ik weet me geen raad met mijn vrije avonden. Ik verveel me rot!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:05

Hoi allemaal!

Sinds een week ben ik gestopt met paardrijden, en ik mis het nu al :+ Ik moest met m'n bijrijdknol stoppen door studie. Ik hoop dat ik het over een jaartje weer kan oppakken.
Alleen nu zit ik hier met al die spullen, ik heb nog meer spullen geloof ik dan de meeste mensen met een eigenpaard (heb nu m'n zadel op mijn slaapkamer :') de schuur was te vochtig, heb nog 3 hoofdstellen, borstels, dekjes, beenbescherming, halsters, toiletteerspullen, longeerspul, en dan ben ik nog de helft vergeten :p). Al dat spul (behalve m'n zadel, die heb ik gekocht) gekregen toen mijn oude bijrijdpaard met pensioen ging en ging verhuizen.

Dus: afkicken allemaal?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:06

Ik heb al jaren niet meer op een paard gezeten. Mijn passie is mennen, vind ik een stuk uitdagender dan rijden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:08

haha ik hoef verder niet af te kicken,als ik wil kan ik 4 paarden per dag rijden,die ook nog eens op 20 meter loopafstand staan,en ik heb hier een bak aan huis enz.....alleen die wil en zin,is nergens meer te vinden....