irish_lady schreef:en dan vragen mensen zich nog af waarom de mensheid verloedert? Walgelijk zijn jullie! Ik ben blij dat ik nu PABO doe en niet meer docent vmbo / mbo want ik denk niet dat ik dan voor mezelf in had gestaan als ik zo een klas voor mijn neus gehad had!
daar zou ik niet zo zeker van zijn. ik werk ook op een basisschool en daar zitten heel veel leerlingen met gedragsproblemen (nee is geen speciaal onderwijs) die nog wel erger zijn dan hier beschreven (o.a. kinderen met strafblad, kinderen die dreigen en de dreigementen ook uitvoeren). nu moet ik zeggen dat de school ook in een probleemwijk staat. ik denk dat het de maatschappij op zich is die naar de kl*te gaat waardoor respect bijna niet meer te vinden is. helaas voor de leerkracht die daar mee te maken krijgt. je moet tegenwoordig als leerkracht heel stevig in je schoenen staan wil je "normaal" les kunnen geven.
als ze dit gedrag stoer vinden dan ben ik bang dat zelfs een baantje bij de supermarkt te hoog gegrepen zal zijn. als dat gedrag niet verbeterd wordt het alleen maar van kwaad tot erger omdat ze ontdekt hebben hoe ze macht kunnen krijgen. helaas zijn we te tolerant geworden waardoor dit gedrag heeft kunnen ontstaan. ik hoop dat de directeur maatregelen neemt tegen dit gedrag en de leerlingen laten voelen wat de consequenties zijn.
er staan ook berichtjes over excuses aanbieden, als ik de leerkracht zou zijn, dan zou ik deze niet accepteren na dit gedrag. ik zou de teugels heel strak aantrekken en pas als de leerlingen aan kunnen tonen dat ze zich wel kunnen gedragen pas een beetje laten vieren weer. een soort beloningssysteem dus (niet dat dat van toepassing is hier).
ik kan nog wel een tijdje doorgaan hierover, maar dat heeft toch weinig zin ben ik bang. de topic starter is puber en zal van ons weinig tot niks aannemen wat we ook schrijven. waarschijnlijk reageert ze niet eens meer.