leraar bang voor ons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 03:39

irish_lady schreef:
en dan vragen mensen zich nog af waarom de mensheid verloedert? Walgelijk zijn jullie! Ik ben blij dat ik nu PABO doe en niet meer docent vmbo / mbo want ik denk niet dat ik dan voor mezelf in had gestaan als ik zo een klas voor mijn neus gehad had!

daar zou ik niet zo zeker van zijn. ik werk ook op een basisschool en daar zitten heel veel leerlingen met gedragsproblemen (nee is geen speciaal onderwijs) die nog wel erger zijn dan hier beschreven (o.a. kinderen met strafblad, kinderen die dreigen en de dreigementen ook uitvoeren). nu moet ik zeggen dat de school ook in een probleemwijk staat. ik denk dat het de maatschappij op zich is die naar de kl*te gaat waardoor respect bijna niet meer te vinden is. helaas voor de leerkracht die daar mee te maken krijgt. je moet tegenwoordig als leerkracht heel stevig in je schoenen staan wil je "normaal" les kunnen geven.

als ze dit gedrag stoer vinden dan ben ik bang dat zelfs een baantje bij de supermarkt te hoog gegrepen zal zijn. als dat gedrag niet verbeterd wordt het alleen maar van kwaad tot erger omdat ze ontdekt hebben hoe ze macht kunnen krijgen. helaas zijn we te tolerant geworden waardoor dit gedrag heeft kunnen ontstaan. ik hoop dat de directeur maatregelen neemt tegen dit gedrag en de leerlingen laten voelen wat de consequenties zijn.

er staan ook berichtjes over excuses aanbieden, als ik de leerkracht zou zijn, dan zou ik deze niet accepteren na dit gedrag. ik zou de teugels heel strak aantrekken en pas als de leerlingen aan kunnen tonen dat ze zich wel kunnen gedragen pas een beetje laten vieren weer. een soort beloningssysteem dus (niet dat dat van toepassing is hier).

ik kan nog wel een tijdje doorgaan hierover, maar dat heeft toch weinig zin ben ik bang. de topic starter is puber en zal van ons weinig tot niks aannemen wat we ook schrijven. waarschijnlijk reageert ze niet eens meer.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:50

Sjonge, wat een verhitte discussie zo laat in de nacht nog... Haha!

Volgens mij is dit gedrag een beetje van de laatste tijd (sterker nog, als ik hier in de buurt rondkijk, begint dat prutsmuts en geprovoceer al als ze een jaar of drie zijn... Scheve mond ). De 13-jarige van tegenwoordig (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!) kleden zich als kleine prutsmutsjes-in-opleiding, met een enorm stuk kauwgom in hun grote bek. Zet er daar 20 van bij elkaar en je krijgt een enorme t*eringzooi.

Ik heb werkelijk respect voor de leraren die zich dáár nog voor willen inzetten. Het is vast niet grappig om je dagelijks een doelwit te voelen/te zijn. Je werkt ook voor de klas omdat je dat leuk vindt, anders kies je daar niet voor. En dan krijg je 30 van die norm- en kansloze kneuzen voor je, om je elke tegen te verdedigen... Ik kan me een leukere baan voorstellen (bedden-tester in een sjiek hotel of zo... Haha! ).

Vroegâh (kan iemand me mijn looprekje even aangeven? Haha!) zei zo'n leraar dan gewoon *schouderophalend*: "Tuurlijk, zelf weten hoor. Júllie moeten straks examen doen, ík niet..." En dat wisten wij ook wel, natuurlijk. Bij ons op school kreeg je gelijk "drie weken zwaar" als je je misdroeg. Dikke mik! OK dan! Zelden problemen op school. De vervolgopleiding kies je zelf, dus daar wíl je wel opletten, want daarna moet er een baan gezocht worden...

Inderdaad, ik wens jullie klas ook een heel pittig economie-examen toe, en laten ze er met wiskunde en Nederlands ook maar een schepje bovenop doen.... stelletje randdebielen! Boos!

[edit] De anderen die dit verhaal zo "cool" vonden aan het begin van dit topic, reageren ook niet meer... Knipoog [/edit]

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:47

Heel stoer hoor. Moet je vooral ook doen bij de andere leraren, en dan hoef je straks niet meer naar school!
Heb je er al eens over nagedacht waarom die man al vanaf het begin zo naar jullie toe reageert? Jezus, wat ben ik blij dat ik die leraar niet was! Boos!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:00

Lenn"]
[quote="Rinske schreef:
Djiez, da's echt iets om trots op te zijn zeg Scheve mond
Ik doe ook een opleiding tot leraar, maar hoop toch niet zo'n snottebellen zoals jullie klas tegen te komen Scheve mond
Ik zou je excuses maar aanbieden!!!

haha dan moet je op een zelfstandig gymnasium les gaan geven... Alleen daar willen de snottebellen de hele tijd in discussie... maar anders zie ik het somber in voor je, ik kots ook echt heel heel erg van de gemiddelde houding van mavo/vbo, je kijkt er gewoon recht doorheen, allemaal dezelfde profielschets: Hoe vindt iedereen mij het coolst.. maarja ik haat mensen enniewee...
[/quote]

Daarom ga ik ook geen vbo/mbo doen Haha! En ik wordt tekenlerares, die worden meestal wel gerespecteerd (hier iig Lachen )

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:04

De meeste mensen worden leraar omdat ze anderen iets bij willen brengen. Da's leuk. Ik kan ook goed lesgeven, kennis overbrengen. Wat je dan vergeet is dat op een middelbare school 90% van de kinderen helemaal niet WIL leren. Dus dat kennis overdragen kan je vergeten, het is al gauw gewoon ordinair politieagentje spelen.

Wat mijn middelbare school wel eens deed bij moeilijke klassen was ze elkaar spreekbeurten laten geven over de stof. En dan aan het eind van de les een kleine overhoring over het onderwerp. Ervaren ze ook eens keer hoe moeilijk en frustrerend het is om leraar te zijn...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:06

tsk.... Scheve mond

En nu? Ben je trots? Leraar overspannen: whoehoe!! Wat een lol!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:25

Nou nou, geweldig gedaan, wees maar heel erg trots op jezelf hoor.. Ik zal het als ik jou was ook even tegen je klasgenoten zeggen hoe geweldig ze wel niet zijn.

Echt heeeel erg triest, diep triest..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:35

Excuses aanbieden aan die leraar zit er zeker niet in he. Want dan ga je af tegenover je klasgenoten omdat jij de enige persoon bent die dat wel durft. En dat lef durf je zeker niet te tonen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:40

Denk niet dat hij bang is, hij is jullie gewoon schijtzat.
Je kan best een keer een onenigheidje hebben met je leraren, maar denk goed je hebt ze wel nodig!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:45

xXdaphneXx schreef:
neej maar hij hoord kinderen toch niet uit te schelden ????????
je kan er bij ons op school een aanklacht in dienen.

Jeetje mina. Te beroerd om de oorzaak van dit alles bij jezelf te zoeken? Ga lekker die aanklacht indienen, dan ben je helemaal verzekerd van dat bord voor je kop....

Waarschijnlijk is jouw klas net zo slecht bezig met de docent Nederlands?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:57

lekker stoer hoor, ga zo door!

Ik sta 25 jaar voor de klas op een ROC momenteel en zo af en toe wordt het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald, maar ik kan me nog beheersen tot nu toe.....
Ik heb zelf wel het gevoel dat ik heel erg op het randje van overspannenheid aanzit, dan barst je een keer uit......en dan zit je thuis.
Helaas stelt de ARBO dienst onmiddellijk een reïntegratieplan voor je op en voor je adem hebt kunnen halen sta je weer voor de klas........

Het probleem is dat de kids tegenwoordig niet meer willen leren, allen de dingen die zij leuk vinden, maar de andere dingen die gewoon gevraagd worden door hogere instanties die de examens regelen en dus moeten worden bijgebracht, leuk of niet, willen ze niet en doen ze ook gewoon niet.

Zo'n leraar wordt tot het uiterste gedreven en er komt een moment waarop ie ontploft en daar hebben jullie, zo te lezen, fijn aan meegewerkt, gefeliciteerd!!!! Goed gedaan OK dan! Scheve mond

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:43

Nou, ook ik ben het met de meerderheid van alle bokkers eens hier, wees maar lekker trots op jezelf, bravo!!!

Mijn klas kon het over het algemeen altijd vrij goed met de leraren vinden, met als gevolg, dat wij het meestal naar onze zin hadden. Wij konden bij een leraar Nederlands de helft van de les dollen (met de docent) en we lagen nog voor op de andere klassen van hetzelfde niveau. Daar heb je echt veel meer aan, dan een leraar wegzieken.
En je hoeft echt niet iedereen aardig te vinden, maar om iemand nu klassikaal weg te pesten? Triest hoor!
Maar goed, school is natuurlijk ook helemaal niet belangrijk voor je toekomst, je zit daar natuurlijk ook alleen maar omdat het moet en niet om er nog wat van op te steken, he? Succes met je verdere carrière!

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:55

Ik vind dat er hier nu wel een beetje hypocriet wordt gereageerd. Net of niemand hier op bokt een etter was in de klas.. Oké ze gaan hier misschien wel erg ver maarja die leraar heeft dat denk ik ook wel een beetje aan zichzelf te danken.
Hier zegt iedereen dat het niet leuk meer is om les te geven en dat er zulke etters in de klas zitten. Ik merkte op school altijd dat als de leraar leuk was dat er niemand in de klas aan het etteren was. Hoe leuker de lessen hoe leuker het vak. Bij ons had je het ene jaar een hekel aan bv scheikunde en het andere jaar was het je leukste vak, gewoon omdat je de leraar aardig vond..
Ik keur wat ze doen niet goed hoor maar het ligt ook wel voor een deel aan de leraar.
En tuurlijk ze kunnen die man ook wel helpen en juist extra braaf zijn maar zo zit je als puber gewoon niet in mekaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:57

Ik wil toch nog ff 1 ding zeggen. Ik heb ook ooit in het onderwijs gewerkt. En het komt heel vaak voor dat in zo'n geval leerlingen de ouders ophetsen tegen de leraar. Die komen dan vervolgens op hoge poten naar school om uit te vliegen tegen de leraar die veel te streng is tegen hun...

Wat fijn dat er ook nog mensen zijn die wel achter de leraar staan en inzien dat een leraar er in de eerste plaats is om iemand kennis bij te brengen. En ook dat er hier schooljeugd is die zo fijn en positief reageert. Ik ben blij dat ik niet meer in het onderwijs werk, maar die reacties geven wel moed hoor. Thanks allemaal!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:11

Citaat:
En het komt heel vaak voor dat in zo'n geval leerlingen de ouders ophetsen tegen de leraar. Die komen dan vervolgens op hoge poten naar school om uit te vliegen tegen de leraar die veel te streng is tegen hun...

En dat is nou precies het probleem, er MAG gewoon niet meer opgetreden worden. Alles moet met ja en amen geregeld worden.

Pa en ma werken allebei en de leraar mag de opvoeding doen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:55

Daphne, welke school/klas zit je eigenlijk? Aan je typfoutjes te zien (of is dat MSN taal?) was het waarschijnlijk je leraar Nederlands? Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:19

of het vak Nederlands is wegbezuinigd, evenals Informatica en Duits, dat is op de school waar ik werk al gebeurd....... Cool
Overigens leveren mijn leerlingen stageverslagen in msn-taal in, binnekort zal er wel een nieuw Groen Boekje uitkomen met de nieuwe MSN-spelling Schijnheilig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:20

promptertje schreef:
kinderen

Daar zeg je wat... Die 'kinderen' willen niet meer als kinderen gezien worden, maar gedragen zich als een stelletje losgeslagen kleuters Boos! Boos! Boos! .

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:24

Ben het helemaal met Tessebes (en wrs anderen, heb geen zin om alles te lezen) eens!
Doe je goed! Ben je later echt trots op, weet ik zeker!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:38

Estragon schreef:
Ik vind dat er hier nu wel een beetje hypocriet wordt gereageerd. Net of niemand hier op bokt een etter was in de klas...
*steekt vinger op* Euhhh... ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik geen etter was in de klas.

Mijn hele klassen vielen eigenlijk heel erg mee. Op de eerste school had de godsdienstlerares het heel moeilijk (bij alle klassen), maar dat kwam omdat ze met ons omging alsof we 4 jaar oud waren. Constant in d'r handen klappen om stilte te krijgen of iedere keer "ssssstt" zeggen, met de vinger tegen haar mond. Bij ons geen echte toestanden (behalve dan dat ze de rust er niet echt in kon krijgen), bij een andere klas ging het geloof ik wel mis (weet het niet meer precies, is ook al 17 jaar geleden).

Een lerares heeft van mij eens een grote veiligheidsspeld gekregen, omdat de knoop van haar broek knalde (en dat ding dus van haar kont dreigde te zakken... Haha!) Een aantal anderen hebben me later gezegd dat zíj haar rustig zo hadden laten rondlopen. Scheve mond

Ooit heb ik eens een aanvaring met de tekenlerares gehad. Die reageerde een beetje erg overspannen op een tekening van mij: we moesten een reclameposter maken, met een aanbieding erop (twee voor de prijs van een of zoiets). Dus ik had een poster gemaakt, waarop een "muizen-paartje" werd aangeboden, waarbij je een gratis zakje rattengif kado kreeg (wel handig, leek mij Haha!). Op de achtergrond een dooie muis, een plas bloed en een enorme knuppel met knoesten erop. Kon ze niet waarderen.... want ik had een 4. Ik had al bedacht dat ik het wel overnieuw kon doen en dan de volgende ochtend om 8 uur gelijk inleveren. Dus ik ga naar haar toe, vraag waarom ik een 4 had. "En jij altijd met die achterlijke cynische ongein! Je doet het maar over! Morgenochtend om 8 uur inleveren!!!!" En toen beende ze de klas uit, gang over, weg. Haha! Dus die avond maakte ik een andere, met een walgelijk schattig zeehondje erop, met van die enorme puppy-ogen... en die de volgende ochtend vroeg ingeleverd. Mens weer helemaal blij, gaf me een 9 en alles was weer goed. Het leukste was nog, dat zij het idee had dat het overnieuw maken en vroeg inleveren háár idee was... dus zij had een goed gevoel, ik een 9 en het kon tot het examen niet meer stuk. OK dan!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:44

smurf schreef:
of het vak Nederlands is wegbezuinigd, evenals Informatica en Duits, dat is op de school waar ik werk al gebeurd....... Cool
Schijnheilig

Dat méén je niet?? Informatica en Duits kan ik me enigzins voorstellen, maar Nederlands??? Dat is, lijkt mij, onmisbaar. Hoe kan je bv dan nu in hemelsnaam een fatsoenlijke sollicitatiebrief schrijven, als de "kinderen" ooit volwassen zijn en willen werken (en waarschijnlijk tegen de toekomstige baas géén grote bek meer hebben...)?!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:06

Is ook niet
Ik denk niet de mensen hier hypocriet reageren, merendeel is volwassen en kijkt er nu dus aners tegenaan. Ik was ook niet echt braaf, maar nooit tegen een leraar, ik had ze hard nodig Lachen

Daarnaast kies je voor het onderwijs, en kom je er echt al snel achter of je het kan ja of nee. Maar daarnaast heb je ook een leven, en alles bij elkaar wordt dan teveel. Er wordt gemoppert over de lange vakanties en wat een luizenbaantje, maar als je je realiseert dat je in feite ieder uur opnieuw alles uit de kast moet halen, nooit een dagje "rustig aan" kan doen...dan snap je wellicht wel waarom leraren dei vakanties hard nodig hebben, gewoon mentaal.

Maar goed, terzijde, Daphne, waar ben je nou?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:13

Grote meid!! Lips are sealed
Ik heb ook wel 's lessen gehad waar ik niets aan vond, maar dan pest je de leraar nog niet weg! Je zal ze nog hard genoeg nodig hebben.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:56

gijsenkim schreef:
grote meid. Mag ik een rondje applaus hier OK dan! OK dan!

echt triest, echt triest

*klap* *klap*

idd heel stoer van je
we lezen het wel als je over je kindertijd heen bent he.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:56

Nou....je bent echt een grote meid!!! Lips are sealed
Veel succes met je examen!