lievebettina schreef:hoi,
ik vind het alleen maar zielig als ze in een weiland staan en wegkwijnen. ik geef hem onder contract weg. omdat ik het geld niet hoef alleen een super tehuis...zij verdient nog de aandacht die ik niet kan geven.
ik laat haar door de veearts afkeuren in de papieren en ook dat ze niet slachtbaar is. ik geef het door aan het stamboek zodat er nooit zonder mijn toestemming een nieuwe papier kan worden aangevraagd.
ik maak een contract op, met daar in een hoge boete als ze wel word verkocht of slager enz.
En dat er ook niet meer gefokt mag worden.
daarbij zijn er ook eisen dat er contact blijf, en bij als ze om welke reden dan ook weg moet, ik haar terug krijg. en bij overtreden van mijn regels staat een boete op en word mijn paard weer terug gevorderd
ik ben er zelf bij na welk goed tehuis ze gaat.. ik heb geen haast er mee ze mag bij mij lang blijven staan. ik zoek iets voor haar voor de toekomst waar ze haar hele leven kan blijven staan, deze zoek tocht kost tijd. maar via internet heb je wel meer keuze uit goede te huizen..ik ga ook niet over 1 nacht ijs, ik laat de mensen kijken, dan kijk ik na hun stal. laat ik het een paar weken bezinken. en dan pas besluit ik.
Wat ik erg vind is deze topic, want als je de reacties ziet, die ik op mijn paard heb gekregen. Alle mensen denken alleen maar aan lekker een goedkoop paard. en willen haar zelfs kopen voor hun tiener dochter, als je gek bent op je dochter koop een gezond paard want tieners willen niet een stap ritje maken met vriendinnen die willen liever ook een keer crossen. ze mag maar weinig worden gereden alleen denken alle mensen de hebben gereageerd alleen maar aan rijden. Het is het eerste waar ze hun verhaal mee beginnen en dat pas beginnen ze met wat voor huis ze hebben. en er lijken ook veel mensen niet te beseffen wat een contract betekend.
ik ben blij dat ik nu wel 2 goede reacties heb gehad van de 30 geldwolferige mensen die alleen maar aan rijden denken.,, deze wel goede adressen wacht ik af...
het is niet de mensen de met een goed hart, en het beste voor hun paar willen ze op internet zetten, die slecht zijn, maar de mensen die reageren, en er geen geld willen besteden en alleen willen rijden die slecht bezig zijn. een paard kost kwa onderhoud veel geld, en dat beseffen veel mensen niet, die kijken alleen na het aankoop plaatje.
een paard is heus wel blij en gelukkig als hij in de wei mag staan en af en toe word vertroeteld. Nee een jong paard in slapen omdat je er niet op kan rijden gaat mij echt te ver.
volgens mij zijn nu juist door de crisis mensen makkelijker met de slager, er is niet voor niks dat er nu zo veel paarden worden geslacht en in lasagne enz zijn verwerkt.
wat een bullshit verhaal om recht te praten wat krom is, zeg! Eerst zeg je dat je het zielig vind je paard alleen maar in de wei te laten staan, en even verderop dat de mensen die reageren geldwolven zijn, het alleen maar over rijden hebben, en dat jij haar niet naar de slacht wilt doen, omdat ze heus wel gelukkig in de weide is...
je spreekt jezelf 2 keer tegen:
1. die geldwolven willen precies hetzelfde als jij, nl. RIJDEN!!! (je zegt zelf dat je ze hebt voor de sport..niet beter te maken..weg ermee) Enige pluspuntje voor de geldwolven is dat ze jouw AfGedaNKTE paard wel een kans willen geven.
2. Bij jou op de weide is zielig, maar bij iemand anders niet.
banketstaaf.Doe niet zo hypocriet en zeg gewoon dat je haar niet meer moet...zoals je al hebt kunnen lezen is een contract waardeloos. Verkocht is verkocht, gegeven is gegeven. Doe je niets meer aan.